Тема.
Совість у людини - головне.
Василь Сухомлинський "Горбатенька дівчинка"
Мета.
Вчити аналізувати та оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб;
формувати вміння визначати головну думку твору;
поглиблювати знання дітей про загальнолюдські моральні якості;
удосконалювати читацькі навички.
Розвивати зв'язне мовлення, критичне мислення, вміння висловлювати власну думку.
Виховувати кращі риси людини: доброту, чуйність, бажання не залишати на одинці з своєю бідою немічних людей, інвалідів.
Обладнання.
Розсипане слово «ОПОВІДАННЯ», складові таблиці, листи для вікторини, портрет В.О.Сухомлинського, деформоване прислів'я, слова – риси характеру для асоціативного куща, малюнок дівчинки і назва твору, слова для словникової роботи і уточнення значень слів і виразів, запитання до гри «Швидко відповідай», завдання для роботи в парах, інтерактивна вправа «Мікрофон»
Тип уроку: засвоєння нових знань
Тема.
Совість у людини - головне.
Василь Сухомлинський "Горбатенька дівчинка"
Мета.
Вчити аналізувати та оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб;
формувати вміння визначати головну думку твору;
поглиблювати знання дітей про загальнолюдські моральні якості;
удосконалювати читацькі навички.
Розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, вміння висловлювати власну думку.
Виховувати кращі риси людини: доброту, чуйність, бажання не залишати на одинці з своєю бідою немічних людей, інвалідів.
Обладнання.
Розсипане слово «ОПОВІДАННЯ», складові таблиці, листи для вікторини, портрет В.О.Сухомлинського, деформоване прислів’я, слова – риси характеру для асоціативного куща, малюнок дівчинки і назва твору, слова для словникової роботи і уточнення значень слів і виразів, запитання до гри «Швидко відповідай», завдання для роботи в парах, інтерактивна вправа «Мікрофон»
Тип уроку: засвоєння нових знань
Всі почули ви дзвінок
На улюблений урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка
А за ними і хлоп'ятка.
Ласкавинки посилаймо.
Працювати починаймо!
Сі-сі-сі - будьте впевнені усі,
Уть-уть-уть - весняні місяці ідуть,
Не-не-не - засяло сонечко ясне,
Іх-іх-іх - обігріло нас усіх.
Ами-ами-ами - вже весна не за горами.
Іти-іти-іти - їй радіють усі діти
Ки-ки-ки - і звірята, і пташки,
Ля-ля-ля - зрадіє матінка-земля!
Без проблем щоб всім читати,
Із складовою табличкою слід попрацювати!
А яка нам буква буде у нагоді?
Загадка цікава стане у пригоді!
А) Загадка про букву:
Коли все у тебе гарно,
Коли день пройшов не марно,
Наче квітка розквітаєш,
На обличчі її маєш.
Посміхаються вуста.
Що це? Відповідь проста. (Посмішка) - вивісити смайлик
Б) Читання за складовою таблицею П.
А) Робота над жанром твору, що вивчається.
ОВАПОДІНЯН (Оповіда́ння — невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу.)
Методика «Мозковий штурм»
Б)Літературна вікторина
«У привокзальному садку»
«Про що думала Марійка»
«Про що думала Марійка»
«У привокзальному садку»
Лиш той, хто вміє інших поважати.
Дружити вміє і товаришувати,
Той зможе у житті порядним стати.
І з чого починається людина треба прочитати.
А) Читання деформованого прислів'я
надиЛю чипонасяєть з брадо.
Людина починається з добра.
(Про людину судять по її справах, по її вчинках і словах. )
(Лагідне, дружнє, турботливе ставлення до інших і самого себе)
Б) «Асоціативний кущ» до слова доброта
Співчуття
Працьовитість
Сміливість
Товариськість
Любов
Чуйність
Посидючість
Веселість
Людяність
Турбота
Заздрісність
Замкнутість
Милосердя
А) Робота над назвою оповідання, ілюстрацією до нього.
Б) Словникова робота
- Читання слів: («Луною», читають дівчатка, читають хлопчики)
Чорноокий
горбатенька
пустотливих
насмішки
цікавість
здалеку
полегшено
Затамував подих – завмер, причаївся
Живенько – швидко;
Благав – просив;
Очі впились – уважно , пильно дивитись ;
Іспит – екзамен , перевірка ;
Перевів подих – заспокоївся, полегшено зітхнув;
Горбатенька дівчинка
Клас розв’язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.
Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п'ять пар очей впилися у незнайому дівчинку.
Вона була горбатенька.
Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він подивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.
У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивились на дівчинку й лагідно всміхалися.
Учитель полегшено перевів дух.
- Цю дівчинку звуть Оля, - сказав директор, – вона приїхала до нас здалеку, хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?
Усі шість хлопчиків і дівчаток, що виділи за першими партами, піднесли руки:
- Я…
Учитель тепер спокійний: клас витримав іспит.
- Як ви вважаєте, чи правильно вчинили діти?
(5 разів)
Схилились над зошитами
Мовив
Зайшов УЧИТЕЛЬ
Тридцять п'ять пар очей впилися
Була горбатенька ДИРЕКТОР
Затамував подих
Лагідно всміхалися УЧНІ
Полегшено перевів дух
Витримав іспит. ДІВЧИНКА
А) Інтерактивна вправа «Мікрофон». Продовжить думку:
На уроці:
я навчився…
я дізнався…
я зрозумів…
я хотіла б…
Б) Оцінювання учнів
В) влучний вислів
Сказав мудрець:
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це - не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізняє від мавпи і від звіра .
Хай оживає істина стара –
Людина починається з добра.
1