Інтегрований урок у 1 класі
«Я досліджую світ»
Тема: «Ранньоквітучі трав’янисті рослини»
|
Розробка уроку Пономаренко Ольги Іванівни учителя початкових класів «Троїцького ліцею Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області» |
смт Троїцьке
2019
Я досліджую світ
Тема. Ранньоквітучі трав’янисті рослини.
Мета. Поглибити й систематизувати знання про першоцвіти; розвивати систему уявлень про цілісність та розмаїття природи; вчити працювати в групах; утверджувати принципи ефективної і безпечної поведінки в довкіллі, долучатися до конкретних дій зі збереження первоцвітів; розвивати графічні навички учнів.
Обладнання: квітка із завданням для групової роботи; набір предметних малюнків первоцвітів; лего; «крісло автора»; ребус; олівці; аркуш паперу; набір рослин «Червоної книги України», відео «Первоквіти», відео «Лего», квітки для оцінювання.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч. Як живуть рослини навесні?
1. Привітання.
Сонечко прокинулось, В різні боки повернулось. Потім весело всміхнулось,
Кругом себе обернулось, Стали квіти оживати,
Всі дерева розцвітати. Діти стали танцювати, Миле сонечко вітати. |
(Діти в колі.) (Діти потягуються.) (Повороти.) (Посміхнутися одне одному.) (Покрутитися.) (Підняти руки, ворушити пальчиками.) (Пальчики один до одного.) (Танцювальні рухи.) (Привітайте один одного.) |
2. Групове заняття.
Гра – прогулянка «Зустріч з квіткою». (Відчуття єдності).
Я підсніжник знайшов. - Ой, який чудовий! - Оленка йшла, йшла, йшла, Я проліски знайшла. - Ой, який чудові! Вийшли на осоння.
Я мати – й – мачуху знайшла. - Ой, яка прекрасна! |
(Рухаються по колу) (Виходе в центр кола.) (Діти розводять руки, повернувшись в коло.) (Виходе в центр кола.) (Діти розводять руки, повернувшись в коло.) |
- Ці рослини відпочивали взимку під снігом. Тільки пригріє весняне сонечко, вони розцвітають. Ці рослини занесено до Червоної книги, їх треба зберегти, рвати не можна.
|
|
3. Щоденні новини.
А) Вправа «Погода»
Б) Дослідження
Об’єкти дослідження Повітря
Сонце
Опади
Шлях дослідження (Які органи чуттів допомагали нам відчути сьогоднішній день?)
В) Обговорення життя рослин навесні
У дерев і кущів починається весняний сокорух. Відбувається тоді, коли відтає грунт, і вода з коренів починає надходити в усі органи рослин. Починають квітнути дерева (вільха, клени, берези, верби). На деревах і кущах розбухають бруньки, з’являються листочки.
Г) Робота в групах «Встанови відповідність» (Хто швидше?)
|
- Діти, оберіть квіточку (ділимось на групи).
|
|
1 |
Цвітнуть підсніжники
|
|
2 |
Цвітуть сади |
|
3 |
Ознака пробудження рослин |
|
4 |
Перші листочки
|
|
5 |
Поява пухирців на гілочках |
4.Обмін інформацією.
|
«Крісло автора» - Квіти потрібні для того, щоб… - Якою квіткою я себе уявляю?
|
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Вони вдягаються тоді, коли теплінь приходить, а роздягаються тоді, коли теплінь відходить.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
К |
(Квіти)
IV. Вивчення нового матеріалу.
Зараз дослідим: в яких умовах квіти краще будуть рости.
Вийшли, розділились на групи по принципу: підсніжник, пролісок, тюльпан.
Перед кожною групою горщик. Висаджуємо крокуси.
1 ГРУПА
|
Насипають звичайний грунт. Саджають квітку. Ставлять на вікно, освітлене сонцем. |
2 ГРУПА
|
Насипають удобрений грунт. Саджають квітку. Ставлять на вікно поряд. |
3 ГРУПА
|
Насипають звичайний грунт. Саджають квітку Ставлять на шафу, де доступ сонця обмежений. |
Видаю їм «Щоденники спостережень».
|
(Стали в коло, присіли)
Прокидаються квіти, Розпускаються пелюстки. Вітерець дихнув тихенько, Пелюстки гойднув легенько. Сутеніє, і квітки Закривають пелюстки. Тихо засипають. Голівками гойдають.
|
|
V. Узагальнення і систематизація отриманих знань.
1. Робота з підручником, стор. 64.
2. Вчитель (Легенда про сон-траву, див. додаток)
3. Відео. Первоквіти.
4. Відео-гра з Лего.
5. Робота в групах.
- Ми утворимо групи. Це незвичайні галявинки, на яких причаїлися назви квіточок.
Діти йдуть по колу. У колі обручі. По сигналу вчителя, займають місця по 6 учнів. Присідають кругом обручів. Видаю картки,кладу всередину обруча.
Завдання.
Вам потрібно з’ясувати межі слів, які означають назви весняних квітів.
ПІДСНІЖНИКБАРВІНОКПРОЛІСОК
|
КРОКУСКОНВАЛІЯНАРЦИС
|
ФІАЛКАРЯСТСОН-ТРАВА
|
Критичне оцінювання.
VІ. Малювання подарунку для мами.
Розфарбувати пролісок.
Діти розфарбовують, вчитель читає вірш:
|
Синю квіточку весняну Я не буду рвати. Олівці свої дістану, Буду малювати.
Намалюю квітку ніжну, Стебельце зелене, І матуся радо візьме, Пролісок від мене.
|
VІІ. Підсумок уроку.
Формувальне оцінювання.
Причепити магніти до квіток.
Жовта квітка
|
- дуже сподобався урок |
Синя квітка
|
- не дуже сподобався урок |
Червона квітка
|
- не сподобався урок |
Додаток
Легенда про сон-траву
На товтрах Чемеровеччини росте дуже красива і рідкісна рослина сон великий, а на Івахновецький товтрах ще є сон чорніючий та широколистий. Назва походить від латинського слова "пуль зоре", що означає "приводити у рух" або дзвонити". Та й справді, квіти сону ніби світло-фіолетові дзвони, розхитуються під поривами вітру. Здається коли придивитися, бринять вони тихенько і нагадують мелодію про давню легенду про цю загадкову квітку.
Молода дівчина пішла до весняного лісу збирати проліски. Все далі і далі йшла, найкращі квіти збирала в запашний букет. І все далі заглиблювалася, знаючи, що то лісовик сподобав її і заманює в лісові нетра.
Завів лісовий чарівник дівчину на глуху галявину, яка оточена велетенськими соснами, глибокими урвищами і височезною скелею, а з того боку, звідки прийшла дівчина, раптом виросли густі колючі терни, пройти через які годі було думати.
Стала дівчина посеред галявини, оглянулася навкруги і дуже злякалася. А лісовик тим часом, перевтілившись у молодого красеня, вийшов з-за стовбура старої сосни і став перед дівчиною, посміхаючись, сказав:
- Не бійся мене, дівчино красна. Я тобі зла не вчиню. Лише одне ти мусиш зробити: стати моєю, бо в цьому лісі я цар і повелитель, якому підвладне все.
- Ніколи в світі, - скрикнула дівчина, шукаючи очима дорогу до відступу. Але ж дороги не було. Вона вступила в боротьбу з лісовиком, який перевтілився у кощавого діда. Підскочило це страховисько до дівчини, вхопило її руками. З переляку й огиди вона щосили вдарила лісовика. Почувся тріск, ніби зламалася суха гілка, і потворний лісовий дух випустив дівчину, вхопившись руками за обличчя. Впав на землю і почав корчитися.
А тим часом дівчина поривалася бігти, але не могла зробити ні кроку: якась невідома сила тримала її на місці, ніби згортала в тенета млосної втоми. То лісовик, який вже знову звівся на ноги, напустив на дівчину змору. Руки її опустилися, ноги підкосилися і вона впала, заколисана дивним сном. Вона, мов біла хмаринка, покрилася голубизною весняного неба, танула на очах, а відтак і зовсім зникла. На тім місці, де вона лежала, пробилася з-під землі гарна фіолетова квітка, підставивши свою оксамитну чашечку теплому промінню сонця.
Так розповідає легенда. Тому і сон-травою називають цю квітку. А що свіже листя її отруйне, то це від гіркоти й огиди до злосливого лісовика. А ліки цілющі, якими багате висушене листя сон-трави, - то від щедрого і доброго дівочого серця.