Інтегрований урок навчання грамоти(читання) та природознавства (1 клас)

Про матеріал

Інтегрований урок навчання грамоти(читання) та природознавства (1 клас) націлений познайомити з твором Олесі Василенко «Я – українка!»; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, пояснювати зв'язок між причиною та наслідком; відпрацювати навички правильного читання; ознайомити учнів з картою України, назвою столиці, найбільшої річки; виховувати відповідальність за власні вчинки, патріотичні почуття

Перегляд файлу

Інтегрований урок навчання грамоти(читання) та  природознавства (1 клас)

Тема: Україна – рідний край.

Урок навчання грамоти (читання): Закріплення звукового значення букви Її. Опрацювання вірша О.Василенко «Я - українка».

Урок природознавства: Де твій рідний край?

Мета:

Формування предметних компетентностей:

познайомити з твором Олесі Василенко «Я – українка!»; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, пояснювати зв’язок між причиною та наслідком; відпрацювати навички правильного читання; ознайомити учнів з картою України, назвою столиці, найбільшої річки; виховувати відповідальність за власні вчинки, патріотичні почуття, любов до України.

 

Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: формувати вміння планувати роботу на уроці, аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, обґрунтовувати її, вдосконалювати вміння оцінювати свою діяльність на уроці;
  • комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання,  здоров’язбережувальної: вчити відповідати за наслідки своїх вчинків, вибирати здоров’язбережувальну діяльність;
  • соціальної: формувати навички роботи в парі, колективі, набуття досвіду взаємного навчання;
  • загальнокультурної: вчити висловлювати емоційно-оцінні судження, формувати особистісне ставлення до навколишнього середовища.

Основні терміни і поняття: жанр, тема, головна думка, карта України

Обладнання: презентація до уроку, картки, карта України, демонстраційний матеріал

Форма проведення уроку: урок – подорож

Тип уроку: комбінований урок

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

Встаньте, діти, поверніться,

Гостям нашим усміхніться,

Привітайтеся чемненько.

І сідайте всі рівненько.

Інтегрований урок  ми розпочинаєм,

Дізнатися нового всі бажаєм.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Постановка проблеми: - Що незвичайного ви помітили в підготовці до уроку? (діти святково вбрані у вишиванки, класна кімната прикрашена).

-А чого ви очікуєте від уроку?

- Як називається країна, у якій ми живемо?

- Яке місто є  столицею України?

- Як називаються люди, які живуть в Україні?

Тема уроку: Україна – рідний край.

Сьогодні, діти, ми будемо говорити про нашу Батьківщину, адже ми – українці, живемо в мальовничому і квітучому краї, що зветься – Україною. Ми будемо подорожувати стежками України, читати вірші про Україну, переконаємося в тому, що наша країна чудова і неповторна.

  • А, на вашу думку, яка наша Україна? Які слова ви б підібрали? (Гарна, чарівна, радісна, весела, квітуча, миролюбна, сонячна, привітна, вільна, незалежна, суверенна)
  • Україна – найбільша країна Європи. І побувати в різних її куточках на одному уроці неможливо. Щоб пересуватися швидко, пропоную обрати транспорт для подорожі.
  • Яку букву вчили на минулому уроці? Чим вона цікава?
  • Маємо три види транспорту. Виберемо транспорт у назві якого є буква «ї».( Автобус, літак, поїзд.)

ІІІ. Робота над темою:

  • В дорогу візьмемо із собою карту України. Наш поїзд буде рухатися спочатку на Захід країни, потім на Схід , на Північ і на Південь. Пам’ятаємо правила безпечної поведінки на транспорті.
  •  Не можна стояти на краю платформи; не можна грати на шляхах і ходити по ним; не підлазити під вагони; не підходити до вагона до повної зупинки поїзда. Бережемо своє здоров’я.
  • А щоб в дорозі ми не сумували, а проводили час з користю, будемо виконувати завдання з навчання грамоти.
  1. завдання. Мовленнєва розминка.

Робота над чистомовкою.

Ай-ай-ай - Україна – рідний край,

Хід-хід-хід – неповторний Захід,

Ає-ає-ає – привітний Схід нас зустрічає,

Їни-їни-їни – їдемо на Північ України,

Аєм-аєм-аєм – на Південь повертаєм.

 Робота над скоромовкою:

Наварили смакоти –

будем  їсти я і ти.

А сороки і ворони

будуть їсти макарони.

  • Поки ми виконували мовленнєву розминку, поїзд наблизився до  Заходу країни. Тут розташовані великі  міста Львів, Івано-Франківськ, Луцьк, Чернівці, Рівне, Тернопіль.

Висновок:

      -  Які частини України можете назвати?

  • Які великі міста Заходу України запам’ятали?

 

  1. завдання.  Звуко-буквений аналіз слів.

