Інтегрований урок" З фізичної культури та предмету «Біологія» "

Про матеріал

Інтегрований урок фізичної культури та предмету «Біологія» Модуль : Легка атлетика. 10 клас (дівчата)

Мета уроку : Сприяти формуванню свідомого ставлення до виконання фізичних вправ . Збільшити інтерес учнів до уроків фізичної культури.Навчити учнів контролювати ЧСС( частота серцевих скорочень ) при різних видах фізичних вправ , самостійно вимірювати , визначати частоту пульсу та робити висновки .

Перегляд файлу

Інтегрований урок фізичної культури та предмету «Біологія»   Модуль : Легка атлетика. 10  клас (дівчата)

Мета уроку : Сприяти формуванню свідомого ставлення до виконання фізичних вправ . Збільшити інтерес учнів до уроків фізичної культури.

Завдання уроку: 1) Виховання організованості , дисциплінованості , витримки .

2) Розвиток загальної  витривалості.

3) Вдосконалення  бігу на витривалість .

4) Вдосконалення  техніки метання м’яча .

5)Навчати учнів контролювати ЧСС( частота серцевих скорочень ) при різних видах фізичних вправ , самостійно вимірювати , визначати частоту пульсу та робити висновки    ( виконання практичної роботи з біологіїї за темою « визначення частоти пульсу при різних станах організму»).

Фізиологічний режим : орієнтовний час безперервної роботи в розвитку витривалості аероба при пульсі 130-140 уд/хв для різних груп 6 – 15 хвилин , відпочинок між серіями вправ – до пульсу 110 уд/хв.

Інвентар:  м’ячі тенісні , секундомір, свисток, картки – завдання.

Частина уроку

Зміст

Дозу-вання

О.П.С.

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча

(17 хв.)

  1. Шикування в одну шеренгу, рапорт, привітання.

1хв

1хв

1хв

 

 

  1. Повідомлення завдання уроку.

 

Повідомити учням що урок фізичної культури інтегровано з предметом Біологія—тема «Пульс. Фізиологічна норма серцевих скорочень в різні вікові періоди».

 

  1. Опитування учнів за темою «Пульс. Фізиологічна норма серцевих скорочень в різні вікові періоди».

До 5хв.

Питання в додатку №1

 

  1. Визначення стану ССС(серцево судинної системи) за тестом Руф’є

3 хв

Додаток №2

- практична робота з біології

 

  1. Інструктаж із правил поведінки та техніки безпеки під час виконання бігових вправ  та метення м’яча.

 

До 1хв.

Бути присутнім у спортивній формі. Виконувати вправи тільки після команди або розпорядження вчителя. Не завдавати шкоди іншим учням.

 

  1. Різновиди ходьби (звичайна, на п’ятках, на носках, на зовнішньому боці стопи, перекатом із п’ятки на носок)

 

1 хв.

 

У колону по одному. Темп середній. Змінювати положення рук залежно від виконуваної вправи.

 

  1. Вимірювання ЧСС

15с. х 4

Пальцями на сонній артерії.

 

  1. Різновиди бігу (звичайний, приставним кроком правим (лівим) боком, «змійкою»)

1 хв.

Дистанція—2 кроки. Темп середній. Характер руху змінювати за свистком учителя.

 

  1. Вимірювання ЧСС

15с. х 4

 

 

  1. Вправи на відновлення дихання

1 хв

 

 

  1. Вимірювання ЧСС

15с. х 4

 

 

  1. Загальнорозвивальні вправи в русі:

а) вихідне положення (ВП)—руки на пояс. 1—нахил голови вперед, 2—те саме назад;

б) ВП—те саме. 1—нахил голови ліворуч, 2—те саме праворуч;

в) ВП—руки вгору. 1-4—колові рухи руками вперед, 5-8—те саме назад;

г) ВП—руки вниз. 1-4—стрибки з поворотом на 90° через ліве плече; 5-8—те саме в другий бік; 9-16—те саме з поворотом на 180°  

2-3 хв.
6-8 разів

 

6-8 разів

6-8 разів

4-5 разів

Дотримуватися дистанції.

Очі не заплющувати, із великою амплітудою.

 

Узгоджувати з кроками

 

Спину тримати рівною, не нахилятися вперед.

Утримувати рівновагу.

 

  1. Вимірювання ЧСС

15с. х 4

 

 

  1. Загальнорозвивальні вправи на місці:

а) ВП—вузька стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-3—пружинисті нахили вперед, руки вперед; 4—ВП;

б) ВП—те саме. 1-2—нахили ліворуч; 3-4—те саме праворуч;

в) ВП—широка стійка ноги нарізно. 1-3—нахил назад, торкаючись руками п’ят; 4—ВП;

г) ВП—те саме, руки вперед. 1—присід на лівій нозі; 2—ВП; 3-4—те саме на правій нозі.

2-3 хв.

Перешикуватися в колону по 3

Ноги в колінах не згинати, нахилятися якомога нижче.

 

Не нахилятися вперед, погляд спрямовувати вперед.

Утримувати рівновагу.

 

 

Не нахилятися вперед, утримувати рівновагу.

 

  1. Вимірювання ЧСС

15с. х 4

 

Основна частина

(21-23 хв.)

  1. Біг на витривалість (9 хв)

а)спеціальні бігові та стрибкові вправи

  • многоскоки
  • біг із високим підніманням стегна
  • біг із закиданням гомілки назад
  • стрибки на правій(лівій) нозі

Вимірювання ЧСС  15с

б) рівномірний  біг

Вимірювання ЧСС  15с

 

 

15м

 

 

 

 

6хв

 

10м

 

 

 

 

5хв

 

 

 

 

 

 

4хв

Крім учнів .які мають хвороби ССС

 

 

 

 

 

 

Спеціальна група виконує прискорену ходьбу

 

2.Метання мяча

  • Повільні махи руками з широкою амплітудою , кругові рухи руками
  • метання мяча з місця
  • метання мяча в русі
  • виконання кидкових кроків , скресний крок
  • те саме повільним бігом
  • метання зповним розбігом та кидком мяча

6  хв.

3-4р.

 

3-4р

3-4р

3-4р

2-3р

2-3р

 

Обовязкові спеціальні вправи

 

Звернути увагу на В,П,,руки з мячем перед фінальним прискоренням та чітке виконання  третього скресного кроку

 

Вимірювання ЧСС

15с. х 4

 

 

3.  Розвиток загальної  витривалості

  • стрибки через скакалку
  • біг в чередуванні з ходьбою(300м – 100м)

6хв.

2-3р

 

темп середній 25-30 стриб. в хв.

Спец.гр.-прискорена ходьба

 

Вимірювання ЧСС

15с. х 4

 

Заключна частина

(5-7 хв.)

  1. Ходьба з вправами на відновлення дихання (підіймання рук угоду—вдих, опускання--видих)

До 1хв.

Дихання узгоджувати з кроками. У повільному темпі.

 

  1. Вимірювання ЧСС за 6 с.

До 30с.

У нормі ЧСС складає 80-90 уд/хв.

 

  1. Шикування в одну шеренгу, вправи на увагу( с закритими очима визначити проміжок часу в 10-30 секунд, після команди вчителя зробити крок вперед)

До 30с.

За зростом, дотримуючись рівняння.

 

  1. Підбиття підсумків уроку.

4 хв.

Учні заповнюють таблицю, креслять графік пульсової кривої, оцінюють стан втоми за зовнішними ознаками.

Порівнюють ЧСС в залежності від виконаних вправ.(додаток № 3,4)

 

  1. Домашнє завдання

До 30с.

Підготувати матеріал про вплив шкідливих звичок на діяльність ССС. Вправи на швидкісно-силові якості.

 

Урок підготувала  Юхно С.П.

Вчитель фізичної культури ЗОШ №10

м. Маріуполь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток№1

Питання для опитування учнів за темою : «Пульс. Фізиологічна норма серцевих скорочень в різні вікові періоди».

  1. Що таке пульс? Дайте визначення поняття.
  2. Які види пульсу визначають? Який з них має найбільше практичне значення? (У медицині, повсякденному житті). Чому?
  3. Від чого залежить швидкість течії крові в судинах? Чи можете ви назвати швидкість руху крові у судинах? (аорта,артерія, вени,капіляри).
  4. Що таке пульсовий поштовх і яка його швидкість?
  5. Як практично можна виміряти пульс?
  6. Назвіть частоту пульсу у здорової людини (у стані спокою). Якщо пульс більше 90 ударів у хвилину, що це означає? (Тахікардія). Якщо меньше 60 ударів у хвилину? (Брадикардія).
  7. У яких випадках (у нормі, у здорової людини) частішає пульс? Що че означає з фізиологічної точки зору?
  8. Чи можемо ми, простежачи за кількістю скорочень серця у хвилину, дізнатися про роботу свого серця і зробити для себе певні висновки?
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

Таблиця функціональної проби

Прізвище, ім’я  _____________________________________________________

 

                                        Функціональна проба Руф'є –

                      Оцінка діяльності серцево-судинної системи

Р1 -                                                                  ((Р1 + Р2 + Р3) – 200) /10 =

Р2 -                                                                Маньше 5 - відмінно

Р3 -                                                                6 – 10 – Добре

((      +     +      ) – 200) /10 =                      11 – 15 – задовільно

 Індекс  Руф'є  -                                          16 і більше – незадовільно

 

Р1- вихідний пульс (в положені сидячи)

 

Р2 -   пульс після навантаження  (присідання 30 секунд)

Р3 -   пульс після 1 хвилини відпочинку

200

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

190

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

180

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

170

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

160

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

150

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

140

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

130

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

120

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

120

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

 

 

На початку уроку:

Ходьба.

Біг.

Вправа на відновлення дихання.

Комплекс ЗРВ.

Спеціальні бігові  та прижкові вправи.

Біг в рівномірному темпі.

Метання мяча.

Біг в поєднанні з ходьбою.

Вправа на увагу.

На прикінці уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №4

Питання для заключної частини уроку

  1. Чи дає підрахунок пульсу відомості про роботу серця і судин (тобто про серцево-судинної роботі організму)? Чи має практичне значення вміння підраховувати пульс?
  2. Що ви відчуваєте зараз, після тривалого фізичного навантаження? Сформулюйте, що називається втомою.
  3. Фізичне  стомлення - це нормальне фізіологічне явище? Воно корисно для організму або шкідливо? Чому? Біологічне значення стомлення.
  4. Як краще відновити працездатність? Ваші рекомендації.

Домашнє завдання: на наступному уроці хотілося б почути про вплив алкоголю, нікотину, наркотиків на діяльність серцево-судинної системи.

 

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
1390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку