Тема «Рахуємо здоров’я»
Інтегрований урок з математики та біології
Мета уроку: формувати практичні вміння і навички учнів,застосовувати набуті знання до розв’язування різних типів задач; розвивати логічне мислення, творчі та інтелектуальні здібності учнів; виховувати любов до математики та біології, відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих; формувати в учнів цілісного світогляду про навколишній світ; сприяти підвищенню інтересу учнів до матеріалу, що вивчається.
Тип уроку. Урок застосування знань і вмінь.
Обладнання: схеми, таблиці, картки з завданням, відеоматеріали.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель математики. У нас сьогодні буде незвичайний урок. Хочу, щоб він запам’ятався і став в нагоді кожному з вас.Ви,мабуть,помітили,що тема уроку записана не повністю. Я вас прошу допомогти мені. Зараз кожен з вас отримує завдання,вирішує його і знайде місце своєї літери(літера написана на цьому ж листочку )
(2-1)0 =1 (літера З)
28/27=2 (літера Д)
()-1=3 (літера О)
26/24=4 (літера Р)
()-1=5 (літера О)
612/611=6 (літера В)
()-1=7 (знак ’)
29/26=8 (літера Я)
Зібрали слово «здоров’ я»
Оголошується тема, мета.
Учитель математики: Цей урок я буду проводити не сама. Як ви важаєте , якого ще вчителя ми повинні запросити і чому.( Учитель біології)
ІІ.Узагальнення вивченого матеріалу
Презентація «Притча про здоров ’я» З давніх давен, на горі Олімп жили–були боги.
Стало їм сумно, вирішили вони створити людину і заселити планету Земля.
Стали вирішувати: якою повинна бути людина. Один з богів сказав: «Людина повинна бути сильною», другий сказав: «Людина повинна бути здоровою», третій сказав: «Людина повинна бути розумною».
А один з богів сказав так: «Якщо все це буде у людини, то вона буде така,як ми».
І, вирішили вони сховати головне, що є у людини– його здоров’ я.
Почали думати, вирішувати – куди б його сховати?Одні боги запропонували сховати здоров ’я глибоко в синє море,інші–за високі гори. І самий мудрий з богів сказав: «Здоров’ я треба сховати в саму людину.»
Так і живе з давніх часів людина, намагаючись знайти своє здоров’ я.
Да ось не кожен може знайти та зберегти коштовний дар богів!
Учитель біології:
Здоров'я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми (діти - через необізнаність, дорослі - через легковажність) бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров'я легко, а повернути – дуже важко, іноді неможливо. Основною ознакою здоров’я є здатність до значної пристосованості організму , до впливів різноманітних чинників зовнішнього середовища. Завдяки цьому здоровий організм може витримувати значні фізичні та психічні навантаження, не тільки пристосовуючись до дії екстремальних чинників зовнішнього середовища, але й повноцінно функціонувати в ци умовах. Таким чином, здоров’я доцільно розглядати і як здатність організму активно та повноцінно пристосовуватись до змін оточення. Можна сказати, що здоров’я – це здатність організму перебувати в рівновазі з оточенням
Лікарі стверджують: здоров'я людини на 10% залежить від спадковості, на 5% - від медицини, а решта - у руках самої людини. Укажіть, який відсоток здоров'я у ваших руках?.
Відповідь: 85%
Вчитель біології:
У цьому році ми вивчаємо з вами анатомію і фізіологію людини,тобто пізнаємо самі себе.
1) Першу систему органів,яку ми вивчили-це травна система.
-Яке значення має травна система для людини?
Виконайте завдання1 у листку здоровя
-Які речовини необхідні людини для життєдіяльності?
-Що відбувається з людиною при неправильному харчуванні?
СЛАЙД 1
Вчитель математики:
Пропонуємо вам задачу на здорове харчування.
Задача.
Вага салату 300 гр.
Зелена цибуля становить 60 гр. салату, петрушка - гр., олія – 15 гр.
Яка вага головного інгридієнта, листя кульбабки?
Розв’яжіть та приведіть число до стандартного виду.
Вчитель біології:
-напишіть висновок(правильне харчування)
2) Дихальна система
-Яку функцію виконує дихальна система у людини?
- Виконайте завдання2 у листку здоров я
СЛАЙД 2
Вчитель математики
А зараз ми розв’яжемо задачу на визначення рівня забрудненості повітря.
Задача
В нашій школі 100 учнів. Кожний другий приніс в школу на взутті 20 гр. пилу, що становить 1000гр. Технічки прибрали 400гр. Скільки пилу залишилось у повітрі, яким ми дихаємо?
Відповідь приведіть до стандартного вигляду числа.
Висновок Не палити
3) Кровоносна система
-Функції кровоносної системи.
- Виконайте завдання2 у листку здоров я
СЛАЙД 3(серце спортсмена і людини,що палить)
Вчитель математики
Діти, зараз ми з вами розв’яжемо задачі на шкідливість паління. Пропоную вам дві задачі на вибір.
Задача(варіант І)
В одному з відділень лікарні знаходиться 60 людей,
Які отримали захворювання в результаті паління тютюну. Підлітків серед них в 2 рази більше, ніж дорослих. Скільки підлітків могли б залишитись здоровими?
Відповідь запишіть в стандартному вигляді числа.
Задача (варіант ІІ)
В лабораторії проводили дослід: помістили 20 мишей в банки та періодично заповнювали їх тютюновим димом. Захворівших на рак в 4 рази більше, ніж здорових. Скільки мишей захворіли?
Відповідь запишіть в стандартному вигляді числа.
І ще одна задача про наше з вами здоров’я, а саме про здоров’я серця.
Задача
Треноване серце у стані спокою за одне скорочення виштовхує 100 крові, при посиленій роботі – 300 , а нетреноване серце – у двічі менше. Скільки крові виштовхує нетреноване серце 1) в стані спокою (розв’язує І ряд)
2) при посиленій
роботі.(розв’язує ІІ ряд)
Відповідь запишіть в стандартному вигляді числа.
ІІІ. Висновок
Висновок Займатися спортом
Загальний висновок( Щоб людина була здоровою треба кожному з вас
А зараз пропонуємо вам переглянути презентацію про здоровий спосіб життя.
ІV.Оцінювання.
Знайдіть своє місце на відповідній сходинці та намалюй смайлик у відповідності до того, на скільки сподобався урок.
1 сходинка Я зрозумів цей матеріал, але є питання
2 сходинка Я зрозумів цей матеріал
3 сходинка Я зрозумів цей матеріал та можу розповісти іншим.
V.Підсумок .Д/З
Скласти раціон здорового харчування на 1 день.
До цього раціону складіть дві задачі та розв’яжіть їх.
Повторити «Стандартний вигляд числа».
Додаток
Листок здоров’я
Підпиши органи, зображені на малюнку
Висновок
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Знайди помилку
Висновок
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Знайди місце
1-аорта,2-лівий шлуночок,3-правий шлуночок,4-мале коло кровообігу,5-велике коло кровообігу.
Висновок
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Укажи функцію органа.
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------