Урок з трудового навчання на тему: "Аплікація з паперу. Практична робота. Виготовлення новорічної листівки" для 1 класу
Підготувала:
Вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Тема уроку: Аплікація з паперу. Практична робота. Виготовлення новорічної листівки.
Підготувала:
Вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Мета уроку: Розкрити учням поняття «естетика», «естетичний», закріпити уміння працювати з ножицями, папером, клеєм, вчити виготовляти вітальні листівки; розвивати уяву, фантазію; виховувати естетичний смак, почуття взаємодопомоги, колективізму.
Обладнання: Таблиці поетапного виконання, зразки листівок, шаблони ялинок, картон блакитного кольору, папір зеленого і білого кольору, вата, клей, ножиці, сніжинки, іграшка, книга, цукерки.
Хід уроку
1. Організація класу.
1.1. Привітання
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше в клас.
Біля парти станем чемно –
Хай мине час недаремно.
Щоб урок пройшов цікаво,
Всі берімося до справи.
- Сідайте, діти.
1.2. Перевірка готовності до уроку та робочих місць учнів.
- Діти, сядьте рівненько, покладіть руки на парти. Перевірте, чи все необхідне для уроку є у вас на партах. Допоможуть нам у цьому загадки.
1.2.1. Відгадування загадок.
1) Два кінця, два кільця, 2) Пінопласт, папір, картон,
А посередині цвях. Скло, пластмасу й шкіру
(ножиці) Об’єднаю швидко я,
Щоб жили у мирі. (клей)
2) Зіронька красива, біла,
На мою долоню сіла.
Поки її розглядала,
Зірка крапелькою стала.
(сніжинка)
- Таким чином, для уроку необхідні: клей, ножиці, сніжинка, картон блакитного кольору, папір зеленого кольору, шаблон ялинки, вата, фломастери.
1.3. Повторення правил ТБ, робочої людини.
- Перед тим як братися до справи, треба згадати правила ТБ, робочої людини.
- Як користуватися ножицями?
- Як ножиці повинні лежати на столі?
- Як користуватися клеєм?
- Як треба поводитися робочій людині?
- Я сподіваюся, що всі ви будете дотримуватися цих правил.
2. Мотивація навчальної діяльності.
2.1. Розповідь з елементами бесіди.
- До нас на урок завітало Левенятко – наш давній друг. Він прийшов не просто так, а за допомогою. Левеня запросило на ялинку своїх друзів і не знає, що їм подарувати. Спочатку хотів привітати їх смачними цукерками, адже поласувати ними полюбляють усі. Але потім вирішив, що такий подарунок не слід дарувати – його з’їдять, і на згадку нічого не залишиться.
- Діти, порадьте, що можна подарувати друзям, щоб залишилося на пам'ять? (іграшки, книги, листівки).
- Де це можна взяти? (купити)
- А який подарунок найдорожчий? (зроблений своїми руками)
- Так, найдорожчий подарунок – зроблений своїми руками, адже у ньому – частинка вашої душі.
- Що можна зробити власними руками? (листівку).
3. Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, Левенятко не знає, як виготовити листівку. А ви? (ні). Сьогодні ми навчимося робити новорічну листівку. Ви згоні допомогти Левеняткові?
- Ось погляньте, які листівки є у нашому класі. Вони надруковані на спеціальних друкарських станках. Проте, людині дуже приємно отримати листівку, яку даруючий виготовив власноруч.
- Ви бачите, що всі листівки дуже красиві, мають естетичний вигляд. Наука про прекрасне називається «естетика».
4. Планування наступних трудових дій.
4.1. Інструктаж.
- Зараз я розкажу вам послідовність виконання роботи.
1) картон блакитного кольору перегинаємо навпіл.
2) по лінії відрізаємо частину картону
3) відриваємо маленькі шматочки вати і приклеюємо на ту частину, яку позначено крапками.
4) на папері зеленого кольору, зігнутому навпіл, обводимо шаблон ялинки.
5) вирізаємо ялинку і розгортаємо.
6) розгорніть листівку, і приклейте ялинку посередині (ближче до землі); домалюйте стовбур фломастером коричневого кольору; на ялинку приклейте кілька шматочків вати; підпишіть листівку.
7) з білого паперу вирізати сніжинку.
8) закрийте листівку і на передній частині приклейте сніжинку (посередині).
- Чи всі зрозуміли порядок виконання роботи?
- Повторіть.
5. Практична робота.
5.1. Поточний інструктаж
5.2. Індивідуальний інструктаж
5.3. Визначення робіт для виставки.
- Настав час обрати найкращу листівку. Левеняткові усі листівки подобаються. Він уважно спостерігав за вашою роботою і запам’ятав, як треба виготовляти листівки. За вашу допомогу ці листівки ви можете залишити собі або подарувати рідним чи знайомим.
6. Підсумок уроку.
6.1. Бесіда
- Чим ми займалися на сьогоднішньому уроці?
- Яку добру справу ви зробили?
- Як ви привітаєте своїх друзів з Новим Роком?
- на цьому урок закінчено. До побачення!