.Літературне читання Сорочаче гніздо.(англiйська народна казка) , природознавство Птахи восени.
Мета:
продовжити ознайомлення учнiв iз казками народiв
Європи;ознайомити з англiйською народною казкою «Сорочачегніздо»; удосконалювати технiку свідомого виразного читання; формувати уявлення про осінні явища в житті птахів про осілих та перелітних птахів
Тема . Літературне читання Сорочаче гніздо.(англiйська народна казка) , природознавство Птахи восени.
Мета:
навчальна:продовжити ознайомлення учнiв iз казками народiв
Європи;ознайомити з англiйською народною казкою «Сорочаче гніздо»; удосконалювати технiку свідомого виразного читання; формувати уявлення про осінні явища в житті птахів про осілих та перелітних птахів
розвивальна: розвивати вміння стежити за логiкою описування подiй ; формувати вмiння визначати головну думку та пояснювати її;
розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.
виховна: виховувати наполегливiсть у навчаннi, любов до птахів.
Тип уроку. Комбінований
Обладнання: малюнки з зображенням птахів і їх гнізд, словникові слова, складові таблиці, мікрофон, костюми; презентація до уроку
Форми роботи: фронтальна, групова
Хiд уроку
І. Організація класу до роботи. Емоційний настрій на урок.
Продзвенів дзвінок
Починаємо урок.
Я рада бачити вас на уроці . Подивіться один на одного, посміхніться, побажайте добра, успіхів.
До нас завітали гості. Привітаємось
З українського народного прислів’я ми знаємо, що
Хто багато читає, (вчитель)
Той багато знає. (діти)
Щоб урок додав нам знань, повідомляю 5 завдань:
Слухати уважно.
Чітко відповідати.
Виразно, правильно читати.
Друзям допомагати.
Знання здобувати.
Музака «у світі тварин»
Учитель.
Шановні учні, запрошані гості!
Ми сьогодні зібралися, щоб провести телепередачу « У світі птахів»
У нашій країні живе близько 360 видів птахів. Ми так звикли до них що часом починає здаватися, що ми ніби їх добре знаємо. Чи справді це так?
- А чого ви самі очікуєте від цього уроку?
І так оголошуємо програму передачі
1Мовленнева розминка
2.В осіннему лісі
3 В гостях у казки
4 Рекламна пауза
5.Перелітні птахи
6. Оселі птахи
ІІ.Мовленнєва розминка
Щоб бути диктором телепередачі попрацюємо над дикцією
1. Розвиток артикуляційного апарату.
Щоб правильно, виразно читати, виконаємо зарядку для зубів, язика, губ, очей.
Де пустун наш язичок?
Ось він ліг на бочок.
На один, на другий повернувся,
Верху, низу доторкнувся.
Став на місце наш язик,
Бо він лежати звик.
Поклацали наші зубки,
Поплямкали губки.
Очі вправо, очі вліво
Вгору підняли, донизу опустили
Й до роботи приступили. ( Слайд №2)
Осінній ліс
- Яка зараз пора року? А який місяць настав? Чому він так називається? А восени дуже часто дмуть вітри. Ось і ми пограємо в гру «Налетів вітерець».
3. Вправи на постановку дихання. Гра "Налетів вітерець" ( слайд№ 3)
Налетів вітерець (тихо с-с-с) |
IV. Актуалізація опорних знань.
Які асоціації викликає у вас слово казка? (Складання асоціативного куща)
V. Повідомлення теми, мети уроку
Сьогоднi познайомимося ще з однією казкою народів Європи. А звідки вона прийшла до нас там побував наш журналіст Сімонова Таїсія. (Показ слайдів, розповідь про Англію.) ( слайд 7 – 12)
А хто буде головним героєм казки, ви дiзнаєтеся, якщо прочитаєте загадку-акровiрш. ( Слайд 13)
Сiла на березцi бiлобока.
Обережно примощується вона,
Роздивляється, щоб ненароком
Обiч десь не пропустила кабана,
Косулю, лиску, зайця, вепра чи людину,
А помiтить , стрикоче без упилу.
Інтерактивна вправа»Мікрофон» слайд 14
Кореспондент візьме інтерв’ю
Вправа» Микрофон»
Що ви знаєте про сороку?
Сорока це птах.
Сорока зимуюча пташка.
Кажуть болтлива, як сорока.
Про сороку складенно багато пісень, казок, оповідань
Живе сорока в лісі, в місті, в селі.
Щоб вона не образилась вивчим про неї скоромовку.
2.. Робота над скоромовкою слайд 15
Хитру сороку спіймати морока,
а на сорок сорок – -сорок морок
Рекламна пауза слайд 16
VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Опрацювання англійської народної казки «Сорочаче гніздо»
1. Читання казки вчителем
Про що птахи попросили сороку?
2. Словникова робота
1) Гра «Блискавка».
На дошцi — малюнки сороки, дрозда, сови, горобця, шпака, горлицi.
Учитель на картках-блискавках демонструє написані слова: дрiзд. сова, горобець. шпак, сорока, горлиця .
Дiти читають, прикрiплюють слово пiд малюнком птаха
2). Тлумачення незрозумілих слів слайд 19
Прочитайте слова в лівій колонці, доберіть до них відповідні тлумачення з правої колонки
Абияк тоненька гілочка
Глузд твердо пообіцяла
Прутик як-небудь
Заприсяглася розуміння
Торочити туркотіти, твердити
1група. Хто із птахів відлетів першим?
Прочитайте яке гніздо у дрозда?
2група. Що сказала сова? Прочитайте
3 група. Хто недослухав розповіді сороки після горобця?
6. Гра «Хто уважніший?»Робота в групах
1) Чиє гніздо?
1 група. Гніздо на зразок млинця 2 група . Гнізда із хворостинок, зроблені абияк 3група М’якенько вистелені гнізда
|
Шпак
Дрізд
Горобець
|
Інсценізація казки ( Запамятати що сказала кожна пташка)
Діти надягають головні убори.
2) Хто це сказав?
• Тягни три трісочки, тягни три-и. (Горлиця)
• Так он як воно робиться. (Дрізд)
• Я вже знаю, як його робити. (Сова)
• І я так зумію. (Горобець)
Показ пташиних гнізд (слайд 26 – 31)
Птахи не навчилися робити гнізда, як сорока, бо…….
А) їм не вистачило прутиків
Б) сорока їх погано вчила.
В) їм не вистачило терпіння дослухати науку до кінця.
Чого вчить казка?
10. Виступ «Орнітолога» Закінчить речення, вибравши правильний варіант ( слайд 32)
Звичайні сороки є осідлими птахами. Вони живуть в невеликих лісах, парках, садах, часто недалеко від людського житла. Сороки живляться різноманітною їжею. В її раціон входять як мілкі звірі, так і комахи. А іноді тягають кістки у собак і навіть не бояться вкрасти їжу у людей. Сороки, дякуючи своїй проворності, завжди знаходять поживу.
Сороки будують кілька гнізд, з яких займають лише одне.А інші гнізда будуються з метою відволікти увагу від справжнього гнізда. Гніздо сороки кулеподібної форми, побудоване з сухих гілочок і прутиків, з боковим входом.
Фізхвилинка
8. Гра «Перелітні птахи» Видіо (перелітні машимо руками,осілі присідаємо, яких ми не знаємо стоємо)
Ластівки, дрозди. синицi, лелеки, гуси, зозулi, жайворонки, дятли, сови,
горобцi, журавлi, горлицi, шпаки…
.
Природознавство
Сьогодні на уроці ми , дізнаємось, які явища відбуваються в житті птахів восени, як вони готуються до зими.
Слайд №1 Закінчи віршик
Прохолоди чиста просинь –
на поріг ступає осінь.
Вдаль від рідної землі
відлітають … (журавлі )
Осінь, осінь, листопад,
жовте листя стелить сад.
За моря в краї далекі
відлетіли вже … (лелекі )
Слайд .№2
Лелека, журавель
Живляться вони тваринами водойм. Взимку водойми вкриваються кригою.
Слайд №3
Качка, дики гуси
Живляться ці птахи переважно рослинами. Водойми вкриваються взимку кригою, а трав’янисті рослини в’януть восени.
Слайд №4
Зозуля, ластівка
Живляться комахами та гусінню. Восени комахи ховаються в затишні місця – щілини кори дерев, під опалим листям, у грунт.
Слайд №5
З настанням осені змінюється життя птахів. Вони не можуть знайти їжі, збираються у зграї і відлітають у теплі краї. Їх називають перелітними птахами.
Слайд Цікаво знати№6
Шпаки вирушають у дорогу величезними зграями, схожими на хмару. Холод і голод жене їх у тепліші місця. Весною вони знову повертаються в рідний край.
Слайд №7
Стрижі і ластівки летять у теплі краї зі швидкістю 130 км/ год.
Слайд№8
Вони живляться комахами, які зникають першими восени. Тому ці птахи відлітають першими
Слайд№9
Дикі гуси, дикі качки, лебеді, журавлі відлітають пізніше. Вони ще протягом деякого часу восени мають змогу добувати їжу.
Слайд оселі птахи №10
Живляться насінням лободи, щириці, подорожника, сосни, ялини, плодами калини, горобини, жолудями дуба.
Слайд № 11 Вправа Відкритий мікрофон
До діалогу запрошуються всі (учень зачитує запитання і дає відповідь
1.Які птахі першими відлітають з наших країв?
2. Чому осілі птахи наближаються до житла людей?
3. Які птахи прилітають до нас зимувати.
Слайд № 12 Гра» Впізнай птаха»( по групах)
Слайд № 13 « Оселі птахи»
(зайвий ворона, не вистачає дрізд, шпака вони перелітні)
Гра «що я зможу зробити для птахів? « ( годівничку, шпаківню, заготовити насіння»
Гра посади птахів до годівнички.
(У кожній групі стоїть годівничка. Вибрати тільки зимуючих)
Чи справдилися мої очікування?
Сюрприз.
Голуб символ мира. Ми хочемо подарувати голубів щоб був мир на нашій Україні.
Журавлик символ щастя, здоров’я . Щоб ви були щасливі і здорові.
(Дарують паперових голубів, журавликів)
Додому. Навчитися переказувати казку.
Прочитати ст.58 – 59 . розглянути малюнки.
Вчитель початкових класів Крупельницька Лариса Олександрівна
Місто Новгород – Сіверський
Гімназія №1 ім. Бориса Мойстенко