Інтегрований урок у 1 класі «Я досліджую світ» Тема: «Ранньоквітучі трав’янисті рослини»

Про матеріал
1.Ранкова зустріч "Як живуть рослини навесні" 2. Розробка урока за темою "Ранньоквітучі трав'янисті рослини"
Перегляд файлу

 

 

 

Інтегрований урок у 1 класі

«Я досліджую світ»

Тема: «Ранньоквітучі трав’янисті рослини»

 

Розробка уроку

Пономаренко Ольги Іванівни

учителя  початкових класів

«Троїцького ліцею Троїцької селищної ради

Троїцького району Луганської області»

 

 

 

 

смт Троїцьке

2019

Я досліджую світ

Тема. Ранньоквітучі трав’янисті рослини.

Мета. Поглибити й систематизувати знання про першоцвіти; розвивати систему уявлень про цілісність та розмаїття природи; вчити працювати в групах; утверджувати принципи ефективної і безпечної поведінки в довкіллі, долучатися до конкретних дій зі збереження первоцвітів; розвивати графічні навички учнів.

Обладнання: квітка із завданням для групової роботи; набір предметних малюнків первоцвітів; лего; «крісло автора»; ребус; олівці; аркуш паперу; набір рослин «Червоної книги України», відео «Первоквіти», відео «Лего», квітки для оцінювання.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч. Як живуть рослини навесні?

1. Привітання.

  • Уявіть, що ви – сонечко, яке цілу ніч спало.

Сонечко прокинулось,

В різні боки повернулось.

Потім весело всміхнулось,

 

Кругом себе обернулось,

Стали квіти оживати,

 

Всі дерева розцвітати.

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати.

(Діти в колі.)

(Діти потягуються.)

(Повороти.)

(Посміхнутися одне одному.)

(Покрутитися.)

(Підняти руки, ворушити пальчиками.)

(Пальчики один до одного.)

(Танцювальні рухи.)

(Привітайте один одного.)

 

2. Групове заняття.

Гра – прогулянка «Зустріч з квіткою». (Відчуття єдності).

  • Діти, щоб поліпшити свій настрій підемо на прогулянку, помилуємося квітами.
  • Дівчатка є? (Є.)
  • Хлопчики є? (Є.)
  • Петрик йшов, йшов, йшов,

Я підсніжник знайшов.

- Ой, який чудовий!

- Оленка йшла, йшла, йшла,

Я проліски знайшла.

- Ой, який чудові!

Вийшли на осоння.

  • Настя йшла, йшла, йшла,

Я мати – й – мачуху знайшла.

- Ой, яка прекрасна!

(Рухаються по колу)

(Виходе в центр кола.)

(Діти розводять руки, повернувшись в коло.)

(Виходе в центр кола.)

(Діти розводять руки, повернувшись в коло.)

 

 

- Ці рослини відпочивали взимку під снігом. Тільки пригріє весняне сонечко, вони розцвітають. Ці рослини занесено до Червоної книги, їх треба зберегти, рвати не можна.

 

3. Щоденні новини.

А) Вправа «Погода»  

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Який день тижня? (У «Календарі спостережень» повернули стрілки.)

 

Б) Дослідження

Об’єкти дослідження                        Повітря

    Сонце

    Опади

Шлях дослідження (Які органи чуттів допомагали нам відчути сьогоднішній день?)

  • Тепло чи холодно надворі? Як ми відчули, що тепло?
  • Яка температура повітря? Який стан неба? Як ми встановили, що сонце гріє?
  • Чи були опади? Як ми їх дослідили? (тумани, серпанки)

В) Обговорення життя рослин навесні

  • Які зміни відбуваються у рослин навесні?
  • Біля старої пожовклої трави проростає травичка.

У дерев і кущів починається весняний сокорух. Відбувається тоді, коли відтає грунт, і вода з коренів починає надходити в усі органи рослин. Починають квітнути дерева (вільха, клени, берези, верби). На деревах і кущах розбухають бруньки, з’являються листочки.

 

Г) Робота в групах «Встанови відповідність» (Хто швидше?)

