На цьому уроці діти знайомляться з видами і властивостями паперу; вчаться виготовляти площинні зображення з рваного паперу; розвивають творчі здібності, мислення.
Види і властивості паперу
Мета: ознайомити учнів з видами і властивостями паперу; вчити виготовляти площинні зображення з рваного паперу; розвивати творчі здібності, мислення, уяву; виховувати акуратність, бережливе ставлення до матеріалу та інструментів.
Обладнання: зразки різних видів паперу (колекція), аркуші альбомного, кольорового паперу, клей ПВА, олівці, пензлики для клею, ілюстрації.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу.
Ми справжні таланти —
Хоч вір, хоч не вір.
Стає у нас твором
Звичайний папір.
II. Підготовка робочих місць.
Учитель перевіряє організацію робочих місць учнів і наявність необхідних матеріалів та інструментів.
III.Повідомлення теми та навчальної мети уроку. Вступна бесіда.
Діти, відгадайте загадку.
Кинь на землю — не розіб'ється,
Кинь у воду — розпливеться.
(Папір.)
Розповідь учителя.
Майстер Папірчик наш друг і він разом з нами буде подорожувати по місту Папір. І він нам розкаже як виник папір.
Минуло багато часу, перш ніж було знайдено зручний матеріал для письма—сучасний папір. Коли він з'явився вперше, хто його винайшов, ніхто достеменно не знає. Але хто б не винайшов папір, ми все одно мусимо бути вдячними цій людині, бо хіба можна уявити собі наше життя без цього конче необхідного матеріалу.
Проведення дослідів.
— А тепер візьміть аркуш паперу й уважно розгляньте його.
Розірвіть папір у різних напрямках, порівняйте лінії розриву.
Визначте напрям волокон паперу у відрізаних смугах.
Види паперу
Письмовий Друкований Газетний Кольоровий
Альбомний Гафрований Шпалерний Обгорковий
Розгляньте таблицю. Які види паперу зображені на ній?
Які ви ще знаєте види паперу?
Сьогодні ми навчимося виготовляти різні зображення з кольорового паперу.
Розгляньте і з’єднайте стрілками вироби з видами паперу, з яких вони виготовлені
З чого виготовляють папір? Познач правильні відповіді.
IV. Планування наступних трудових дій. Вступний інструктаж.
Аналіз зразка готового виробу.
Що зображено на малюнках?
З якого паперу виконані зображення? (Кольорового.)
Якого кольору папір використано?
За допомогою чого закріплені клаптики паперу на основі?
Як виготовляти деталі зображень? (Шляхом розривання кольорового паперу —рваний папір.)
Фізкультхвилинка.
Працювали, потомились,
Відпочити захотілось.
Хиталися дерева,
Гнули віти до землі.
Під сонечком зростали,
Височенькі стали
Від тепла і від водиці...
А ми сідаєм знову вчитись.
V. Самостійна практична робота учнів. Поточний інструктаж.
1.Для гілочок скатай джгутики з гофрованого паперу і наклей їх на основу з картону.
2.Для листочків відірви невеликі клаптики гофрованого паперу. Наклей листячко над гілочками.
3. Розірви гофрований папір червоного кольору на невеликі клаптики. Скатай із них маленькі ягідки-кульки.
4. Приклей червоні кульки під гілочками рядками, притискаючи кожну ягідку долонькою.
Учні у парах виготовляють площинні зображення за власним задумом, користуючись алгоритмом:
VI. Підсумок уроку.
З якими видами паперу ви ознайомились?
Аз яким видом паперу працювали?
Яким прийомом роботи з папером ви користувалися, виготовляючи площинні зображення? (Прийом рваного паперу.)
Прибирання робочих місць.
1