Інтегрований урок-подорож "Іменник" 3клас

Про матеріал

На допомогу учителям початкових класів.

Перегляд файлу

Тема:  Узагальнення знань з теми «Іменник».Позначення кольором рельєфу на географічній карті.Виготовлення елементу українського національного костюму-віночка.

Мета:    1) узагальнення знань учнів з теми «Іменник»;вчити розпізнавати                  форми рельєфу на географічній карті за кольором;вчити працювати з папером та картоном для виготовлення квітів;

  2) розвивати спостережливість, мислення, увагу;

3)  прищеплювати любов до Батьківщини, рідної мови.                                                     

Обладнання: карта України, кольоровий картон,кольоровий папір,клей, ножиці, опорна схема «Іменник», Українська мова:підручник для 2кл.загальноосвіт.навч.закл.з навчанням українською мовою/М.С.Вашуленко,С.Г.Дубовик.-К. :Видавничий дім «Освіта»,2012-180с.

Тип уроку:комбінований.

Інтеграція навчальних предметів:українська мова,природознавство,трудове навчання.

Хід уроку

  1. Організація класу.                                                                                                     
  2. Повідомлення теми та завдань уроку.

(на дошці)

Мова – краса спілкування,

Мова – як сонце ясне,

Мова – то предків надбання,

Мова – багатство моє.

Мова – державна перлина,

Нею завжди дорожіть:

Без мови немає країни,-

Мову, як матір, любіть!

  •      Сьогодні, діти, ми здійснимо коротеньку подорож нашою Батьківщиною. І одночасно будемо повторювати вивчений матеріал з теми «Іменник».
  •      Прочитайте вірш, які слова виділені? На які питання вони відповідають? Який висновок можна зробити? (Це іменники, вказують на предмет).
  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Що таке Батьківщина?
  • Як називається наша Батьківщина?
  •    Отож вирушаймо стежками України. Але уявно подорожуючи рідною країною, ми будемо вивчати рідну мову, виконувати різні завдання і збирати квіточки і зробимо український віночок.

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.

На дошці карта України, опорна схема «Іменник».

 

 

 

 

 

ХТО?  ІСТОТИ

ЩО?  НЕІСТОТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДІВЧИНКА

 

УЧИТЕЛЬ

 

ВЕДМЕДИК

 

ГОРИ

 

РІЧКА

 

МІСТО

 

Оленка

Ірина

Яківна

Вінні-Пух

Карпати

Дніпро

Київ

 

 

День – ніч              сміх – сльози

Війна – мир            літо – зима

Мороз – спека        тиша - галас

 

 

 

трикутник

 

 

квадрат

 

 

трикутники

 

 

квадрати

 

Лан – нива – поле

Гроно - китиця

 

сонечко              ключ

коса                     ручка    

Діти вивчають українську мову

 

  •         Якщо подивитись на карту України, то можна за кольором здогадатися, що на ній зображено. Що позначено зеленим? (низовини). І на опорній схемі повторюємо зелений блок.
  1. Гра «Істота – неістота»

(робота з сигнальними картками, зелений сигнал – істота, червоний – неістота)

Село, вулиця, Марія, українець, місто, Хрещатик, Київ, річка, Шевченко, Дніпро, письменник, Карпати.

  • Молодці, ви заробили першу квітку у віночок.
  1.  Гра «Добери слово»

Що?                                                               Хто?

сад                                                               садівник

ліки                                                              лікар

робота                                                           робітник

море                                                              моряк      

  • Висновок по опорній схемі (відповідають діти).
  • Друга квітка у віночку.
  1. Завдання «Виправ помилку» (індивідуальні картки)
  • Що на карті позначають коричневим? (гори). Працюємо над коричневим блоком.
  • Виправте помилки в своїх картках. Зробіть взаємоперевірку.
  1. Творча робота «Доповни речення» (письмо з коментуванням).

Третя квітка у віночку.

Столиця України – місто Київ.

Центральна вулиця  Києва – Хрещатик.

Київ розкинувся на берегах річки Дніпро.

  • Які іменники ми завжди пишемо з великої букви? Висновок по опорній схемі.
  • Ось і четверта квіточка, яку ви заслужили.
  1. Колективна робота.
  • Що на карті позначені блакитним кольором? (річки, моря)

 Працюємо над блакитним блоком. Подивіться на малюнок. Назвіть іменники, що вказують на багато предметів (спідниці, чоботи, сорочки, носки, руки, ноги, дівчата).

  • А тепер утворіть від них назви предметів в однині.
  • Добре. Висновок по опорній схемі.
  • Молодці. Який найвідоміший український танець? (гопак)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Завдання «Склади прислів’я» (робота в парах)
  • Що на карті позначено жовтим? (височини)
  • Попрацюйте в парах. Для кожної пари – конверт. Складіть прислів’я.
  • Назвіть іменники з протилежним значенням.
  • Іменники близькі за значенням.
  • Багатозначні іменники.
  • Молодці, заслужили п’яту квітку.
  1. Гра «Розгадай ребус».

                                   

 

 

 

 

 

 

 

  • Яке це слово? Зробіть висновок по жовтому блоку.
  • Добре, шосту квіточку заслужили.
  1. Творча робота «Склади речення». (групова робота)
  •  Що позначають червоним? (міста, села)
  • Кожна група складає речення за малюнком. (відповіді дітей)
  • Зробіть висновок по червоному блоку схеми.
  1. Підсумок уроку.
  •      Завершується наша мандрівка. Виконуючи завдання, ми з вами зробили віночок. Всього в українському віночку 20 квіточок. Кожна з них – лікар і оберіг від лиха. Ми маємо лише сім квіточок, але це тільки початок, адже ми не так давно почали вивчати українську мову і попереду в нас іще багато нового і цікавого.

 

 

  1. Рефлексія.
  • Ось і готовий наш український віночок. Одягніть його і скажіть кожен один іменник, який для вас характеризує нашу Україну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 грудня 2017
Переглядів
3391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку