Розробка уроку з літературного читання у 3 класі.
Тема. В.О. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»
Мета. Вчити аналізувати та оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб, здатність співпереживати. Розкрити суть понять: клас, дружба. Товаришування. Формувати вміння визначати головну думку твору. Удосконалювати читацькі навички.
Обладнання. Предметні малюнки (чашка,чайник,чайка, човен, ключ, м’яч, вудочка, рукавички), ілюстрації «Добрі вчинки», схема «Добро»
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Артикуляційна вправа. Вправляння у твердій вимові звука[ ч ].
Заучування скоромовки зі слів учителя.
Научала мама Тоню:
Заплітай сама косички,
Не заляпуй черевички.
ІІ. Повторення вивченого на попередньому уроці.
Якими словами про це сказано у тексті?
ІІІ. Робота над оповіданням В.О.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка»
Щодня кожен з нас промовляє різні слова, виконує певні дії, переживає певні почуття.
Та часто словом чи ділом можна когось образити. Одразу цього можна і не помітити. Та згодом наш внутрішній голос ніби докоряє нам за цей вчинок.
Є слова, що білі – білі, мов конвалії квітки.
Лагідні, як усміх ранку, ніжносяйні, як зірки.
Є слова , як жар, пекучі і отруйні, наче чад.
В чарівне якесь намисто ти нанизуєш їх в ряд.
Подивіться, як мерехтить вогник свічки. Поміркуйте, для чого людині потрібен вогонь? Де він може горіти? Чи може такий вогонь горіти в серці людини?
Робота над ілюстраціями «Добрі вчинки»
Ми з вами будемо вчитись оцінювати й аналізувати поведінку дітей, розкриємо поняття «дружба», «клас», «товаришування», будемо вчитись визначати головну думку твору, удосконалювати читацькі навички, читати правильно, емоційно, вдумливо.
Виховний момент (людяність, співчуття)
Фізкультхвилинка
План
ІV. Закріплення матеріалу
Висновок що до прочитаного оповідання:
Ніколи не можна сміятися над вадами інших дітей. Треба бути терпимими до чужого горя, не залишати наодинці немічних і інвалідів.
Добір інших заголовків.
Робота за схемою «Добро»
V. Підсумок уроку.
- Яка назва оповідання і хто його автор?
- Яка головна думка твору?
VІ. Домашнє завдання.
Читати оповідання, переказувати за планом.