Тема. У гості до звірів.
Математика: Лічба в межах 20. Розв’язання задач та прикладів на додавання та віднімання.
Природознавство: « Звірі. Чим відрізняються звірі від інших тварин?»
Трудове навчання: Аплікація « Ведмедик».
Мета: формувати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; виховувати пізнавальний інтерес до математики.
формувати в учнів уявлення про особливі ознаки звірів; про значення звірів у природі та цінність їх для людей,
розвивати у дітей , мислення, вміння порівнювати, ставити запитання; виховувати бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: інтегрований, урок – подорож. Обладнання: карта уроку, ноутбук, картки із зображенням тварин, презентація «Тварини», підручник з природознавства 1клас (К.Грущинська «Генеза»), підручник з математики 1клас (М. В. Богданович, Г. П. Лишенко, К.) , альбом з трудового навчання.
ХІД УРОКУ
Усміхніться дітки один одному, побажайте успіхів на день..
Ми починаємо урок, а на уроці ми…
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Щоб вирушити в дорогу спочатку послухаємо синоптиків, адже нам треба знати яка ж сьогодні погода, з’ясувати дату зустрічі із звірятами. 1хв.
Вправа «Синоптики»
Чи були протягом дня опади?( 1 хв.)
ІІІ. Актуалізація знань учнів
Отже діти, погода сприятлива, але прохолодна, тому я пропоную вам відпра-витись у гості.
Та подивіться, дітки, на нашому шляху стала група тварин. ( На дошці малюнки тварин)
Вправа Мікрофон « Що я знаю про тварин? ( 2 хв)
Виконайте завдання від комах.
Давайте пригадаємо , що ми знаємо про комах?(Мають шість ніг, тіло поділено на три частини: голова, груди, черевце. На голові у комах є очі, рот, вусики. За допомогою вусиків комахи відчувають запах. У них дуже добрий нюх. Це допомагає їм шукати їжу.)
Усний рахунок.
Прочитайте приклади по різному та назвіть результат.
10+5 до 10 додати 5 10+4 сума чисел 10 і 4
18-8 від 18 відняти 8 17-10 різниця чисел 17і 10
12-1 12 зменшити на 1 16-1 зменшуване 16 від’ємник 1
15-1 різниця чисел 15 і 1
19+1 19 збільшити на 1 11+1 перший доданок 11, другий 1, (2 хв)
20-1 20 мінус 1 13+1 13 плюс 1
Каліграфічна хвилинка
Запишіть скільки років вам виповниться через 3 роки.
Один з учнів розповідає про своє число за планом.
1) Назва числа.
2) Сусіди числа.
3) Склад числа.
4) Парне чи непарне число.
5) Одноцифрове чи двоцифрове. (1 хв )
Де в житті зустрічаємо число 10?
Назвіть 10 назв птахів. Які з них зимуючі, а які відлітають на зиму в теплий край?
- Які птахи навесні повертаються з теплих країв?
- Що ви знаєте про птахів?( Тіло птахів вкрите пір’ям. У них є крила і дзьоб.
Виконайте завдання від птахів.
На дошці числа 18 11 15 19 20 16 13 17 12 18 14
Розташуйте числа у порядку зростання. ( Від меншого до найбільшого). 1хв
Запишіть у зошити.
Отже , діти ми наблизилися до королівства звірів.
ІV. Розвиток знань учнів.
Переглянути презентацію про звірів.( 2, 5 хв)
Розповідь вчителя природознавства про звірів. Чим відрізняються звірі від інших тварин?
- Тіло тварин вкрите шерстю і складається з голови, шиї, тулуба і чотирьох кінцівок. Усі новонароджені звірів живляться молоком матері. Вовк, наприклад, вигодовує своїх малят молоком 4 – 6 тижнів. У зайчихи молоко дуже поживне, але вона годує зайченят лише 7 – 8 діб. Олені 4 – 5 місяців, білі ведмеді – близько року. Тому їх ще називають ссавцями. Це їх головна ознака.
У деяких ссавців ( коні, корови, жирафи) новонароджений може всього через кілька хвилин появи на світ уже стати на ноги і самостійно пересуватися, але в багатьох інших дитинчата безпомічні і довгий час перебувають біля матері.
( 2 хв)
Попрацюємо в групах.
Робота в групах .
Серед малюнків тварин обрати тільки звірів. (1 хв)
Молодці!
А тепер відгадайте до кого ми прийшли у гості?
В лісі він без сумки ходить ,
Яблука й гриби знаходить.
Спина - голки. Очі – намистинки,
Хто це там біля ялинки? ( Їжачок)
- Як їжачок перезимував? Спав під листям, в норах, та купами гілочок.
Діти, їжачку в лісовій школі Мудра Сова дала завдання розв’язати задачу , але у нього виникли труднощі, то ж допоможемо виконати завдання.
У їжачка було 6 грибів. Він знайшов ще кілька, і стало 10 грибочків. Скільки грибів він знайшов?
- З яких частин складається задача?
Прочитайте умову. Прочитайте питання. Назвіть ключові слова. Який вид задачі?
Як знайти невідомий доданок?
Диференційовано:
І група ( с.р) розв’язує першу задачу за планом;
ІІ група( д.р) розвязує першу і розв’язує другу задачу за планом;
ІІІ група ( в.р) складає і розв’язує обидві задачі.( Задача 2 на аркушах паперу).
Запис задачі на дошці і в зошитах. (3 хв,)
Молодці. У гостях прийнято гостей частувати. Тому отримуйте від їжачка яблучка. Та ще запрошує нас потанцювати, бо рух –запорука здоров'я та довголіття для людини.
Фізкультхвилинка « Зайчики».
А тепер відгадайте до кого ми прийшли у гості?
Живу я глибоко в норі.
Руденька шубка в мене.
Сліди я вправно замітаю.
Як полювати - добре знаю. ( Лисичка)
Чим харчуються лисички?
У лисички теж є підручник з математики, тож разом з нею виконаємо завдання.
Робота в підручнику. Завдання на вибір учнів.
Диференційовано парами виконати на с.99
№ 1 в.рівень: Лесик К. Погоріла О, Косенко І. Василенко В
№ 2 д.рівень: Цибулько Д. Кожемякіна С. Андрухів Я. Кіріченко О.
№3 с.рівень. Левченко Б. Гойденко Р. Скамянова Е
Робота в парах. Перевірка.
Добре виконали завдання з лисичкою. Нам час вирушати .
А хто ж тут живе, діти, треба зрозуміти.?
Намалюйте носиками букви , звуки яких вам назву.
В, е, д, м, і, д, м’який знак. ВЕДМІДЬ.
Де живуть ведмеді?
Ведмідь чекає на порозі. І завдання нам приготував. Хоче отримати подарунка від нас. Бо в гості прийти - подарунок треба принести. Виготовимо аплікацію « Ведмедик».
Повторити правила безпеки на уроці.
Тримай робоче місце у порядку.
Уважно слухай інструктаж вчителя.
Починай роботу лише з дозволу вчителя.
Не розмахуй ножицями під час роботи використовуй їх за призначенням.
Після закінчення роботи перевір порядок на парті.
Інструктаж вчителя .
Покажіть свої роботи. Ви, друзі молодці. Ведмедик задоволений вашими подарунками.
І вас пригощає цукерками. Будьте ввічливими в гостях.
Діти, незабаром настане весна , у тварин з’явитьcя потомство.
Не шуміть в лісі. Крик і гучна музика лякають лісових мешканців, і вони можуть покинути свої житла. Не чіпайте пташині гнізда. Головне, потрібно берегти природу і пам’ятати просте правило:
«Бери тільки фотознімки, залишай тільки сліди, вбивай тільки час.»
V. Підсумок уроку.
— Назвіть:
• ознаки звірів;
• диких звірів нашого краю;
Продовжіть речення
На уроці я дізнався про……
Тепер я знаю….
Тепер я вмію……
Тепер я можу….