Робота з роздатковим матеріалом (індивідуально + коментовано)

Поїзд –                       Україна –

  • Побудуйте слова, використовуючи на початку слів склади слова    

     У-кра-ї-на :   У – урок, узвар, учень, українець, українка, українці

Кра  – країна, край, краса,

Ї – їжак, їдальня, їхати,

На – намисто, нарада, намет.

Робота в парах.

З’єднай слово і схему:

їжак                    1)  - - о = ó - о

країна                 2)  = о – ó -

        Київ                    3) - ó = о-

          Наш поїзд зупиняється на Сході країни. Великі  міста Сходу  – Харків, Луганськ, Донецьк. На більшій частині цієї території зараз неспокійно. Іде боротьба за волю і свободу України. Давайте думками підтримуємо українських воїнів. Нехай в них все буде добре.

Висновок:

     - Які звуки позначає буква Ї?

  • Які міста Сходу України відвідали?

 

Фізкультхвилинка.

 

  1. завдання. Конкурс на кращого читця.
  • На минулому уроці ми працювали над віршем Ганни Чубач «А живу я в Україні».

Читання вірша Ганни Чубач «А живу я в Україні».

  • Чому радіє дівчинка?
  • Як вона називає Україну?
  • Яке сонце? Небо? Вітер?
  •  Чи поділяєте ви думку автора, що Україна рідна і мила сторона?
  • Наш поїзд зупинився на Півночі країни. Тут розташована столиця України – місто Київ, найбільша річка України – Дніпро,  обласні центри  Суми, Чернігів, Житомир.

Висновок:  -  Які міста Півночі України запам’ятали?

  • Як називається найбільша річка України?

 

  1. завдання. Читання. Слухання-розуміння прочитаного.
  • Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з віршем О.Василенко «Я – українка».
  1. Словникова робота.
  1. Розгляд портрета Т.Шевченка. Формування поняття «Шевченкове слово» - українське слово, мова Шевченка, твоя мова – красива, мелодійна.
  • Чи знайома вам людина на портреті?
  • Хто такий Тарас Шевченко? (поет, геній українського слова)
  • Про річку Дніпро – головну річку України Т.Г.Шевченко написав вірш «Реве та стогне Дніпр широкий» (читає підготовлений учень)
  • Отже, писати Шевченковим словом – вільно володіти українською мовою.
  1.  Читання словникових слів ст.143 Букваря.

Народні символи України – це верба і калина

  1. Читання вчителем вірша О.Василенко «Я – українка».
  2. Бесіда:
  • Якими словами починає розповідь про себе дівчинка?
  • Як вона промовляє ці слова?
  • Чим гордиться дівчинка?
  1. Читання ланцюжком по 1 рядку.
  2. Вибіркове читання :
  • Що приносить дівчинці радість?
  1. Виразне читання вірша учнями.
  2. Робота над ілюстрацією

– Хто зображений на малюнку?

– Якими словами з вірша ви б підписали цей малюнок?

– А якби вірш читав хлопчик, то як би він себе назвав?

– А вам, діти, подобається жити на Україні?

– Ми зараз попробуємо з гордістю промовити слова: «Я – українка!», «Я – українець!».(Спочатку діти промовляють по одному, а потім всі хором. Хлопці окремо, дівчата окремо.)

  • Наш поїзд зупиняється на станції – Південна Україна. Тут живемо ми з вами. Найбільші міста півдня України -  Миколаїв, Одеса, Сімферополь, Херсон. Розташовані моря – Чорне і Азовське.

 

 

ІV. Підсумок уроку.

  • Наш поїзд повертається в місто Первомайськ Миколаївської області. Кінцева зупинка – школа №15.

     - Пропоную оцінити свою діяльність на уроці:

  • Я знаю, що …
  • Я знаю, як це робити …
  • Я роблю …
  • Я створюю …
  • Я знаходжу …
  • Я прагну до …
  • Я відчуваю, що мені потрібно …
  •  Я сьогодні працював …

V.  Оцінка роботи на уроці:

 

- Хто вважає, що працював недостатньо старанно, - підніміть руку;

- Хто вважає, що працював добре,- торкніться руками плечей;

- Хто вважає, що працював чудово,- поаплодуйте собі.

- Ось і закінчився урок, всього вам найкращого!

Красивий, щедрий, рідний край.
І мова наша — солов’їна.
Люби, шануй оберігай
Усе, що зветься… (Україна).

— Я завершую урок саме цим віршем, бо дуже хочу, щоб ви були гідними громадянами нашої чудової, мальовничої України.

 

Використані джерела:

  1. Інтегровані уроки в початковій школі 1-4 класи. – Х. : Видавничий дім «Ранок», 2010.
  2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. 1-4 класи. Видавничий дім «Освіта», 2011.
  3.        Захарійчук М.Д., Науменко В.О. Буквар: підручн. для 1кл. загальноосвіт. навч.закл. – К.:Грамота, 2012.-176с.

 

doc
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
2073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку