Інтегрований урок в 3 класі.Тема: Пізнаймо невидимку.

Про матеріал

Інтегрований урок в 3 класі

Зінтегровано зміст уроків , види діяльності:

Українська мова й мовлення,природознавство, образотворче мистецтво, позакласне читання.

Тема. Пізнаймо невидимку.

Розширення уявлень про сполучуванність іменників, прикметників, дієслів. Збагачення словника дітей фразеологізмами. Складання розповідей, міркувань.

Перегляд файлу

                     Інтегрований урок  в 3 класі

Зінтегровано зміст уроків , види діяльності:

Українська  мова й мовлення,природознавство, образотворче мистецтво, позакласне читання.

Тема.             Пізнаймо невидимку.

       Розширення уявлень про сполучуванність  іменників,  прикметників, дієслів. Збагачення словника дітей фразеологізмами. Складання розповідей, міркувань.

Мета: учити спостерігати за довкіллям і нотувати спостереження; розвивати вміння зіставляти, узагальнювати природні, мовні явища, добирати виразні мовні засоби; удосконалювати навички граматичного письма; виховувати екологічну культуру.

Обладнання: мультимедійний супровід.

 

                                             Хід уроку

 

І.Повідомлення теми уроку

 

ІІ.Основна частина

 

 1.Читання загадки.(Монітор.)

                              Теплий влітку, злий узимку.

                               Як пізнати невидимку?  (Вітер.)

      -Хто з вас бачив вітер?

     -А як же ми з вами довідуємось про його існування?

     -Які частини мови вжито в загадці? 

2.Каліграфічна хвилинка.

                              Вв Вв Вв вітер 

      -Запишемо в стовпчик спільнокореневі слова й складемо з ними словосполучення: іменник + прикметник.

 Вітер (помірний, слабкий, східний…);

 вітерець (легенький, теплий, веселий…);

 вітрюган (сердитий, лютий, шалений…);

 вітряк (крилатий, чотирикутний…).

      -Припишемо дії: реве,  ламає, повіває, летить, наганяє, віє.

      -Запишіть назви вітрів різної сили: буря, шторм, ураган. Як називаються ці слова?(Синоніми.)

       -Отже , різним буває невидимка. А чи можна намалювати вітер?

       -А поетеса Ліна Костенко гадає так: (монітор)

                          Якщо не можна вітер змалювати,

                          Прозорий вітер на ясному тлі,-

                          Змалюй дуби, могутні і крислаті,

                          Котрі од вітру гнуться до землі.

3.Розгляд картин і прослуховування музики.

         -Розгляд репродуцйії двох картин та прослуховування грамзапису музики.(Монітор.)

         -Яким картинам  відповідають ці музичні твори?  Яке враження на вас справляють музика й кожна з картин? Прослухайте, як описує бурю К.Паустовський.

 

            Я стояв перед штормом сам на сам – жалюгідна пилинка, що втрачає останнє людське тепло, а він гримів, підіймав стрімкі залізного кольору вали, жбурляв їх у темні безодні, кидаючи в набрякле небо виверження бризків холодної пари; а хвилі накочувалися тисячотонними горами…

 

                                    Фізкультхвилинка

 

4.Робота з малюнками. Складання зв’язних висловлювань.( Робота в групах.)

 

                                 Без вітру не родить жито,

                                 Без вітру вода не шумить…

                                                                        (М.Сом)

              -Яке значення має вітер, це дивне природне явище на Землі?

(Монітор – розгляд малюнків із зображенням: хмаринки, розквітлої яблуні, пшеничного поля, лісу, тваринок, вітряка, вітрильника, кульки кульбабки.)

         (Учні розглядають малюнки, радяться між собою, готуються звязно відповісти на поставлене запитання.)

1) Якби не було вітру, хмари б не розносилися, а випадали дощем там, де й піднялися – над водоймами. А над полями, лісами дощу б не було. Земля б пересохла, і нічого не родило.

2) Вітерець переносить пилок із квітки на квітку, від чого вони запліднюються і плодоносять.

3) З лісу вітер приносить свіже повітря, насичене киснем, яке виділяють дерева.

4) Дики звірі в полях і лісах орієнтують по вітру , чують запахи, які приносить вітер.

5) Од вітру обертаються крила вітряка.

6)За допомогою вітру приводяться в рух човни з вітрилами.

7) Вітер розносить насіння трав , дерев (кульбаби, жолуді). Так розмножуються рослини.

 

       - Ми так похвалили вітерець. Невже він дає тільки користь?

         (Висловлювання дітей, підготовлених заздалегідь.)

       -На моніторі ми бачимо шторм, унаслідок якого гинуть кораблі й люди.(Монітор.)

        -Смерч руйнує будівлі, різні споруди, загрожує життю людей.(Монітор.)

        -Короткочасний шквальний вітер – тайфун – також несе людські жертви й руйнування.( Монітор.)

         -Ось який він  вітер - різний. Це споконвічне явище природи завжди було супутником життя і творчості людей. Про нього складено багато казок, пісень, легенд , загадок. Існують порівняння: як вітер; налетів, як буря.

 

5.Ознайомлення з усталеними виразами.

        -Існують вирази, які не можна розуміти буквально. Слід подумати, що вони означають.

(Монітор.)   Шукати вітра в полі- марно шукати те, що втрачене.

                      Кидати слова на вітер – обіцяти і не виконувати.

                      Яким вітром занесло? – несподівана поява когось.

          -Запишіть один з висловів та запам’ятайте його значення.

 

ІІІ.Підсумок уроку

 

      -Що дізнались про вітер?

      -Яким він буває? Згадаємо.

       Вірш:  Мати вітрів – господиня природи.

                   Слухняним вітрам дала різну роботу.

                   Першому Вітру в полі гуляти,

                   Зелене колосся кругом запиляти,

                   В садочку погратися із квітками,

                   Щоб восени вони стали смачними плодами.

                   Другому Вітру – принести хмаринку,

                   Дощем зросити кожну краплинку.

                   Третьому сину – вітряк розкрутити-

                   Хай борошно меле, щоб хліб замісити.

                   Четвертому Вітру – у вітрила подути,

                   Щоб човник міг до порту прибути.

                   А п’ятому Вітру – синочку маленькому,

                   Такому слухняному і тихенькому –

                   Летіти до діток у місто й село,

                   Нести їм на крилах ласку й тепло.

                   Шостому Вітру велено вдома сидіти,

                   Нікуди не дуть, не летіть й не віяти,

                   Бо він не такий , як у мами всі діти, -

                   Може шкоди комусь заробити.

 

ІV.Домашнє завдання

 

     (За вибором)

      -Намалювати вітер , яким ви його уявляєте.

      -Знайти та прочитати казки, легенди про вітер.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 червня 2018
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку