Інтегрований урок-телепередача “Знай свої права, дитино!” 3 клас

Про матеріал
Інтегрований урок-телепередача “Знай свої права, дитино!” Інтегрований урок-телепередача (освітні галузі позакласне читання, Я у світі) допоможе вчителю ознайомити учнів з з правами дітей, формувати уявлення про Декларацію прав дитини, Конвенцію про права дитини; на основі змісту казок поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень; вчити аналізувати й оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб.
Перегляд файлу

Інтегрований урок-телепередача “Знай свої права, дитино!” 

Інтегрований урок-телепередача (освітні галузі позакласне читання, Я у світі) допоможе вчителю ознайомити учнів з з правами дітей, формувати уявлення про Декларацію прав дитини, Конвенцію про права дитини; на основі змісту казок поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень; вчити аналізувати й оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб.

Інтегрований урок-телепередача в 3 класі

Освітні галузі: Я і Україна. Позакласне читання.

Тема:  Знай свої права, дитино!

Дидактична мета: продовжити ознайомлення  учнів з правами дітей, формувати уявлення про Декларацію прав дитини, Конвенцію про права дитини; на основі змісту казок поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень;  вчити аналізувати й оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб.

Розвивальна мета: розвивати навички швидкого, правильного, свідомого читання, уміння швидко орієнтуватись у тексті; довести, що робота над текстом сприяє розвитку  мислення, уваги, пам’яті; збагачувати словниковий запас; розвивати вміння висловлювати власні погляди і думки з різних питань.

Виховна мета: виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любов до людей і природи.

Технології: мікрофон, мозковий штурм, метод «Прес», «Прес – конференція», робота в парах.

Обладнання: таблиці для розчитування, картки із складами, таблиця «Твої права»,  мультимедійна установка, Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини.

Хід уроку:

І. Організація класу.

  •    Дорогі діти! Подивіться один одному у вічі, посміхніться, передайте частинку свого хорошого настрою іншим. От бачите , від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому класі.

II. Актуалізація опорних знань.

  1. Вступне слово вчителя.
  •    Сьогоднішній наш урок пройде в незвичайній формі. Я запрошую вас переглянути телевізійні новини. А ви, діти, будете не тільки глядачами, а й учасниками програми.
  1. Розчитування.
  •    Щоб опанувати професію телеведучого або журналіста, слід багато читати, щоб все знати, щоб була гарна дикція.
  •    Отже, розпочнемо урок з розчитування.

Читання рядочків із « Таблиці складів».

Гра «біг по доріжці».

  1. Зарядка для язичка.
  •    Телеведучі повинні чітко, виразно вимовляти звуки, спокійно вести розмову.
  •    Давайте проведемо зарядку для язичка
  •    Поплямкайте губами.
  •    Поклацайте зубками.
  •    Посичіть гускою: с-с-с
  •    Продзижчіть комариком: з-з-з
  •    Подирчіть трактором: др-р-р
  •    Пошуміть вітерцем: ш-ш-ш.
  •    А вітерець нам завдання прислав: Він подув і поділив слова на склади, а нам потрібно скласти вислів!

пра   ди   Знай   ва   но   сво   ти   ї

(на картках)

III. Повідомлення теми і мети уроку.

  •    А тепер – увага! Вас вітає «Телевізійна служба новин.» У студії працює з вами Тетяна Колодій. Головна тема сьогоднішнього випуску «Знай свої права, дитино!»
  •    Кожна людина, особливо в дитинстві, потребує любові та піклування, доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Головне, що завжди повинен пам’ятати дорослий, – це те, що перед ним людина, особистість зі своїми потребами та бажаннями, до яких необхідно ставитися з повагою!
  •    Отже, сьогодні ви маєте добре засвоїти свої права і завжди їх пам’ятати!
  •    Вдома ви читали казки народів Європи. А на сьогоднішньому уроці ми їх опрацюємо і відслідкуємо, які права дітей порушено у кожній із них.

Вправа «Очікування»

  •    Що ви очікуєте від уроку?

(учні висловлюють свої думки, починаючи фразою «Я очікую…»)

  •    А я очікую, що ви будете правильно і красиво висловлювати свої думки, фантазувати, уявляти, злагоджено працювати – тоді ваше мовлення буде збагачуватись новими словами.
  •    А за кожну правильну і змістовну відповідь ви будете отримувати мікрофончик. У кого буде найбільша кількість мікрофончиків, той отримає Подяку.
  •    Наприкінці нашої телепередачі зробимо висновки.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  •    Подумайте і скажіть, а що ж таке право? (Міркування дітей)
  •    Наш кореспондент підготував матеріали для ТСН.
  •    Права дитини – це певні можливості, що надаються дітям для того, щоб жити і дорослішати. Життєвий досвід показує, що не буде дітей – не буде існувати держава. Діти – це майбутнє країни. Кожна держава любить дітей і піклується про них. У 1959 році було прийнято Декларацію прав дитини. А в 1989 році всі прогресивні країни світу, у тому числі й Україна, підписали Конвенцію прав дитини.
  •    Дякуємо! (діти плескають у долоні).
  •    Діти, як ви думаєте, що таке декларація?
  •    Наші дослідники працювали із словниками і дізнавалися значення цих слів. (екран) 

Декларація – документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.

  •    А що таке конвенція? (екран)

Конвенція – це угода, міжнародний договір із певних питань. У даному випадку – з питань прав дитини.

  •    В нашому класі є правовий куточок. Ви мали нагоду ознайомитися з правами дитини, з Декларацією та Конвенцією прав дитини.
  •    Давайте згадаємо права дитини.

На екрані мультимедійної установки по черзі з’являються картинки, які повідомляють про те чи інше право. Діти – учасники телепередачі називають права. На екрані утворюється галерея прав.

  •    Право на дозвілля.
  •    Право на корисну і якісну їжу та житло.
  •    Право на медичну допомогу.
  •    Право на відпочинок.
  •    Право на освіту.
  •    Право на захист від фізичного і психологічного насильства.
  •    Право на життя.
  •    Ось у нас утворилась ціла галерея картинок, що свідчать про права дітей. А хто порушує ці права, той має відповідати за законом!
  •    І зараз телеведучі будуть знайомити нас із ситуаціями, де порушено права. А ви, як учасники телепередачі, повинні приймати активну участь в обговоренні.

Робота над казкою «Попелюшка».

  •    Наш спеціальний кореспондент підготувала матеріал для ТСН.
  •    Доброго дня, шановні телеглядачі, гості студії! Вас вітає …. Сьогодні у випуску спецновини. Життя Попелюшки з мачухою та її двома доньками стало нестерпним. Бідолашна виконує усю брудну роботу, вбрана в лахміття, а сестри – в гарних дорогих сукнях, дівчинка спить в комірчині, куди висипають попіл з печі, а вони в розкішних кімнатах.
  •    Дякуємо за повідомлення!
  •    А давайте ближче познайомимось з казкою «Попелюшка». Пропонуємо вашій увазі випуск телевізійного театру.

(Попелюшка сидить на підлозі і чистить каструлю.)

Мачуха: Попелюшко! Знову сидиш. Підлогу не замела, вогню не розпалила, грядок не скопала. (Потягуючись і позіхаючи виходять двоє дівчаток.) Пташенята ви мої! Вже прокинулися? Як вам спалося, любі донечки?

Дівчатка: Снідати ще не кликали?

Мачуха: Зараз будемо пити чай. Попелюшко, неси чай! (виходять)

Попелюшка: Ой, як мої сестри схожі на свою матір: і обличчям, і вдачею. Усе їм не так. І чому вони мене не люблять? Мачуха змушує мене виконувати всю важку роботу: чистити казани, мити східці, прибирати у кімнатах. І хоч як би я не старалася, ніхто мене не похвалить.

Вчитель: Дякуємо нашим акторам.

  1. Словникова робота:

Нечупара – неохайна, нечепурна людина.

  1. Обговорення прочитаного.
  •    Всі ви вдома читали казку «Попелюшка».
  •    Якою була Попелюшка? ( добра і привітна ).
  •    Що дівчинка так любила?! (танцювати)
  •    Хто допоміг Попелюшці потрапити на бал?
  •    Як ви гадаєте, чому Мачуха і сестри не любили її? (бо вони були злими і бездушними)
  •    А чи мали вони право ображати дівчинку? (Ні , тому що кожна дитина має право на любов і піклування.)

 (Діти):    

  •    Усі діти мають рівні права. Вони не повинні залучатись до важкої праці. Попелюшка мала право на відпочинок, дитина не повинна бути скривджена. А головне – має право на любов і піклування.
  •    Як ви думаєте, які права порушила Мачуха? ( право на відпочинок, право на дозвілля, на любов і піклування.)
  •    Які поради ви можете дати Мачусі?
  •    А чим закінчується казка? (Дівчинка, яку в сім’ї зневажали, стала справжньою принцесою.)

Фізкультхвилинка

Робота над казкою «Білосніжка».

  •    Ми продовжуємо нашу телепередачу і з нами на зв’язку наш кореспондент.
  •    Алло, студія!
  •    Так, так, Дмитре, ми тебе чуємо!
  •    За горами високими, за долами широкими та за морями глибокими живе маленька принцеса – Білосніжка. Є у неї Мачуха, дуже красива, але зла і ревнива. І вирішила вона звести зі світу свою пасербицю. Переодяглася старою бабою, подалася до лісу і подарувала їй отруєне яблуко.
  •    Дякую, Дмитре!
  •    А докладніше про цю історію ми дізнаємось із казки «Білосніжка та семеро гномів».
  1. Читання казки вчителем та підготовленими учнями.
  2. Словникова робота. (екран)

Доли – рівна плоска місцевість, розташована між горбами чи горами.

Нетрі –  труднопрохідні місця, які заросли лісом, чагарником.

  1. Інтерактивна технологія «Прес – конференція»
  •    Кореспондент Хмельницького телебачення хоче поставити вам кілька запитань для своєї передачі.
  •    Де жила маленька принцеса?
  •    Чому мачуха наказала вбити Білосніжку?
  •    Куди потрапила бідна Білосніжка?
  •    Що сталося, коли Білосніжка вийшла на ґанок?
  •    Як закінчилася історія з Білосніжкою?

Дякуємо нашому кореспонденту!

  •    Яке право порушила Мачуха? (Головне право – на життя. А ще ми знаємо, що жодна дитина не може бути скривдженою і зневаженою.)

Робота над казкою «Червона Шапочка».

  •    Продовжуємо телепередачу. Наша тема зацікавила ведучого програми «Кримінал».
  •    Олександре!
  •    Доброго дня, студія! Я маю теж історію, пов’язану з криміналом, з порушенням прав дитини. Я почну розповідати, а якщо і вам щось відомо про це, ми поговоримо докладніше.
  •    Неподалік від лісу жила собі білява дівчинка. Якось до дня народження бабуся подарувала їй червону накидку з капелюшком. Накидка дуже сподобалась дівчинці, і вона ніколи з нею не розлучалась. Усі сусіди так звикли бачити дівчинку в цьому вбранні, що прозвали її Червоною Шапочкою.
  •    Діти, а вам знайома ця історія? З якої вона казки?
  1. Читання казки в парі «Я – тобі , ти – мені». (один абзац)
  2. Вибіркове читання.
  •    Куди пішла Червона Шапочка?
  •    Якою стежкою заборонила дівчинці йти мама? (йди не лісовою стежкою, а узліссям)
  •    Прочитайте, яка була днина.
  •    Кого зустріла Червона Шапочка?
  •    З’ясуйте, скільки є в цій казці дійових осіб.
  •    Хто з них є головною дійовою особою?
  1. Складання елементарної характеристики Червоної Шапочки.

Червона Шапочка – білява дівчинка, добра, чуйна, лагідна, довірлива, привітна.

  1.               Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
  •    Які права дитини порушив Вовк?
  •    Що на вашу думку, не так зробила Червона Шапочка?

V. Узагальнення знань.

  •    Наш випуск завершується. Ми маємо зробити висновки.
  •    Давайте подивимось, чи зумієте ви побачити, де порушують права дитини.
  1. Перевірка знань набутих під час уроку «Мозковий штурм»
    •             Дослідіть, які права героїв казок порушувались:
      •                      Хто у казці «Колобок» учинив найнебезпечніший злочин? Який?
      •                      Чиї права були порушені у казці «Зайчикова хатка»?
      •                      Яке право порушив півник у казці «Колосок»?
  1. Гра «Веселий м’ячик»

Ти котись, веселий м’ячик,

Швидше, швидше по руках,

У кого лишився м’ячик,

Той розказує права!

  •    Молодці! Отже, ми сьогодні переконалися, що знати свої права дуже важливо!

VI. Підсумок уроку.

  1. Фронтальна бесіда.
  •    Назвіть, в яких документах зафіксовано основні принципи прав дитини?
  •    Чи справдилися ваші очікування? (учні продовжують фразу «Сьогодні на уроці я…»)
  •    Завдяки чому вдалося виконати всі завдання?
  1. Метод «Прес».
  •    Як ви гадаєте, чи знадобляться знання, які ви сьогодні здобули на уроці, в майбутньому?
    •             «Я вважаю, що…»
    •             « … тому що…»
    •             « … наприклад …»
    •             « Отже, я вважаю…»
  1.        Оцінювання.
  •    Всі ви отримували за правильні відповіді «мікрофончики».

Нагородження подяками.

VII. Домашнє завдання. (Диференційовано на картках)

  •    Дослідіть, які права героїв казок порушувались.

 

docx
Додано
28 вересня 2019
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку