Інтегрований урок – подорож у 4 класі з математики та природознавства Розв’язування задач на швидкість. Південний берег Криму

Про матеріал
Інтегрований урок – подорож у 4 класі з математики та природознавства Розв’язування задач на швидкість. Південний берег Криму.
Перегляд файлу

Інтегрований урок – подорож у 4 класі

з математики та природознавства

Розв’язування  задач на швидкість.

Південний берег Криму

 

Мета: ознайомити учнів з географічним положенням, рослинним, тваринним світом та працею людей Південного берега Криму.

Розширювати знання дітей про південь України. Закріплювати дії з багатоцифровими числами, уміння розв'язувати задачі, спостерігати й робити висновки.

 

Обладнання:

Карта природних зон України, атласи, таблиці з природознавства, зображення рослинного та тваринного світу, зображення автобуса, літака, поїзда, математичні завдання.

 

Хід уроку.

І. Повідомлення теми уроку

На уроках природознавства ми почали з вами вивчати різноманітність природи України. Давайте пригадаємо з якими природними зонами ми ознайомились:

  1. Зона мішаних лісів / Північна частина України знаходиться в цій зоні/
    Українське Полісся.
  2. Лісостепова зона /чим далі на південь, тим частіше мішані ліси чергуються з
    безлісними ділянками, які переходять у безкраї рівнинні простори - степи.

Між цими зонами простяглася перехідна зона лісостеп. Цей край дуже багатий на сади, виноградники, луки, діброви, родючі чорноземи.

3.На південь від Лісостепу до Чорного й Азовського морів простягається степ.

Недарма нашу планету називають блакитною, це тому, що більшу частину земної кулі вкривають води океанів і морів.

Якщо ми з вами відправимось подорожувати у Східну півкулю, то потрапимо на о.Мадагаскар. Ця частина суші називається островом тому, що вона омита водою з усіх сторін.

Наша зупинка на острові тривала не довго і ми впевнились, що дійсно острів омитий з усіх сторін водою. Отож вирушаємо на нашу рідну землю.

У ці зимові дні холодні

Нам так хочеться тепла....

Вирушаймо всі до моря,

Відпочинем дітвора.

На Південний берег Криму

Буде подорож у нас.

HMA1WCABUMWO0CA17HB5XCAJLJ92KCAQ0KS7KCAX23F09CAAEDBM3CAF0S78LCA80R327CAKREHQ7CA88BBO1CA8MS7FGCA13OB0KCANSWVYNCANI71MRCAVTEURRCAU1NPNQCAJGUWY6CA0XVVUNCA1M754YЦе ж куточок України –

Рідний і близький для нас.

 

II. Робота над новим матеріалом

А на чому ж доберемось

В мальовничі ці місця?

Є в нас поїзд. Є автобус,

І красивий ось літак.

 

 

ПОЇЗД АВТОБУС ЛІТАК

1272 62035 23387

Щоб вибрати вид транспорту, потрібно розв’язати приклад:

25754 – (9457 – 7090) = 23387
Таким чином, наш вид транспорту – літак.
 Полетіли, приземлились....

Ой, як тепло навкруги.

1245368952_yubk_map_3sТо ми ж потрапили з вами на Кримський півострів.

 /на карті і атласах знаходимо Кримський півострів/

Поміркуйте і скажіть, чому це півострів, а не острів.

- Він межує на півночі з Херсонською обл., а на заході і півдні омивається
Чорним морем, на північному сході - Азовським морем.

Найгустіше заселений Південний берег Криму.

Давайте знайдемо на карті, де розташований Південний берег Криму. Знайдемо Кримські гори і смужку суші між горами і морем – це і є Південний берег Криму.

1_33

 

Ой, як тепло навкруги!

Треба вияснить, чому ж це

Клімат тут такий м’який?

А щоб відповідь знайти,

Треба в гори нам піти

Ну, скоріше вирушаймо,

Ось і сходинки дивись!

 

 

 

Математичний диктант:

  1.   5000 зменшити в 100 разів, а результат збільшити в 3 рази.
  2.   Знайти добуток двох часток 77 і 7 та 72 і 8.
  3.   Суму чисел 49 і 51 зменшити у 5 разів.
  4.   Різницю чисел 200 і 2 зменшити на 98.
  5.   Частку чисел 93 і 3 збільшити на 71.

- Яке число зайве? Чому? /роз’яснити сходинки на дошці/

Індивідуальна робота на дошці:

21 ‧ 6 + х ‧ 5 = 246; 30500        710005

х = 24 - 4981       -   4372

              25519        705633

Пошукова робота

/Повідомлення про клімат та вулкани/

 

Дійсно!

Кримські гори захищають від північних злих вітрів.

Та ще й море ціле літо сонечко пекло,

Потім воно усю зиму віддає своє тепло.

Ось чому зима тут, діти,

Тепла і коротка.

Ну , а літо вдвоє довше -

І жарке, і спекотне.

Ну, звичайно і рослинам

Добре тут живеться.

crimean-rothirsch-01/повідомлення про рослинний і тваринний світ та про корисні копалини/

crimean-fox-02

 

 

 

 

 

 

 

 

european-shag-01

crimean-lizard-01crimean-phasan-01

 

 

  • Щоб зберегти всю цю красу, школярі допомагають дорослим саджати дерева.

Розв’яжемо таку задачу:

Школярі посадили 156 сосен, беріз - у 3 рази менше, а ялинок – стільки, скільки сосен та беріз разом. Скільки всього дерев посадили школярі?

С.-156д.

 

Б.-?д, у 3 р.м.              х д.

 

Ял. - ?д.

  1.   156 : З = 52(д.) - посадили беріз;
  2.   156 +52 = 208(д.) - посадили ялинок;
  3.   156 + 52 +208 = 416(д.) - всіх
    Математичний вираз:

156 + (156: 3 +156+ 156:3)

Для того, щоб правильно розв’язати рівняння проведемо тест:

Р – частка;

Б – доданок;

А – від’ємник;

У – ділене;

К – множник;

М – зменшуване;

  1.   Від суми - відомий доданок, отримаємо невідомий... .Б
  2.   Якщо від зменшуваного - різницю, отримаємо.. .А
  3.   Якщо до різниці + від’ємник, отримаємо.. .М
  4.   Як називається другий компонент дії + .. .Б
  5.   Якщо дільник помножити на частку, то отримаємо.. .У
  1. Якщо добуток: на відомий множник, то отримаємо. .К
    БАМБУК

M103YCA1GBY27CAX0APBZCA4SOZR0CAGDR05NCA0E966JCAQN57G7CAXZQWKECAX7DAAPCAAN3GCCCAF1H5VICA560V7TCAD10XTWCA41WEWSCAOCO9L3CAFRPH20CA2MKPJJCALA5FM4CANUOYN6CA5YAJOD16 ‧ 20 + 9 ‧ х = 428; 80 + ( 620 – х ‧ 80): 5 = 140;

х = 12/колективно/ х = 4 /для сильних/

Бамбук – це злакова рослина, така ж як пшениця або жито. Уявляєте соломину товщиною 20-30 см і довжиною 20-50 м. Бамбук дуже швидко росте: від 50 до

90 см за добу. Але росте він 40 днів, а потім ріст припиняється.

Бамбук – цінна рослина. Його використовують як будівельний матеріал та для осушування місцевості.

-   Дізнайтесь, на скільки см підросте бамбук за 28 днів, якщо протягом доби він підростатиме на 50 см. 1400 см = 14 м.

 Славиться цей край садами.

 Ти ось тільки подивись:

 Скільки тут є винограду,

Яблук, персиків, хурми.

4UNTJCAVXB2FZCANDEP6SCAATF00RCA8017FOCA1ERH2HCAF0N0LPCAQ7129GCAMJUDX4CAIT6AZ6CA2KWW81CAN0RRMXCA383W0WCA8ZGNGTCAR3D493CADX2V8HCAF31JRKCANPP9SVCA3GASRKCAM0UGCZG7SV3CA7E2ULYCA33XIGWCAF7TD21CAZX5FOWCA8R3V33CA16T0OXCAN7R3BQCAU73AAWCA4LTY7NCAQME6NICAY7QYBUCAGUOALUCAMBDDHMCA40U447CA2Q6PJFCA4TGEVHCALDMSO6CARGEEF3CANAUS2Z

 Розв’яжіть ось цю задачу

Про плоди такі смачні.

Для дитячого санаторію зібрали 6 великих корзин винограду по 15 кг у кожній та 12 маленьких по 7 кг у кожній. Скільки всього кг винограду зібрали? (Розв’язати математичним виразом).

  1   К   В

В.    15 кг 6 к. ? кг

х кг

М.    7 кг 12 к. ? кг

Математичний вираз: 

15‧6 + 7‧12 = 174 кг

А народ тут роботящий

B2GS6CA5BOHX6CACYQGEACA0241LHCAAM1WY9CANO50IRCAES0XIRCAE3KGCUCABGI758CARAWC9ECA6Y7A3ACARA7PQ9CACJTSBBCA7JRUENCAKLRDMVCARYR825CAW01YAYCA4V3SQZCA3JFEQXCAL4W8W4І на морі й на землі.

Є багато в них роботи

А якої подивись.

Ось плантації лаванди

І троянд цілі поля.

З них олію виробляють

photo_164І в парфуми добавляють

 

 

1668В морі теж немало праці

Для невтомних рук людських. Рибу, крабів добувають

З голубих морських глибин. Допоможем ми рибалкам

Рибу в морі половить,

А для цього ви швиденько

Ось ці приклади розв'яжіть.

 

Усний рахунок /цифровіблокноти/

YXUJRCA5XQGY0CA8F75Y5CAKKNQRBCAGIDCBLCAWOGGPZCADMF5OKCAF93H9QCAFRD65OCAJJA9HXCA9UWY3TCAW9YH0ZCAFQYN7WCAHCKEN3CA1RU3BQCA7FZ8X0CA7X90XJCAJUBI5QCAWIHLY3CALMH6HNОбчислити ланцюжки:

63 : 9 ‧ 8 : 2   28

7 16 + 8 + 28 + 14 + 32 98

7 27 + 5 + 19 + 31 + 13 95

І варіант II варіант

25073 – (785 + 7453) 16835 49507 – (4305 – 947) 46149

А хто впорається швидше,

той і риби наловить більше.

А іще курортів гарних

Є багато в цих краях.

Люди там відпочивають

І здоров'я набирають

Крим - це край курортів,

друзів, їде безліч їх сюди. Милуватись морем, сонцем

І красою Кримських гір.

 

Розв'яжемо задачу про туристів:

За день туристи йшли пішки 2 год, автобусом їхали 3 год. Пішки вони рухались зі швидкістю 4 км/год, автобусом їхали зі швидкістю – 45 км/год. Який шлях подолали туристи за день?

( розв’язати математичним виразом ).

 

           Швидкість                  Час                     Відстань

Пішки               4 км/год           2 год  ? км

х км

Автобусом       45 км/год          3 год ? км

 

Математичний вираз: 

4‧2 + 45‧3 = 143(км)

 

 

 

Скласти обернену задачу ( рівнянням )

        Швидкість                 Час                            Відстань

Пішки             х км/год        2 год      ? км

                                                                                           143км

Автобусом     45 км/год       3 год     ? км

Рівняння:

х ‧ 2 + 45 ‧ 3 = 143;

х ‧ 2 + 135 = 143;

х ‧ 2 = 143 – 135;

х ‧ 2 = 8;

х = 8 : 2;

х = 4;

ІІІ. Підсумок уроку:

Ось і ми вже, як туристи,

Теж відвідали цей край:

Це Південний берег Криму -

Назавжди запам'ятай!

ІV. Домашнє завдання: № 647,650.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
2 серпня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку