Урок " Велика буква у кличках тварин"

Про матеріал
НУШ. 2 клас. Урок української мови " Пишу велику літеру в кличках тварин". Урок складено відповідно до підручника " Українська мова та читання ", частина 1, автор Катерина Пономарьова
Перегляд файлу

1

 

Запорізька загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів №24

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок, проведений для вчителів ЗЗОШ №24

Тема: Пишу з великої букви клички тварин.

 

 

 

Вчитель: Каплій В.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 р.

Тема: Пишу з великої букви клички тварин.

Мета: формувати поняття “клички” тварин, уміння писати їх з великої букви, вчити розрізняти назви тварин і їх клички, розвивати   зв’язне мовлення, мислення, збагачувати словниковий запас слів, розвивати уміння добирати влучні клички тваринам, уміння доповнювати речення, виховувати любов до тварин, бажання про них піклуватися.

Обладнання: картки, презентація, кружечки, малюнки тварин.

ХІД УРОКУ

  1. Самовизначення до діяльності. ( 1- 2хв)

Діти стають у коло

Слово вчителя

У мене сьогодні гарний настрій і я рада зустрічі з вами. Як ви гадаєте, чи важливий настрій для людини? (відповідь дітей)

- Загніть мізинчик, якщо ви гарно виспались і відпочили;

- Загніть безіменний пальчик, якщо вас збудила рідна, любима вами людина;

- Загніть середній палець, якщо ви зустріли хоч одного друга;

- Загніть вказівний палець, якщо ви побачили хоч раз сьогодні посмішку

- Покажіть який у вас зараз настрій….

Тож візьмемо посмішку на урок.

  1. Актуалізація знань ( 4-5х.)

1. Бесіда.

-Яку частину мови вивчаємо?

- Які слова відповідають на питання «хто?» Наведіть приклади.

- Які слова відповідають на питання «що?». Наведіть приклади.

- Сьогодні ми вирушаємо у подорож.

2. Гра « Збери букви»

- Наш шлях лежить в країну, якої немає на звичайних картах. А що ця країна ви дізнаєтеся, якщо зберете розсипані букви так, щоб вийшла зрозуміла фраза. ( КРАЇНА ВЕЛИКИХ ЛІТЕР)

3. Розповідь.

- І як завжди ми подорожуємо з нашими друзями: Читалочкою, Щебетунчиком, Родзинкою, Гаджиком.

- На осінніх канікулах друзі побували у родині Петрика. Його сім ‘я складається із кілька чоловік. Давайте познайомимося.

Петрик.

Бабуся Надія

Дідусь Микола

Іван Миколайович

Наталія Василівна

  • Скільки чоловік у родині Петрика?
  • Чиїми батьками є дідусь Микола і бабуся Надія? ( тата Івана Миколайовича)
  • Як буде звати Петрика, коли він стане дорослим? ( Петро Іванович, бо батько – Іван)
  • Підніміть руку, хто погоджується, що імена та по батькові членів родини Петрика записано правильно?
  • Чому ви так думаєте?

Висновок

Сім’я для Петрика – найцінніший подарунок долі. В його родині всі підтримують один одного та допомагають у важких ситуаціях. Від щирого серця всі радіють за успіхи кожного. А ще дуже люблять тварин. А яких саме , ви зможете їх впізнати за голосами.

  1. Постановка навчальних завдань. ( 4-5 хв) 
  1. Гра « впізнай голос тварин» ( + презентація)

  ( котик, песик).

  • Котик і песик ходять до Лісової школи.

Тітонька Сова дала їм завдання: записати на аркуші, як їх кличуть.

   Котик написав так: «мурчик». ( наочність)

   Песик написав так: «дружок».

   Тітонька Сова прочитала, похитала головою і була дуже незадоволеною.

  •  Як ви думаєте, чому?

  4.” Відкриття” дітьми нового знання. ( 7 -8 хв)

1. Бесіда.

  • Ваші припущення, що ж будемо вивчати сьогодні?
  • Спробуємо дізнатися, як звали тварин, що живуть у родині Петрика, Тварини, як люди, мають імена. Тобто – клички.

2. Проведи дослідження!

    1. Зачитайте назви тварин.

   - З якої букви написані назви тварин?

  1. Зачитайте клички тварин.
  • З якої букви написані клички тварин?
  1. Який висновок зробимо?

Правило-висновок: с. 64 Клички тварин пишемо з великої букви, а їх назви з маленької.

Звернимось до словника

Кличка - це ім'я, яке дають тварині її господарі. Клички тварини отримують за певними ознаками.

Наприклад: за кольором, розміром, характером, забарвленням.

  • Як назвати одним словом тварин, що мешкають у родині Петрика? ( свійські)
  • Свійські тварини приносять людям користь і обов’язково потребують нашого піклування. Адже тварини вдячні лише тому, хто дбає, піклується про неї. І ніколи не стане другом тому, хто хоч раз її образив чи завдав шкоди, образив.
  1. Фізкультхвилинка.
  • Якщо почуєте назву тварини – потрібно присісти, якщо кличку – поплескати в долоні.

Учитель називає слова.

Дружок, кішка, Білянка, кінь, Вітер, Зірка, корова, коза, Хитрунка, Сірко, Буран, курка, вовк, лисиця, Вухань.

  1. Первинне закріплення. ( 4-5 хв)
  1. Робота в групах.

Повторення правил роботи в групах.

Завдання на картках.

  • Підберіть тваринам клички і зєднайте їх лініями на картках.

кішка                                Шарик

собака                               Мурка

корова                              Сокіл

кінь                                   Зорька

( Перевірка за зразком)

  1. Самостійна робота з самоперевіркою. ( 4-5 хв)
  • Петрик – справжній друг. Він дружить з : Читалочкою, Щебетунчиком, Родзинкою, Гаджиком.  Друзі разом поводять багато часу. Особливо люблять читати книжки.
  1. Відгадування загадки.
  • Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся назву улюбленої казки Читалочки.

Сиднем у землі сиділа

Час настав — і всіх здружила:

Діда, бабу, внучку й Хвінку,

Мишку та кицюню Мінку. ( Ріпка)

  • Згадайте головних героїв казки.
  1. Робота за підручником. Вправа1
  • Прочитайте уривок з улюбленої казки Читалочки.
  • Випишіть в дві колонки назви і клички тварин.

собачка                  Хвінка

киця                       Варварка

мишка                   Сіроманками

  • З якої букви написані назви тварин?
  • З якої букви написані клички тварин?
  • Як закінчується казка?
  • Яке прислів’я точно виражає головну думку цієї казки?
  1. Робота над прислів’ями.

Бджола мала, а й та працює.

Де гурт – там і сила.

Без охоти немає роботи.

Висновок:

  • Лише взаємодопомога, підтримка допоможуть виконати важку роботу. Пам’ятайте, що кожний з вас повинен нести свій вклад у щастя та добробут своєї родини.

8. Закріплення та систематизація. ( 7-8 хв)

     1. Робота за підручником.

Вправа 3

  • Прочитайте уривок з улюбленої книжки Щебетунчика.
  • Підніміть руку, хто читав цю казку?
  • Як вона називається?

      Жили на світі їжачок Колько Колючка і зайчик Кося Вухань.

( Всеволод Нестайко. Пригоди в Лісовій школі)

  1. Гра “Знайди зайве слово”.
  • Поясни чому?

 Іванко, пес Кудлай, Марійка, Олесь.

  - Добери синонім до слова пес. ( собака)

-Кіт Цезарь, корова Лиска, брат Назар.

– Олена Петрівна, Марія Пилипівна, Іванович.

      3. Розвиток мовлення.

-Розкажіть про свою улюблену тварину.

План

  1. Моя улюблена тварина … … … .
  2. ЇЇ звати … … .
  • Напиши 2-3 речення про свою улюблену тварину.

 4. Гра « Я – розумний»

- Обвести «правильну»  літеру.

       П/п ес С/с ірко; М/м істо З\з апоріжжя; Р/р ічка Д/д ніпро; К/к раїна У/у країна; С/с естра М/м арійка. 

     5.Інтерактивне завдання.

  1. Рефлексія.

– Що дізнались на уроці?

  Чого навчились?

– Що сподобалось?

  Кому все вдалося? Що давалось важко?

  • Давайте створимо фотоальбом домашніх улюбленців.

  • Я хочу, щоб ви росли здоровими та чуйними, відчували радість від піклування про своїх рідних та друзів, про природу, частинкою якої є наші менші брати – тварини. Не слід їх ображати байдужістю, злом. Адже вони, як і ми, є живими істотами. А якщо ви вирішили завести тваринку, пам’ятайте: ви несете відповідальність за неї. Я вам бажаю, щоб ваші домашні улюбленці приносили лише радість.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попова Лідія Володимирівна
    Конспект уроку складений правильно. Використано багато видів роботи, чергуються види діяльності, які забезпечують активність сприймання, втримують увагу учнів. Інтерактивні вправи допомагають формувати в учнів уміння вчитися, групова робота згуртовує шкільний колектив та навчає співпраці. Гарний урок! Дякую, Вікторіє Геннадіївно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 грудня 2019
Переглядів
7030
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку