Конспект уроку з розвитку зв'язного мовлення. Інтегровано навчальні предмети українська мова, образотворче мистецтво та трудове навчання.Складання твору "Подорож сніжинки Веселинки"
Тема: написання твору «Пригоди Сніжинки-Веселинки».
Мета: учити дітей складати твори, діалоги, описи; збагачувати словниковий запас синонімами, фразеологізмами, образними словами; розвивати творчу уяву, уміння аналізувати й порівнювати; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу, любов до поезії, прекрасного.
Обладнання: музика П.І. Чайковського «Зима» із циклу «Пори року»; репродукції картин
художників на тему «Зима»; малюнки дітей із зображенням зими; вирізані з паперу сніжинки (на одному боці наклеєний аркуш в лінію для написання твору).
Підготовча робота:
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
- Сьогодні до нас на урок завітала гостя. Відгадайте, хто це.
Стало біло навкруги –
Вона розтрушує сніги,
Наганяє холоди,
Води сковує в льоди.
В дружбі з дітьми усіма.
Здогадались? Це… (зима).
На дошці малюнок дівчинки Зими, сніжинки із завданнями.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
деньруг – (грудень)
ченьсі – (січень)
итйлю – (лютий)
Грудень снігом замете - буде літо золоте.
Січень без снігу – літо без хліба.
В лютому сонце йде на літо, а зима на мороз.
Взимку сонце блищить, а мороз тріщить.
3. Знайти словосполучення вжиті в переносному значенні.
Зима холодна, зима чародійна, сніг сипучий, сніг срібний, сніжинка біла, сніжинка ніжна,
сніжинки падають, сніжинки танцюють.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
З хмарки всі ми вилітаємо
І в танку легкім кружляємо.
Білим все стає довкола,
Білий ліс і біле поле.
Ми холодні, мов льодинки,
Називають нас… (сніжинки).
2. Складання « павутинки» слів.
(Діти добирають слова, що стосуються сніжинки:прикметники, дієслова)
З голубого вулика
Вилетіли бджоли –
Білим вкрили вулиці,
І хати, і поле.
А на яблуні старій
Сів одразу цілий рій.
(Виступи учнів)
З голубого вулика
Вилетіли бджоли –
Білим вкрили вулиці,
І хати, і поле.
А на яблуні старій
Сів одразу цілий рій.
***
На подвір ї біло-біло
Ні стежиночки нема.
Завихрило, засвистіло,
Знов до нас прийшла зима.
***
Сніг надворі падає
Біло, біло
Ковдрою пухнастою
Землю вкрило.
***
Ріка заснула в берегах,
Село сотається димами.
Як чорні черги у снігах
Стоять похнюплені паркани.
Сьогодні на уроці ми створимо великий снігопад із сніжинок, які ви виготовляли на уроці праці. Саме на них ви й будете писати свої твори. Подивіться на них і уявіть собі (учитель говорить під музику): « У сніговій хмарі високо над землею зібралося багато сніжинок. Вони швидко росли і щогодини ставали все наряднішими й красивішими. Усі сніжинки були схожі одна на одну, як сестри, але в кожної було своє вбрання. Одна була зовсім, як зірочка з шістьма променями, друга нагадувала квітку із шістьма пелюстками, а третя виблискувала, ніби коштовний камінчик. Виросли нарядні сніжинки та полетіли до землі білою зграєю. Їх було дуже багато. І на кожну з них чекала своя пригода…»
Самостійна робота дітей.
Діти за бажанням зачитують свої твори. Із сніжинок і малюнків створюється тематичне панно «Чарівниця Зима».