ТЕМА: Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події.
Олександр Олесь «Степ»
Мета: систематизувати уявлення учнів про одиниці вимірювання часу; закріплювати вміння учнів переходити від одних одиниць вимірювання величин до інших; розвивати логічне мислення, спостережливість; виховувати інтерес до предмета,вміння працювати в парах та групах, розуміння ролі математики в житті, розуміння важливості математичних знань.
Обладнання: мультимедійна презентація, картинки одиниці часу, кульки, макети годинників, картки із завданнями, пісочні годинники.
ХІД УРОКУ
1.Організація класу.
1.1.Ранкове коло
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви! І бажаю вам я.
1.2. Вступна бесіда
- Давайте ми з вами, обравши кульку улюбленого кольору скажемо одним словом те. Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Очікування ми будемо складати у спеціальну ємкість.(Відповіді учнів. Співпраці, знань, умінь…)
Оці кульки – це наші сподівання, наші ідеї. У нас їх мало поки, що. Але працюючи на уроці. Ми будемо поповнювати наш банк, і в кінці уроку, я сподіваюсь що у нас буде повна чаша.
2. Повідомлення теми та мети уроку
2.1. Бесіда.
- Уявіть, що у вас є банківський рахунок, на який щоранку виплачують 86 400 грн . Але цей баланс не переноситься на наступний день. Тобто, кожного вечора банк забирає з вашого ранку все те, що ви не змогли витратити за день. Що б ви робили? Використовували б кожну копійку, правда? Кожен з нас має такий банк. І це - ЧАС. Кожного ранку ви отримуєте 86 400 секунд. Кожної ночі, час, який ви не використали для певних цілей, втрачається . Він не переноситься на наступний день. Перевищити баланс не можна, тож кожного ранку для вас відкривається новий рахунок. А кожної ночі все невикористане згоряє. Ви повинні жити теперішнім часом і вміти правильно ним користуватися.
3. Актуалізація опорних знань учнів.
3.1. Мозкова атака.
Які одиниці часу ви вивчили? І що ви про них знаєте?
( Вивішування картинок)
Давайте назвемо їх у порядку зростання.
3.2. Перегляд відео фрагменти « Пори року».
- Що ви вже знали про Сонячну систему? А що нового дізналися?
У кожну пору року, наша планета Земля прекрасна. І чарівна. А допоможе нам в цьому переконатися вірш Олександра Олеся « Степ»
3.3. Гра « Рибки» Самостійне читання вірша учнями.
- Які одиниці часу згадуються у вірші, які ми не повторювали ?( Пори року)
3.3. Робота в групах.
Ми з вами. На початку уроку об’єдналися в групи, згідно кольорів які ви вибрали. Отже скільки є пір року – стільки і груп. Кожна група – має своє завдання і свою строфу вірша.
1 група – Прочитати слова своєї пори року що римуються.
2 група – Які прикметники вжиті у вашій строфі.
3 група – Який рядок вірша відповідає картині вашої пори року?
4 група – З якою інтонацією слід читати вашу строфу. Прочитайте.
( Роздача кульок)
4. Закріплення вивченого матеріалу.
Наступна наша зупинка – Доба. - Що ви знаєте про добу?
4.1 . Робота з підручником.
Прочитайте задачу. Чому ми повинні користуватися годинником?
Можна розв’язати задачу двома способами . За допомогою циферблату.
Порахувати
4.2. А тепер ми розглянемо, як можна визначити тривалість перерви . Читаємо задачу.
І її розв’язування.
4.3. Переходимо до наступної станції - хвилина.
- Чому важлива кожна хвилина ?
4.4 Робота над оповіданням
Веселе сонечко заглянуло у вікно, годинник блиснув у відповідь склом циферблату і задзвонив – сьома година ранку, час будити четвертокласника Василька!
Василько невдоволено замурчав, відкрив одне око, знову заплющив очі, натягнув на вухо ковдру і заснув. Через п'ять хвилин Васильків друг песик Клаптик, розбуджений будильником, причвалав до ліжка сонька і почав тягнути ковдру. Він тягнув її на себе, а Василько - на себе. Цей двобій тривав десять хвилин. Після чого Василько, врешті-решт, прокинувся. Не поспішаючи, він попрямував чистити зуби й умиватися. Процедура тривала хвилин 20, ще 25 хвилин він шукав шкарпетки і вдягався. «Їсти треба не поспішаючи», - подумав Василько, розпочинаючи сніданок. Йому він присвятив півгодини дорогоцінного вранішнього часу. Схопивши портфель Василько попрямував до школи, де о 9 годині розпочиналися уроки. Десять хвилин він чекав на автобус і, не дочекавшись, поїхав тролейбусом, який повільно пересувався, зупиняючись на всіх зупинках, передбачених маршрутом. Упродовж 20 хвилин Василько насолоджувався подорожжю рідною вулицею. Зійшовши на зупинці «Школа», Василько неквапливо попрямував до місця навчання. «Дзвоника не чути, - подумав він, - тож пройдуся спокійно, подихаю свіжим повітрям». За десять хвилин він уже був у вестибюлі школи.
Відповідь: 9 год 10 хв. Тож Василько запізнився на 10 хвилин.
Що б ви порадили Василькові?
5. Підсумок уроку. Рефлексія
5.1.Сенкан.
5.2. «Вагончики вражень» - Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
5.3. Домашнє завдання. Задача 461, приклади 462 з математики. Читання - виразно прочитати вірш Намалювати малюнок до ори року коли ви народилися.
5.4. Підсумкова бесіда.
- Ми наповнили банк. Значить час уроку не був згаяний. Я бажаю вам вміло витрачати час, аби він вам приносив тільки позитивні емоції та щастя. До зустрічі!
Інтегрований урок
математики та літературного читання
4 клас
«Бережи час, його за гроші не купиш»
ТЕМА: Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події.
Олександр Олесь «Степ»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Кожокар Ірина Анатолівна
2019