20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтегрований урок української мови та літературного читання у 3 класі на тему:"Узагальнення і систематизація знань з розділу «Речення» та з розділу "З народного джерела"

Про матеріал
Розробка даного уроку спрямована на розвиток вміння учнів аналізувати, узагальнювати вивчений матеріал з теми "Речення" та розділу "З джерела народного"; вдосконалювати та збагачувати зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок  з української мови та літературного читання

3 клас

 

Тема: Узагальнення і систематизація знань з розділу «Речення», повторення вивченого з розділу «З народного джерела»

 

Ключові компетентності:

  • розвивати  вміння  аналізувати,  узагальнювати;
  • вдосконалювати  та  збагачувати  зв’язне  мовлення  учнів;
  • виховувати  любов  до  природи.


Предметні компетентності :

  • знає  види  речень  за  метою  висловлювання;
  • розпізнає  речення,  будує  їх за  поставленим  завданням;
  • встановлює  головні  слова  в  реченні;
  • встановлює  межі  речень,  виправляє  помилки  у  записаному  тексті;
  • відновлює деформовані  речення;
  • вміє виразно читати, інтонувати.

 

 

Обладнання:   дидактичний матеріал - картки з деформованими реченнями, малюнки тварин (мишка, павук), загадки, скоромовки, підручник «Українська мова»

 

Хід уроку

I.Організація класу

 1.Привітання.

2. Перевірка готовності учнів до роботи

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. «Ланцюжок скоромовок».
  2. Дихальні вправи (промовляння скоромовок з різною інтонацією та у різному темпі: радісно і швидко; повільно і сумно; здивовано і запитуючи).

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку

  1. «Шифрувальник»
  • Сьогодні на уроці ми закріпимо знання з української мови і читання одночасно.   Які теми ми будемо повторювати  ви дізнаєтесь, якщо розшифруєте слова . Кожна цифра відповідає порядковому номеру букви в абетці.

           14.1.10.14.11.         21.7.28.7.18.18.33

                              КАЗКИ     та          РЕЧЕННЯ

ІV. Систематизація і закріплення  знань учнів

  1. Вправа «Мікрофон»

-Хто є автором прочитаних нами казок вивченого розділу?

-На які види за змістом поділяються народні казки?

    2. Гра «Чи уважний ти читач?»

Тестування:

1.Хто оглядав на ниві свою капусту?

А) їжак;   Б) заєць;  В) кролик;

2.Кому вдалося перехитрити лисицю?

А)їжакові;  Б)зайцеві;  В)ракові;

3. Яку плату вимагав Ох у діда за навчання сина?

А)багато золота;  Б)купу ложечок;   В)мішок грошей;

         4. Кого врятувало мишеня?

        А)кота;  Б)лева;   В)рака;

         5.Хто допоміг Синій Свиті перехитрити царя-чарівника?

         А)пташка;   Б)окунь;   В)батько;

         6.Хто порадив чоловікові просити у Морського Дракона чарівний каптур?

        А)риба;  Б)медуза;  В)пташка.

3.Ігровий момент

  • Хто це стукає? Це наш домовий Кузя. Знов завітав до нас у гості і знову бешкетує.

  ЛИСТ

Шановні третьокласники!

  Я розгубив свій скарб. Дещо мені вдалося самостійно знайти, але я не можу знайти найдорожчий скарб, бо я забув, що є найціннішим  скарбом. Виконайте завдання і допоможіть  мені пригадати, що є найдорожчим скарбом!!!

На дошці-  Найдорожчий скарб -…(ЗНАННЯ)

 

Вчитель: Як ви думаєте, що могло б бути  скарбом? (Відповіді учнів)

 

 

                      Гроші                                                                  Розкішний одяг

 

 

СКАРБ

 

 

 

Коштовності,           Ключі від автомобіля                Ключі від нового

коштовне                                                                         гарного будинку

каміння

 

Вчитель: Подумайте про слово “скарб” у переносному значенні і послухайте казку.

Жив-був чоловік і було у нього 3 сини. Старий став батько. Покликав до себе синів. Дав їм по 5 золотих і наказав йти у світ, купити за ці гроші те, що вважають найкращим.

Старший син купив дорогоцінний камінь. Похвалив батько сина.

Середній – багатий одяг. Батько був задоволений – не пропали гроші марно.

Молодший довго не повертався. Коли зайшов у рідну хату, не зміг нічого показати батькові. Гроші він витратив на навчання. Розгнівався батько. Вигнав сина з дому.

Минув час. Захворів старий. Не допомогло йому ні багате вбрання середнього сина, ні дорогоцінне каміння старшого. І тут до хати зайшов молодший син. Він вилікував батька, адже став хорошим лікарем.

Зрозумів тоді батько, що не все те золото, що блищить. Чому? (Відповіді учнів)

Що ж ще можна вважати скарбом, окрім переліченого? (Відповіді учнів).

 

4.Бліц-опитування «Продовж речення»

 

  • Речення складаються зі … (слів). 
    - Речення виражає … (закінчену думку).
    - Слова в реченні пишуться … (окремо).
    - Перше слово в реченні пишеться … (з великої букви).
    - За метою висловлювання речення бувають … (розповідні, питальні, спонукальні).
    - Розповідне речення - це … .
    - Питальне речення – це … .
    - Спонукальне речення – це … .
    - У кінці речення може стояти - … .
    - У кінці яких речень ставиться знак оклику? 

 

5.Робота в зошитах –вправа 70

  • Виписати з тексту розповідне речення.

Кожен ряд отримує букви Н, щоб потім зібрати слова ЗНАННЯ.

      6.   Робота біля дошки – вправа 69

  • Підкреслити головні слова в реченні.

ФІЗХВИЛИНКА

  1. Групова робота
  • Знайдіть під партою  сюрпризи , які розкидав Кузя.
  • Прочитати речення. Поставити в кінці розділовий знак. Зєднати з відповідною назвою.

 

1 група

Тихо ходить осінь гаєм                                       спонукальне

Чому опадає листя з дерев                                  розповідне

Шануй свій рідний край                                      питальне

 

2 група

В золотому вбранні стоять дерева                     питальне

Чи подобається вам осінній ліс                        спонукальне

Бережіть ліси                                                       розповідне

 

3 група

Як готуються  звірі  до зими                               розповідне

Птахи відлетіли у теплі краї                               питальне

Допомагайте взимку пташкам                           спонукальне

 

 Отримуємо букву А З,Я.

Складаємо речення: ЗНАННЯ-найдорожчий скарб.


V. Рефлексія

  • Оцініть свою роботу, прикріплюючи на дерево знань листочки.
  • Зелене-« Я все зрозумів на уроці»,
  •  Жовте- « Не всі завдання вдалося виконати»,
  •  Червоне- « Я не впорався із завданнями».
  • Отже , знання – це скарб, а вміння вчитися – це ключ до нього, і тому найсвітліша дорога у світі – це дорога до знань, до науки. Пам’ятайте це, любі друзі, не забувайте цього ніколи.

 

docx
Додано
19 січня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку