Інтегрований урок " «Технологія приготування пісочного печива»

Про матеріал
Дана методична розробка враховує сучасні вимоги, та розроблена для професії «Кондитер». В даній розробці актуальність теми полягає у зміні поглядів на формування професійної компетентності здобувачів та творчої особистості, розвиненої з урахуванням сучасних вимог суспільства як у цілому, так і в сфері кондитерської галузі окремо.
Перегляд файлу

Міністерство освіти та науки України

Донецька облдержадміністрація

Департамент освіти і науки

Великоновосілківський професіний ліцей

 

 

 

 

                                                  МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА 

інтегрованого уроку з предметів: «Технологія

приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» та «Іноземна мова»

image

                 Підготували:

Юлія ІВАНЧЕНКО

викладач предмету «Технологія  приготування борошняних-кондитерських  виробів»

Вікторія КОШМАН викладач іноземної мови

 

   

 

смт Велика  Новосілка

ВСТУП

В сучасному суспільстві важливим фактором ефективної освіти є впровадження в навчальний процес елементів новітніх педагогічних технологій, форм та методів навчання та оцінювання здобувачів. У зв’язку з тим, що на ринку праці  сьогодення однією з головних вимог являється знання англійської мови, для закладів професійної освіти постає нове завдання – забезпечення організації інтегрованого навчального процесу, тобто в процесі вивчення профільних дисциплін здобувачі повинні вільно володіти матеріалом не тільки на українській мові, а й на іноземній, аби в майбутньому застосовувати знання на практиці.

Дана методична розробка враховує сучасні вимоги, та розроблена для професії «Кондитер».

В даній розробці актуальність теми полягає у зміні поглядів на формування професійної компетентності здобувачів та творчої особистості, розвиненої з урахуванням сучасних вимог суспільства як у цілому, так і в сфері кондитерської галузі окремо.

Ідея теми полягає в тому, щоб створити оптимальні умови навчання як на уроках, так і в позаурочний час, для особистісного розвитку учня і збагачення його різнобічних професійних якостей під час виготовлення виробів, із застосуванням навчальної діяльності під час роботи.

Інтегрований урок сприяє розвитку формування освітніх компетенцій:

ØОволодіння навчальним матеріалом і правильне використання його професійному житті;

ØФормування  знань, умінь та навичок у процесі спілкування іноземною мовою на професійні теми; 

ØОпанування стратегіями мовленнєвої діяльності, спрямованої на розв’язання навчальних завдань і життєвих проблем;

ØВиховання позитивного ставлення до обраної професії та іноземної мови.

Новизна теми полягає у спрямованості його змісту на формування мотивів для навчання, що сприятиме розвитку у здобувачів самостійності, комунікативно-пізнавальної та соціальної активності, а також у поглибленні міжпредметних зав’язків.

Технологія діяльності викладачів ґрунтується на оптимальному поєднанні елементів змісту, форм, методів, прийомів та інтерактивних методик. Це такі: проблемні, креативні методи; інтерактивні методики; проектна технологія; ігрові технології; технології особитісно-зорієнтованого навчання; інформаційно-комунікаційні технології; інтегроване навчання.

Як результат, очікується поява в учнів внутрішніх спонукань до навчання, подальший саморозвиток учнів своєї мотиваційної сфери, а також – як наслідок є формування особистості в обдарованих та здібних учнів, що спонукає їх до пошуку шляхів самореалізації у професії, а саме: участь в олімпіадах, в конкурсах фахової майстерності.

Досвід має практичну значимість, так як його зміст є доступним для використання викладачами профільних дисциплін та викладачами іноземних мов.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН УРОКУ

Предмети: «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів», 

«Іноземна мова»

Професія: «Кондитер»

Тема програми: «Технологія приготування бездріжджових видів тіста»

Тема уроку: «Технологія приготування пісочного печива» Мета уроку:

-         Навчальна: систематизувати та узагальнити знання з технології приготування бездріжджових видів тіста, розширити та поглибити професійні знання учнів з технології приготування пісочного печива з впровадженням новітніх технологій

-         Розвиваюча: розвити комунікативні компетенції, пам'ять та увагу учнів, уміння самостійно працювати з використанням інтерактивних форм

-         Виховна: виховувати прагнення до саморозвитку та професійного зростання, вміння реалізовувати набуті знання, сприяти зацікавленості у вивченні предметів

-         Методична: сформувати професійні компетентності впровадивши інтерактивні технології.

Тип урок: урок систематизації та узагальнення знань учнів

Вид уроку: інтегрований

Метод проведення: словесний, наочний

Обладнання: комп’ютер, проектор, технологічні картки та схеми, наочний матеріал

Очікувані результати: здобувачі освіти повинні: знати технологічні процеси для приготування пісочного печива, та процеси що відбуваються під час замісу та випікання тіста; уміти оперувати наданою інформацією, сприймати інформацію англійською мовою.

