Майстер-клас
Мета: познайомити колег з інноваційними технологіями навчання; створити умови для професійного спілкування, самореалізації та стимулювання зростання творчого потенціалу педагогів; впроваджувати нові підходи у викладанні і навчанні в практику.
Обладнання: ноутбук, SMART-дошка, картки, роздатковий матеріал.
Хід майстер-класу
Вітаю всіх присутніх на моєму майстер – класі.
Я, Тиха Інна Володимирівна, учитель математики, працюю над методичною темою «Формування математичної грамотності учнів засобами інновацій».
Мій предмет є унікальним засобом формування не тільки освітнього, а й розвивального та інтелектуального потенціалу особистості. Інновацій, безумовно, багато, які використовую. Але я хочу зупинитися на 2х напрямках: використання інформаційних технології ( у т.ч. тих, які дозволяють організувати дистанційне навчання учнів, яке є нагальною потребою сьогодення) і впровадження елементів STEM-освіти, так як НУШ приділяє значну увагу не тільки формуванню математичної компетентності, а й прикладній спрямованості математики.
САМУ НАЗВУ МАЙСТЕР – КЛАСУ ПРОЄКТУЄМО з дошки чи екрана майстер –класу « Використання інформаційних технологій для формування математичної грамотності та STEM-освіти учнів» ???
|
Завдання мої: показати, як я впроваджую елементи STEM-освіти: дослідницький метод (навчання сприймається як природний процес, що задовольняє цікавість учня), вимірювання, використання ІКТ ,знайти такі прийоми, які б розвивали навички: вміння працювати в команді, не боятися брати на себе відповідальність.
ПРОЄКТУЄМО ЕЛЕМЕНТИ STEM- освіти
Дослідницька Проєктна конструювання вимірювання Моделювання побудова |
«Найбільш глибокий слід залишає те, що тобі вдалося відкрити самому» (Д. Пойа)
При виконанні дослідницьких математичних робіт знання учням не повідомляються. Учні самостійно здобувають їх у процесі вирішення (дослідження) проблем, порівнюючи різноманітні варіанти отриманих відповідей. Як я це роблю? Наприклад, учням 6 класу
пропоную практичні завдання, які дозволяють їм самостійно (учитель -консультант) визначити чи є зв'язок між радіусом і діаметром кола; знайти відношення довжини кола до його діаметра та ввести поняття «число ℼ».
Учитель: Пропоную вам виконати наступні вправи за збірником «Я дослідник» та записати зв'язок між радіусом і діаметром кола у вигляді формули
1.
Учасник: за допомогою вимірювання та обчислення ми отримали формули
Учитель: Виконуючи практичну роботу, учні знайомляться зі способом вимірювання довжини кола, крім того, удосконалюють уміння виконувати точні вимірювання. Шановні учасники, давайте виконаємо цю роботу, поділившись на дві групи: І група виконує завдання 1-5, а ІІ група завдання 6
(учасники працюють)
Учитель: Під час цієї роботи, я слідкую за роботою учнів-адже я знаю, що відношення мають бути рівними, тож можу легко вказати учню, яке з трьох вимірювань потрібно виконати повторно.
Об'єднайте свої дослідження та порівняйте відношення в пунктах 5 і 6, зробіть висновок
Учасник: Незважаючи на розмір кола, відношення його довжини до діаметра – це стала величина, яка є нескінченним десятковим дробом, приблизно дорівнює 3,14
Учитель: Так, це число має назву «число ℼ». І щоб розширити знання про число ℼ та підвищити інтерес до вивчення англійської мови пропоную учням перекласти речення Pi Day is celebrated on March 14. What do you think, why? (День числа ℼ святкують 14 березня. Як ти думаєш, чому?) і за допомогою логічних міркувань пояснити, чому в саме цей день відбувається святкування
Учасник: 3-й місяць, 14-й день – 3,14
2.
Перехід до ІІ завдання
Кожна з прикладних задач є STEM- задачею, тобто поєднує в собі знання кількох галузей, стимулює до активної пошукової, дослідницької, творчої роботи та ілюструє прикладну направленість математики
Такі завдання я пропоную дітям, реалізовуючи 4 наскрізна лінії Програми
Учитель: У вас на столах є картки з задачами, кожна з яких розкриває одну з чотирьох наскрізних ліній, пропоную вам розв'язати ці задачі та визначити наскрізну лінію (на картці є картинка-підказка та вказано для якого класу ця задача)
Щомісячний бюджет сім'ї становить 15168 грн. Третина сімейного бюджету витрачається на фіксовані витрати – це купівля продуктів харчування, сплата за житло, комунальні послуги. Скільки грошей сім'я витрачає на фіксовані виплати? Скільки грошей залишається після сплати фіксованих виплат? (5клас) |
(задача виводиться на екран)
Учасник: 5056 грн сім'я витрачає на фіксовані витрати; 10112 грн залишається після сплати фіксованих виплат. Запропонована задача на сімейний бюджет, сприяє формуванню фінансової обізнаності та розвитку фінансової грамотності, характеризує наскрізну лінію «Підприємливість та фінансова грамотність»
(виводим на екран) націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, кредитування тощо)
Учитель: Своїм учням пропоную задачі про розподіл фінансів у родині, про податки та їх розподіл, про банківські послуги, страхування та ризики тощо
(задача виводиться на екран)
Кожна тонна розлитої у воду нафти вкриває тонкою плівкою приблизно 12 км2 водної поверхні й забруднює близько 1000000 тонн води. Яку територію і яку масу води буде забруднено, якщо під час промивання танкера у море зіллють 1,5 тонни нафти? (6 клас) |
Учасник: 18км2 водної поверхні та 1500000 т води буде забруднено. Задача сприяє формуванню загальнолюдських цінностей, що стосуються екології, збереження здоров'я та ресурсів, характеризує наскрізну лінію «Екологічна безпека й сталий розвиток»
(виводим на екран) сформована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь
Учитель: Мої учні розв'язують задачі про економне та ефективне використання природних ресурсів, складають графіки і діаграми, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу тощо
Найвищим у світі пам'ятником Тарасу Шевченку вважається монумент у місті Ковелі на Волині. Його висота близько 7 м, об'єм – приблизно 2,2 м3. Знайдіть масу бронзи, яка знадобилася для виготовлення цього пам'ятника (густина бронзи 8800 кг/м3) (7 клас) |
Учень: 19360 кг маса бронзи. Просліджується міжпредметний зв'язок з фізикою, задача краєзнавчого характеру, що характеризує наскрізну лінію «Громадянська відповідальність»
(виводим на екран) сприяє формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.
Учитель: Своїм учням пропоную також задачі на такі теми: права людини і механізми їх захисту, роль законів у житті суспільства, демократична держава та активна участь громадян в її житті тощо
Дітям 11-15 років на кожен кілограм своєї маси необхідно вживати на день 2,6 г білків, жирів – 2,3 г, вуглеводів – 10,4 г. Обчисліть скільки повинен вжити на день білків, жирів і вуглеводів хлопчик 14 років, маса якого 36,9 кг. |
Учасник: 95,94 г білків; 84,87 г жирів; 383,76 г вуглеводів повинен вжити за день хлопчик, задача надає учням життєві знання, що сприяють фізичному здоров'ю, характеризує наскрізну лінію «Здоров'я і безпека»
(виводим на екран)Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, вданного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище
Учитель: Пропоную учням завдання з даними про безпеку і охорону здоров'я (задачі пов'язані з дорожнім рухом, раціональним харчуванням, руховою активністю, аналізом проблем і прийняття рішень тощо)
У викладанні математики впроваджую сучасні інформаційні технології, переваги яких у тому, що я організовую пізнавальну діяльність учнів шляхом моделювання; можу імітувати ситуацію за допомогою мультимедіа; організовую ефективне тренування знань, умінь і математичних навичок за допомогою вправ, створених за допомогою таких сервісів Padlet, MindMeister, LearningApps, WordArt тощо; організовую автоматизований контроль результатів навчання, здійснюю зворотній зв'язок, використовуючи сервіс My test, платформу Microsoft, додатки Google. Перевагу надаю сервісу LearningApps.org, де представлено багато інтерактивних вправ, які я використовую в роботі з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів, а також створюю свої вправи.
Що і пропоную зараз зробити
Створення вправи в LearningApps.org
Учасники за чіткою інструкцією створюють вправу в сервісі LearningApps.org--
Створення вправи—Класифікація—Кожен учасник отримує покрокову інструкцію
4 завдання
Використовую ментальні мапи (мапи розуму) для закріплення формування нових понять в учнів. Це дає можливість візуалізувати ключові поняття та узагальнити їх взаємозв’язок.
За допомогою ментальних мап перевіряю рівень засвоєння знань.
(демонструю мапи створені онлайн та на папері, пропоную учасникам створити ментальні мапи: «Тіла обертання», «Паралелограм» - учасники демонструють свою роботу)
На завершення майстер – класу пропоную заповнити вам «Мапу тіла»