3 клас Літературне читання, музика.
Тема: Вже брами літа замикає осінь
Ліна Костенко «Вже брами літа замикає осінь», «Шипшина важко віддає плоди» вивчення пісні на слова М. Івенсен, муз.Т.Попатенко «Шпачок прощається».
Мета: розширити поняття «Пісенність»,розучити нову пісню,познайомитись із творчістю Ліни Костенко, удосконалювати навички виразного читання, розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, виховувати любов до музики. Культуру слухати та обговорювати музичні твори.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Музичне вітання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На уроках музичного мистецтва ми дізналися що музика може зображувати картини природи. От зараз ми послухаємо музику яку ви вже чули на попередніх уроках . Пригадаємо що це за твір і хто його автор.
(Звучить музичний твір)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Діти, ви здогадалися що це за музика і хто її автор?(відповіді)
Звучала музика П.І.Чайковського «Пори року». Мова йде про осінь про місяць жовтень. Чайковський чудово відтворив цю пору року музичною мелодією. А Ліна Костенко - українська поетеса прекрасно описує осінню пору у віршах.
Ось як починалася осінь у поезії поетеси
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
1.Вже брами літа замикає осінь(читання вірша учителем)
Прийшла до нас осінь. Пташки відлітають у вирій. Закінчилося літо. Перестали виспівувати концертом цвіркуни та перепілочки.
2.Вибіркове читання.
- Прочитайте рядки вірша у яких сказано що робив чорногуз;
- Що робила осінь?
- Що зробили цвіркуни й перепілочки?;
Як називаються такі слова, які вказують на дію?(поклонився, замикає, припинили)
3. Читання вірша «Шипшина важко віддає плоди»
- Як ви розумієте прохання шипшини?
- Де використовують її плоди?
- Що вам відомо про їх цілющі властивості?
Прочитайте з відповідною інтонацією спонукальні речення
4. Які приказки та прислів’я про осінь вам відомі?
5.Гра «Чарівниця».
У вчителя у руках паличка, вона - «чарівна». До кого з учнів вчитель доторкається той і читає вірша.
6. Гра «Відгадай»
Діти слухають музичні твори. Якщо це пісня-плескаємо один раз; танець- два рази; марш - три рази.
7.Гра «Хто швидше»
Розгадати ребус. Що є найважливішим елементом пісні?(мелодія)
V. Вокально-хорова робота
1.Розспівка
2.Знайомство з піснею (демонстрація пісні «Шпачок прощається»)
-Який характер музичного твору?
3.Розучування пісні (ст.19 по підручнику)
VI. Підсумок уроку.