Тема: Інтегрований урок з читання та «Я у медіапросторі»
Вірш "Рідна мова". Ілюстрація як додатковий ресурс для пояснення тексту.
Мета: розширити уявлення дітей про мову як засіб людського спілкування; пробуджувати в учнів інтерес до читання книжок як засобу збагачення і розвитку мовлення, розвивати почуття любові і поваги до рідної мови. На основі вивченого твору сформувати поняття ілюстрація, як джерела інформації та додаткового ресурсу для пояснення головної думки тексту.
Тема: Інтегрований урок з читання та «Я у медіапросторі»
Вірш рідна мова. Ілюстрація як додатковий ресурс для пояснення тексту
Мета: розширити уявлення дітей про мову як засіб людського спілкування; пробуджувати в учнів інтерес до читання книжок як засобу збагачення і розвитку мовлення, розвивати почуття любові і поваги до рідної мови. На основі вивченого твору сформувати поняття ілюстрація, як джерела інформації та додаткового ресурсу для пояснення головної думки тексту.
Обладнання: предметні малюнки, презентація.
Хід уроку
I Організація класу
Діти, сьогодні до нас завітали гості. А коли гості в домі – це свято. То ж проведемо урок так, щоб нашим гостям було цікаво і радісно.
Поверніться до гостей, привітайтесь, подаруйте їм свою усмішку, поверніться до мене подаруйте усмішку мені, подаруйте усмішку один одному!!!
II Актуалізація опорних знань
Вступна бесіда
-Я дуже рада що всі ми в гарному настрої з позитивними емоціями починаємо наш урок
І наш чудовий загальний настрій позначаю ось таким смайликом?(Сумний)
-Діти а що трапилось, що я не так зробила?
-Як це не той смайлик, а який повинен він бути?
-А чому веселий?
-А що смайлик в собі несе?(інформацію)
-І що я не правильну інформацію зобразила?
-А яка правильна буде?
-Добре змінюємо смайлик
-А які види інформації ви взагалі знаєте?
-А як одним словом можна назвати інформацію(МЕДІА)
-А які вам відомі медіапродукти які несуть в собі інформацію?
Добре, дякую.
III. Оголошення теми і мети уроку
-Сьогодні ми будемо говорити про один із цих продуктів, про який саме дізнаєтесь розгадавши загадку.
- «Не кущ, а з листочками, а сорочка, а зшита, не людина, а навчає?» (Книга).
-Чи любите ви читати книги?
Вправа мікрофон
«Яка ваша улюблена книга»
-З чого складається книга?(Через вибір потрібних фраз)
-З якими творами можна познайомитися на сторінках книг?
Cьогодні на уроці ми з Вами познайомимось з віршем Віктора Терена «Рідна мова»
Велична, щедра і прекрасна мова!
Прозора й чиста, як гірська вода.
Це українська мова барвінкова,
Така багата й вічно молода.
— Про що цей вірш?
— Для кожного народу його мова — найкраща. Нам, українцям, найближча до серця українська. Вона нічим не гірша від італійської — така ж співуча, та від російської — така ж багата.
Українська мова — державна мова України.
Це записано в Основному Законі — Конституції нашої держави у статті 10
Кожна культурна, вихована, освічена людина повинна досконало знати свою мову. Але ми йдемо до цього і будемо разом навчатися, опановувати рідну мову
IV. Cприймання й усвідомлення нового матеріалу
-Виразне читання вірша вчителем
Закрийте оченята і намалюйте словесну картину
Що ж за картини ви малювали в своїй уяві
— З якою інтонацією читається вірш?
-Які почуття виникали під час прослуховування вірша?
- Які відчуття автора виражені в нім?
2)Словникова робота
Пояснення незрозумілих слів
3) Читання вірша мовчки. «Бджілки»
На що схожа Рідна мова?
До чого закликає нас автор?
Зачитайте спонукальне речення?
-Ой які ви в мене розумнички
4) Читання вірша «Диктор-телебачення»
- Всі ви бачили новини ?
- Згадайте як ведуча веде новини?
А зараз давайте уявимо, що ми на телебаченні проходимо кастинг в клуб телеведучих ,і перед нами виникло дуже складне завдання зачитати в ефері цей вірш. -- Читаємо виразно звертаємо увагу на розділові знаки.
Ой як добре ми з Вами попрацювали над віршем, побували в ролі дикторів.
А зараз я пропоную Вам побувати в ролі художників, дизайнерів і створити ілюстрації, до вивченого вірша
Як ви думаєте, що таке ілюстрація? Подивіться уважно на дошку і із запропонованих варіантів виберіть ті які на вашу думку підходять до цього визначення
Ілюстрація це ще один із видів медіа
Книги з картинками вже давно стали звичними всім. Вони краще сприймаються і більше цікаві, особливо для дітей. Ці картинки до творів називаються ілюстраціями. Коли книги були рукописними, малюнки теж створювалися від руки. Це було дуже дорого і не всім доступно. З появою книгодрукування такі книги ставали все більш популярними. Так що таке ілюстрація? Це будь-який малюнок або зображення, що пояснює або доповнює текст твору, для більш глибокого визначення головної думки.
-Де б не була розташована ілюстрація, вона має зробити книжку цікавішою і глибшою. Ілюстрація розмішена на початку тексту чи розділу називається заставкою. Ілюстрація, яка розміщена в кінці тексту або книжки називають кінцівкою. Ілюстрація, яка займає цілу сторінку, тобто всю «полосу» книги називається полосною.
-То що таке ілюстрація?
-Як ви вважаєте чи легко вона дається художниками?
-Які ж завдання постають перед художником який береться оформлювати книгу?(Щоб було цікаво і зрозуміло читачам)
- Перед кожним художником який береться оформлювати книгу постають цікаві та складні завдання. Створити якусь ілюстрацію до літературного твору – справа не з легких. Художник-ілюстратор насамперед глибоко осмислює задум автора, має добре знати час, описаний у творі, характер героїв, їх зовнішній вигляд, І тільки тоді він зможе зацікавити читачів.
А зараз давайте познайомимось з деким із художниками -ілюстраторами.(Презентація)
- Добрий казкар Іван Якович Білібін. Давайте переглянемо його ілюстрації (перегляд слайдів)
- Анімаліст Чарушин Євген Іванович. Давайте переглянемо його ілюстрації (перегляд слайдів)
-Видавництво України «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА». Це видавництво друкує дуже багато різних цікавих книг – «Вінні Пух», «Карлсон», «Снігова королева», «Гаррі Поттер», такі дитячі журнали як «Барвінок», «Однокласник», «Пізнайко», «Соняшник», «Яблунька». Оформлення до цих видань створює спілка художників «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» - це
- Владислав Єрко
- Віктор Бариба
- Катерина Штанко
- Кость Лавро
- Євгенія Гапчинська
Тож ви зрозуміли що ілюструвати твори це дуже складна робота.
V. Практична робота. /звучить пісня про рідну мову/
Зараз ви будете працювати парами створювати ілюстрації до прочитаного твору. Розфарбовуючи, не шкодуйте кольорів, щоб ваш малюнок був яскравим і насиченим.
VI Перевірка виконання робіт. Виставка ілюстрацій
VII. Підсумок уроку.
-То скажіть мені з яким новим продуктом медіа познайомились?
-Що таке ілюстрація
-Що таке медіа взагалі?
— Завершується наш урок. Сподіваюся, що ваших сердець торкнулися слова про багатство, красу та мелодійність української мови — нашої гордості, мови, якою ми розмовляємо, без якої немислимо свого існування як держава і народ. Сподіваюся, що ви відчули, що мову потрібно не лише любити, а й берегти.
А зараз прошу до дошки для створення колективного плакату.
(КЛЕЄННЯ РЕПЛІК,МАЛЮНКІВ)
ДЯКУЮ,ВИ СЬОГОДНІ БУЛИ РОЗУМНИЧКАМИ!!!
За традицією українського народу гостей завжди зустрічають радо і гостинно але проводжають їх точнісінько так як і зустрічають. Господарі пригощають чаєм а господині дарують гостинці на добру згадку про зустріч. Тож і ми сьогодні даруємо Вам гостинці про нашу дуже приємну зустріч.