Інтегрований урок: ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ПРИКМЕТНИК? КОДУВАННЯ ІНФОРМАЦІЇ

Про матеріал
Тема. ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ПРИКМЕТНИК? КОДУВАННЯ ІНФОРМАЦІЇ Мета: • навчальна: повторити, узагальнити й систематизувати вивчене про прикметник; навести приклади закодованої інформації, формувати уміння розкодовувати інформацію за поданим кодом; • розвивальна: розвивати уміння лінгвістично мислити, оперувати мовознавчими термінами, застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; розвивати логічне та алгоритмічне мислення; • виховна: виховувати цікавість до мови, до праці, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати бережливе ставлення до комп’ютерної техніки. Тип уроку: інтегрований урок української мови та інформатики. Обладнання: презентація Power Point, відео, музичний супровід, кубик Блума, картки-шифри, інструкційні картки, сигнальні малюнки: «лайк», «антилайк», картки для відпочинку очей, символи настрою; комп’ютери, ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.
Перегляд файлу

Інструкційна картка

1. Відкрийте текстовий документ Word під назвою Практичне завдання, який розміщений на робочому столі.

2. Утворіть з поданих прикметників синонімічні ряди до слів Блискучий, Балакучий, Лагідний.

Синоніми до слова БЛИСКУЧИЙ виділіть червоним кольором, синоніми до слова БАЛАКУЧИЙ – синім, а до слова ЛАГІДНИЙ – зеленим.

3. До кожного синонімічного ряду встановіть форматування:

Для синонімів до слова БЛИСКУЧИЙ встановіть шрифт Monotype Corsiva, розмір 28, накреслення – напівжирне.

Для синонімів до слова БАЛАКУЧИЙ встановіть шрифт Arial Black, розмір 22.

Для синонімів до слова ЛАГІДНИЙ встановіть шрифт BatangChe, розмір 26, накреслення – напівжирне.

Додаткове завдання

1. Змініть орієнтацію сторінки на альбомну.

2. Встановіть колір сторінки – жовтий (не яскравий).

3. Додайте рамку.

 

Блискучий, трепетний, яскравий, ніжний, язикатий, іскристий, говіркий, сяючий, багатослівний, лагідний, ласкавий, балакучий.

 

Перегляд файлу

 

16

10

 

15

31

2

10

16

18

 

15

11

22

18

 

9

6

15

6

17

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

23

5

6

21

17

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

20

11

16

17

10

26

31

 

23

 

22

23

27

11

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

18

29

10

14

 

21

19

11

3

23

27

10

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

10

20

18

14

11

 

15

23

4

10

 

22

1

 

20

11

14

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

15

10

2

18

14

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

19

18

15

6

 

3

6

21

6

15

6

 

11

 

20

11

5

17

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

21

6

15

11

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Тема.  ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ПРИКМЕТНИК?

КОДУВАННЯ ІНФОРМАЦІЇ

Мета: 

  • навчальна: повторити, узагальнити й систематизувати вивчене про прикметник; навести приклади закодованої інформації, формувати уміння розкодовувати інформацію за поданим кодом; 
  • розвивальна: розвивати уміння лінгвістично мислити, оперувати мовознавчими термінами, застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; розвивати логічне та алгоритмічне мислення;
  • виховна: виховувати цікавість до мови, до праці, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: інтегрований урок української мови та інформатики.

Обладнання: презентація Power Point, відео, музичний супровід, кубик Блума, картки-шифри, інструкційні картки, сигнальні малюнки: «лайк», «антилайк», картки для відпочинку очей, символи настрою; комп’ютери, ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку
  1. Привітання (Грає весела мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель встають у коло)
  • Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».
  • Мені дуже приємно тебе бачити.
  • Я рада, що ти з нами.
  • Ти сьогодні чудово виглядаєш.
  • Мені подобається твоя усмішка.
  • Ти сьогодні дуже гарна.
  • Мені подобається твій сьогоднішній настрій.
  • Ну сумуй! Сьогодні все буде чудово.
  • Я рада тебе сьогодні бачити з нами.
  • У тебе дуже гарна зачіска.
  • Чудово, що ти сьогодні з нами.
  1. Емоційна підготовка учнів до роботи на уроці

Засновник однієї з найвідоміших соціальних мереж Фейсбук Марк Цукерберг сказав: «Майже кожного дня я задаю собі питання: чи роблю я найважливішу справу із всіх можливих, якщо розумію, що працюю над найбільш значимою проблемою, яку можу вирішити, – я отримую задоволення від витраченого часу». Тому я бажаю вам, щоб витрачений час на сьогоднішньому уроці приніс вам задоволення. А працювати ми будемо у режимі телестудії.

  • Наша телепрограма виходить в ефір 8 травня. Зазначте цю дату у своїх зошитах. (Восьме травня. Класна робота).
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні наша телестудія працюватиме над повторенням вивченого про прикметник і розкодовуванням інформації за поданим кодом.
  1. Аналіз завдань уроку, розкриття способів розв’язання його творчих елементів
  • Ну ось і настав час вашої нелегкої праці: створення телепередачі. Сьогодні телестудія повинна вийти в ефір із такими програмами:
    • В гостях у Бенджаміна Блума (Стратегія «Кубування»).
    • Путівник по антонімах
    • Сюжет «Цифрова фортеця»
    • Програма «У пошуках істини»
    • Ток-шоу «Інтуїція із Суржиком»
    • «Знак якості. Редактор»
  1. Організація повторення, узагальнення і систематизації знань
  1. «В гостях у Бенджаміна Блума» (Стратегія «Кубування»)
    • Що називають прикметником?
    • Що означає? (Ознаку предмета)
    • На які питання відповідає? (Який? Яка? Яке? Які?)
    • Яким членом речення виступає? (Другорядним членом речення)
    • З якою частиною мови найчастіше пов’язаний в реченні?
    • Яку роль у мовленні виконують прикметники? (Уточнюють, прикрашають мовлення)
  2. «Путівник по антонімах» (Вправа «Скажи без затримки»)
  • Я називаю прикметник, а ви – протилежне – антонім.

Цікавий – нудний.

Повна – порожня.

Босе – взуте.

Блискучий – тьмяний.

Працьовитий – ледачий.

Ранні – пізні.

Глибокий – мілкий.

Давній – сучасний.

Минуле – майбутнє.

Крикливий – мовчазний.

  1. Сюжет «Цифрова фортеця» (Робота в групах)
  • Об’єднаємося у 4 групи по 3-4 учні. Вам потрібно розшифрувати закодовані слова, розташувати їх у потрібному порядку, склавши речення, підкреслити прикметники.

Ми любимо літо зелене, чудесне,

Грімницю у тучі і дощик співучий,

Широкі луги та ріки глибокі,

І поле веселе, і рідні оселі.

  1.  «У пошуках істини» (Виконання вправи у середовищі Learning Apps)
  • Натискайте на пазл, який відповідає роду прикметника. Один учень відкриває один пазл, потім – передає мишку іншому, по колу.

  1. Ток-шоу «Інтуїція із Суржиком»
  • Наступна телепрограма «Інтуїція» відбуватиметься у прямому ефірі із Суржиком. Увага на екран!

    

  • Записуємо прислів’я у зошити, підкреслюємо прикметник і визначаємо його відмінок.

Фізкультхвилинка «Австралійський дощ»

  • Ми з вами створили кілька телепрограм. Настав час динамічної рекламної паузи. Вийдіть з-за столу та присядьте на килимок. Повторюйте рухи за мною «ланцюжком».

Шумить вітер (потирання долонь).

Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

Розпочинається справжня злива (плескання по стегнах).

А ось і град та справжня буря (тупіт ногами).

Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).

Лише рідкі краплі дощу падають на землю (клацання пальцями).

Тихенько шелестить вітер (потирання долонь).

Сонце! (руки догори).

  1. «Знак якості. Редактор» (Робота за комп’ютером)
  • Кожна телепрограма наповнена певною інформацією. Її обробкою та підготовкою до трансляції займається редактор. Зараз ви спробуєте себе в цій ролі, працюючи за комп’ютерами.
  1. Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.
  • Перед тим як розпочати виконання завдань необхідно пригадати правила безпечної роботи з  комп’ютером. Всім вам відоме значення цих символів, які ви бачите перед собою. Якщо ви вважаєте, що правило є правильним піднімаєте «лайк», якщо ні – «антилайк».
  • При роботі з комп’ютером руки можуть бути мокрими, брудними.
  • Сидіти потрібно рівно, на відстані не меншій, ніж 50 см.
  • Підручник, зошит, пенал можна положити на монітор, клавіатуру або системний блок.
  • Не доторкатись до проводів, розеток та задньої стінки монітору і системного блоку.
  • За комп’ютером  можна безперервно працювати 2-3 години.
  • Не вмикати комп’ютер без дозволу вчителя.
  • Якщо в класі є підключення до мережі Інтернет, то можна завантажувати свої улюблені ігри.
  • Не торкатися пальцями екрану монітора.
  1. Інструктаж вчителя.

Відкрийте текстовий документ Word під назвою Практичне завдання, який розміщений на робочому столі.

Утворіть з поданих прикметників синонімічні ряди до слів Блискучий, Балакучий, Лагідний. Синоніми до слова БЛИСКУЧИЙ виділіть червоним кольором, синоніми до слова БАЛАКУЧИЙ – синім, а до слова ЛАГІДНИЙ – зеленим.

До кожного синонімічного ряду встановіть форматування:

Синоніми до слова БЛИСКУЧИЙ встановіть шрифт Times New Roman, розмір 24.

2. встановіть шрифт Arial Black, розмір 22.

встановіть шрифт Impact, розмір 26.

  1. Виконання практичної роботи за комп’ютерами.
  2. Вправи для очей
  • Вимкніть монітори. Прослідуйте очима за поданими лініями. Повторіть ці дії тричі.

C:\Users\admin\Desktop\Відкритий урок\Вправи для очей.jpg

  • Поверніться до столу та займіть свої місця.
  1. Домашнє завдання (диференційоване)
  • До кожної телепередачі потрібно готуватися заздалегідь. Тому вам пропонується таке домашнє завдання:
  1. Високий рівень.

Скласти 2 загадки з використанням прикметників про сучасні ґаджети, якими ви користуєтеся.

  1. Достатній рівень.

Дібрати 10 прикметників, які виражатимуть ваше ставлення до телебачення.

  1. Середній рівень.

Виконати вправу 361 на ст. 181 (Виписати з тексту прикметники разом з іменниками, дописати пропущені закінчення)

  1. Підсумки уроку
    1. Аргументоване оцінювання.
  • Ми дякуємо вам за активну роботу на уроці. Чудово працювали…, правильно відповідали на запитання…, всі інші – до наступного уроку готуйтеся краще.
    1.  Релаксація (настрій)
  • На дощці відомі вам символи. Поставте галочку під тим, який виражає ваш настрій після уроку: перший – ви в захваті, другий – урок вам сподобався, третій – ви розлючені та сумні.

C:\Users\admin\Desktop\Відкритий урок\У захваті.pngC:\Users\admin\Desktop\Відкритий урок\Лайк.jpgC:\Users\admin\Desktop\Відкритий урок\Сум.png

  • Дякуємо за роботу, ви можете бути вільні.

 

Перегляд файлу

Ласкавий, блискучий, багатослівний, трепетний, яскравий, говіркий, ніжний, язикатий, іскристий, лагідний, балакучий, сяючий.

 

zip
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку