Інтегрований урок розвитку зв'язного мовлення Конспект уроку для 4 класу Тема: написання твору «Пригоди Сніжинки-Веселинки»

Про матеріал

Конспект уроку з розвитку зв'язного мовлення. Інтегровано навчальні предмети українська мова, образотворче мистецтво та трудове навчання.Складання твору "Подорож сніжинки Веселинки"

Перегляд файлу

 

 

Тема: написання твору «Пригоди Сніжинки-Веселинки».

 

Мета: учити дітей складати твори, діалоги, описи;  збагачувати словниковий запас синонімами, фразеологізмами, образними словами; розвивати творчу уяву, уміння аналізувати й порівнювати; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу, любов до поезії, прекрасного.

 

Обладнання: музика П.І. Чайковського «Зима» із циклу «Пори року»; репродукції картин

художників на тему «Зима»; малюнки дітей  із зображенням зими; вирізані з паперу сніжинки (на одному боці наклеєний аркуш в лінію для написання твору).

 

Підготовча робота:

  1. На уроках української мови діти добирають синонімічні ряди слів, прикметники до слів «зима» (холодна, морозна, сніжна, чародійна тощо), «сніг» (срібний, сипучий, пухкий, іскристий…), «мороз» (тріскучий, сильний…), дієслова до цих слів.
  2. На уроках читання вчать вірші про зиму, виписують образні вислови.
  3. На уроках праці вчаться вирізати сніжинки різної форми, готують велику паперову сніжинку, на яку вчитель сам наклеює аркуш у лінію для написання твору й роздає дітям безпосередньо на уроці.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

 - Сьогодні до нас на урок завітала гостя. Відгадайте, хто це.

 

Стало біло навкруги –

Вона розтрушує сніги,

Наганяє холоди,

Води сковує в льоди.

В дружбі з дітьми усіма.

Здогадались? Це… (зима).

 

На дошці малюнок дівчинки Зими, сніжинки із завданнями.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Діти, зима завітала до нас із незвичайними сніжинками. На них завдання для нас. Нам треба виконати всі завдання зими. (На сніжинках записані завдання цього етапу.)

 

  1. Словникова робота.
  • Подивіться уважно на дошку і прочитайте зашифровані слова:

деньруг – (грудень)

ченьсі – (січень)

итйлю – (лютий)

  • Обєднайте слова однією назвою. (Зимові місяці.)

 

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Сувора зима, часто метуть віхоли, завірюхи. Залетіла така віхолі до нас у клас і заплутала прислів я. Подивіться на дошку. Відновіть і запишіть їх.

 

 

 

Грудень снігом замете - буде літо золоте.

Січень без снігу – літо без хліба.

В лютому сонце йде на літо, а зима на мороз.

Взимку сонце блищить, а мороз тріщить.

 

 

      3. Знайти словосполучення вжиті в переносному значенні.

Зима холодна, зима чародійна, сніг сипучий, сніг срібний, сніжинка біла, сніжинка ніжна,

сніжинки  падають, сніжинки танцюють.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні у нас урок розвитку звязного мовлення. А чого ми вчимося на таких уроках? (Правильно говорити, міркувати, висловлювати свої думки усно й письмово, писати твори.)
  • От і сьогодні ми теж будемо писати твори. Можливо, це буде твір-опис або твір-розповідь, а може, хтось із вас створить цілу казку. А всі ці твори будуть про чудове зимове явище. Здогадайтесь яке.

 

                                     З хмарки всі ми вилітаємо

І в танку легкім кружляємо.

Білим все стає довкола,

Білий ліс і біле поле.

Ми холодні, мов льодинки,

Називають нас… (сніжинки).

 

  1. Підготовка до написання твору

 

  1. Узагальнення спостережень.
  • Пригадайте, що ви відчули, коли випав перший сніг.
  • Куди падали сніжинки?
  • На що були схожі земля, дерева, будинки?
  • У яку погоду можна ліпити зі снігу? Чому?
  • Що ви ліпили?
  • Чому у великий мороз із снігу не можна ліпити?
  • Якими були дерева у великий мороз?
  • Який буває сніг у великий мороз?
  • Памятаєте, як у сильний мороз ми ходили по снігу? Що ми тоді відчули? Чому?
  • Яким буває сніг, коли його освітлює сонце?

2. Складання « павутинки» слів.

(Діти добирають слова, що стосуються сніжинки:прикметники, дієслова)

 

З голубого вулика

Вилетіли бджоли –

Білим вкрили вулиці,

І хати, і поле.

А на яблуні старій

Сів одразу цілий рій.

 

 

 

 

 

  1. Робота над художнім матеріалом.
  • Зраз ми описували зиму, сніг словами, а якими ще засобами можна описати зиму? (Фарбами, намалювати.)
  • Розгляньте репродукції картин. Оберіть ту, яка вам найбільше сподобалась. Поясніть чому?

 (Виступи учнів)

 

 

 

 З голубого вулика

Вилетіли бджоли –

Білим вкрили вулиці,

І хати, і поле.

А на яблуні старій

Сів одразу цілий рій.

 

***

На подвір ї біло-біло

Ні стежиночки нема.

  Завихрило, засвистіло,

         Знов до нас прийшла зима.

 

***

Сніг надворі падає

                                                              Біло, біло

                                                               Ковдрою пухнастою

                                                              Землю вкрило.

 

                                                                ***

Ріка заснула в берегах,

Село сотається димами.

Як чорні черги у снігах

       Стоять похнюплені паркани.

 

  1. Музична хвилинка.
  • Зиму можна не лише побачити, а ще й почути. І допомагають нам у цьому композитори, музиканти. Заплющте очі й послухайте музику. Уявіть собі, що до вас на долоню впала  сніжинка. Подумайте, про що б вона могла вам розповісти.

 

  1. Складання діалогу.

 

  • Попрацюємо в парах.
  • Поміркуйте: з ким могла розмовляти сніжинка? (З іншою сніжинкою, із хмаринкою, з вітерцем.)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Створення емоційного фону.

Сьогодні на уроці ми створимо великий снігопад із сніжинок, які ви виготовляли на уроці праці. Саме на них ви й будете писати свої твори. Подивіться на них і уявіть собі (учитель говорить під музику): « У сніговій хмарі високо над землею зібралося багато сніжинок. Вони швидко росли і щогодини ставали все наряднішими й красивішими. Усі сніжинки були схожі одна на одну, як сестри, але в кожної було своє вбрання. Одна була зовсім, як зірочка з шістьма променями, друга нагадувала квітку із шістьма пелюстками, а третя виблискувала, ніби коштовний камінчик. Виросли нарядні сніжинки та полетіли до землі білою зграєю. Їх було дуже багато. І на кожну з них чекала своя пригода…»

 

 

  1. Написання твору.

Самостійна робота дітей.

 

  1. Підсумок уроку

Діти за бажанням зачитують свої твори. Із сніжинок і малюнків створюється тематичне панно «Чарівниця Зима».

 

  1. Домашнє завдання (за вибором дітей)
  • Дібрати народні приказки та прикмети про зиму.
  • Скласти свій віршик або загадку на зимову тематику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
3402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку