Інтегрований урок (навчання грамоти, природознавство) Тема." Звуки мовлення. Букви. Бережливе ставлення до природи. "

Про матеріал
Інтегрований урок (навчання грамоти, природознавство) Тема. Звуки мовлення. Букви. Бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

                                 ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ У 1 КЛАСІ

Інтегрований урок (навчання грамоти, природознавство) Тема. Звуки мовлення. Букви. Бережливе ставлення до природи.

Мета:    повторити і закріпити вивчене про звуки і букви, удосконалювати навички читання, вміння виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукову модель слова; 

   розвивати фонематичний слух, пізнавальні здібності, логічне мислення, спостережливість та увагу, мову учнів; 

   виховувати інтерес до уроків читання, любов до природи, потребу піклуватися про природу і тих, хто потребує допомоги.

Обладнання: анаграми, предметні малюнки, декорації лісу, іграшки (звірі, птахи), фішки для звукового аналізу слів, знаки, схеми. Хід уроку І. Привітання в колі (супроводжується рухами). Вітаю небо,  вітаю землю, вітаю усіх і вітаю своє тіло.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Чим же ми будемо сьогодні займатися на уроці?

Чого очікуєте від уроку?

Сьогодні урок у нас буде незвичайний, бо на уроці ми з вами повторимо і закріпимо вивчене про звуки і букви, будемо виконувати звуковий аналіз слів та будувати звукові моделі; навчимося виховувати у себе любов до природи, потребу піклуватися про неї і тих, хто потребує допомоги. А щоб урок пройшов швидко і цікаво  наші очі будуть дивитись і все бачити,  вуха слухати і все чути,  ротик буде працювати і чітко звуки, слова вимовляти. 

 

 (Стукіт в двері, заходить листоноша)

-              Доброго дня! Тут навчаються учні 1-го класу? Вам надійшла телеграма.

-              Дякуємо. Цікаво, що ж там написано? Прочитаємо? (Так).

Текст телеграми Любі діти!

У мене в полоні знаходиться звірятко. Воно страждає і чекає вашої допомоги.

Щоб визволити його, вам потрібно здобути 6 ключів від клітки. На кожному ключеві є літера. Коли ви зберете всі ключі, дізнаєтесь назву звірятка.

Вас чекають в дорозі несподіванки і випробування! Бажаю успіху!

                                                                                                        Лісовичок.

-              Оце так справи! Як ви думаєте, діти, треба допомогти вибратись з полону Лісовичка нашому звірятку? (Звичайно, треба).

-              Та не забувайте про застереження Лісовичка: в дорозі нас чекають завдання, несподіванки, перешкоди, і щоб подолати їх, треба бути уважними, спостережливими, а ще працювати дружно, всі, як один! Згода? Тоді вирушаймо, в добру путь.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

1. Галявина “Скоромовки” 

-              А першою галявиною на нашому шляху буде … Та ви самі здогадаєтесь, коли послухаєте вірш:

Сіроманця стріла вовка на місточку скоромовка. Скоро мовить вовк почав, ледь язик не поламав. Бо була та скоромовка для діток, а не для вовка.

-              Давайте  пригадаємо, які ж скоромовки ми знаємо, а допоможуть вам пригадати звірята, пташки і квіти, що розташувалися мило на першій галявині (жук, білка, лис, жабка, ворона, горобчик, сорока).   (Учні розповідають скоромовки).

1.     Жовтий жук у житі жив, Жук із жабками дружив. Жартувати жук умів – Жабок жук завжди дражнив.  

 

2.     Ворона проворонила вороненя.

 

3.     Летів горобчик, сів на стовпчик,  Прибіг хлопчик, утік горобчик.

 

4.     Лис малий і більший лис По гриби ходили в ліс. Заздрить білка в лісі лису –  Лис лисички ніс із лісу.

 

5.     Ворона сороці намисто купила, В намисті сорока бусинки лічила.  Ото для сороки настала морока,

Не може бусинки злічити сорока.

-         Молодці! Ми здобуваємо перший ключ з буквою Ї. (Прикріплюю її на дошці).

2.   Галявина “зачарованих звуків” (“Голосні звуки”) (На галявині будиночок із фішкою         ).

-         Ми потрапили на галявину “зачарованих” звуків. Здогадайтесь, яких? (Голосних). - А скільки голосних звуків в українській мові? (6) - Чому ж вони так звуться?

                                                          Бо з грудей, мов пісні,

                                                          Легко, вільно ллються.  

-         Тому, щоб здобути другий ключ, спробуйте розчарувати їх.

(За беззвучною артикуляцією діти називають голосні звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і]). - Усі 6 голосних звуків “розчарували”, а значить, нам  належить і другий ключик з буквою??? 

3.   Апельсиновий струмочок.

-         Ой! Що це? Буква впала з ключика і потрапила до струмочка.   

-         Сьогодні ми подорожуємо казковим лісом і струмочок нам зустрівся незвичайний, апельсиновий.  

-         Чи любите ви апельсини? Правда? І недаремно, бо апельсин дуже корисний і потрібний вашому організму продукт, адже він містить вітамін С. А ще хочу вам сказати, що апельсини прийшли до нас з Китаю – далекої сонячної країни – і в перекладі слово “апельсин” означає … китайське яблуко.

-         Подивіться, у струмочку плавають склади і наша буква. Треба зібрати усі склади у слово “апельсин”.

-         Скільки вийшло складів? (3)

-         Яке правило ми знаємо? (Скільки в слові голосних букв, стільки і складів.) 

-         Який склад наголошений? (третій)

-         А хто пригадає жартівливий вірш про апельсин? (Один з учнів читає напам’ять вірш)

У малого кошеняти завелися грошенята.

Скік мале у магазин – і купимо … апельсин!

Розкусило – там водиця:

-         Апельсин цей не годиться! – 

І побігло в магазин: - Дайте з салом апельсин!

-         Ось і апельсиновий струмочок віддав нам букву до нашого ключика, бо ми добре впоралися з його завданням. І це буква Ж. (Прикріплюю її на дошці). 

-         А тепер – привал!

ІV. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей з пташками). 

4.   Галявина “зачарованих звуків” (М’які і тверді приголосні звуки) - Зверніть, діти, увагу на цей будиночок. Як ви думаєте, хто тут живе?   

-

 

=

М’який приголосний:  От якби ми могли в руки Взяти приголосні звуки, То відчули б, що “м’які” Дуже ніжні і пухкі. 

Твердий приголосний: А “тверді”, неначе з криці. На уроці одиниці не одержував ніхто!

-         Отже, щоб здобути третій ключ з буквою, ми маємо відгадати загадки і скласти звукові моделі слів: 

Відгадайте загадки:    

1.                 Що то за гість, що темноту їсть?

(День)  Усі будують звукову схему  

                                                                           ─ • =

2.                 Без рук, без ніг, а з рогами,

Ходить попід небесами

 (Місяць)    Усі будують звукову схему  

= •

= • =

-         Гарно попрацювали. Ми можемо взяти ключик і прочитати літеру. Яку? А (“а”) – прикріплюю на дошці.

5. Галявина Мудрої Сови.

-   Погляньте, дітки, на нашу галявину прилетіла пташка. Як її називають? (Сова). - Сову вважають наймудрішою із всіх птахів. І сьогодні вона вирішила випробувати нас, приготувавши гру. А пограємось ми з вами у хвостики. Ні, не ті, що у птахів і звірів! Справжні “хвостики” у словах!

             Гра “Хвостики”

 

 то                                              ка                                                     на

 

 

-   Доберіть такі слова, щоб у них були однакові хвостики (тато, золото, сито, болото, намисто …), (лінійка, сорока, зайка, білка…), (корона, ворона, перлина, стежина, ожина, тканина…).

-   Ну що ж, я думаю, Сова задоволена вашими відповідями і дарує ключ з буквою … Ч.

 

6.  Галявина Жука-буквоїда.

-   Здобути наступний ключ буде нам не просто, бо знаходиться він у незвичайного жука, який гризе не кору дерев і листя, а … склади у словах.

 

 

-   Ура! Ключ наш! А на ньому буква … О.

 

V. Робота з підручником Природознавство.

7.  Галявина “Ведмедика-читача”.

1.Розгадування анаграми.

-   На цій галявині нас чекає зустріч з … (розгадують анаграму ДЬМІВЕД).

З’являється Ведмедик:

-   Привіт, мої друзі! Мене зовуть Мишко. Я так люблю мед і ожину. А ви любите медок? Я чув ви вмієте читати і писати, а от я не вмію. Ви мене навчите?

-   Діти, а давайте прочитаємо Мишкові, хай він послухає вас. 2. Читання тексту про правила поведінки в природі.

Ведмедик: - Дякую.  

-   Ліс – це неповторний і дуже красивий світ. Жителі лісу – птахи, звірі, комахи, квіти, дерева – потребують гарного ставлення до них. Бо всі вони ростуть, дихають, живляться, як і ми, отже, живуть. Про те, як поводитись у лісі, нас попереджають спеціальні знаки. Спробуйте їх роз’яснити. (Демонстрація знаків) 1 знак – Не можна топтати квіти!

2   знак – Не можна ловити метеликів!

3   знак – Не можна рвати рідкісні рослини!

-   Що таке рідкісні рослини? Це такі, які зникають і занесені в Червону книгу України. Це конвалія, підсніжник (показую предметні малюнки).

                                        В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає, Ми всі – частиночка природи, То ж збережемо її вроду! 

Ведмедик: - Дякую. Мені так сподобалось! Я був радий зустрічі з вами!

            Ми здобуваємо останній ключ з буквою К.

-   Яке звірятко перебувало у полоні? (Їжачок). (Звільняємо їжачка із клітки) VI. Підсумки уроку. 

-Чи сподобалася вам наша подорож? 

-   А зараз перевіримо, що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку. Пограємось в гру «Посперечаймося». Я казатиму твердження, а ви повинні сигналізувати, так це чи ні.

       Сьогодні на уроці ми закріплювали знання про голосні та приголосні звуки (так)

       Скільки в слові голосних звуків, стільки і складів (так)

       У слові апельсин 2 склади (ні)

       Сьогодні ми повторювали скоромовки про тварин, птахів (так)

       Читали про правила поведінки в природі (так) VIІ. Рефлексія.

Тепер оберіть, який вид діяльності вам сподобався і у відповідний вагон «посадіть» себе – пасажира.

 

                                           пригадування  відгадування  правила скоромовок загадок і складання  поведінки

                                                                                                                    звукових схем               в лісі

 

VIІІ. Оцінювання. 

А зараз давайте оцінимо свою роботу на уроці.

У кожного з вас є три листочки: червоний, жовтий, зелений. Якщо на уроці ви допустили 3-4 помилки ви вішаєте на дерево червоний листочок, якщо 1 помилку – жовтий, жодної – зелений.

 

ІV. Прощання в колі.

(Вчитель дякує дітям за роботу на уроці). 

Заключне слово

Наш урок пройшов не марно

Повідомлю у кінці Що у нашім першім класі Діти просто молодці!  

 

pdf
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку