Розробка інтегрованого уроку Мистецтво(9 клас)
Урок № 24
Тема уроку: Телебачення – погляд у світ;
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з понятям « телебачення ,розширювати кругозір учнів щодо теле-простору і медіа-джерел, формувати уявлення про основні завдання телебачення, як одного з екранних видів мистецтв; розвивальна – розвивати творчі здібності, слухацькі навички, вміння критично мислити, працювати в групах та індивідуально, чітко висловлювати свою точку зору; виховна- виховувати шанобливе ставлення до культурних надбань та пам`яток мистецтва , з повагою ставитись до різних професій, цікавитися сторенням медіа-джерел .
Очікувані результати: після уроку учні зможуть самостійно визначати спільні риси між видами екранних мистецтв.Оволодіють новими поняттями: «медіа», «синтез мистецтв», « ток-шоу», «реаліті-шоу» та інше.
Основні терміни і поняття: телебачення, медіа-джерела, медіаграмотність,кіноскоп.
Методи та прийоми: розповідь,дискусія, пояснення,демонстація презентації, робота в групах, елементи театралізації,створення і захист творчих міні-проектів.
Обладнання: підручник «Мистецтво.9клас» Л.Масол,ТЗН,мультимедійна дошка,маркери, ватмани,музичний матеріал.
Музичний матеріал: Музична відео-заставка ток-шоу «Стосується кожного»,візуальний матеріал: бейджики, презентація, відео-матеріал(уривки).
Тип уроку: урок заглиблення в тему
Форма уроку: інтегрований
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку:
I.Організаційний момент.
1.Привітання.
2.Розповідь вчителя.Бесіда-дискусія на тему: «Що таке телебаченя?»
- Сьогодні життя важко уявити без медіа-джерел, які кожного дня несуть нам- слухачам, глядачам, читачам і користувачам багато різноманітної, цікавої,іноді дивної , але –інформації. Що ж таке «медіа»? І які різновиди медіа-джерел вам відомі? З якими з них ви стикаєтесь найчастіше ? Якими користуєтесь рідше? Чому?Які медіа-джерела вважаєте найкориснішими і з якої причини?(Відповіді учнів)
Отже ,- інтернет-мережі,друковані видання, теле і відео-трансляції- все це ми відносимо до медіа, ресурсу, без якого життя у наш сучасний час стало б не інформативним та безкольоровим.
II.Повідомлення теми і мети уроку.
Які асоціації викликає у вас слово - «телебачення»?(Відповіді учнів) Телебачення – погляд у світ, саме так звучить тема нашого урок запрошую всіх вас зазирнути в чарівний світ « створення системи зв`язку для трансляції та прийому рухомого зображення та звуку на відстані: історію створення телебачення.
2.Перегляд презентації « Телебачення – погляд у світ»;
Слайд1. Ми живемо в епоху глобального панування медіа, яке істотно впливає на наше повсякденне життя,до медіа зараховують: друковані видання, пресу, фотографію,кінематограф, відео, радіо,телебачення,звукозапис,Інтернет.
Слайд 2:Сьогодні ми ознайомимось з одним із найвідоміших медіа-джерел – телебаченням.
Слайд3 : Винахідники телебачення :Б.Розінг - батько електронного телебачення, творець першої електронно-променевої трубки(кінескопу);
Слайд 4: Головна цінність телебачення , як засоба комунікації в тому, що ми не лише отримуємо нову інформацію, але й стаємо безпосередніми співучасниками подій;
Слайд 5: Суспільні функції телебачення: хронікальна (оперативне подання інформації);
Слайд 6: Просвітницька і освітньо-виховна функція;
Слайд7 : Розважальна функція: отримання насолоди від інформації;
Слайд 8: Рекламна функція: повідомлення , оголошення, довідки;
Слайд 9: Телебачення – загальний термін, що охоплює всі аспекти технології та практичної діяльності, пов`язаних з передачею зображення із звуковим супроводом на далекі відстані;
Слайд10: Цікаві факти , щодо телебачення;
Слайд 11: Отже, телебачення стало часткою нашого життя: телемости,ток-шоу,талант-шоу, відеокліпи, серіали, репортажі, концерти, тощо;
Слайд12: Чи впливає телебачення на наші думки і почуття?
Слайд13: А зараз, запрошую усіх прийняти активну участь у інтелектуально-розважальному ток-шоу « Стосується кожного»
III. Мотивація навчальної діяльності
3.Інтелектуально- розважальна гра за мотивами відомого ток-шоу;
(На мультимедійній дошці з`являється відео-заставка до відомого теле-шоу України, учні ділять на групи – гості студії, глядачі, фотокореспонденти На учасників телепередачі чіпляють бейджики, усі займають свої місця в імпровізованій студії.)IV. Актуалізація опорних знань;
-Як бачите, стати учасником ток-шоу не складно, складно навчитися чітко, вірно і грамотно висловлювати свою думку до проблеми.Тому, саме зараз, я пропоную всіх охочим залучитися до створення міні-проекту- створення макету : «Телеканал моєї мрії».
(Учні розподілюються на підгрупи, за допомогою маркерів, ватманів змальовують головні , на їх думку аспекти в роботі телеканалу, котрий обирають самі : телепередачі,фільми,рекламу,теле-проекти інше.)
4.Захист міні-проектів по групам.
V.Підбиття підсумків уроку.
5.Блиц-опитування: Що нового ви дізналися? Як це вплине на ваше відношення до медіа-джерел? Щоб цікавого ви б хотіли дізнатися про телебачення?Якби ви були директором телевізійного каналу ,які б зміни внесли ?Які програми заборонили ? Які запропонували до перегляду?
VI .Оцінення.