Інтегрований урок з навчання грамоти НУШ. Тема тижня "ЗИМА". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня. Зима
Тема дня. Звуки [д], [д′]. Мала буква д. Читання складів, слів і тексту з вивченими
літерами
Мета: ознайомити учнів з буквою д і звуками, які вона позначає; вчити читати склади
і слова з нею, зіставляти парні дзвінкі та глухі приголосні, дзвінко вимовляти звуки [д], [д′] у кінці складу і слова; розвивати фонематичний слух, навички складового читання, вміння аналізувати, узагальнювати, зіставляти, збагачувати активний словниковий запас дітей; розвивати дрібні м’язи руки; виховувати інтерес до навчання, працьовитість, охайність, старанність, бережне ставлення до природи.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Професійний настрій»
Діти витягують картинку з зображенням професії, називають цю професію, і домальовують настрій.
ІІ. Етап цілепокладання
Звукове моделювання: дерево (модель у зошиті).
– Який перший звук у цьому слові?
– Розгляньте малюнок і розкажіть, яке дерево.
– На нашому дереві оселився лісовий житель. Відгадайте хто.
Загадка.
Хто на дереві над нами туки-туки-тук?
Прибиває щось гвіздками туки-туки-тук?
Наполегливо працює – туки-туки-тук!
Хоч нічого не майструє – туки-туки-тук!
Робить він хорошу справу – туки-туки-тук!
Ще й одягнений яскраво – туки-туки-тук! (Дятел)
Дятел відомий трудівник, його робота дуже важлива для жителі всього лісу.
Метод «Передбачення»
Розгляньте малюнки і спробуйте здогадатися про що ми сьогодні будемо дізнаватися на уроці.
Сьогодні на уроці ми поговоримо про дятла, вивчимо звук д та познайомимося з різними професіями.
ІІІ. Етап цілереалізації
СМС. “Кубування”.
На гранях куба запитання: “Хто це?” (червона). “Де живе?” (жовта).
“Що їсть?” (синя). “Який він?” (зелена).
– Близькими друзями стали дерево і дятел.
– Які перші звуки у словах дерево, дятел?
Спостереження за вимовою звука. Звукова модель слова дятел у зошиті.
– Порівняйте перші звуки цих слів [д] – [д′].
Заштриховування “веселої” букви. Схематичне зображення тваринки.
Порівняння великої та малої друкованої літери.
Робота з відеоматеріалами
http://video.novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/urok-16/
Робота з інтерактивними вправами
http://video.novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/urok-16/
Фізкультхвилинка.
Прилетів до нашого дерева дятел. (Показують.)
Пострибаємо, як дятел по дереву. (Стрибки на двох ногах.)
Прогнемося назад, бо так дятел прогинається, щоб розмахнутися для удару.
Поклюємо носиком, як дятел дзьобом. (Нахиляємо голову вперед ліворуч, вперед праворуч.)
Наївся наш дятел та й полетів. (Показують.)
Робота за букварем.
– В букварі знайдіть та покажіть велику і малу літери Д.
– Назвіть, що зображено на малюнках.
– Де у цих словах заховалися звуки [д], [д′]? Назвіть свої слова з цими звуками.
Утворення і читання складу. Таблиця на дошці:
відкритий склад: приголосний на літаку піднімається вгору до голосного;
закритий склад: голосні на парашуті спускаються вниз.
– Порівняйте звуки [д], [т]. Який вимовляємо з більшою участю голосу, а який – із більшою участю шуму? (Перевіряємо це практично, прикривши вуха долонями, аналогічну роботу проводимо з м’якими звуками.)
Читання слів.
– З парними дзвінкими – глухими: раділи, Данило; летіли, Тамара.
– Чому ці слова пишуть з великої букви?
Динамічна пауза. Вправи для очей:
– очі закриті, піднімаємо їх угору вниз;
– очі щільненько закриваємо і швидко відкриваємо;
– гра “Цікаві пальчики” – показати ланцюжок, човник, гніздечко.
Робота за букварем.
Наш Букварик заскучав.
Нас перерву всю чекав.
Просяться слова читати,
Нові літери вивчати.
Тут малюнок зазвучав –
Дмитрик на дуді заграв.
Розглядання сюжетного малюнка.
Робота у групах
Пригадайте на намалюйте всі відомі вам професії.
Фізкультхвилинка.
Робота зі скоромовкою.
Гра «Впізнай і розфарбуй»
Гра «Де сховалась буква д?»
Червоним фломастером обмалюй всі літери д на малюнку.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
– Дятел також спробував написати літери. А ось ще й надрукував їх.
Скажіть, що він зробив не так. (Літери з помилками у написанні на аркуші паперу або написати на дошці.)
– Чи виконали ми всі завдання, як передбачали? (Розповісти про підсумки уроку, повернувшись до малюнків, за якими робили “передбачення” завдань уроку.)
– Із якою літерою познайомилися на уроці? Які звуки вона позначає?
Список використаних джерел
1