Даний матеріал містить багато цікавих ігор: "Горішок", "Світлофор", "Знайди зайвий предмет", вправи "Асоціативний кущ", "Саджання грибів", міні бліц-турнір "Закінчи речення"; інсценізацію казки про гриби, цікаву фізкультхвилинку, парну та групову роботу.
Строєнко Л.В., вчитель вищої категорії, вчитель-методист
Інтегрований урок трудового навчання та основ здоров’я, 1 клас
Тема. Конструювання виробів з об'ємних природних форм. Макетування грибів. «Дощик грибний накрапає, гриб парасольку здіймає»
Мета: вчити дітей створювати образи об'ємної форми з природного матеріалу; вчити правильно називати природні матеріали об'ємних форм, планувати послідовність художньо-трудових дій; розвивати вміння дотримуватися пропорцій у зображеннях грибів; розвивати уяву, фантазію, творчість; розвивати навички роботи з пластиліном; сприяти запобіганню отруєнь дітей від вживання грибів; виховувати інтерес до природи.
Обладнання: каштани, жолуді, пластилін, дощечка для пластиліну, малюнки грибів, іграшка-білочка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Перевірка готовності учнів до уроку
2. Вступна бесіда . Гра «Горішок»
(за правильну відповідь отримують горішок)
- А яка пора року?
- А чого в лісі восени багато?
- Що ходять збирати в ліс з кошиками?
- Як готуються звірі до зими?
II. Повідомлення теми і мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів. Загадка
По гілочкам стрибає,
Руду шубку має.
Гриби, горішки все збирає.
Хто з вас її знає?
Вчитель. Так, це білочка. І вона сьогодні завітала до нас у гості за допомогою. Он сидить на галявинці і сумує, чекає.
(Біля дошки макет галявини. На «галявині» білка-іграшка.)
Вчитель. Усі звірі готуються до зими. Давайте і ми допоможемо білочці. Нам необхідно наповнити галявину грибами. А чи всі гриби можна збирати?
1. Рольова гра. Інсценізація казки. (На галявині «гриби»-діти)
Вчитель. Жили-були сестричка Оленка та братик Івасик. Одного осіннього погожого дня вирушили вони до лісу грибів назбирати.
(Оленка і Івасик ходять полісу)
Оленка. Івасику, не відходь далеко від мене, а то заблукаєш.
(Діти відходять один від одного в різні сторони. Оленка зникає)
Івасик (оглядається). А де Оленка? Я мабуть заблукав. А ось і гриб з червоною шапочкою. Красивий який! Візьму його. (Тягнеться до гриба).
Мухомор. (Хапає Івасика за руку). Ага, попався!
Івасик. Ти хто?
Мухомор (Обмотує потихеньку мотузкою). Ти не впізнав навіть мухомора.
Я стою в красивій шляпці
На тоненькій білій лапці.
Всі навкруг мене минають, Мух морю я, це всі знають.
Івасик. Відпусти мене.
Мухомор. Ні, ти тепер наш полонений. Я відведу тебе в царство королеви Блідої Поганки.
(Мухомор і Івасик йдуть. 3'являється Оленка)
Оленка. Івасику! Де ти? Ау-у-у!!!
Опеньки. Що трапилось, дівчино?
Оленка. Я Оленка. А чи не бачили ви мого братика Івасика?
Опеньки. Бачили. Він у отруйному царстві блідої Поганки. Там дуже небезпечно. Не ходи туди.
Оленка. А як же Івасик? Ні, я піду за ним.
Боровик. Не сумуй, Оленко, ми знайдемо твого братика Івасика. Опеньки. Ми підемо, тобі допоможемо. (Йдуть)
(Виходять королева Бліда Поганка, Мухомор, Івасик)
Бліда Поганка. Я - королева Бліда Поганка. Я найнебезпечніша з усіх грибів. Моя отрута схожа на зміїну. Вона зберігається навіть після тривалого варіння. Ці гриби не їдять навіть черв'яки.
Мухомор. Хто це йде до нас?
(Входять Оленка, Боровик, Опеньки)
Оленка. Низький уклін тобі, королево Бліда Поганко. Я Оленка. А прийшла я за своїм братиком. Віддай мені його.
Мухомор. Не віддавай. Твій братик не знає навіть гриба Мухомора.
Оленка. Він ще маленький. Відпустіть його.
Бліда Поганка. Добре, я відпущу твого Івасика, якщо ти відгадаєш, що це за гриби.
Боровик. Під сосною цей грибок шапку підіймає,
Відсуває мох убік, ніжку витягає.
Знають всі: він - цар грибів.
І жити звик він у гурті.
Оленка. Це гриб-боровик. Він - мрія всіх грибників.
Опеньки. Дівчинко, відгадай нашу загадку.
Довкола пеньочків
Вмостились грибочки,
Більші та маленькі.
А звуться...
Оленка. Опеньки.
Бліда Поганка. Молодець, відгадала. Я стримаю своє слово. Забирай свого Івасика. Але нехай серед нас назве їстівні гриби.
2. Гра «Світлофор»
Вчитель. А нехай діти скажуть, які гриби не отруйні.
( Вчитель показує малюнки грибів, діти сигналізують. Зелене світло – їстівні, червоне – отруйні)
Вчитель.Молодці! ви уважними були і правильно відповідали. А зараз ми підемо в ліс по гриби. (Герої казки сідають на місця)
Пісня « По гриби»
В лісок пора вже йти.
У траві там під листочком
Ростуть, ростуть гриби.
Приспів:
Присяду до грибочків,
У кошик покладу.
Подивлюсь довкола я
І ще грибок, і ще грибок знайду.
2. Ось і дощик у таночку
Залишає слід.
Де ступне - із-під листочка
Виростає гриб.
V. Планування наступних дій
1.Побудова асоціативного куща « Гриб»
На дошці прикріплений малюнок гриба, навколо почергово прикріплюються малюнки : «опеньки, білий гриб, шляпка, ніжка, ліс, пеньок.»)
(У кожного конверт з шаблонами: шляпка гриба, ніжки гриба, листочок, квіточка, дерево)
- Що потрібно для гриба?
3. Робота в парі.
Добір природного матеріалу.
(На парті коробки з природним матеріалом: жолуді, шляпки жолудів, каштани)
4.Пояснення вчителя
Технологія виготовлення макетів грибів.
5. Розгляд таблиці « Послідовність виготовлення макетів грибів»
6. Міні бліц- турнір «Закінчи речення»
Повторення правил роботи з пластиліном, культури праці.
VІ. Практична діяльність учнів
1. Виготовлення макетів грибів
2. «Саджання» грибів на «галявину» до білочки.
VIІ. Підсумок уроку
VIІІ. Прибирання робочих місць