 

- Діти, оберіть квіточку (ділимось на групи).

 

 

  1. Сокорух

 

1

Цвітнуть підсніжники

 

  1. Розвиток бруньок

 

2

Цвітуть сади

  1. Цвітіння дерев

 

3

Ознака пробудження рослин

  1. Цвітіння трав’янистих рослин

 

4

Перші листочки

 

  1. Поява листя

 

5

Поява пухирців на гілочках

4.Обмін інформацією.

 «Крісло автора»

- Квіти потрібні для того, щоб…

- Якою квіткою я себе уявляю?

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Загадка.

Вони вдягаються тоді, коли теплінь приходить, а роздягаються тоді, коли теплінь відходить.

  • Так, діти, це рослини.
  • Пригадайте до якої природи належать рослини.
  • Отож вони мають усі ознаки живої природи. Назвіть їх. (Дихають, живляться, ростуть, розвиваються).
  • Що вам відомо про різноманітність рослин у природі?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • А сьогодні у нас піде розмова про… здогадайтесь про що, розгадавши ребус.

К

 

(Квіти)

  • Про ранньоквітучі трав’янисті рослини. Їх називають первоквіти.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з ЛЕГО. Скласти квітку в парах.
  2. Мотивація навчальної діяльності.
  • Розмова на уроці піде про ранньоквітучі трав’янисті рослини. Коли вони з’являються?
  • Сонце піднімається вище над землею, сонячне проміння падає прямо на землю, вона прогрівається. І з’являються перші квіти.
  1. Ознайомлення з первоквітами.
  • У всі часи люди раділи квітам, сприймаючи їх, як переможців холодної й суворої зими. (Вивішую предметні малюнки на дошці, називаючи квіти).
  • Діти, ці квіти треба оберігати, тому що вони зникають. Щоб зберегти рослини, було створено Червони книгу України. В ній перелік рослин, яким загрожує небезпека, це такі квіти… (Вивішую предметні малюнки первоквітів з набору «Рослини Червоної книги»)
  1. Робота в групах.
  • Діти, ви, безпосередньо можете долучитися до збереження цих рослин, якщо не будете їх топтати в лісі, рвати квіти (вони швидко в’януть), не будете купляти їх у людей, які продають. А ще ви можете посадити ці квіти у себе на клумбі.

Зараз дослідим: в яких умовах квіти краще будуть рости.

Вийшли, розділились на групи по принципу: підсніжник, пролісок, тюльпан.

Перед кожною групою горщик. Висаджуємо крокуси.

 

1 ГРУПА

 

Насипають звичайний грунт. Саджають квітку. Ставлять на вікно, освітлене сонцем.

2 ГРУПА

 

Насипають удобрений грунт. Саджають квітку. Ставлять на вікно поряд.

3 ГРУПА

 

Насипають звичайний грунт. Саджають квітку Ставлять на шафу, де доступ сонця обмежений.

 

  • Діти, оберіть у групі старшого-відповідального.

Видаю їм «Щоденники спостережень».

 

 

 

Щоденник спостережень

 

 

Дата

1

Початок спостережень

 

2

Поява паростка

 

3

На скільки сантиметрів підріс за 1-й тиждень

 

4

На скільки сантиметрів підріс за 2-й тиждень

 

5

На скільки сантиметрів підріс за 3-й тиждень

 

6

Висновки

 

7

Висаджування крокусу на клумбі

 

 

  • Діти, це будуть ваші конкретні дії зі збереження первоквітів.
  1. Фізкультхвилинка (з рухами)

(Стали в коло, присіли)

 

Прокидаються квіти,

Розпускаються пелюстки.

Вітерець дихнув тихенько,

Пелюстки гойднув легенько.

Сутеніє, і квітки

Закривають пелюстки.

Тихо засипають.

Голівками гойдають.

 

 

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

1. Робота з підручником, стор. 64.

2. Вчитель (Легенда про сон-траву, див. додаток)

3. Відео. Первоквіти.

4. Відео-гра з Лего.

5. Робота в групах.

- Ми утворимо групи. Це незвичайні галявинки, на яких причаїлися назви квіточок.

Діти йдуть по колу. У колі обручі. По сигналу вчителя, займають місця по 6 учнів. Присідають кругом обручів. Видаю картки,кладу всередину обруча.

Завдання.

Вам потрібно з’ясувати межі слів, які означають назви весняних квітів.

 

ПІДСНІЖНИКБАРВІНОКПРОЛІСОК

 

 

КРОКУСКОНВАЛІЯНАРЦИС

 

 

ФІАЛКАРЯСТСОН-ТРАВА

 

 

Критичне оцінювання.

  • Чи легко було виконувати завдання?
  • Що заважало? Чому?
  • Ви – молодці. Прекрасно впорались із завданням.
  • Всім нагорода – квіточка.

 

VІ. Малювання подарунку для мами.

Розфарбувати пролісок.

Діти розфарбовують, вчитель читає вірш:

 

 

Синю квіточку весняну

Я не буду рвати.

Олівці свої дістану,

Буду малювати.

 

Намалюю квітку ніжну,

Стебельце зелене,

І матуся радо візьме,

Пролісок від мене.

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

Формувальне оцінювання.

Причепити магніти до квіток.

 

Жовта квітка

- дуже сподобався урок

Синя квітка

- не дуже сподобався урок

Червона квітка

- не сподобався урок

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Легенда про сон-траву

 

На товтрах Чемеровеччини росте дуже красива і рідкісна рослина сон великий, а на Івахновецький товтрах ще є сон чорніючий та широколистий. Назва походить від латинського слова "пуль зоре", що означає "приводити у рух" або дзвонити". Та й справді, квіти сону ніби світло-фіолетові дзвони, розхитуються під поривами вітру. Здається коли придивитися, бринять вони тихенько і нагадують мелодію про давню легенду про цю загадкову квітку.

Молода дівчина пішла до весняного лісу збирати проліски. Все далі і далі йшла, найкращі квіти збирала в запашний букет. І все далі заглиблювалася, знаючи, що то лісовик сподобав її і заманює в лісові нетра.

Завів лісовий чарівник дівчину на глуху галявину, яка оточена велетенськими соснами, глибокими урвищами і височезною скелею, а з того боку, звідки прийшла дівчина, раптом виросли густі колючі терни, пройти через які годі було думати.

Стала дівчина посеред галявини, оглянулася навкруги і дуже злякалася. А лісовик тим часом, перевтілившись у молодого красеня, вийшов з-за стовбура старої сосни і став перед дівчиною, посміхаючись, сказав:

- Не бійся мене, дівчино красна. Я тобі зла не вчиню. Лише одне ти мусиш зробити: стати моєю, бо в цьому лісі я цар і повелитель, якому підвладне все.

- Ніколи в світі, - скрикнула дівчина, шукаючи очима дорогу до відступу. Але ж дороги не було. Вона вступила в боротьбу з лісовиком, який перевтілився у кощавого діда. Підскочило це страховисько до дівчини, вхопило її руками. З переляку й огиди вона щосили вдарила лісовика. Почувся тріск, ніби зламалася суха гілка, і потворний лісовий дух випустив дівчину, вхопившись руками за обличчя. Впав на землю і почав корчитися.

А тим часом дівчина поривалася бігти, але не могла зробити ні кроку: якась невідома сила тримала її на місці, ніби згортала в тенета млосної втоми. То лісовик, який вже знову звівся на ноги, напустив на дівчину змору. Руки її опустилися, ноги підкосилися і вона впала, заколисана дивним сном. Вона, мов біла хмаринка, покрилася голубизною весняного неба, танула на очах, а відтак і зовсім зникла. На тім місці, де вона лежала, пробилася з-під землі гарна фіолетова квітка, підставивши свою оксамитну чашечку теплому промінню сонця.

Так розповідає легенда. Тому і сон-травою називають цю квітку. А що свіже листя її отруйне, то це від гіркоти й огиди до злосливого лісовика. А ліки цілющі, якими багате висушене листя сон-трави, - то від щедрого і доброго дівочого серця.

 

doc
Додано
23 січня 2021
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку