20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтегрований урок з читання та «Я у медіапросторі» Вірш "Рідна мова". Ілюстрація як додатковий ресурс для пояснення тексту

Про матеріал

Тема: Інтегрований урок з читання та «Я у медіапросторі»

Вірш "Рідна мова". Ілюстрація як додатковий ресурс для пояснення тексту.

Мета: розширити уявлення дітей про мову як засіб людського спілкування; пробуджувати в учнів інтерес до читання книжок як засобу збагачення і розвитку мовлення, розвивати почуття любові і поваги до рідної мови. На основі вивченого твору сформувати поняття ілюстрація, як джерела інформації та додаткового ресурсу для пояснення головної думки тексту.

Перегляд файлу

Тема: Інтегрований урок з читання та  «Я у медіапросторі»

Вірш рідна мова. Ілюстрація як додатковий ресурс для пояснення тексту

Мета: розширити уявлення дітей про мову як засіб людського спілкування; пробуджувати в учнів інтерес до читання книжок як засобу збагачення і розвитку мовлення, розвивати почуття любові і поваги до рідної мови. На основі вивченого твору сформувати поняття ілюстрація, як джерела інформації та додаткового ресурсу для пояснення головної думки тексту.

Обладнання: предметні малюнки, презентація.

 

                                                                Хід уроку

I Організація класу

Діти, сьогодні до нас завітали гості. А коли гості в домі – це свято. То ж проведемо урок так, щоб нашим гостям було цікаво і радісно.

Поверніться до гостей, привітайтесь, подаруйте їм свою усмішку, поверніться до мене подаруйте усмішку мені, подаруйте усмішку один одному!!!

II Актуалізація опорних знань

 Вступна бесіда

-Я дуже рада що всі ми в гарному настрої з позитивними емоціями починаємо наш урок

І наш чудовий загальний настрій позначаю ось таким смайликом?(Сумний)

Картинки по запросу СМАЙЛИКИ

-Діти а що трапилось, що я не так зробила?

-Як це не той смайлик, а який повинен він бути?

-А чому веселий?

-А що смайлик в  собі несе?(інформацію)

-І що я не правильну інформацію зобразила?

-А яка правильна буде?

-Добре змінюємо смайлик

Картинки по запросу СМАЙЛИКИ

-А які види інформації  ви взагалі знаєте?

-А як одним словом можна назвати інформацію(МЕДІА)

-А які вам відомі медіапродукти які несуть в собі інформацію?

Добре, дякую.

Картинки по запросу ТЕЛЕВІЗОР ЖУРНАЛ КНИГА  Картинки по запросу БУКВАРКартинки по запросу ТЕЛЕФОН ПЛАНШЕТ

 

      III. Оголошення теми і мети уроку

-Сьогодні ми будемо говорити про один із цих продуктів, про який саме дізнаєтесь розгадавши загадку.

- «Не кущ, а з листочками, а сорочка, а зшита, не людина, а навчає?» (Книга).

-Чи любите ви читати книги?

Вправа мікрофон

«Яка ваша улюблена книга»

-З чого складається книга?(Через вибір потрібних фраз)

-З якими творами можна познайомитися на сторінках  книг?

 Cьогодні на уроці ми з Вами познайомимось з віршем Віктора Терена «Рідна мова»

Велична, щедра і прекрасна мова!

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це українська мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

— Про що цей вірш?

— Для кожного народу його мова — найкраща. Нам, українцям, найближча до серця українська. Вона нічим не гірша від італійської — така ж співуча, та від російської — така ж багата.

Українська мова — державна мова України.

Це записано в Основному Законі — Конституції нашої держави у статті 10

Кожна культурна, вихована, освічена людина повинна досконало знати свою мову. Але ми йдемо до цього і будемо разом навчатися, опановувати рідну мову  Картинки по запросу конституція україни

IV. Cприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Опрацювання вірша Віктора Терена «Рідна мова»

-Виразне читання вірша вчителем

Закрийте оченята і намалюйте словесну картину

Що ж за картини ви малювали в своїй уяві

— З якою інтонацією читається вірш?  

-Які почуття виникали під час прослуховування вірша?

 - Які відчуття автора виражені в нім?

          2)Словникова робота

         Пояснення незрозумілих слів

         3) Читання вірша мовчки. «Бджілки»

На що схожа Рідна мова?

До чого закликає нас автор?

Зачитайте спонукальне речення?

       -Ой які ви в мене розумнички

       4) Читання вірша «Диктор-телебачення»

       - Всі ви бачили новини ?

      -  Згадайте як ведуча веде новини?

   А зараз давайте уявимо, що ми на телебаченні проходимо кастинг в клуб телеведучих ,і перед нами виникло дуже складне завдання  зачитати в ефері цей вірш.                                                                                                                             --     Читаємо виразно звертаємо увагу на розділові знаки.

Картинки по запросу ТЕЛЕСТУДІЯ

Ой як добре ми з Вами попрацювали над віршем, побували в ролі дикторів.

А зараз я пропоную  Вам побувати в ролі художників, дизайнерів і створити ілюстрації, до вивченого вірша

Як ви думаєте, що таке ілюстрація? Подивіться уважно на дошку і із запропонованих варіантів виберіть ті які на вашу думку підходять до цього визначення

Ілюстрація це ще один із видів медіа

Книги з картинками вже давно стали звичними всім. Вони краще сприймаються і більше цікаві, особливо для дітей. Ці картинки до творів називаються ілюстраціями. Коли книги були рукописними, малюнки теж створювалися від руки. Це було дуже дорого і не всім доступно. З появою книгодрукування такі книги ставали все більш популярними. Так що таке ілюстрація? Це будь-який малюнок або зображення, що пояснює або доповнює текст твору, для більш глибокого визначення головної думки.

-Де б не була розташована ілюстрація, вона має зробити книжку цікавішою і глибшою. Ілюстрація розмішена на початку тексту чи розділу називається заставкою. Ілюстрація, яка розміщена в кінці тексту або книжки називають  кінцівкою. Ілюстрація, яка займає цілу сторінку, тобто всю «полосу» книги називається полосною.

-То що таке ілюстрація?

-Як ви вважаєте чи легко вона дається художниками?

-Які ж завдання постають перед художником який береться оформлювати книгу?(Щоб було цікаво і зрозуміло читачам)

- Перед кожним художником який береться оформлювати книгу постають цікаві та складні завдання. Створити якусь ілюстрацію до літературного твору – справа не з легких. Художник-ілюстратор насамперед глибоко осмислює задум автора, має добре знати час, описаний у творі, характер героїв, їх зовнішній вигляд, І тільки тоді він зможе зацікавити читачів.

А зараз давайте познайомимось з деким із художниками -ілюстраторами.(Презентація)

- Добрий казкар Іван Якович Білібін. Давайте переглянемо його ілюстрації (перегляд слайдів) Картинки по запросу казкар Іван Якович Білібін.

    - Анімаліст Чарушин Євген Іванович. Давайте переглянемо його ілюстрації (перегляд слайдів) Картинки по запросу Анімаліст Чарушин Євген Іванович

-Видавництво  України «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА». Це видавництво друкує дуже багато різних цікавих книг – «Вінні Пух», «Карлсон», «Снігова королева», «Гаррі Поттер», такі дитячі журнали як «Барвінок», «Однокласник», «Пізнайко», «Соняшник», «Яблунька». Оформлення до цих видань створює спілка художників «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» - це

- Владислав Єрко

- Віктор Бариба

- Катерина Штанко

- Кость Лавро

- Євгенія Гапчинська

Картинки по запросу АБАБАГАЛАМАГА      Картинки по запросу АБАБАГАЛАМАГА

  Тож ви зрозуміли що ілюструвати твори це дуже складна робота.

V. Практична робота. /звучить пісня про рідну мову/

Зараз ви будете працювати парами створювати ілюстрації до прочитаного твору. Розфарбовуючи, не шкодуйте кольорів, щоб ваш малюнок був яскравим і насиченим.

VI Перевірка виконання робіт. Виставка ілюстрацій

VII. Підсумок уроку.

-То скажіть мені з яким новим продуктом медіа познайомились?

-Що таке ілюстрація

-Що таке медіа взагалі?

— Завершується наш урок. Сподіваюся, що ваших сердець торкнулися слова про багатство, красу та мелодійність української мови — нашої гордості, мови, якою ми розмовляємо, без якої немислимо свого існування як держава і народ. Сподіваюся, що ви відчули, що мову потрібно не лише любити, а й берегти.

А зараз прошу до дошки для створення колективного плакату.

(КЛЕЄННЯ РЕПЛІК,МАЛЮНКІВ)

ДЯКУЮ,ВИ СЬОГОДНІ БУЛИ РОЗУМНИЧКАМИ!!!

За традицією українського народу гостей завжди зустрічають радо і гостинно але проводжають їх  точнісінько так як і зустрічають. Господарі пригощають  чаєм   а господині дарують гостинці  на добру згадку про зустріч. Тож і ми сьогодні даруємо Вам гостинці про нашу дуже приємну зустріч.

 

 

 

docx
Додано
22 травня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку