20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтегрований урок «Подорож із Золотим Колоском»

Про матеріал

Мета:Формувати вміння відшукувати влучні слова для висловлення

думки. Розвивати виразність читання, мовне чуття. Закріпити вміння
підбирати спільнокореневі слова, визначати в них корінь. Розширювати
вміння будувати текст з окремих речень. Розвивати логічне мислення учнів,
вміння аналізувати, зіставляти, самостійно робити висновки.
Вдосконалювати орфографічні навички, зв'язне мовлення, збагачувати
словниковий запас учнів. Виховувати бережне ставлення до хліба, повагу до
хліборобської праці.

Перегляд файлу

Інтегрований урок розвитку зв'язного мовлення і читання

 

«Подорож із Золотим Колоском»

 

Мета:Формувати вміння відшукувати влучні слова для висловлення
думки. Розвивати виразність читання, мовне чуття. Закріпити вміння
підбирати спільнокореневі слова, визначати в них корінь. Розширювати
вміння будувати текст з окремих речень. Розвивати логічне мислення учнів,
вміння аналізувати, зіставляти, самостійно робити висновки.
Вдосконалювати орфографічні навички, зв'язне мовлення, збагачувати
словниковий запас учнів. Виховувати бережне ставлення до хліба, повагу до
хліборобської праці.

 

Обладнання:друковані слова, таблиці з частинами прислів'їв, плакат із
висловом: «Хліб - всьому голова», коровай на вишитому рушнику,
роздаткові картки із реченнями у вигляді колосочка, фотоілюстрації «На
пшеничному полі».

 

Хід уроку

 

I. Організація учнів до уроку.

Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Будем гарно ми писать
І старанно працювать,
Щоб сказати у кінці,
Що в нас дітки - молодці!

 

II. Актуалізація опорних знань.

Діти, до нас на урок поспішає чарівний герой. А ім'я його ви дізнаєтесь,
коли складете з розсипаних букв слова:

ЙЗЛОИТОЛОКСООК (Золотий Колосок)
(До класу заходить хлопчик в костюмі Золотого Колоска)
Хлопчик-Колосок: Дорогі діти! Я впевнений, що ви всі*знаєте, який довгий
шлях проходить маленька зернина до цього гарного короваю, що на
вишитому рушнику. Треба поле зорати, посіяти добірне зерно, прополоти
бур'яни, удобрити землю, виростити вагомий колос, змолотити зерно,
просушити, провіяти, завезти до млина, змолоти борошно, спекти хлібчик.

Народ назвав хліб святим. Хліб-це життя, наш достаток. Його плекали
працьовиті руки хліборобів. Цінуйте його, бережіть!

-Діти прочитайте «зашифроване» речення:

лаХвамакру, ощросвилитилозотийолско, дбаил про дюрочістьлізем і
лусипшеногоничнула.

Хвала рукам, що ростили золотий колос, дбали про родючість землі і
силу пшеничного лану.


III. Повідомлення завдань уроку.

 

IV. Повторення знань.

а) Читання вислову:

Коровай землі і неба на нашім столі.

Нічого сильнішого немає - хліба на землі. В.Орлов

б) Вислови дітей розуміння цього вислову.

в) Підбір синонімів до словосполучень:

золота шкоринка - підсмажена шкірка на хлібі;
золоте зерно - добірне, спіле зерно;
золотий колосок - спілий жовтий колос;
золоте проміння - сонячне ясне проміння;

золоті руки - роботящі, вмілі руки, що творять добро.
В якому значенні вжито слово ЗОЛОТИЙ?

г) -Діти, а від чого позолота в хліба?

(Від золотих променів сонечка, від теплого вітрика, від блакитного неба,
від життєдайного дощику, від теплоти веселки, від діамантів росинок, від
працьовитих рук трударів)

д) «Мовна розминка»

Підбір спільнокореневих слів до слова ХЛІБ
Хліб, хлібинка, хлібчик, хлібний, хлібець, хлібина, хлібопекар, хлібороб,
хліборобський, нахлібник, безхлібний (рік)

Підбір прикметників до слова ХЛІБ:

Хліб   (який?)   духмяний,   золотий,   рум'яний,   свіжий, черствий,
сонцесяйний, пшеничний, прекрасний, смачний, дорогий, сухий, сонячний.

 

V. Фізкультхвилинка.

Щоб був гарний урожай, просили у сонечка сил, тепла, дощику, добра.

Вийди, вийди, сонечко,

На дідове полечко

На бабине зіллячко,

На наше подвір'ячко,

На весняні квіточки,

На маленькі діточки -

Там вони граються,

Тебе дожидаються.


VІ. Робота над розширенням знань учнів,
а) Бесіда вчителя

Хліб - це найбільше багатство. Скільки б не мали його люди, завжди
говорять про нього з щирою, теплою повагою. Хліб - основа людського
життя. Як правило, хліб лежить весь час на столі під час обіду. В народі
говорять, що без «хліба немає обіду».

Велика повага до хліба склалась у народі з давніх часів. В нас стало
традицією зустрічати гостей хлібом - сіллю. У свята, в день весілля, під час
ювілеїв, знаменних подій кладуть на стіл коровай. Тож і в нас на уроці
лежить на вишитому рушнику коровай.

Засіва зерном дорідним —
Той близький мені і рідний!

А.Музичук

 

-Не кидайсь хлібом - він святий,-
В суворості ласкавій,
Бувало, каже дід старий
Малечі кучерявій.

 -Не грайся хлібом, то ж бо гріх!

Іще до немовляти,
Щасливий, стримуючи сміх,
Бувало каже мати!

М.Рильський

 

Шумлять, хвилюються жита -
Поглянь лише навколо:
Пшениця стигла золота
Додолу хилить колос.
Багато хліба буде в нас -
Багато будем жити!

Дощик сіється на жито, на пшеницю.
Будуть цього літа гарні паляниці.
Золотом дзвенить врожай -
Буде добрий коровай!

П.Воронько

 

 

Зернята
Вийду я в поле трошки
І нарву у фартушок
І ромену, і волошок,
І васильків на вінок.
Я не йтиму між колоссям,
Щоб нічого не зламать,
Бо пшениця, жито, просо
Дітям треба шанувать.
То для нас ростуть зернята:
З них нам хлібця напечуть,
І паски печуть на свято,
З проса каші натовчуть.

К.Перелісна


б) Вправа «Розсипані слова».

Хлопчик-Колосок роздає дітям картки-колоски, на яких написані слова, з
яких треба утворити речення. Учні зачитують утворені ними речення. Вони
записуються на дошці. З цих речень діти складають текст.

* Нелегкий шлях зернини до окрайчика хліба в наших руках.
*Хліб - це народне добро, наше багатство.

* Хлібом і сіллю ми зустрічаємо гостей.

*Красно дякуєм за хліб працьовитим рукам хлібороба.

*В кожну хлібину вкладено працю багатьох людей із золотими руками.

*Вклонімось тим, хто ростив хліб, збирав, молов, випікав.

* Бережімо і шануймо хліб золотий!

(2,1,5,4,6,3,7)
Діти записують новоутворений текст «Хліб»

в) Поетична хвилинка.

***

Хліб святий ти не кидай під ноги!
Не всиляй у серце тим тривоги,
Хто його у полі засівав,
Як дитину пестив, доглядав.

Хліб у нас - усьому голова,
Щастя людського без нього не бува.
Хліб життя у голод рятував,
Сили і завзятгя додавав.
Хай пшениця й жито колоситься,
В кожну хату - біла паляниця.

А.Каніщенко

 

***

Відшуміли поза гаєм
Щедрим колосом поля.
І багатим урожаєм
Щедро родить нам земля.

Т.Коломієць

 

***

Певне чули ви, малята,
Вже не раз такі слова:
«Хліб потрібно шанувати!
Хліб - усьому голова!»

М.Познанська

 

***

Так сказало вітру поле:
-Хто мене оре і поле,


г) Гра «Підбери антонім»

свіжий - черствий світлий - темний

холодний – теплий малий - великий

малий - великий тихо - голосно

швидко – повільно багато - мало

чорні – біліпрацьовиті - ледачі

д) Читання оповідання «Чорні руки»(хрестоматія для позакласного читання)
Визначення головної думки твору.

е) Розташуй речення за змістом оповідання:

Бабусю, спечіть мені голуба.
Витягла бабуся голуба з печі.

Голуб ніби збирається злетіти в небо.
Руки бабусині почали ліпити голуба.
Виліплюють пальці точно й ніжно.
А чому у вас руки чорні, а голуб білий?


VII. Закріплення матеріалу.

а) Вправа «Склади прислів'я»

На землі родить

 

чорній білий хліб

 

Не земля а руки

 

родить працьовиті

 

б) Гра «Відгадай загадку»

Хвалить його кожен,
Любить його кожен,
І дня ми прожити
Без нього не можем.(хліб)

 

Одне кинув, а цілу жменю зібрав.(зерно)

 

Кругла, мов сонечко,
Вона у піч посунеться
І сидить красується, (паляниця)

 

Мама вчора нам спекла

Із сиром та з варенням!-

А він стрибнув на блюдо-

їжте мене, дітки любі! (пиріг)

 

Булки, кренделі верчу,

На жаровні їх печу. Хто я? (пекар)


()ре, сіє, хліб збирає,
В полі сонце зустрічає.
Хто ростить нам урожай,
Прославляє рідний край? (хлібороб)

(Всі загадки дітям загадує Хлопчик-Колосок)

 

в) Метаграми:

З Н частина я доби,

коли всі міцно сплять.

З П я грію щозими

І печу вам пироги, (ніч - піч)

Мене ти здавна звик любити
І завжди ситий ти за це.
Та тільки У на А змінити-
стрибатиму на деревце, (булка - білка)

 

г) Гра «Казковий ланцюжок»

Для гри використано уривки з казок, в яких говориться про хліб.
***

А хто понесе зерно молотити?

Тільки не я! Тільки не я! («Колосок»)

 

Цап меле, цап меле,

Коза насипає,

А маленьке козенятко

На скрипочці грає. («Два півники»)

* * *

Спекла Маша пиріжки, поклала в корзину, та й Сама залізла туди...

(«Маша і ведмідь»)

***

Прибігла дівчинка до пічки та й стала просити, щоб та її сховала.
А пічка й каже Їй:-Як з’їси пиріжечки, то сховаю...

(«Гуси-лебеді»)

***

Не їж мене, зайчику, я тобі пісеньку заспіваю:
Я від діда утік, я від баби утік...

(«Колобок»)

                                    ***

Покотилась паляниця, прикотилася до хати, де грались бідні діти.
Діти підняли паляницю...

(«Хліб і золото»)

 

д) Гра «Складовий аукціон»

 

ПШЕ РОШИЙ
ПАШ    НИЦЯ ХО ЛОДНО

КРИ РОБРИЙ

 

ТИЙ ТО

ЗОЛО      ТО                           ЖИ                ТТЯ

ЧЕН1 ЛЯВІ
ЕНЬКИЙ ТЕЧКО

ТНІЙ

 

VIII. Підсумок уроку.

Під час уроку активним учням Хлопчик-Колосок роздавав зернятка,
вирізані з картону.

Хлопч и к- Кол осок: - Діти, підніміть, будь ласка, вгору всі отримані
зернятка. Ой, як багато зерняток тримають дітки! Це значить, що всі ви
активно працювали на уроці. Я певен, що ви посіяли сьогодні добірні зерна
у ваші сердечка, які будуть проростати гарним урожаєм. Я знаю, що в ваших
зошитах за сьогоднішню творчу роботу виростуть теж гарні оцінки. Я радий,
що з цих зерняток получиться гарний коровай. Дякую вам, діти!

Вчитель:Хліб! Скільки про нього складено віршів, пісень, казок,
легенд, скільки сказано добрих слів! Вони оспівують добротворення, вічну
славу труду, землі-годувальниці.Хліб-це звитяжні подвиги сіячів із
золотими руками.

У ваших матусь, бабусь теж золоті руки. Вони спекли і передали нам
чарівні голуби, випечені з тіста, як і Юркові спекла бабуся з оповідання, яке
ми прочитали. Вклоніться низько золотим рукам трудівників і рідній землі
за такі щедрі дарунки.

(Вчитель роздає всім учням випечених з тіста голубів)

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку