Розширити знання учнів про світ живої природи; формувати любов до рідного слова; розвивати мовлення, уяву, увагу; виховувати бережливе ставлення до рослин та тварин, повагу один до одного.
2 клас.
Тема. Усний журнал « Дивовижний світ природи».
Мета: поглибити знання учнів про світ живої природи; формувати любов до рідного слова; розвивати мовлення, уяву, увагу; виховувати бережливе ставлення до рослин та тварин, повагу один до одного
Хід заходу
І. Організаційна частина.
ІІ. Оголошення теми і мети заходу.
Природа – це цікава, дивовижна книга, яку ніколи не можна дочитати до кінця, яка приготувала для нас безліч неперевершених історій. Природа – це наш великий будинок, у якому повинно бути чисто та комфортно. Ми, люди, бережімо та шануймо природу, як рідну матусю. Сьогодні ми погортаємо сторінки журналу «Дивовижний світ природи». Юні журналісти підготували для вас поезії: дівчата – про свою улюблену квітку, а хлопці – про тварину. Підсумуємо здобуті знання на уроці природознавства. Попрошу всіх бути уважними, толерантними, активними. Провівши опитування, я з’ясувала, що для багатьох із вас улюбленою порою року є весна. Звичайно, весну ми порівнюємо з мамою, в цю пору пробуджується все живе від сну.
ІІІ. Презентація підготовлених художніх творів.
2. «Весна» Марія Познанська.
3. «Пролісок» Катерина Перелісна.
4. «Кульбабка» Тетяна Чорновіл.
5. «Сон-трава» М.Ігнатенко.
6. «Конвалії» Марія Познанська.
7. «Зацвіли ромашки» Михайло Литвинець.
8. «Жовтозілля Бессера».
9. «Ромашка» Марія Познанська.
10. «Троянди різнокольорові» Надія Красоткіна.
11. «Чорнобривці» В.Паронова.
12. «Мені над усе більш нічого не треба…» Володимир Вихрущ
Сонце дуже припікало,
Встигли ягоди дозріти.
Ми купались, загоряли,
Бо було чудове …(Літо)
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
Відпочили, а зараз нам пропонують свою добірку поезії про тварин наші хлопці.
1.«Білочка» Грицько Бойко.
2. «Їжаки» Тамара Коломієць
3. «Їжача хата» Олег Січкар.
4. «Підростай швиденько» Г.Сифонова.
5. «Ведмідь» Варвара Гринько.
6. «Кріт» Мирослава Вересюк
7. «Чапля» Надія Крайнюк.
8. «Співай, соловейку!» Марія Познанська
В жовте лист пофарбувала,
Урожай з полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця - …
(Осінь)
1. «Вередливий Бегемотик» Валерій Шульжик.
2. «Про зовсім нестрашного Лева» Олеся Овчар.
3. «Про барсів» Сергій Усенко.
4. «Ягуар»Ганна Чубач.
Лід на річках, тиша в лісах,
Віхола гуляє, снігом поле вкриває.
Хто скаже, хто знає,
Коли це буває?
(Зимою)
ІV. РОБОТА В ГРУПАХ
1. Гра «Знайди правильну відповідь».
Група №1. Прочитай назви птахів. Проведи лінію від кожного птаха до його назви.
Група №2 . Прочитай назви тварин. Проведи лінію від кожної тварини до місця її проживання.
2. Гра «Хто зайвий»
Завдання для першої групи.
Сорока Вовк Карась
Ворона Корова Окунь
Шпак Вівця Щука
Синиця Коза Сом
Горобець Кінь Карп
Голуб Собака Жаба
Завдання для другої групи.
Тюльпан Ялина Малина
Іриси Береза Ожина
Підсніжник Липа Липа
Гладіолус Кропива Ліщина
Мак Сосна Бузок
Троянда Дуб Смородина
Калина Ясен Шипшина
V. Підсумок уроку.
«Незакінчене речення»
Сьогодні на уроці … .
Природу потрібно … .
«Шануймо природу»
Шануймо природу – вона нам, як мати.
Кому ж, як не нам, берегти, захищати
Красу її ніжну, багатство незмірне,
І вод голубих дзюркотіння невпинне?
Бо кожна рослинка і кожна тваринка –
Це божі творіння, це наше коріння.
Це наше здоров’я, натхнення і сила…
Земля їх з поїла, плекала, ростила.
Шануй і побачиш: добром повернеться
Зігріта пташина, чистеньке озерце.
Посаджене дерево, зрошені трави, -
Все те, що зробив ти для спільної справи.
Євгенія Пахольчук
1