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Викладач спецдисциплін перевіряє присутніх та готовність учнів до уроку

Вступне слово викладача спецдисциплін

        Шановні здобувачі і  всі присутні, бажаю успіху і  продуктивної роботи на уроці.

             В          умовах          сьогодення          підготовка           висококваліфікованих,

конкурентоспроможних кадрів – стоїть на першій ступені в організації роботи професійно-технічних навчальних закладів. Тому сьогодні під час вивчення теми уроку : «Технологія приготування пісочного печива», метою якого є систематизувати та узагальнити Ваші знання з технології приготування пісочного тіста, розширити та поглибити професійні знання здобувачів з технології приготування пісочного печива, ми приділимо увагу новітнім технологіям, адже саме новітні технології – це сучасний двигун прогресу. 

       Викладач іноземної мови:   ІІ. Актуалізація знань.

Good day, dear guests and educational seekers. Today's lesson is not ordinary. We have become a part of Europe, therefore, we and the teacher of special disciplines Julia Ivanovna consider it necessary for your professional growth to immerse you in the atmosphere of a true European integrated lesson of professional discipline "Technology of making flour-confectionery products with the basics of commodity science" and the general education discipline "Foreign language", because at all such lessons will soon become one of the components of the educational process of Ukraine's modern education. That is why it is important for you to understand professional disciplines and a foreign language at the highest level. (Доброго дня шановні гості і здобувачі освіти! Сьогоднішній уроку не

звичайний. Ми стали частинкою Європи, тому ми з викладачем спецдисципліни Юлією Іванівною вважаємо за потрібне для вашого професійного зростання занурити Вас у атмосферу справжнього Європейського інтегрованого уроку з предмету спецдисципліни «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства» та загальноосвітньої дисципліни «Іноземної мови», адже зовсім скоро такі уроки стануть однією із складових навчального процесу сучасної освіти України. Саме тому для Вас важливо розуміти на найвищому рівні спецдисципліни та іноземну мову.)

Викладач спецдисципліни 

         На уроках теоретичного та практичного навчання ви вивчали технологію

приготування бездріжджових видів тіста та технологію приготування пісочного тіста. Пропоную провести перевірку знань за допомогою гри «Вікторина знань»

1.           Скажіть,    яка    основна      сировина   використовується        для

приготування пісочного тіста і в якому співвідношенні?

Відповідь: основною сировиною пісочного тіста є борошно, жир і цукор у співвідношенні 3:2:1

2.           Як і коли додають борошно в пісочне тісто при замішуванні? Відповідь: просіяне борошно (7 % залишають для підсипання), додають в масу (жир, цукор, яйця) і швидко замішують тісто.

3.           Які додаткові продукти можна додати при приготуванні пісочного тіста?

 Відповідь:до пісочного тіста можна додати такі додаткові продукти: какао, горіхи, сир.

4.           Якої консистенції має бути масло чи маргарин при замішуванні пісочного

тіста?

Відповідь: Масло або маргарин повинні бути холодним, але не замерзлим, з пластичною консистенцією і температурою 10-12*С

5.           Які розпушувачі використовують для приготування пісочного тіста

і в якому співвідношенні?

Відповідь: питна сода і вуглекислий амоній у співвідношенні 1:1

Викладач спецдисципліни

Молодці, а тепер завдання ускладнюю ,  я описую можливий дефект – Ви розповідаєте причину його виникнення.

Ситуація № 1 Чому вироби з пісочного тіста гірше пропікаються і мають більш щільну консистенцію?

Відповідь: тому, що в тісті недостатня кількість яєць

Ситуація № 2 Коли вироби з пісочного тіста стають твердими і скловидними?

Відповідь: коли в тісті забагато цукру

Ситуація № 3 Чому тісто при розкочуванні кришиться?

Відповідь: температура приміщення приготування тіста вища за 20 *С Добре попрацювали, молодці!

IІІ. Формування нових знань.

Викладач спецдисципліни

Тепер пропоную приступити до нового матеріалу. Нагадую що в кожного на парті лежить технологічна схема приготування пісочного тіста (Додаток 1) Під час перегляду презентації переносимо до своїх конспектів технологічну схему та характеристику приготування пісочного тіста. 

На минулому уроці Вам було задане випереджальне завдання: обрати та охарактеризувати одну із новітніх технологій приготування пісочного печива. Тож слово надається голові творчої групи по даному завданню. (До дошки виходить творча група з презентацією.) 

 Учасники творчої  групи

Ми довго розмірковували, перечитували різні матеріали науковців щодо приготування пісочного печива. Пісочне печиво користується попитом у населення, а в загальній структурі виробництва борошняних кондитерських виробів пісочні становлять майже 25 % та зупинилися на такій новітній технології: технологія приготування пісочного печива зі шротами олійних культур. На основі проведених досліджень фізико-хімічного складу шротів насіння льону, кунжуту, ядер волоського горіха методом математичного моделювання розраховано їхню композицію, доцільність використання якої доведено для удосконалення технології та підвищення поживної цінності пісочного печива. Тому пропонуємо переглянути матеріал на тему:

«Підвищення поживної цінності пісочного печива зі шротами» (Додаток 2)

Викладач англійської мови

You should now recognize the product name by description (Addition 3). Зараз Ви повинні за описом впізнати назву виробів (Додаток 3) 

1.Shortbread dough, the surface of the products is greased with egg, dusted with chopped nuts and sugar. (Тісто пісочне, поверхня виробів змащена яйцем, посипана подрібненими горіхами і цукром). Answer: cookies «Homemade»

Відповідь: печиво «Домашнє»

2.Shortbread dough, products of circular shape, equal edges, the surface is evenly covered with crumbs. (Тісто пісочне, вироби круглої форми, краї рівні, поверхня рівномірно посипана крихтами). Answer: cookies «Round»

Відповідь: печиво «Кругле»

3.Shortbread dough, products are ring-shaped, without cracks, evenly covered with shiny sugar crystals. (Тісто пісочне, вироби мають форму кільця, без тріщін, рівномірно вкриті блискучими кристаликами цукру). Answer: cookies «Hutsulske»

Відповідь: печиво «Гуцульське» 

Викладач спецдисципліни

Ви переглянули презентацію про новітні технології приготування пісочного печива зі шротами. ( додаток 3 ). А які ще шроти Ви знаєте? Відповідь: шрот «Амарант» -  це залишки насіння олійних культур після вилучення з них олії методом холодного тиснення та пресування. 

Такий шрот  знахідка для вегетаріанців, оскільки в ньому міститься приблизно

16% протеїнів. ( Додаток 4 ) Дуже добре, молодці!

IV.   Застосування знань. Формування професійних компетентностей.

Викладач спецдисципліни.

Зараз представимо себе за кордон, наприклад у Парижі, в кондитерському кафетерії. Ви знаменитий кондитер – до вас прийшли туристи, і ви повинні відповісти їм на їх питання, відповідаєте на українській та англійській мовах, адже туристи не тільки з Європи,  ще з України прийшли послухати знаменитих кондитерів. Тож розпочнемо .

1.     З яких продуктів готують пісочне печиво? ( пісочний н/ф, вершкове масло, цукор, яйця, борошно, горіхи)

Відповідь: From what products make shortbread cookies? (shortbread, butter, sugar, egg, flour, nuts)

2.     Які вироби можна приготувати з пісочного тіста? ( печиво, тістечка, торти, пісочні кошики)

Відповідь: What products can be made from shortbread dough? (cookies, cakes, pie, shortbread baskets)

3.     Які найпоширіші різновиди пісочного печива Ви готуєте? ( печиво

«Кругле», печиво нарізне, печиво «Ромашка», печиво зі шротами)

Відповідь: What are the most common types of shortbread cookies you make? (cookies «Round», sliced cookies, cookies «Chamomile», sprat cookies)

V.      Заключний момент.

Викладач спецдисципліни:

Шановні здобувачі, аналіз роботи на уроці проводиться за таким алгоритмом: 

Чи сподобався Вам урок?

Що було не зрозумілім?

Висновки.

Так. Все досить чітко та зрозуміло. Після вивчення теми, можна підсумувати що ми вивчили технологію приготування пісочного печива, зрозуміли основні етапи його приготування, особливості його рецептури та які новітні технології можна використовувати при його приготуванні, також назви інгредієнтів, асортименту виробів англійською мовою. Ми розвили професійну лексику з впровадженням англійської мови в даний урок.

Викладач  іноземної мови

Of course, all the good guys. I am very pleased that the educational seekers have proven themselves to be highly proficient in English.

Звісно всі молодці! Я дуже рада, що здобувачі проявили себе на високому рівні знань спілкування англійською мовою. 

VІ. Домашнє завдання

Викладач спецдисципліни

Підготувати презентаційні матеріали для вивчення наступної теми уроку : «Технологічний процес виготовлення пісочних тортів. Асортимент та особливості оформлення». 

Дякую за увагу.

Викладач  іноземної мови 

Write down the names of the shortbread pie in English. (Запишіть назви асортименту пісочних тортів англійською мовою). 

The lesson is over, thank you all for your attention! Until We Meet Again! (Урок закінчений, всім дякую за увагу! До нових зустрічей!) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

1.Зайцева Г.Т., Горпинко Т.М. Технологія виготовлення борошняних кондитерських виробів. Підручник для професійно-технічних навчальних закладів. “Вікторія” 

2.  О. В. Новікова Технологія виробництва  хлібобулочних і борошняних кондитерських виробів. Навчальний посібник - Київ  «Ліра К» 2016. – с. 408-

411

3.Перетятко Т.І. Борошняні кондитерські вироби. Учбовий посібник для коледжів, ліцеїв, училищ. 

4.Збірик рецептур борошняно-кондитерських та булочних виробів для підприємств громадського харчування. 

5.Періодичні фахові видання   : «Ресторатор», «Хлібопекарний і кондитерський бізнес України», «Профтехосвіта», тощо.

6.   Інтернет ресурси за посиланням http://tr.knteu.kiev.ua/files/2016/22/18.pdf  Новітні технології приготування пісочного печива зі шротами

7.   Інтернет ресурси: http://amaranth-association.com/ Шрот Амарант

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

ДОДАТОК 1 ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕИА ПРИГОТУВАННЯ ПІСОЧНОГО ТІСТА

 

 

image

ДОДАТОК 2

ТЕХНОЛОГІЯ ПІСОЧНОГО ПЕЧИВА ЗІ ШРОТАМИ

ОЛІЙНИХ КУЛЬТУР

imageШрот – побічний продукт переробки насіння льону, кунжуту, ядер волоського горіха після одержання з них олій. Він має порошкоподібну структуру та підвищений вміст клітковини, білка, вітамінів групи В, мінеральних речовин. Шроти олійних культур володіють також функціональнотехнологічними властивостями, а саме – вираженими сорбційними, антиоксидантними, детоксичними, комплексоутворюючими.

             У    шроті    ядер    волоського

підвищений вміст Селену в легкозасвоюваній формі, а також доведено, що він проявляє антиканцерогенну дію.

Шроти кунжута  

 

 

 

 

 

Висновки На основі визначеного фізико-хімічного складу шротів насіння льону, кунжуту, ядер волоського горіха математичним моделюванням підібрано раціональну композицію шротів у співвідношенні 1.5 : 1.5 : 2 і розроблено технологічну схему пісочного печива з композицією шротів. Установлено, що найбільш оптимальним є внесення 20 % композиції шротів замість борошна згідно з класичною рецептурою пісочного печива, оскільки кількість білків збільшилась у 2.4 раза, клітковини – в 4.7, Селену – в 41.2, Кальцію – в 18.4, Магнію – в 8.5, Йоду – в 3.8, вітаміну Е – в 9.1 раза.

 

 

 

 

 

 

 

Удосконалена технологічна схема приготування пісочного печива з додаванням композиції шротів

 

 

image

       ДОДАТОК 3

ADDITION 3

 

image Shortbread dough, the surface of the products is greased with egg, dusted with chopped nuts and sugar. (Тісто пісочне, поверхня виробів змащена яйцем, посипана подрібненими горіхами і цукром). 

 

image 

image Shortbread dough, products of circular shape, equal edges, the surface is evenly covered with crumbs. (Тісто пісочне, вироби круглої форми, краї рівні, поверхня рівномірно посипана крихтами).

 

 

 

 

 

 

image Shortbread dough, products are ring-shaped, without cracks, evenly covered with shiny sugar crystals. (Тісто пісочне, вироби мають форму кільця, без тріщін, рівномірно вкриті блискучими кристаликами цукру).

 

 

 

 

  ДОДАТОК 4 

Шрот як корисний побічний продукт переробки амаранту

image 

Підприємства         беруть        на      переробку   амарант переважно для виробництва олії, адже цьому продукту практично немає рівних за вмістом корисних речовин, причому таких, які організм не може виробляти самостійно. Після отримання олії у виробників залишаються продукти переробки зерна, і серед них також унікальний за своїм складом шрот, і цей побічний продукт переробки амаранту все частіше використовується в харчовій промисловості, для виробництва добавок.

 

imageЗростаючий інтерес до шроту йде паралельно зі збільшенням обсягів переробки олійних культур в цілому і виробництвом побічних продуктів. Так, у 2017 році українські підприємства-переробники виробили 5 млн т шроту, в тому числі амарантового, і при цьому виробництво шроту зросло на 2,1% проти 2016 року, а в порівнянні з 2015 роком — на 18,7%. Тут можна говорити про зростаючі обсяги олії, при виробництві якої отримують шрот, але при цьому слід зазначити і зростання використання шроту в різних галузях. Так, цей побічний продукт визнаний перспективним інгредієнтом в хлібопеченні, виробництві продуктів дієтичного, лікувально-профілактичного та функціонального призначення, і одним з головних завдань при цьому є забезпечення населення повноцінними білковими продуктами.

                

pdf
Додано
18 грудня 2020
Переглядів
2042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку