Інтегрований урок з елементами інтерактивних методів навчання. Тема: "Вірні друзі людини" 4 клас.

Про матеріал

Тема: Вірні друзі людини.

Образотворче мистецтво: Художні образ тварин у мистецтві. Специфіка об'ємного пластичного образу в скульптурі. Ліплення собаки (пластилін)

Природознавство: Тварини материків

Читання: Р.Кіплінг «Кішка, яка гуляє сама по собі»

Мета: Сформувати уяву про пропорції тварин та передачу їхнього руху, розвивати практичні навички роботи з пластиліном, навички роботи з додатковою літературою, поповнювати понятійний апарат учнів; познайомити з казкою Р.Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі»; розвивати навички техніки читання та вибіркового читання, зв'язне мовлення, загальношкільні уміння і навички, виховувати любов до тварин, бережливе відношення до них, охайність, почуття колективізму, естетичний смак, інтерес до творчості зарубіжних письменників.

Обладнання: пластилін, стеки, дошки для роботи з пластиліном, серветки, клейонки, підручники «Образотворче мистецтво.4 клас», додаткова література, таблиця «Тварини материків», сигнальні картки, презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Форма проведення: інтегрований урок з елементами інтерактивних методів навчання.

Перегляд файлу

Тема: Вірні друзі людини.

Образотворче мистецтво: Художні образ тварин у мистецтві. Специфіка об’ємного пластичного образу в скульптурі. Ліплення собаки (пластилін)

Природознавство: Тварини материків

Читання: Р.Кіплінг «Кішка, яка гуляє сама по собі»

Мета: Сформувати уяву про пропорції тварин та передачу їхнього руху, розвивати практичні навички роботи з пластиліном, навички роботи з додатковою літературою, поповнювати понятійний апарат учнів; познайомити з казкою Р.Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі»; розвивати навички техніки читання та вибіркового читання, зв’язне мовлення, загальношкільні уміння і навички, виховувати любов до тварин, бережливе відношення до них, охайність, почуття колективізму, естетичний смак, інтерес до творчості зарубіжних письменників.

Обладнання: пластилін, стеки, дошки для роботи з пластиліном, серветки, клейонки, підручники «Образотворче мистецтво.4 клас», додаткова література, таблиця «Тварини материків», сигнальні картки, презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Форма проведення: інтегрований урок з елементами інтерактивних методів навчання.

Хід уроку

  1. Організація класу.

На дошку увагу зверніть

І тему уроку знайдіть. (Діти читають)

«Вірні друзі людини» (слайд 1)

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  1. Фронтальна бесіда
  • Як ви думаєте, про кого це написано? (Варіанти відповідей дітей)
  • Дійсно, сьогодні ми будемо говорити про тварин, а ,якщо точніше, про свійських тварин. Ще ми з вами будемо ліпити домашню тварину. А допоможуть нам в цьому наші підручники, енциклопедії та, збірник казок відомого англійського письменника-казкаря Р.Кіплінга. Згадайте, які казки Кіплінга ви читали? («Мауглі», «Ріккі-Тіккі-Таві») (Слайд 2)
  • Але неможливо зробити урок цікавим і пізнавальним без вашої активності, зацікавленості, співпраці.

III. Вивчення нового матеріалу

  • 1. Ознайомлення з уривком казки Р.Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі» (Слайд 3)
  • а) Вступне слово вчителя з елементами бесіди проблемного характеру.
  • - З давніх-давен люди зображують тварин. Свідченням цього є продавні пам’ятки – наскельні малюнки, зображення тварин. Малюючи звіра, давні мисливець вивчав його будову, поведінку ( діти розглядають зразки наскельних малюнків) (Слайд 4)
  • Як вміло первісний художник зобразив пораненого бізона! Ми ніби чуємо його шалене ревіння! Але ви бачите на цих малюнках диких тварин. А звідки ж тоді з’явилися свійські тварини? (Відповіді дітей)
  • Так, люди ловили диких поросят, вовченят, кіз, приручали їх. ( Слайд 5)

б) Коротке повідомлення з елементами бесіди про автора казки Р.Кіплінга. Вибіркове читання.

- Діти, а зараз ми познайомимося з уривками ще однієї казки Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі», з яких ви дізнаєтесь, як саме були приручені дикі тварини.

в) Гра «Волонтери»

Робота в мікрогрупах ( Групи різнорівневі, в кожній є свій лідер. Діти самостійно читають уривки за командою вчителя)

1 група – приручення корови;

2 група – приручення коня;

3 група – приручення собаки;

4 група – приручення кота.

(Обговорення в мікрогрупах з подальшим повідомленням лідерів-волонтерів)

  1. Теоретична частина теми художнього напрямку

а) Фронтальна бесіда

- Чи зображують тварин сучасні художники? Звичайно! Таких художників називають «анімалістами»(від лат.слова «анімал» - тварина)

Анімалісти ліплять, малюють, пишуть тварин фарбами. Зразки таких робіт – на ст.42 підручника. (Діти розглядають малюнки)

Зверніть увагу на скульптури. В них художник передав не тільки зовнішній вигляд тварин, а й їх характерніші риси.

  • Героєм практичної частини уроку є собака. Собак вважають одними з найбільш розумних і відданих серед домашніх тварин. (Фотосесія собак)
  • Хто може назвати їх породу?
  • Які з цих порід є у вас вдома?
  • Вони різні за характером, пропорціями, виглядом.

б) Ознайомлення із способами ліплення

в) Пристосування робочого місця

г) Повторення ТБ при роботі з пластиліном

Гра «Інспектори з ТБ».

IV. Фізкультхвилинка

Практична робота. Робота з таблицею та підручником (ст.44)

  1. Інтерактивна гра «Ажурна пилка». Складання алгоритму виконання роботи (по групах, з нестандартним обговоренням)

- Формуй фігуру собаки: витягуй, сплющуй, примазуй окремі деталі.

2. Рольова гра «Скульптор»

Демонстрація зразка вчителем.

1 група – індивідуальна робота;

2 група – робота в парах;

3 група – робота в мікрогрупах.

(На протязі практичної частини вчитель дає рекомендації)

VI.Закріплення навчального матеріалу.

  1. Колективний аналіз дитячих робіт. Виставка дитячих робіт.
  2. Хорове читання (з дошки)

Собаки вже хвостом махають

Вони із нами розмовляють

І ми- даєм вам слово –

           Збагнем хвостату мову:

Вони нас так просили,

Щоб ми з ними дружили.

                                         А. Костецький

3. Конкурсна програма.

Вікторина «Тварини материків» з елементами природознавства.

а) Сумчатий ведмідь Австралії (Коала)

б) Найменший птах на Землі (Колібрі-нектарниця)

в) Рептилія, одягнена в панцир (Черепаха)

г) Тварина з Південної Америки, яка живиться мурахами (Мурахоїд)

д) Австралійський звір, який відкладає яйця і схожий на качку (Качконіс)

е) «Цар» звірів (Лев)

є) Найбільша змія з Південної Америки (Анаконда)

ж) Найбільший звір на суші ( Слон)

VII. Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

-Чи сподобався вам наш урок?

- Чим саме?

- Що нового вив знали?

- Чого навчилися?

VIII.Робота для допитливих.

1 група – намалювати свого собаку.

2 група – прочитати повністю казку Р.Кіплінга «Кішка, яка гуляє сама по собі» з подальшим переказом уривків.

 

  •  

 

 

 

doc
До підручника
Трудове навчання 4 клас (Роговська Л. І.)
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку