Урок з читання на тему: О. Пушкін «Казка про рибака та рибку» для 2 класу
Підготувала:
Вчитель 2 класу
КЗ «Добровеличківське НВО»
Чоботар Таміла Юріївна
Урок читання
Підготувала:
Вчитель 2 класу
КЗ «Добровеличківське НВО»
Чоботар Т.Ю.
Тема: О. Пушкін «Казка про рибака та рибку»
Мета: розширювати знання учнів про творчість великого російського поета О.С. Пушкіна; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів, вміння аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати любов до художнього слова. (зв’язок з українською мовою)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітає до нас.
ІІ. Мовленнєва розминка
1.«Задування свічки» (енергетизоване дихання)
В.п. – стоячи прямо, ноги на ширині плеч. Зробити вільний вдих і затримати дихання, поки це приємно. Скласти губи трубочкою. Зробити три короткі не часті видихи, ніби намагаючись задути свічку, яка горить: «фу- фу- фу». Під час вправи корпус тримати прямо. Відпочивати протягом п’яти дихальних циклів.
2.Згадайте скоромовку (на одному диханні)
3.Робота над скоромовкою
Мишеня у нірку чорну
Притягло трубу підзорну.
Ми тепер собі з нори
Всі побачимо двори.
І угледимо здаля —
Де той клятий кіт гуля.
4.Вступна бесіда
- Сьогодні ми продовжимо подорож у захопливий світ літературної казки. Мабуть немає жодної людини, хто б не був знайомий з цими казками.
5. Вікторина „З якої казки?”
Я показую молюнки ви відгадуете.
Відгадай загадку
У лусці мої боки –
Вони холодні та слизькі.
Плавать можу досхочу,
Та усе життя мовчу.
Виконать бажання швидко
Зможе золотенька … (рибка)
6. Хто автор?
7. Бесіда учителя
Олександр Сергійович Пушкін народився 26 травня 1799 в Москві. До 12 років Пушкін ніде не навчався, а у віці 12 років надійшов на навчання в Імператорський Царськосельський Ліцей, який вважався вищим Російським навчальним закладом. Пушкін закінчує ліцей в 1817 році, і випускається в чині колезького секретаря, після чого його визначають в Колегію закордонних справ. У 1820 році він закінчив поему «Руслан і Людмила» — перший великий твір. За епіграми, вольні вірші, що швидко розповсюджувалися по Петербургу, в 1820 році Пушкін був відправлений в південне заслання. За чотири роки він переїжджав у різні міста: Катеринослав, Кишинів, Одесу. Під час цього посилання ним були написані романтичні південні поеми «Кавказький пленник», «Бахчисарайський фонтан», «Брати розбійники», а в 1823 році він почав роботу над романом у віршах «Євгеній Онєгін». У 1824 році Пушкін був відправлений в північне заслання в маєток батьків Михайлівське, де після від’їзду родини жив з нянею. Там він продовжував роботу над «Євгенієм Онєгіним», писав «Бориса Годунова», вірші. 1826-1830 роки. На початку цього періоду Пушкін має аудієнцію з новим царем Миколою I, після якої поетові обіцяно найвище заступництво і відсутність будь-якої цензури для його творів. Однак через два роки після поеми «Полтава», а також, що стала відомою уряду «Гаврііліади» написаної ще в 1821 році, за Пушкіним встановлюють поліцейський нагляд. У 1830 році Пушкін посватався до Н. Гончарової. Перед одруженням він поїхав до маєтку в Болдіно, де змушений був затриматися через карантин. Цей період у творчості Пушкіна називають Болдинскою осінню, протягом якої він написав велику кількість літературних творів найрізноманітніших жанрів. У 1831 році Олександр Сергійович одружився. Його обраниця — Наталя Гончарова — була відомою красунею, у неї було безліч шанувальників, до яких Пушкін її ревнував. У ці роки він писав твори на історичні теми — «Дубровський», «Капітанська дочка», «Історія Пугачова». 7 січня 1833 Олександр Сергійович Пушкін обирається членом Російської Академії — центру по вивченню російської мови, заснованого Катериною II в 1783 році. У 1836 засновує літературний журнал «Современник». На жаль, доходи від продажів журналу не покрили навіть витрат на його створення. В листопаді 1836 року з’являється конфлікт Пушкіна з французьким офіцером Жоржем Шарлем Дантесом, причиною якого була ображена честь поета. 27 січня 1837 Пушкін був поранений Дантесом на дуелі і через два дні помер від перитоніту у себе вдома. Похований на кладовищі Святогірського монастиря Псковської губернії.
8. Сприймання та усвідомлення казки.
Подивіться в підручник. У якій формі написана ця казка?
9. Словникова робота
Ветха землянка
Невід
Відкуп
Роззява
Ночви
Баговиння
Світлиця
Недотепа
Телепень
10. Фізкультхвилинка
11. Робота над текстом
- читання „буксиром”
-читання „Незнайкою”
- читання „ ланцюжком”
- читання „дощиком”.
12. Повторення в казках „повтор” (вибіркове читання)
13. Бліцопитування
Як починається пушкінська «Казка про рибака рибку»?
Скільки років рибалив старий?
Де жив старий зі своєю старою?
Що було розбитим у старого зі старою?
Якими рибальськими снастями ловив рибу старий?
Чи піймав старий золоту рибку?
Скільки разів закидав старий невід в той день, коли спіймав золоту рибку?
14. Робота над фразеологізмом
„Залишитися біля розбитого корита”.
15. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці:
ДІЗНАЛИСЯ ПРО ...
Я ЗАПАМ’ЯТАВ ...
МИ ПОВТОРИЛИ ...
МЕНІ СПОДОБАЛОСЯ ...
16. Д/з Виразно читати. Переказувати, відповідати на питання.