Інтегрований урок з української мови та літературного читання
3 клас
Тема: Узагальнення і систематизація знань з розділу «Речення», повторення вивченого з розділу «З народного джерела»
Ключові компетентності:
Предметні компетентності :
Обладнання: дидактичний матеріал - картки з деформованими реченнями, малюнки тварин (мишка, павук), загадки, скоромовки, підручник «Українська мова»
Хід уроку
I.Організація класу
1.Привітання.
2. Перевірка готовності учнів до роботи
ІІ. Мовленнєва розминка
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
14.1.10.14.11. 21.7.28.7.18.18.33
КАЗКИ та РЕЧЕННЯ
ІV. Систематизація і закріплення знань учнів
-Хто є автором прочитаних нами казок вивченого розділу?
-На які види за змістом поділяються народні казки?
2. Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування:
1.Хто оглядав на ниві свою капусту?
А) їжак; Б) заєць; В) кролик;
2.Кому вдалося перехитрити лисицю?
А)їжакові; Б)зайцеві; В)ракові;
3. Яку плату вимагав Ох у діда за навчання сина?
А)багато золота; Б)купу ложечок; В)мішок грошей;
4. Кого врятувало мишеня?
А)кота; Б)лева; В)рака;
5.Хто допоміг Синій Свиті перехитрити царя-чарівника?
А)пташка; Б)окунь; В)батько;
6.Хто порадив чоловікові просити у Морського Дракона чарівний каптур?
А)риба; Б)медуза; В)пташка.
3.Ігровий момент
ЛИСТ
Шановні третьокласники!
Я розгубив свій скарб. Дещо мені вдалося самостійно знайти, але я не можу знайти найдорожчий скарб, бо я забув, що є найціннішим скарбом. Виконайте завдання і допоможіть мені пригадати, що є найдорожчим скарбом!!!
На дошці- Найдорожчий скарб -…(ЗНАННЯ)
Вчитель: Як ви думаєте, що могло б бути скарбом? (Відповіді учнів)
коштовне гарного будинку
каміння
Вчитель: Подумайте про слово “скарб” у переносному значенні і послухайте казку.
Жив-був чоловік і було у нього 3 сини. Старий став батько. Покликав до себе синів. Дав їм по 5 золотих і наказав йти у світ, купити за ці гроші те, що вважають найкращим.
Старший син купив дорогоцінний камінь. Похвалив батько сина.
Середній – багатий одяг. Батько був задоволений – не пропали гроші марно.
Молодший довго не повертався. Коли зайшов у рідну хату, не зміг нічого показати батькові. Гроші він витратив на навчання. Розгнівався батько. Вигнав сина з дому.
Минув час. Захворів старий. Не допомогло йому ні багате вбрання середнього сина, ні дорогоцінне каміння старшого. І тут до хати зайшов молодший син. Він вилікував батька, адже став хорошим лікарем.
Зрозумів тоді батько, що не все те золото, що блищить. Чому? (Відповіді учнів)
Що ж ще можна вважати скарбом, окрім переліченого? (Відповіді учнів).
4.Бліц-опитування «Продовж речення»
5.Робота в зошитах –вправа 70
Кожен ряд отримує букви Н, щоб потім зібрати слова ЗНАННЯ.
6. Робота біля дошки – вправа 69
ФІЗХВИЛИНКА
1 група
Тихо ходить осінь гаєм спонукальне
Чому опадає листя з дерев розповідне
Шануй свій рідний край питальне
2 група
В золотому вбранні стоять дерева питальне
Чи подобається вам осінній ліс спонукальне
Бережіть ліси розповідне
3 група
Як готуються звірі до зими розповідне
Птахи відлетіли у теплі краї питальне
Допомагайте взимку пташкам спонукальне
Отримуємо букву А З,Я.
Складаємо речення: ЗНАННЯ-найдорожчий скарб.
V. Рефлексія