Конспект уроку української мови в 6 класі
«Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення».
Урок передбачає вивчення ступенів порівняння якісних прикметників та їх творення, формування вмінь правильно вживати їх у мовленні, розвивати мовленнєві навички.
ТЕМА: Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.
МЕТА: ознайомити учнів з відомостями про ступені порівняння якісних прикметників та їх творення;формувати вміння правильно утворювати форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників, правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати мовленнєві навички; виховувати любов до членів своєї родини.
ТИП УРОКУ : засвоєння нових знань.
ОБЛАДНАННЯ: підручник , роздатковий матеріал, таблиці.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Психологічна підтримка
- Добрий день, діти!
- Привітайтеся , будь ласка, з нашими гостями.
- Посміхніться одне одному. Ви – бадьорі , зосереджені, готові до співпраці. Так чи ні?
- Маю надію , що в такій оптимістичній , діловій і доброзичливій атмосфері пройде наша зустріч.
- Я дуже хочу , щоб сьогоднішній урок мови залишив слід у вашому серці , а наша співпраця принесла насолоду й справжні знання.
ІІ. Актуалізація опорних знань , умінь і навичок учнів
1. Бесіда
- Яку частину мови зараз вивчаємо?
- Дайте визначення прикметника як частини мови.
- Як змінюються прикметники?
- Яку синтаксичну роль виконують у реченні?
- На які розряди за значенням поділяються?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Повідомлення теми ,мети , завдань уроку
2.Робота з підручником.( с.134-135), таблицями
3. Виконання вправ на закріплення матеріалу
Завдання 1
Прочитати речення , виписати прикметники вищого та найвищого ступенів порівняння .
Мама. Це найпрекрасніше слово на землі, перше слово, яке промовляє дитина. Мама, матуся , матінка. Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо так ми звертаємося до найближчої, найдобрішої , найкращої, наймилішої для нас людини. У мами найласкавіші руки, вони все вміють. У мами найбільш вірне й чуйне серце – у ньому ніколи не згасає любов. І скільки б тобі не було років , завжди потрібна мама , її ласка, увага, її погляд. І чим більша твоя любов до матері , тим світліше й радісніше життя.
Завдання 2
Поетична хвилинка.
Розібрати за будовою прикметники. Сказати , як твориться проста форма вищого та найвищого ступенів порівняння.
Допоки батько живий,
Доки мати жива,
Поспішайте сказати
Найніжніші слова:
-Рідна мамо – живи!
-Рідний тату – живи!
Найдорожчі у світі –це ви!
Чи є в світі що світліше,
Як очі бабусі,
Що зорять за внуками
І вдень , і вночі .
Чи є в світі хто дорожчий,
Як дідусь коханий,
Що трудиться для онуків
І днями , й ночами.
Завдання 3. Вправа 353
4.Робота з підручником ( с.136-137)
Завдання 4
Прочитати речення. З’ясувати , чи правильно в них ужиті ступені порівняння прикметників, записати , виправляючи помилки й аргументуючи свій вибір.
1.Немає нічого у світі більш дорожчого для людини , ніж її сім’я .
2.Мати й батько – самі дорогі люди.
3.Сама святіша любов – материнська.
Завдання 5
Робота в парах.
Скласти прислів’я та приказки , пояснити їх значення. Виписати прикметники , указати ступінь порівняння.
Найдорожчий клад , молодші тебе пошанують.
Шануй старших , як у родині лад.
Нема роду ріднішого а злі – гризота.
Добрі діти - потіха , за матінку.
Завдання 6
Група А - твір-мініатюра «Найдорожчі люди».
Група Б - вправа 355.
Підсумки
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжити речення
- Найбільше на уроці мені запам`яталося…
- Я навчився…
- Я зрозумів…
Оцінювання
Домашнє завдання. §42, вправа 356.