Інтегрований урок фізичної культури та предмету «Біологія» Модуль : Легка атлетика. 10 клас (дівчата)
Мета уроку : Сприяти формуванню свідомого ставлення до виконання фізичних вправ . Збільшити інтерес учнів до уроків фізичної культури.Навчити учнів контролювати ЧСС( частота серцевих скорочень ) при різних видах фізичних вправ , самостійно вимірювати , визначати частоту пульсу та робити висновки .
Інтегрований урок фізичної культури та предмету «Біологія» Модуль : Легка атлетика. 10 клас (дівчата)
Мета уроку : Сприяти формуванню свідомого ставлення до виконання фізичних вправ . Збільшити інтерес учнів до уроків фізичної культури.
Завдання уроку: 1) Виховання організованості , дисциплінованості , витримки .
2) Розвиток загальної витривалості.
3) Вдосконалення бігу на витривалість .
4) Вдосконалення техніки метання м’яча .
5)Навчати учнів контролювати ЧСС( частота серцевих скорочень ) при різних видах фізичних вправ , самостійно вимірювати , визначати частоту пульсу та робити висновки ( виконання практичної роботи з біологіїї за темою « визначення частоти пульсу при різних станах організму»).
Фізиологічний режим : орієнтовний час безперервної роботи в розвитку витривалості аероба при пульсі 130-140 уд/хв для різних груп 6 – 15 хвилин , відпочинок між серіями вправ – до пульсу 110 уд/хв.
Інвентар: м’ячі тенісні , секундомір, свисток, картки – завдання.
Частина уроку |
Зміст |
Дозу-вання О.П.С. |
Організаційно-методичні вказівки |
||
Підготовча (17 хв.) |
|
1хв |
1хв |
1хв |
|
|
|
|
Повідомити учням що урок фізичної культури інтегровано з предметом Біологія—тема «Пульс. Фізиологічна норма серцевих скорочень в різні вікові періоди». |
||
|
|
До 5хв. |
Питання в додатку №1 |
||
|
|
3 хв |
Додаток №2 - практична робота з біології |
||
|
|
До 1хв. |
Бути присутнім у спортивній формі. Виконувати вправи тільки після команди або розпорядження вчителя. Не завдавати шкоди іншим учням. |
||
|
|
1 хв. |
У колону по одному. Темп середній. Змінювати положення рук залежно від виконуваної вправи. |
||
|
|
15с. х 4 |
Пальцями на сонній артерії. |
||
|
|
1 хв. |
Дистанція—2 кроки. Темп середній. Характер руху змінювати за свистком учителя. |
||
|
|
15с. х 4 |
|
||
|
|
1 хв |
|
||
|
|
15с. х 4 |
|
||
|
а) вихідне положення (ВП)—руки на пояс. 1—нахил голови вперед, 2—те саме назад; б) ВП—те саме. 1—нахил голови ліворуч, 2—те саме праворуч; в) ВП—руки вгору. 1-4—колові рухи руками вперед, 5-8—те саме назад; г) ВП—руки вниз. 1-4—стрибки з поворотом на 90° через ліве плече; 5-8—те саме в другий бік; 9-16—те саме з поворотом на 180° |
2-3 хв.
6-8 разів 6-8 разів 4-5 разів |
Дотримуватися дистанції. Очі не заплющувати, із великою амплітудою.
Узгоджувати з кроками
Спину тримати рівною, не нахилятися вперед. Утримувати рівновагу. |
||
|
|
15с. х 4 |
|
||
|
а) ВП—вузька стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-3—пружинисті нахили вперед, руки вперед; 4—ВП; б) ВП—те саме. 1-2—нахили ліворуч; 3-4—те саме праворуч; в) ВП—широка стійка ноги нарізно. 1-3—нахил назад, торкаючись руками п’ят; 4—ВП; г) ВП—те саме, руки вперед. 1—присід на лівій нозі; 2—ВП; 3-4—те саме на правій нозі. |
2-3 хв. |
Перешикуватися в колону по 3 Ноги в колінах не згинати, нахилятися якомога нижче.
Не нахилятися вперед, погляд спрямовувати вперед. Утримувати рівновагу.
Не нахилятися вперед, утримувати рівновагу. |
||
|
|
15с. х 4 |
|
||
Основна частина (21-23 хв.) |
а)спеціальні бігові та стрибкові вправи
Вимірювання ЧСС 15с б) рівномірний біг Вимірювання ЧСС 15с
|
15м
6хв |
10м
5хв |
8м
4хв |
Крім учнів .які мають хвороби ССС
Спеціальна група виконує прискорену ходьбу |
|
2.Метання м’яча
|
6 хв. 3-4р.
3-4р 3-4р 3-4р 2-3р 2-3р |
Обов’язкові спеціальні вправи
Звернути увагу на В,П,,руки з м’ячем перед фінальним прискоренням та чітке виконання третього скресного кроку |
||
|
Вимірювання ЧСС |
15с. х 4 |
|
||
|
3. Розвиток загальної витривалості
|
6хв. 2-3р |
темп середній 25-30 стриб. в хв. Спец.гр.-прискорена ходьба |
||
|
Вимірювання ЧСС |
15с. х 4 |
|
||
Заключна частина (5-7 хв.) |
|
До 1хв. |
Дихання узгоджувати з кроками. У повільному темпі. |
||
|
|
До 30с. |
У нормі ЧСС складає 80-90 уд/хв. |
||
|
|
До 30с. |
За зростом, дотримуючись рівняння. |
||
|
|
4 хв. |
Учні заповнюють таблицю, креслять графік пульсової кривої, оцінюють стан втоми за зовнішними ознаками. Порівнюють ЧСС в залежності від виконаних вправ.(додаток № 3,4) |
||
|
|
До 30с. |
Підготувати матеріал про вплив шкідливих звичок на діяльність ССС. Вправи на швидкісно-силові якості. |
Урок підготувала Юхно С.П.
Вчитель фізичної культури ЗОШ №10
м. Маріуполь
Додаток№1
Питання для опитування учнів за темою : «Пульс. Фізиологічна норма серцевих скорочень в різні вікові періоди».
Додаток №2
Таблиця функціональної проби
Прізвище, ім’я _____________________________________________________
Функціональна проба Руф'є –
Оцінка діяльності серцево-судинної системи
Р1 - ((Р1 + Р2 + Р3) – 200) /10 =
Р2 - Маньше 5 - відмінно
Р3 - 6 – 10 – Добре
(( + + ) – 200) /10 = 11 – 15 – задовільно
Індекс Руф'є - 16 і більше – незадовільно
Р1- вихідний пульс (в положені сидячи)
Р2 - пульс після навантаження (присідання 30 секунд)
Р3 - пульс після 1 хвилини відпочинку
200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
190 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
180 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
170 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
140 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
130 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток №3
На початку уроку:
Ходьба.
Біг.
Вправа на відновлення дихання.
Комплекс ЗРВ.
Спеціальні бігові та прижкові вправи.
Біг в рівномірному темпі.
Метання м’яча.
Біг в поєднанні з ходьбою.
Вправа на увагу.
На прикінці уроку.
Додаток №4
Питання для заключної частини уроку
Домашнє завдання: на наступному уроці хотілося б почути про вплив алкоголю, нікотину, наркотиків на діяльність серцево-судинної системи.