Тема: Вірні друзі людини.
Образотворче мистецтво: Художні образ тварин у мистецтві. Специфіка об'ємного пластичного образу в скульптурі. Ліплення собаки (пластилін)
Природознавство: Тварини материків
Читання: Р.Кіплінг «Кішка, яка гуляє сама по собі»
Мета: Сформувати уяву про пропорції тварин та передачу їхнього руху, розвивати практичні навички роботи з пластиліном, навички роботи з додатковою літературою, поповнювати понятійний апарат учнів; познайомити з казкою Р.Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі»; розвивати навички техніки читання та вибіркового читання, зв'язне мовлення, загальношкільні уміння і навички, виховувати любов до тварин, бережливе відношення до них, охайність, почуття колективізму, естетичний смак, інтерес до творчості зарубіжних письменників.
Обладнання: пластилін, стеки, дошки для роботи з пластиліном, серветки, клейонки, підручники «Образотворче мистецтво.4 клас», додаткова література, таблиця «Тварини материків», сигнальні картки, презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу
Форма проведення: інтегрований урок з елементами інтерактивних методів навчання.
Тема: Вірні друзі людини.
Образотворче мистецтво: Художні образ тварин у мистецтві. Специфіка об’ємного пластичного образу в скульптурі. Ліплення собаки (пластилін)
Природознавство: Тварини материків
Читання: Р.Кіплінг «Кішка, яка гуляє сама по собі»
Мета: Сформувати уяву про пропорції тварин та передачу їхнього руху, розвивати практичні навички роботи з пластиліном, навички роботи з додатковою літературою, поповнювати понятійний апарат учнів; познайомити з казкою Р.Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі»; розвивати навички техніки читання та вибіркового читання, зв’язне мовлення, загальношкільні уміння і навички, виховувати любов до тварин, бережливе відношення до них, охайність, почуття колективізму, естетичний смак, інтерес до творчості зарубіжних письменників.
Обладнання: пластилін, стеки, дошки для роботи з пластиліном, серветки, клейонки, підручники «Образотворче мистецтво.4 клас», додаткова література, таблиця «Тварини материків», сигнальні картки, презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу
Форма проведення: інтегрований урок з елементами інтерактивних методів навчання.
Хід уроку
На дошку увагу зверніть
І тему уроку знайдіть. (Діти читають)
«Вірні друзі людини» (слайд 1)
III. Вивчення нового матеріалу
б) Коротке повідомлення з елементами бесіди про автора казки Р.Кіплінга. Вибіркове читання.
- Діти, а зараз ми познайомимося з уривками ще однієї казки Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі», з яких ви дізнаєтесь, як саме були приручені дикі тварини.
в) Гра «Волонтери»
Робота в мікрогрупах ( Групи різнорівневі, в кожній є свій лідер. Діти самостійно читають уривки за командою вчителя)
1 група – приручення корови;
2 група – приручення коня;
3 група – приручення собаки;
4 група – приручення кота.
(Обговорення в мікрогрупах з подальшим повідомленням лідерів-волонтерів)
а) Фронтальна бесіда
- Чи зображують тварин сучасні художники? Звичайно! Таких художників називають «анімалістами»(від лат.слова «анімал» - тварина)
Анімалісти ліплять, малюють, пишуть тварин фарбами. Зразки таких робіт – на ст.42 підручника. (Діти розглядають малюнки)
Зверніть увагу на скульптури. В них художник передав не тільки зовнішній вигляд тварин, а й їх характерніші риси.
б) Ознайомлення із способами ліплення
в) Пристосування робочого місця
г) Повторення ТБ при роботі з пластиліном
Гра «Інспектори з ТБ».
IV. Фізкультхвилинка
Практична робота. Робота з таблицею та підручником (ст.44)
- Формуй фігуру собаки: витягуй, сплющуй, примазуй окремі деталі.
2. Рольова гра «Скульптор»
Демонстрація зразка вчителем.
1 група – індивідуальна робота;
2 група – робота в парах;
3 група – робота в мікрогрупах.
(На протязі практичної частини вчитель дає рекомендації)
VI.Закріплення навчального матеріалу.
Собаки вже хвостом махають
Вони із нами розмовляють
І ми- даєм вам слово –
Збагнем хвостату мову:
Вони нас так просили,
Щоб ми з ними дружили.
А. Костецький
3. Конкурсна програма.
Вікторина «Тварини материків» з елементами природознавства.
а) Сумчатий ведмідь Австралії (Коала)
б) Найменший птах на Землі (Колібрі-нектарниця)
в) Рептилія, одягнена в панцир (Черепаха)
г) Тварина з Південної Америки, яка живиться мурахами (Мурахоїд)
д) Австралійський звір, який відкладає яйця і схожий на качку (Качконіс)
е) «Цар» звірів (Лев)
є) Найбільша змія з Південної Америки (Анаконда)
ж) Найбільший звір на суші ( Слон)
VII. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
-Чи сподобався вам наш урок?
- Чим саме?
- Що нового вив знали?
- Чого навчилися?
VIII.Робота для допитливих.
1 група – намалювати свого собаку.
2 група – прочитати повністю казку Р.Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі» з подальшим переказом уривків.