Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення

Про матеріал
Урок передбачає вивчення ступенів порівняння якісних прикметників та їх творення, формування вмінь правильно вживати їх у мовленні, розвивати мовленнєві навички.
Перегляд файлу

 Конспект уроку української мови в 6 класі

«Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення».

Урок передбачає вивчення ступенів порівняння якісних прикметників та їх творення, формування вмінь правильно вживати їх у мовленні, розвивати мовленнєві навички.

 

ТЕМА: Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

 

МЕТА: ознайомити учнів з відомостями про ступені порівняння якісних прикметників та їх творення;формувати вміння правильно утворювати форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників, правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати мовленнєві навички; виховувати любов до членів своєї родини. 

ТИП УРОКУ : засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: підручник , роздатковий матеріал, таблиці.

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний  момент

 

Психологічна підтримка

 

- Добрий день, діти!

- Привітайтеся , будь ласка, з нашими гостями.

- Посміхніться одне одному. Ви – бадьорі , зосереджені, готові до співпраці. Так чи ні?

- Маю надію , що в такій оптимістичній , діловій і доброзичливій атмосфері пройде наша зустріч.

- Я дуже хочу , щоб сьогоднішній урок мови залишив слід у вашому серці , а наша співпраця принесла насолоду й справжні знання.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань , умінь і навичок учнів

 

1. Бесіда

 

- Яку частину мови зараз вивчаємо?

- Дайте визначення прикметника як частини мови.

- Як змінюються прикметники?

- Яку синтаксичну роль виконують у реченні?

- На які розряди за значенням поділяються?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

1.Повідомлення теми ,мети , завдань уроку

 

  • Яких же очікуваних результатів ми сьогодні повинні домогтися? Давайте визначимо разом , що ви повинні вміти й знати на уроці.

 

2.Робота з підручником.( с.134-135), таблицями

 

3. Виконання вправ на закріплення матеріалу

 

Завдання 1

 

Прочитати речення , виписати прикметники вищого та найвищого ступенів порівняння .

 

Мама. Це найпрекрасніше слово на землі, перше слово, яке промовляє дитина. Мама, матуся , матінка. Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо так ми звертаємося до найближчої, найдобрішої , найкращої, наймилішої для нас людини. У мами найласкавіші руки, вони все вміють. У мами найбільш вірне й чуйне серце – у ньому ніколи не згасає любов. І скільки б тобі не було років , завжди потрібна мама , її ласка, увага, її погляд. І чим більша твоя любов до матері , тим світліше й радісніше життя.

 

 

 Завдання 2

 

Поетична хвилинка.

 

Розібрати за будовою прикметники. Сказати , як твориться проста форма вищого та найвищого ступенів порівняння.

 

Допоки батько живий,

Доки мати жива,

Поспішайте сказати

Найніжніші слова:

-Рідна мамо – живи!

-Рідний тату – живи!

Найдорожчі у світі –це ви!

 

Чи є в світі що світліше,

Як очі бабусі,

Що зорять за внуками

І вдень , і вночі .

Чи є в світі хто дорожчий,

Як дідусь коханий,

Що трудиться для онуків

І днями , й ночами.

 

Завдання 3. Вправа 353

 

4.Робота з підручником ( с.136-137)

 

 

 

Завдання 4

 

Прочитати речення. З’ясувати , чи правильно в них ужиті ступені порівняння прикметників, записати , виправляючи помилки й аргументуючи свій вибір.

 

1.Немає нічого у світі більш дорожчого для людини , ніж її сім’я .

2.Мати й батько – самі дорогі люди.

3.Сама святіша любов – материнська.

 

Завдання 5

 

Робота в парах.

Скласти прислів’я та приказки , пояснити їх значення. Виписати прикметники , указати ступінь порівняння.

 

Найдорожчий клад ,                                       молодші тебе пошанують.

 

Шануй старших ,                                             як у родині лад.

 

Нема роду ріднішого                                       а злі – гризота.

 

Добрі діти -  потіха ,                                         за матінку.

 

Завдання 6

 

Група А - твір-мініатюра «Найдорожчі люди».

Група Б - вправа 355.

 

Підсумки

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжити речення

     - Найбільше на уроці мені запам`яталося…

     - Я навчився…

     - Я зрозумів…

  • Вищий ступінь порівняння вказує…
  • Складена форма вищого ступеня порівняння твориться…
  • Проста форма вищого ступеня порівняння твориться…
  •  Найвищий ступінь порівняння означає…
  • Проста форма найвищого ступеня порівняння твориться…
  • Складена форма найвищого ступеня порівняння твориться…
  • Не мають ступенів порівняння прикметники…

 

  • Чи досягли поставленої мети?
  • Легко чи важко далося вам засвоєння теми ?
  • Ви помітили , що всі речення на сьогоднішньому уроці  були присвячені найближчим і найріднішим людям. Українська мудрість говорить : «Три біди є в людини – смерть , старість і погані діти.»Старість неминуча, смерть невблаганна , перед нею не можна зачинити двері, а від поганих дітей дім уберегти можна. І це залежить не тільки від батьків , а й від самих дітей. Тож намагайтеся бути слухняними , добрими , потурбуйтеся  про своїх батьків , не завдавайте їм прикрощів , і ваші рідні проживуть на світі довго на радість вам.

 

Оцінювання

Домашнє завдання. §42, вправа 356.

doc
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
1271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку