Урок" На язиці медок, а на думці льодок."

Про матеріал
Розробка уроку літературного читання. Мета. Вдосконалювати навички правильного виразного читання; діалогічне мовлення учнів; вчити давати характеристику дійовим особам; розвивати зв’язне мовлення; виховувати бажання бути чесним.
Перегляд файлу

Літературне читання 2 клас

Тема. На язиці медок, а на думці льодок.

Мета. Вдосконалювати навички правильного виразного читання; діалогічне мовлення учнів; вчити давати характеристику дійовим особам; розвивати звязне мовлення; виховувати бажання бути чесним.

Обладнання: текст казки «Лисиця та Їжак», ілюстрації до казки, картки.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок

У світ казки й фантазій зробимо крок

Із казкою ми зустрічались не раз

Та знову вона завітала до нас.

На урок ми візьмемо з собою: увагу, розум,організованість, кмітливість. Та будемо уважні, чемні,наполегливі.

-Ви готові до уроку? То ж починаємо.

ll Актуалізація опорних знань.

- Який розділ ми опрацьовуємо?

- Який вид казок розглядаємо?

- Хто найчастіше виступає головними героями цих казок?

- Які ж дивні пригоди трапляються у казках?

Метод «Мікрофон».

- Яку казку вивчали на минулому уроці? («Рукавичка»).

- Чи є у казки автор?

- Хто ж її склав? (Український народ).

- Хто загубив рукавичку?

- Де він її загубив?

- Хто першим побачив рукавичку?

- Хто ще прийшов жити в рукавичку?

- Скільки звіряток було в рукавичці?

- Що сталося з рукавичкою?

- Як закінчується казка?

lll Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми ознайомимося ще з однією казкою?

- А хто є героями казки, ви зараз дізнаєтеся.

Відгадування загадок.

До пухнастого хвоста

Личить шубка їй руда.

Як рушає полювати,

Не виходить зайчик з хати.(Лисиця).

Загубив ось хтось клубок,

Повний гострих колючок.

Може, в білочки – кравчині

Ненароком випав з скрині?

Чи у зайчика – шевця

Сталась вранці згуба ця?

Що за диво?

У клубочка гострий писок,

Темні очка.

Тільки хвостика немає,

Хто з вас це звірятко знає? (Їжачок).

- Отже, героями наступної казки є лисичка та їжачок.

- Що ви знаєте про цих тварин?

- Де вони живуть?

- Чим харчуються?

lll Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1.Опрацювання казки «Лисиця та Їжак».

(Учитель читає казку до слів «…виводок тетеревенят пасеться»).

- Яку кінцівку може мати казка?

2. Словникова робота.

Позирає – поглядає, дивиться;

солодкими оченятами – улесливо, нещиро дивиться;

потупав – пішов;

тугіше – щільніше;

ніколи – нема часу;

невдале полювання – безрезультатне, погане.

3. Правильно став наголос.

Поверталася, стара, невдалого, позирає, тугіше,паслася.

4. Читання казки мовчки.

- Чим закінчується казка?

- Чи правильно ми передбачили кінцівку казки?

Читання казки вголос (ланцюжком).

5.Аналіз казки з елементами вибіркового читання.

- Який настрій мала лисичка?

- Чому вона була невдоволеною?

- Чому змінився настрій Лисички під час зустрічі з їжачком ?

- Що зробив Їжачок після привітання? (Прочитайте).

- Чому Їжачок згорнувся клубочком?

- Що запропонувала йому Лисиця? (Прочитайте).

- Чому він їй не повірив?

- Чи справді Їжак бачив виводок тетеревенят?

- Чому ж він обманув Лисицю?

- Хто з героїв виявився хитрішим?

Фізкультхвилинка.

Їжачок ішов лісочком.

Вмить згорнувся він клубочком,

А лисичка походила, походила,

Й їжачка того не зїла.

6.Читання казки за особами.

- Я к треба читати слова Лисички?( З хитринкою, улесливо).

- А як треба читати слова їжачка? (Спочатку з недовірою,а потім впевнено).

- Між скількома особами відбувається розмова?

- Як називається розмова між двома і більше особами? (Діалог).

7. Метод театралізації. Гра «Ми – актори». 

(Постановка казки «Лисиця та Їжак).

8.Робота в групах.

- Підкреслити слова – характеристики:

l група – Їжачка;

ll група- лисички.

Робота з картками.

9.Робота над прислівями.

Більшевірсвоїмочам, ніжчужимречам.

Наязицімедок, анадумцільодок.

- Як ви розумієте ці прислів’я?

- Чи розкривають вони тему казки?

lV. Підсумок уроку.

Головна думка твору.

- Чому, на вашу думку, вчить ця казка?( Казка вчить бути добрими, розсудливими, не дурити один одного).

- Який висновок зробили для себе, прочитавши казку?

V. Домашнє завдання.

Читати казку в особах. Намалювати малюнок до казки.

 

docx
Додано
26 травня 2019
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку