Інтегрований урок з математики та інформатики.
Тема: Узагальнення вивченого матеріалу з тем
"Звичайні дроби. Графічний редактор"
Мета:
Математика: Узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми « Звичайні дроби»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв'язування вправ; розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки; виховувати інтерес до знань, самостійність, взаємоповагу, культуру математичних записів.
Інформатика:Формувати знання учнів про призначення програми „Paint" та уміння і навички виконувати малюнки у графічному редакторі. Розвивати: творчу уяву, почуття композиції, творчу пізнавальну активність, координацію і точність рухів, логічне мислення. Виховувати художній смак у доборі кольорів, культуру праці, інтерес до вивчення інформатики, уважність, уміння працювати в парі з іншим учнем. Показати учням важливість знань інформатики для вивчення математики.
Інтегрований урок з математики та інформатики.
Тема: Узагальнення вивченого матеріалу з теми
Мета:
Математика: Узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми « Звичайні дроби»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування вправ; розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки; виховувати інтерес до знань, самостійність, взаємоповагу, культуру математичних записів.
Інформатика: Формувати знання учнів про призначення програми „Paint” та уміння і навички виконувати малюнки у графічному редакторі. Розвивати: творчу уяву, почуття композиції, творчу пізнавальну активність, координацію і точність рухів, логічне мислення. Виховувати художній смак у доборі кольорів, культуру праці, інтерес до вивчення інформатики, уважність, уміння працювати в парі з іншим учнем. Показати учням важливість знань інформатики для вивчення математики.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань.
Вид уроку: інтегрований урок математики з інформатикою.
Обладнання: ПК, презентація, роздатковий матеріал – завдання для самостійного виконання, пам’ятки для учнів.
План уроку
І. Організаційна частина. /1хв./
ІІ. Вступне слово вчителя. /2хв./
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. /3хв./
IV. Повідомлення теми і мети і завдань уроку. Мотивація навчальної
діяльності. /3 хв./
V. Застосування знань, формування вмінь та навичок. /30хв./
VIІ. Домашнє завдання. /1хв./
VIІІ. Підсумок уроку. /1хв./
Хід уроку
Учитель: Діти, сьогодні у нас незвичайний урок математики. На цьому уроці ми поєднаємо математику з інформатикою. Отже, наш урок – інтегрований.
Нас об’єднує любов до математики, бажання працювати на комп’ютері. Приязно подивимось один одному в очі, побажаємо натхнення в роботі. Сьогодні ми будемо працювати із зображеннями, які ви створили на уроці інформатики у графічному редакторі Paint.
Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання кожного етапу уроку, де ви підчас уроку будете вписувати свої зароблені бали. Візьміть і підпишіть свій бланк.
Бланк оцінювання
Учня 5 класу
_________________
Вид роботи |
Мак. бал
|
Власна оцінка |
Оцінка вчителя |
Домашнє завдання |
1б. |
|
|
Кросворд |
1б. |
|
|
Вправа «Три конверти» |
1б. |
|
|
Розшифровка малюнків |
2б |
|
|
Наші успіхи |
3б |
|
|
Фізкультхвилинка |
|
|
|
Знайди невідоме! |
2б. |
|
|
Завдання на випередження |
2б. |
|
|
Щоб записати тему сьогоднішнього уроку, ми з вами розгадаємо кросворд.
з |
н |
а |
м |
е |
н |
н |
и |
к |
|||||||||
д |
о |
д |
а |
в |
а |
н |
н |
я |
|
||||||||
н |
е |
п |
р |
а |
в |
и |
л |
ь |
н |
и |
й |
|
|||||
ч |
и |
с |
е |
л |
ь |
н |
и |
к |
|||||||||
|
м |
і |
ш |
а |
н |
і |
|
||||||||||
п |
р |
а |
в |
и |
л |
ь |
н |
и |
й |
||||||||
|
д |
і |
л |
е |
н |
н |
я |
||||||||||
д |
р |
і |
б |
|
|||||||||||||
У виділеному стовпчику читаємо слово «звичайні». Взявши останнє слово кросворду «Дріб» в множині «Дроби», маємо тему сьогоднішнього уроку «Звичайні дроби»
Записали тему сьогоднішнього уроку в зошити.
Учитель. Сьогодні ми узагальнимо наші знання по даній темі. До нас приїхав гість з редакції газети «Математика». Поцікавимося, з чим він приїхав до нас?
Працюватимемо в групах.
Учень. (представник газети «Математика»). Я привіз вам математичну скриньку, у якій знаходяться три конверти від наших дописувачів.
Завдання для учнів . Виконати усно приклади на обчислення дробів.
Клас об’єднується у три групи і кожен учень дає відповідь на одне запитання.
Конверт 1. Завдання. Виконати дії з звичайними дробами.
; ; ; .
Конверт 2. Завдання. Виконати дії з звичайними дробами.
; ; ; .
Конверт 3. Завдання. Виконати дії з звичайними дробами.
; ; ; .
Учитель. Молодці! Ви справилися з цим завданням.
А чим ще здивує нас газета «Математика»?
Учень. Допоможіть нам розшифрувати дані малюнки.
Учитель. Щоб виконати це завдання нам потрібні ще й знання з інформатики.
Правила техніки безпеки.
Учитель. (Учні сідають за комп’ютер).
Ваші комп’ютери ввімкнено, тому починаємо працювати. На ваших робочих столах знаходиться папка «МАТЕМАТИКА 5 КЛАС». Відкрийте її.
Висвітлюються картинки на моніторі, потрібно записати дріб.
Учитель. І ще одне завдання ми отримали від кореспондентів газети «Математика»
Учень 3. Шановні учні! Виконайте завдання і поділіться своїми успіхами.
Учитель. Завдання «Наші успіхи» потребує знань з відомої нам програми «Paint». Кожна пара повинна вибрати, дивлячись на ( Слайди 8,9) презентації, одну із заданих геометричних фігур, побудувати її у графічному редакторі. Поділити її на 12 рівних частин за результатами рівнів досягнення кожного учня у нашому класі. І виділити дробом: Високий рівень, зафарбувавши червоним кольором; Достатній – синім; Середній – зеленим; Початковий – сірим.
Рівень досягнення |
Високий |
Достатній |
Середній |
Початковий |
К-сть учнів |
3 |
5 |
3 |
1 |
Фізкультхвилинка. (Вправа для очей)
Учитель. А зараз попрацюємо колективно. Ваше завдання.
Троє учнів розв’язують рівняння біля дошки.
Учитель математики . А на завершення уроку визначимо спритнішого учня.
Хто швидше обчислить ¾ год + 10 хв + 30 с.
Отже, ми з вами допомогли кореспонденту підготувати розв’язки до математичних завдань, зробити малюнки за допомогою графічного редактора, який нам відомий з уроків інформатики, крім того повторили та закріпили знання і вміння з теми « Звичайні дроби».
Підрахуємо оцінки на своїх бланках та зобразимо їх на колі звичайним дробом. ( Кожен учень одержує коло, поділене на 12 частин і замальовує звичайний дріб, який він одержав на бланку)
На дошці написано домашнє завдання.
Математика – №453.
Інформатика – придумати малюнки з використанням звичайних дробів у графічному редакторі.
Інтерактивний прийом «Валіза знань»
В свою уявну валізу з уроку ви покладете смайлик номер..?
1