Інтегрований урок – подорож з математики та української літератури «Множення десяткових дробів»

Про матеріал
Мета:  Повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Множення десяткових дробів»;  Формувати в учнів інтерес до математики;  Розвивати логічне мислення, увагу, пізнавальну активність учнів, уміння самостійно приймати рішення, діяти в умовах обмеженого часу;  Виховувати любов та повагу до поезії великого кобзаря, пройти стежками біографії Т.Г.Шевченка.
Перегляд файлу

Інтегрований урок – подорож з математики та української літератури

«Множення десяткових дробів»

Мета: 

ü Повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів з теми

«Множення десяткових дробів»;

ü Формувати в учнів інтерес до математики;

ü Розвивати логічне мислення, увагу, пізнавальну активність учнів, уміння самостійно приймати рішення, діяти в умовах обмеженого часу;

ü Виховувати любов та повагу до поезії великого кобзаря, пройти стежками біографії Т.Г.Шевченка.

Обладнання:роздатковий матеріал, фліпчарт.

Тип уроку: інтегрований

Очікувані результати: застосовуватимуть дію множення десяткових дробів при вирішенні задач, розв’язувані рівнянь, обчислені прикладів.

Методи: словесні, наочні, перевірки, заохочування, практичні.

Методи уроку: словесні: розповідь вчителя з елементами бесіди; наочні: робота з фліпчартом, дошкою, роздатковим матеріалом. ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань учнів.

Тема сьогоднішнього уроку не випадкова. Адже саме сьогодні народився великий український письменник Тарас Григорович Шевченко, відомий усьому світові. Сьогодні на уроці ми пройдемося стежками життя великого кобзаря. Але не забуваємо, що ми на уроці математика і те, що вивчали на попередніх уроках, а саме «Множення десяткових дробів». 

ІІ. Формування умінь і навичок

Перед нами перша стежина і вона має назву «Дитинство». Завдання, яке вам потрібно виконати: прокласти безпечний шлях Вінні Пуху до горщиків з медом. Обчисливши вирази, ви дізнаєтесь факти з біографії малого Тараса.

Молодці! Всі справились з завданням. Отже, Тарас Григорович Шевченко народився 25 лютого (по новому — 9 березня) 1814 року у селі Моринцях Звенигородського повіту Київської губернії (нині Звенигородський район Черкаської області) у родині Григорія Івановича Шевченка і Катерини Якимівни Бойко.

imageБатьки Шевченка були кріпаками. Через рік після народження Тараса родина переїздить із Моринців до Кирилівки. У родині, крім Тараса, було 6 дітей.

У восьмирічному віці батько віддав Тараса до школи до кирилівського дячкавчителя Павла Рубана. Як здавалося Тарасові, навчання в школі було нудним і нецікавим, бо доводилося вчити тільки склади та церковну грамоту.

У 1823 році, коли Тарасу було дев'ять років, померла його мати. Двома роками пізніше, у 1825 році помер і батько. 

У 1827-1829 роках Шевченко наймитував у кирилівського священика Григорія Кошиця, зрештою потрапив на панський двір — спочатку на кухню, а потім у «козачки» до самого Павла Енгельгардта

в село Вільшана. На той час йому вже було 14 років.

Восени 1829 року разом з обслугою Енгельгардта Шевченко виїздить до міста Вільно (нині Вільнюс — столиця Литви). Помітивши нахил козачка до малювання Енгельгардт віддає Тараса вчитися до досвідченого майстра Яна Рустемаса.

Йдемо до другої стежини «Шевченко - художник». 

Малому Тарасу хотілося вчитися читати та писати, а ще він був малярем. Все, що бачив, хотілося малювати.

Перед вами завдання: на кожній парті лежать фрагменти пазлів з рівняннями. Вам потрібно розв’язати рівняння і прикріпити ваш фрагмент на те місце, де, на дошці ви побачите вашу відповідь. Коли всі виконають завдання ми побачимо

imageодну з картин відомого поета та художника.

Ось, що сам маляр писав про свою картину:

«…Я намалював

imageКатерину в той час, як вона попрощалася з своїм москаликом і вертається в село, у царині під куренем дідусь сидить, ложечки собі струже і сумно дивиться на Катерину, а вона, сердешна, тіль не плаче…, а москаль дере собі, тільки курява ляга; собачка ще поганенька доганя його та нібито гавкає. По однім боці могила, на могилі вітряк, а там тільки степ мріє. Отака моя картина.»

Отже, як ви зрозуміли картина має назву «Катерина»

Йдемо далі. І наступна стежина «Шевченко - поет». Розв’яжемо задачу з біографії Тараса Шевченка.

Дізнаємося скільки років було Тарасу коли вийшла збірка його поезій, яка поклала початок новому періоду в історії української літератури, якщо відомо, що це становить 0,4 від числа 65.

65 * 0,4 = 26 років

І яка ж назва цієї збірки? Обчисливши вирази і склавши потрібні букви за шаблоном, дізнаємося її назву.

image

І ми йдемо на четверту стежину «Калина у поезії Шевченка»

У своїх творах Тарас Григорович часто згадує рослини: (вербу, калину, тополю)

А особливо поет любив калину

image«Тече вода з-під явора яром на долину Пишається над явором червона калина

Пишається калинонька, явір молодіє

А кругом їх верболози й лози зеленіють» До речі, у «Кобзарі» слово калина вжита 385 разів, а взагалі скільки раз зустрічається це слово у творах

Шевченка, дізнаємось, коли розв’яжемо вираз.

 

Отже, слово «калина» зустрічається аж 965 раз.

П’ята стежина «Заповіт». 

У 7-му класі ви будете вивчати вірш поета «Заповіт», це своєрідне послання Шевченка.

Як умру, то поховайте мене на могилі

Серед степу широкого на Вкраїні милій, Щоб лани широкополі,і Дніпро, і кручі Було видно, було чути, як реве ревучий.

Як понесе з України

У синєє море

Кров ворожу... отойді я

І лани і гори — Все покину, і полину

До самого Бога

Молитися... а до того Я не знаю Бога.

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров’ю Волю окропіте.

І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути Незлим тихим словом.

 

Щоб дізнатися у якому році написано «Заповіт» Т.Г.Шевченка, розв’яжемо вираз

image 

Обчислення: 

100 * 10,4 + 0,1 * 8050 = 1845

 

Запам’ятайте: «Заповіт» написано у

1845 році. 

 

ІІІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчилась наша подорож Тарасовими стежка. Звичайно, далеко не все ви дізнались про біографію та творчість великого кобзаря, але саме головніше ми охопили. При цьому закріпили наші набуті знання з множення десяткових дробів.

А зараз я хочу у вас запитати: чи сподобався вам урок? Чи варто було поєднувати українську літературу та математику? Що нового ви сьогодні поклали до свого «Кошику знань» (учні по черзі розповідають про те, що вони отримали нового). Оцінювання учнів.

ІV. Домашнє завдання

Скласти по 5 виразів на множення десяткових дробів та по3 рівняння, та обчислити їх.

 

 

 

                               

Подаруночки: табличка множення

image

 

image

 

pdf
Додано
3 березня 2021
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку