Урок "Види і властивості паперу"

Про матеріал

На цьому уроці діти знайомляться з видами і властивостями паперу; вчаться виготовляти площинні зображення з рваного паперу; розвивають творчі здібності, мислення.

Перегляд файлу

 


Види і властивості паперу

 

Мета: ознайомити учнів з видами і властивостями паперу; вчити виготовляти площинні зображення з рваного паперу; розвивати творчі здібності, мислення, уяву; виховувати акуратність, бережливе ставлення до матеріалу та інструментів.

 

Обладнання: зразки різних видів паперу (колекція), аркуші аль­бомного, кольорового паперу, клей ПВА, олівці, пензлики для клею, ілюстрації.

 

ХІД УРОКУ

 

I. Організація класу.

Ми справжні таланти —

Хоч вір, хоч не вір.

Стає у нас твором

Звичайний папір.

 

II. Підготовка робочих місць.

Учитель перевіряє організацію робочих місць учнів і наявність необхідних матеріалів та інструментів.

III.Повідомлення теми та навчальної мети уроку. Вступна бесіда.

Діти, відгадайте загадку.

Кинь на землю — не розіб'ється,

Кинь у воду — розпливеться.

(Папір.)

  •         Молодці! Сьогодні на уроці ми починаємо працювати з папером. А що ви про нього знаєте?

Розповідь учителя.

 Майстер Папірчик наш друг і він разом з нами буде подорожувати по місту Папір. І він нам розкаже як виник папір.

 

  •         Колись давно люди шукали матеріал для письма й малювання. Спочатку наші предки писали на камені та глині. Потім — на берестяній корі, дерев'яних дощечках, вкритих тонким шаром воску

 

  •         Минали часи... Люди навчилися виготовляти папір із папіру­су — рослини, схожої на сучасну болотну осоку. Ви не здогадалися, чому папір отримав таку назву? Молодці! Назва папір утворилася від слова папірус.

 

  •         Ще один матеріал для письма почали виробляти в місті Пергамі. Чи не нагадує вам щось назва цього міста? Ну, звичайно ж, пергамент —так називали папір, який виготовляли в місті Пергамі зі шкір телят і овець.

 

Минуло багато часу, перш ніж було знайдено зручний матеріал для письма—сучасний папір. Коли він з'явився вперше, хто його винайшов, ніхто достеменно не знає. Але хто б не винайшов папір, ми все одно мусимо бути вдячними цій людині, бо хіба можна уявити собі наше життя без цього конче необхідного матеріалу.

 

Проведення дослідів.

— А тепер візьміть аркуш паперу й уважно розгляньте його.

Розірвіть папір у різних напрямках, порівняйте лінії розриву.

Визначте напрям волокон паперу у відрізаних смугах.

 

 

 

 

 

 

 

Види паперу

 

 

 

Письмовий     Друкований Газетний Кольоровий

 

 

 

Альбомний  Гафрований Шпалерний    Обгорковий

 

Розгляньте таблицю. Які види паперу зображені на ній?

 Які ви ще знаєте види паперу?

 


C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Сканированные\Картинки\3.jpg

 

Сьогодні ми навчимося виготовляти різні зображення з кольо­рового паперу.

 

Розгляньте  і з’єднайте стрілками вироби з видами паперу, з яких вони виготовленіC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Сканированные\Картинки\5.jpg

З чого виготовляють папір? Познач правильні відповіді.

IV. Планування наступних трудових дій. Вступний інструк­таж.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Сканированные\Картинки\2013-01-21 21-54-08_0005.jpgАналіз зразка готового виробу.


C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\media\image15.jpegC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\media\image13.jpegC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\media\image14.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

Що зображено на малюнках?

З якого паперу виконані зображення? (Кольорового.)

Якого кольору папір використано?

За допомогою чого закріплені клаптики паперу на основі?

Як виготовляти деталі зображень? (Шляхом розривання кольоро­вого паперу —рваний папір.)

 

Фізкультхвилинка.

 Працювали, потомились,

 Відпочити захотілось.

Хиталися дерева,

Гнули віти до землі.

 Під сонечком зростали,

 Височенькі стали

Від тепла і від водиці...

 А ми сідаєм знову вчитись.

 

V. Самостійна практична робота учнів. Поточний інструктаж.

1.Для гілочок скатай джгутики з гофрованого паперу і наклей їх на основу з картону.

2.Для листочків відірви невеликі клаптики гофрованого паперу. Наклей листячко над гілочками.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Сканированные\Картинки\6.jpg

 

 

3. Розірви гофрований папір червоного кольору на невеликі клаптики. Скатай із них маленькі ягідки-кульки.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Сканированные\Картинки\7.jpg

4. Приклей червоні кульки під гілочками рядками, притискаючи кожну ягідку долонькою.

 

Учні  у парах виготовляють площинні зображення за власним задумом, користуючись алгоритмом:

  1. Підготувати клаптики кольорового паперу (розірвати папір).
  2. Розмістити на альбомному аркуші деталі зображення.
  3. Клаптики кольорового паперу приклеїти до основи клеєм ПВА. Промокнути зображення паперовою серветкою.
  4. Перевірка та оцінювання учнівських робіт. Виставка. За­ключний інструктаж.
  5. Аналіз учнівських робіт. Виставка. Оцінювання робіт.
  6. Визначення недоліків та шляхів їх усунення.

 

VI. Підсумок уроку.

З якими видами паперу ви ознайомились?

Аз яким видом паперу працювали?

Яким прийомом роботи з папером ви користувалися, виготовля­ючи площинні зображення? (Прийом рваного паперу.)

Прибирання робочих місць.

 

 

 


 


 


 


 

 

 


 

 


 


 


 


 

 

 

 


 

 

1

 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
13923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку