Конспект уроку зв’язного мовлення.
Тема: Казка про кульбабку (редагування тексту)
Мета:
Навчальна
Фомувати предметні компетентності.
Мовленева:
- удосконалювати вміння дітей самостійно складати твори за опорними словами,
- формувати емоційно-образну виразність мовлення;
- розвивати вміння учнів зв’язно і послідовно викладати думки в успій і писемній мові;
- сприймати емоційно-образну інформацію, образно висловлюватись, передавати красу природи.
Мовна:
- вдосконалювати вміння писати твори-описи за опорними словами;
- закріпити знання основних вимог до написання твору;
- удосконалювати знання про текст, типи текстів, будову.
Соціальна:
- сприяти формуванню екологічної культури учнів за допомогою дібраних текстів;
- дбати про доцільне використання тематичних груп слів;
- розвивати вміння дорічно вживати їх у мовленні.
Розвивальна
Розвивати ключові ключові компетентності
Соціальна:
- сприяти розвитку соціально-комуникативних навичок учнів, інтелектуальних і творчих здібностей;
- сприяти виробленню вміння спілкуватися в колективі;
- удосконалювати мовлення учнів, розвивати навички навички висловлювати власні думки чітко та послідовно, як усно так і письмово.
Інформаційно-пізнавальна:
- удосконалювати прийомі здобуття нових знань;
- активізувати прийоми роботи в умовах пошуку, дослідження;
- розвивати активність пізнавальних процесів у школярів.
Самоосвіта та саморозвиток:
- розвивати пошукову діяльність школярів.
Виховна
- виховувати чуйне дбайливе ставлення до природи, здатність помічати незвичайне і прекрасне в цьому світі, цінувати його.
Хід уроку
Знову день почався, діти,
Усі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні у нас урок звичайний,
Та вчить багато нас чому.
Хай буде він для нас повчальний!
За це подякуємо йому.
Вправа «Усмішка по колу»
ІІ. Цілепокладання.
Вправа «Незакінчене речення»
- На сьогоднішньому уроці я …
2. Мотивація навчальної діяльності.
3. Визначення оцікуваних результатів.
ІІІ. Цілереалізація.
Бесіда про прикмети та пори року.
Загадки про кульбабку.
Сьогодні на уроці, ми з вами будемо вчитися редагувати текст.
Казка про кульбабку
(Зійшло, зійшло, піднялося ...) весняне сонечко. Умилось воно теплим дощем і пішло (крокувати, гуляти ...) по синьому небу. (Змахнув, струсонуло ...) сонечко золотим рукавом. (Бризгнули, покотилися, посипалися ...) сонячні пилинки. (Заблискали, засвітилися, заблищали, заіскрилися ...) на землі маленькі жовті вогники-кульбабки. Зима (ховалася, таїлась ...) в дрімучому лісі. (Взглянула, подивилася ...) вона з лісу. У траві блищали мільйони маленьких сонечок. (Розлютилася, розгнівалася, розлютилася ...) зима. (Закрила, запорошені ...) вона снігом веселі вогники і (пішла, втекла, сховалася ...) на північ. Тепер кульбаби спочатку в жовтій сукні (ходять, гуляють, хизуються ...), а потім білу пухнасту шубу одягають.
Аналіз прочитаного твору.
IV. Рефлексійно-оцінюючий.
Колективна робота «Мозковий штурм»
Чи здійснилися вашу очікування?
Наскільки корисний є вивчений на уроці матеріал і де його можна застосувати?
Діти, щоб дізнатися чи досягли ми мети уроку, давайте використаємо технологію «Незакінчене речення»:
Завдяки уроку дізналися про …
Найбільші труднощі відчули …
Настрій на уроці був …
Мені сподобалось …
Заключне слово вчителя.
Бережіть природу, любі діти,
Я до цього все життя вас закликаю.
Хто байдуже ставиться до неї,
Той у грудях серденька немає.
А якщо його немає в грудях,
До природи він байдуже буде.
Пам’ятаймо це і я, і ти,
Маймо в серці зерна доброти.
Це зернятка будуть проростати,
Спів почуєте душі своєї.
Про природу станете ви дбати,
Вірним другом будете для неї.