Інтегрований урок письма та природознавства в 1 класі Тема: Написання рядкової літери "н" (ен), складів, слів із нею

Про матеріал
Мета: Вчити учнів писати малу букву "н", склади та слова з нею; розвивати вміння правильно розміщувати букви на рядках, закріплювати знання назв елементів букв, виховувати у дітей увагу, старанність, спостережливість Розширювати і збагачувати знання дітей про природу рідного краю; вивчати норми і правила поведінки в природі. dиховувати любов до рідного краю і бережливе ставлення до його краси і багатства.
Перегляд файлу

 

   Інтегрований урок письма та природознавства в 1 класі

 

Тема: Написання рядкової літери "н" (ен), складів, слів із нею

 

Мета:

  • Вчити учнів писати малу букву "н", склади та слова з нею;
  • розвивати вміння правильно розміщувати букви на рядках,
  • закріплювати знання назв елементів букв,
  • виховувати у дітей увагу, старанність, спостережливість
  • Розширювати і збагачувати знання дітей про природу рідного краю;
  • вивчати норми і правила поведінки в природі.
  • dиховувати любов до рідного краю і бережливе ставлення до його краси і багатства.

 

Обладнання: зошит; картки з друкованими і писаними літерами; сигнальні картки.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

     День добрий! День добрий!

     День добрий! День добрий!

     Ліси і гаї.

     День добрий! День добрий!

     День добрий! День добрий!

     Всі друзі мої.

     День добрий!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Яку букву ви вивчили на уроці читання? Які звуки позначає ця буква? Які ці звуки за звучанням?

- Ці звуки зустрічаються у багатьох словах. Чимало є і назв квітів з такими звуками. Я показуватиму вам різні малюнки квітів, а ви підніматиме­те картку з зеленим кружечком, якщо в назві квітки є звуки [н], [н'], а якщо немає - то червоний.

(Вчитель показує малюнки квітів: троянда, тюльпан, георгіна, чорнобривці, мак, волошки, нарцис, бузок, ромашка, півники, лілії.)

IIІ. Вивчення нової букви

1. Робота за малюнком у прописах

Учні називають предмети, зображені на малюнку, визначають місце звуків [н], [н'] у словах, складають речення за схемою. Підбирають слово до звукової схеми, послідовно називають звуки у слові. Виділяють звук [н].

2. Гра «Упіймай звук»

Вчитель читає вірш, а учні оплесками "ловлять" звуки [н], [н'].

А носоріг уздовж доріг

Насіяв незабудок.

І написав: «Не насмітіть!

Не наступіть! І не зірвіть!

Нехай на радість будуть!»

3. Робота в прописах

 Розгляд букви "н".

Учні розглядають малу писану букву "н ", порівнюють друковану й писану букви.

- Як ви гадаєте, про яку букву (друковану чи писану) йдеться у цьому вірші?

Он до хати перелаз,

Хоч обходь, хоч перелазь.

Він видніється ген-ген

Перелаз, як буква "ен".

Написання букви "н".

- Тепер приступимо до написання самої букви. Писана буква складається з трьох елементів - похила паличка, невелика пряма лінія і пряма похила па­личка із заокругленням унизу. Пишемо пряму похилу від верхньої до нижньої рядкової лінії. Від її середини праворуч проводимо невелику пряму лінію. Третій елемент починаємо від верхньої рядкової лінії теж прямою, яку заокруглюємо на нижній рядковій і закінчуємо на середині рядка. Пишемо під лічбу раз, два, три-і.

Спочатку учні "пишуть" букву "н " (ен) у повітрі, потім обводять у зошиті. Декілька учнів пишуть букву на дошці, після чого проводиться аналіз написання.

Потім учні пишуть самостійно.

Фізкультхвилинка. Проведення ігор

а) Гра "Комарики ". Учні імітують політ комарика навколо голови, рук, ніг, ловлять його сплесками.

б) "Маятник" - рух очей вправо, вліво.

в) "Стовпчик " - рух очей вверх, вниз.

г) "Квадрат " - рух очей по квадрату.

 

     ІV. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з правилами поводження в природі .

Доведіть, що людина - частина живої природи.

  - Чи може людина жити без природи? Чому?

     Вчитель. Аж ось і Природа не забарилася.

     Природа. Я - Природа. Я вас породила, даю сили. Викохую для вас кожний кущик, кожну квіточку. Все під владою моєю. Всі свої багатства віддаю вам. За що раните мене, чом не шануєте? Не брудніть мене, не засмічуйте, бо я ваша мати.

     Є у мене, матері-природи.

     Дві донечки такої вроди:

     Голубооку зовуть Флора,

     А у неї очі, наче зорі,

     А Фауна - швидка, як вітер.

     Може з птахами полетіти.

     Мрійлива Флора - світ рослинний,

     А жвава Фауна - тваринний.

     Всі мої багатства сьогодні у цьому лісі. Але інколи сюди приходять люди і знищують мої дари, руйнують цю красу.

     Вчитель. Давайте, діти, заглянемо у віконечко, у природу. (Частину класу прибрано у вигляді галявини.)

     Учень. Ой, як красиво! Скрізь так зелено! Сюди ідуть туристи.

     Дівчинка 1. Як хороше в лісі!

     Хлопчик 1. Скільки зелені!

     Дівчинка 2. Чудова галявина!

     Хлопчик 2. А повітря яке!

     Дівчинка 1. Отут ми і відпочинемо.

     Дівчинка 2. Ви собі займайтеся чим-небудь, а ми з Оленкою приготуємо обід.

     Хлопчик. Погляньте, які красиві гриби. Зберемо їх і вдома підсмажимо.

     Дівчинка. Та ти що! Це ж мухомори, отруйні гриби. Не торкайся руками.

     Хлопчик. Я ловитиму метеликів. Їх тут так багато і такі красиві. Оленко давай, метеликів ловити, це так цікаво.

     Дівчинка. Я краще збиратиму квіти. Така квіткова галявина нам трапилась. Тут, мабуть, нікого до нас не було.

     Дівчинка (кличе обідати). Ходіть обідати, вже все готово. (Діти їдять, сміття розкидають по траві.)

     Дівчинка. Сашко, дивись гніздо, а що там у гнізді?

     Хлопчик. Та то покинуте гніздо.

     Дівчинка. Та ти поглянь, раптом там щось є?

     Хлопчик. (Дивиться.) Та ні, в цьому гнізді ніхто не живе. Це білочка приховала тут свої горішки.

     Дівчинка 1. Хочу горішків! Горіхів хочу! Дістань!

     Дівчинка 2. Але ж вони білоччині. Вона залишиться голодною.

     Дівчинка. Ну то й що! Хочу горіхів.

     Хлопчик. Ну гаразд, бери (дістає горіхи).

     Хлопчик. Уже пізно, давайте збиратися додому.

     Дівчинка. Ми прийдемо сюди ще наступного разу.

     Хлопчик. Бери квіти.

     Дівчинка. А чого ти своїх метеликів кидаєш?

     Хлопчик. А мені вже нецікаво, мені подобається, коли метелики літають. Я люблю їх ловити. А зараз вони мені зовсім не потрібні.

     Дівчинка. Та й я квітів стільки не понесу. Не хочу (кидає на землю квіти).

     (Діти йдуть, заходять звірі.)

     Заєць. А погляньте, що сталося з грибами! Хто посмів їх потоптати?

     Лісник. Доброго дня, звірята! Що вас так збентежило? Чого ви плачете?

     Заєць. Як же нам не плакати. Прийшла весна, і життя нам не стало.

     Лисичка. Весь час навідуються туристи.

     Заєць. Залишають сміття після себе, галасують, знищують метеликів, спустошують гнізда.

     Білка. Рвуть квіти. Як же нам жити у такому лісі?

     Лісник. А я, здається знаю, як вам допомогти. А давайте навчимо дітей, як треба поводитись у лісі.

     Заєць. Ви їм спочатку розкажіть, хто ви. Вони ж вас не знають.

 

     Лісник.

     Я - лісник, люблю і дерева, і річку.

     Пташок, одиноку колючу смерічку,

     І кущик, грибочок, джерельну криничку.

     Квітучу галявину, свіжу травичку.

     І я такий не один.

     Що оберігаю в лісі тварин.

     Зайців, їжаків, ведмедів, вовків.

     Лисиць і гадюк.

     Всі ждуть моїх рук.

     Ще я доглядаю маленьких комашок.

     Метеликів, бджілок, а також мурашок.

     Щоб їх не образив ніхто на землі.

     Ні звірі, ні люди - дорослі й малі.

       Вчитель. Кожний з вас, діти, ходив до лісу з батьками і, напевно, брали з собою їжу. Їсти в лісі можна, та не можна залишати після себе сміття.

     Лісник. Так-так.

     Вчитель. Об бляшанку може поранитися людина чи тварина, а різні рештки забруднюють землю і не дають змоги рости рослинам. А як багато цікавого можна дізнатися, не руйнуючи гнізд, навчившись спостерігати за життям пташок, комах, всіх тварин.

     Лісник. Не можна галасувати, щоб не сполохати лісових мешканців.

     Вчитель. А як насолоджуємось ми красою квіткового раю. На землі сила-силенна квітів. Не слід рвати квіти у лісі, не можна виривати їх з корінням. Пригадайте слова мудрої провісниці Ванги, яка застерігала: "Не рвіть квіти, вони мають душу, їх призначення - дарувати радість." Заборонено рвати квіти, занесені в Червону книгу, яка є сигналом тривоги, попереджує про небезпеку. У Червоній книзі є чорні, червоні, жовті, білі, сірі, зелені сторінки. На чорних записані назви рослин, тварин, що зникли з лиця землі. 

 Фізкультхвилинка.

     Озирніться всі навкруг,

     Нас вітає зелений луг.

     Ми травичку не зімнемо,

     На носочках всі підемо.

     Ноги вище піднімаємо,

     Кущики ми не ламаємо.

     А травичку обійдемо.

     Красу луків збережемо.

     То йдемо, то біжимо -

     У лісочок спішимо.

 

     V. Закріплення нового матеріалу.

 

     1. Гра “Можна - не можна”.

     - Діти, у вас на партах сигнальні карточки. Уявіть, що ми в лісі. Я називаю дію. Якщо її можна робити, - ви піднімаєте зелений світлофор, якщо ні - червоний.

     Саджати квіти.

     Ламати гілки дерев.

     Збивати ногами гриби.

     Берегти молоді рослини.

     Рвати багато квітів.

     Підгодовувати птахів.

     Милуватися красою природи.

     Ловити метеликів.

     Прибирати місце відпочинку.

     Обгородити мурашники.

     Розчищати джерельце.

     Зачіпати пташині гнізда.

 

VІ. Продовження роботи в зошиті

 

1. Написання складів з буквою "н"

Учні розглядають малюнки, на яких зображені герої казки «Пригоди Буратіно»: Мальвіна, Буратіно, П'єро, Карабас-Барабас, називають їх і поділяють слова на склади, виділяють склади "на, но ". Потім читають склад у зошиті, підбирають слова з ним, пишуть його на дошці, в зошитах.

Вчитель звертає увагу на відривне сполучення букв у складах "на, но".

Така ж робота проводиться при написанні складів "ні, ну" з використанням предметних малюнків птахів (снігур) і тварин (нутрія) .

Звертається увага на з'єднання букв.

 

Фізкультпауза. (Проведення ігор: "Пальчики борються", "Качечки вітаються", "Курочки клюють").

 

2. Написання слів "нам, нумо".

Учитель звертає увагу на безвідривне поєднання букв "а, м " у слові "нам ", а також "у, м" у слові "нумо".

 

VI. Вправи на закріплення

 

1. Звуко - складовий аналіз слів "носоріг, олень"

 

2. Розфарбовування малюнка

 

3. Робота в групах. (Завдання пропонує лісник.)

 а) Чому не можна знищувати отруйні гриби.

 б) Пояснити вислів "Ми всі господарі природи".

 

VIII. Підсумок уроку

 

- Яку букву ви вчилися писати на уроці?

 

- Які склади ви писали?

 

- Подумайте, який внесок можете зробити ви, маленькі школярі, щоб у наступних класах поновити ряди юннатів, які діють у нашій школі. Юннати – це юні натуралісти, любителі природи. Вони охороняють, розмножують, захищають природу.

 

Якщо людина добре серце має,

Вона іде у світ добро творить,

В її очах любов і ласка сяє,

Така людина сонечком летить.

 

Будьте і ви, маленькими сонечками, творіть добро, любіть свою матінку – Землю, і вона відповість вам любов'ю і щедрістю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

doc
Додано
23 березня 2019
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку