8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок літературного читання в 3 класі ". П. П. Єршов «Горбоконик». Зв’язок авторської казки з народною. Варіанти зачинів. Образ найменшого брата Івана"

Про матеріал
Мета: познайомити з життям і творчістю П. П. Єршова, закріпити знання про ознаки чарівної казки, удосконалювати навички виразного читання та стислого переказу поетичної казки; уміння визначати характер дійових осіб та давати оцінку їхнім вчинкам; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати інтерес до книги.
Перегляд файлу

Автор: Зелена Світлана Вікторівна

Заклад: Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 з поглибленим вивченням англійської мови Соледарської міської ради Донецької області, учитель початкових класів

Тема уроку. П. П. Єршов «Горбоконик». Зв’язок авторської казки з народною. Варіанти зачинів. Образ найменшого брата Івана.

Спрямування: Урок літературного читання у 3 класі

Мета уроку: познайомити з життям і творчістю П. П. Єршова, закріпити знання про ознаки чарівної казки, удосконалювати навички виразного читання та стислого переказу поетичної казки; уміння визначати характер дійових осіб та давати оцінку їхнім  вчинкам; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення;  виховувати інтерес до книги.

Обладнання: книги П. П. Єршова, мультимедійна презентація, мультфільм «Горбоконик», картки для роботи в парах.

Тип уроку: комбінований.

                                             Хід уроку

  1. Організація класу

Девіз уроку: Слайд1

                 Не просто слухати, а чути.

                 Не просто дивитись, а бачити.

                 Не просто відповідати, а міркувати.

                 Дружно й плідно працювати.

Учитель. Слайд 2

                 Усміхнися всім навколо  -

                 Небу, сонцю, квітам, людям

                 І тоді обов’язково

                 День тобі веселим буде.

                 Добрий день!

II. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Хто краще?»

Учні презентують підготовлені розповіді про казкових героїв, зображених на ілюстрації Михайла Іванова до казок Пушкіна.

ІІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

  1.               Вправи  для розвитку швидкості читання. Слайд 3,4
  2. Виразне читання вірша.

Казка в гості завітала,

В коло друзів всіх зібрала.

Будем вірно ми дружить,

Буде казка вічно жить.

IV.    Повідомлення теми і мети уроку

  1.               Вступна бесіда.
  •                   Чим є казка для кожного народу?
  •                   Що прославляє?
  •                   А що засуджує?
  1.               Гра «Доповніть речення». Варіанти зачинів. Слайд 5

Жили собі...

В деякому царстві,...

Жили-були...

За тридев’ять земель, в тридесятому...

Було у батька...

  •                   Що починається такими словами?
  •                   Чи доводилось вам читати казку з таким початком?

За горами, за лісами,

за широкими морями,

Проти неба на землі

Жив дідусь в однім селі.

  •                   Що ви можете сказати про казку, записану в такій формі?(Віршована)
  •                   Це зачин казки відомого російського письменника П.П Єршова. Сьогодні ми прочитаємо уривок цієї казки «Горбоконик».
  1.               Біографія Петра Павловича Єршова. Розповідь вчителя. Слайд 7,8
    1.             Опрацювання казки П. Єршова «Горбоконик»
      1.               Словникова робота Слайд 9,10

Слова із словничка – сундучка. Читання слів у різному темпі.

пригоду        взяв                смеркатись             донині

ізроду           почвалав        забиратись             людині

настала         лиходійник     cередульший         повартувати

 

Кваша – страва

Кобеняк – верхній одяг

Аршин – давня міра довжини

Вершок – давня міра довжини

Яхонт – дорогоцінний камінь

  1.               Слухання початку казки в аудіозаписі із застосуванням сюжетних фрагментів мультфільму. Cлайд 11.

Продовження читання казки вчителем, учнями.

  •                   Чим відрізняється ця казка від уже знайомих вам?

3.       Зв’язок авторської казки з народною.

  •                   Отже, що допомогло Єршову написати таку унікальну казку?

(його образ життя, глибоке вивчення народів Сибіру, читання російського фольклору, читання казок О.С.Пушкіна)

  •                   Так, все правильно. І ось той дух народу був переданий словами, які часто вживалися на Русі.
  1.               Фізкультхвилинка. Слайд 12
  2.               Образ найменшого брата Івана. Слайд 13
    •                   А тепер поговоримо про головного героя, який так полюбився і дітям і дорослим.
    •                   Давайте складемо список характерних рис, притаманних Іванові.
    •                   Ось картки з уривками казки. Прочитайте і назвіть характерну якість Івана (добрий, чесний, розумний, кмітливий, хитрий, веселий, життєрадісний, простодушний, вірний)

-         Що допомогло письменнику скласти такий образ? (читання билин, казок)

Ось такий позитивний герой, збірний образ простодушного юнака з народу, який зміг багато подолати, і за це отримав винагороду. Поряд з ним був вірний друг, неймовірне створіння – Горбоконик.

6.     Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

-       Зачитайте як вартував старший брат? Слайд 14

-       Як ніс варту найменший син? Слайд 15

-       Що пообіцяла кобилиця Іванові? Слайд 16

7.      Вправи  для розвитку швидкості читання.

а) Читання «луною» до слів  «Зловить…»    

б) Гра «Заблукали слова» Слайд 17

           Стрепенулася…

           Ще й очима…

           Шию  … звила …

           І зірвалась, як 

в)  Відшукайте речення за першим словом. Слайд 18

               Почую …  

               Через …

               Хоче …

г)  З’єднай слова та їх значення. Робота в парах. Слайд 19

          вартувати                    вечоріє

          смеркатися                  дорогоцінний камінь

          почвалав                     охороняти

          яхонт                           підгодує

          покріпить                    пішов

д)  Гра  «Об’єднай і прочитай» Слайд 120

мені

вмів

володіти

ти

сидіти

мною

на

будеш

 

  1.         Підсумок уроку Слайд 21
  • Чи сподобалась казка?
  • Як ви вважаєте, чому кобилиця підкорилась Іванові?
  • Ким буде горбоконик для Івана?
  • Чого нового дізнались?
  • Що найбільше сподобалось і запам’яталось?

VII. Домашнє завдання Слайд 22

  •                   Виразно читати уривок із казки, скласти діалог з героєм казки.
  •                   Оцініть свій настрій на уроці за допомогою смайликів.

 

 

docx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку