До розіграшу
залишилось:
19 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Інтегрований урок-подорож "Іменник" 3клас

Про матеріал

На допомогу учителям початкових класів.

Перегляд файлу

Тема:  Узагальнення знань з теми «Іменник».Позначення кольором рельєфу на географічній карті.Виготовлення елементу українського національного костюму-віночка.

Мета:    1) узагальнення знань учнів з теми «Іменник»;вчити розпізнавати                  форми рельєфу на географічній карті за кольором;вчити працювати з папером та картоном для виготовлення квітів;

  2) розвивати спостережливість, мислення, увагу;

3)  прищеплювати любов до Батьківщини, рідної мови.                                                     

Обладнання: карта України, кольоровий картон,кольоровий папір,клей, ножиці, опорна схема «Іменник», Українська мова:підручник для 2кл.загальноосвіт.навч.закл.з навчанням українською мовою/М.С.Вашуленко,С.Г.Дубовик.-К. :Видавничий дім «Освіта»,2012-180с.

Тип уроку:комбінований.

Інтеграція навчальних предметів:українська мова,природознавство,трудове навчання.

Хід уроку

  1. Організація класу.                                                                                                     
  2. Повідомлення теми та завдань уроку.

(на дошці)

Мова – краса спілкування,

Мова – як сонце ясне,

Мова – то предків надбання,

Мова – багатство моє.

Мова – державна перлина,

Нею завжди дорожіть:

Без мови немає країни,-

Мову, як матір, любіть!

  •      Сьогодні, діти, ми здійснимо коротеньку подорож нашою Батьківщиною. І одночасно будемо повторювати вивчений матеріал з теми «Іменник».
  •      Прочитайте вірш, які слова виділені? На які питання вони відповідають? Який висновок можна зробити? (Це іменники, вказують на предмет).
  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Що таке Батьківщина?
  • Як називається наша Батьківщина?
  •    Отож вирушаймо стежками України. Але уявно подорожуючи рідною країною, ми будемо вивчати рідну мову, виконувати різні завдання і збирати квіточки і зробимо український віночок.

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.

На дошці карта України, опорна схема «Іменник».

 

 

 

 

 

ХТО?  ІСТОТИ

ЩО?  НЕІСТОТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДІВЧИНКА

 

УЧИТЕЛЬ

 

ВЕДМЕДИК

 

ГОРИ

 

РІЧКА

 

МІСТО

 

Оленка

Ірина

Яківна

Вінні-Пух

Карпати

Дніпро

Київ

 

 

День – ніч              сміх – сльози

Війна – мир            літо – зима

Мороз – спека        тиша - галас

 

 

 

трикутник

 

 

квадрат

 

 

трикутники

 

 

квадрати

 

Лан – нива – поле

Гроно - китиця

 

сонечко              ключ

коса                     ручка    

Діти вивчають українську мову

 

  •         Якщо подивитись на карту України, то можна за кольором здогадатися, що на ній зображено. Що позначено зеленим? (низовини). І на опорній схемі повторюємо зелений блок.
  1. Гра «Істота – неістота»

(робота з сигнальними картками, зелений сигнал – істота, червоний – неістота)

Село, вулиця, Марія, українець, місто, Хрещатик, Київ, річка, Шевченко, Дніпро, письменник, Карпати.

  • Молодці, ви заробили першу квітку у віночок.
  1.  Гра «Добери слово»

Що?                                                               Хто?

сад                                                               садівник

ліки                                                              лікар

робота                                                           робітник

море                                                              моряк      

  • Висновок по опорній схемі (відповідають діти).
  • Друга квітка у віночку.
  1. Завдання «Виправ помилку» (індивідуальні картки)
  • Що на карті позначають коричневим? (гори). Працюємо над коричневим блоком.
  • Виправте помилки в своїх картках. Зробіть взаємоперевірку.
  1. Творча робота «Доповни речення» (письмо з коментуванням).

Третя квітка у віночку.

Столиця України – місто Київ.

Центральна вулиця  Києва – Хрещатик.

Київ розкинувся на берегах річки Дніпро.

  • Які іменники ми завжди пишемо з великої букви? Висновок по опорній схемі.
  • Ось і четверта квіточка, яку ви заслужили.
  1. Колективна робота.
  • Що на карті позначені блакитним кольором? (річки, моря)

 Працюємо над блакитним блоком. Подивіться на малюнок. Назвіть іменники, що вказують на багато предметів (спідниці, чоботи, сорочки, носки, руки, ноги, дівчата).

  • А тепер утворіть від них назви предметів в однині.
  • Добре. Висновок по опорній схемі.
  • Молодці. Який найвідоміший український танець? (гопак)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Завдання «Склади прислів’я» (робота в парах)
  • Що на карті позначено жовтим? (височини)
  • Попрацюйте в парах. Для кожної пари – конверт. Складіть прислів’я.
  • Назвіть іменники з протилежним значенням.
  • Іменники близькі за значенням.
  • Багатозначні іменники.
  • Молодці, заслужили п’яту квітку.
  1. Гра «Розгадай ребус».

                                   

 

 

 

 

 

 

 

  • Яке це слово? Зробіть висновок по жовтому блоку.
  • Добре, шосту квіточку заслужили.
  1. Творча робота «Склади речення». (групова робота)
  •  Що позначають червоним? (міста, села)
  • Кожна група складає речення за малюнком. (відповіді дітей)
  • Зробіть висновок по червоному блоку схеми.
  1. Підсумок уроку.
  •      Завершується наша мандрівка. Виконуючи завдання, ми з вами зробили віночок. Всього в українському віночку 20 квіточок. Кожна з них – лікар і оберіг від лиха. Ми маємо лише сім квіточок, але це тільки початок, адже ми не так давно почали вивчати українську мову і попереду в нас іще багато нового і цікавого.

 

 

  1. Рефлексія.
  • Ось і готовий наш український віночок. Одягніть його і скажіть кожен один іменник, який для вас характеризує нашу Україну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
31 грудня 2017
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку