Розробка уроку з літературного читання "Горбатенька дівчинка"

Про матеріал
Вчити аналізувати та оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб, здатність співпереживати. Розкрити суть понять: клас, дружба. Товаришування. Формувати вміння визначати головну думку твору. Удосконалювати читацькі навички.
Перегляд файлу

Розробка уроку з літературного читання у 3 класі.

Тема. В.О. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»

Мета. Вчити аналізувати та оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб, здатність співпереживати. Розкрити суть понять: клас, дружба. Товаришування. Формувати вміння визначати головну думку твору. Удосконалювати читацькі навички.

Обладнання. Предметні  малюнки (чашка,чайник,чайка, човен, ключ, м’яч, вудочка, рукавички), ілюстрації  «Добрі вчинки», схема «Добро»

 

             Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Артикуляційна вправа. Вправляння у твердій вимові звука[ ч ].

Заучування скоромовки зі слів учителя.

Научала мама Тоню:

  • Чепурушкою будь, доню.

Заплітай сама косички,

Не заляпуй черевички.

ІІ. Повторення вивченого на попередньому уроці.

  • Яку тему вивчаємо?
  • Що таке оповідання?
  • З яким оповіданням знайомилися на попередньому уроці?
  • Хто його автор?
  • Що вразило Петрика, про що він подумав?
  • Яка головна думка твору?
  • Чи відчув докір хлопчик? Чи переосмислив свою поведінку?

Якими словами про це сказано у тексті?

  • Доберіть слова, які допомогли Петрику вчинити в кінці оповідання інакше?
  • Чому вчить нас це оповідання?

ІІІ. Робота над оповіданням В.О.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка»

  1. Вступне слово вчителя.

Щодня кожен з нас промовляє різні слова, виконує певні дії, переживає певні почуття.

Та часто словом чи ділом можна когось образити. Одразу цього можна і не помітити. Та згодом наш внутрішній голос ніби докоряє нам за цей вчинок.

 

 

Є слова, що білі – білі, мов конвалії  квітки.

Лагідні, як усміх ранку, ніжносяйні, як зірки.

Є слова , як жар, пекучі і отруйні, наче чад.

В чарівне якесь намисто ти нанизуєш їх в ряд.

 

  • Якими словами ви б хотіли оперувати сьогодні і завтра?

Подивіться, як мерехтить вогник свічки. Поміркуйте, для чого людині потрібен вогонь? Де він може горіти? Чи може такий вогонь горіти в серці людини?

     Робота над ілюстраціями «Добрі вчинки»

  1. Оголошення теми та мети уроку.
  • Тож сьогодні ми з вами спробуємо дізнатися з оповідання В.О.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».

Ми з вами будемо вчитись оцінювати й аналізувати поведінку дітей, розкриємо поняття «дружба», «клас», «товаришування», будемо вчитись визначати головну думку твору, удосконалювати читацькі навички, читати правильно, емоційно, вдумливо.

  • Чому хвилювався вчитель?

 

  1. Слухання оповідання. (Відповідь дітей на запитання  вчителя)
  2. Читання оповідання дітьми мовчки.
  3. Читання вголос ланцюжком.
  4. Робота за ілюстрацією в підручнику.
  5. Вибіркове читання.
  • Знайти рядки, що підтверджують зображене на малюнку.
  • Про що  благав учитель, коли до класу зайшов директор з маленькою дівчинкою?
  • Як у тексті розповідається про дівчинку?
  • Що свідчить про те, що клас витримав іспит?
  • Що відчув учитель, коли діти були готові поступитися місцями на перших партах? (Задоволення, спокій)
  • Чи насправді в дитячому колективі панувала дружба, взаєморозуміння? З чого це видно?

Виховний момент (людяність, співчуття)

Фізкультхвилинка

  1. Поділ тексту на частини
  • Яка будова тексту? (Зачин – основна частина – кінцівка)
  • Де в оповіданні зачин, основна частина, кінцівка?
  1. Складання плану

План

  1. Урок математики.
  2. Нова учениця.
  3. Клас витримав іспит.
  1.  Переказ оповідання за планом.

ІV. Закріплення матеріалу

  • До яких роздумів спонукає це оповідання?
  • Якою повинна бути людина у ставленні д людей з фізичними вадами? (Чуйними, уважними, людяними)
  • Яка головна думка твору?

Висновок що до прочитаного оповідання:

Ніколи не можна сміятися над вадами інших дітей. Треба бути терпимими до чужого горя, не залишати наодинці немічних і інвалідів.

Добір інших заголовків.

  1. Клас витримав іспит.
  2. Перевірка на людяність.
  3. Новенька.

Робота за схемою «Добро»

V. Підсумок уроку.

- Яка назва оповідання і хто його автор?

- Яка головна думка твору?

VІ. Домашнє завдання.

Читати оповідання, переказувати за планом.

 

 

docx
Пов’язані теми
Літературне читання, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку