Сценарій проведення тижня математики в школі
Мета: Розвивати логічне мислення і кмітливість учнів в нестандартних ситуаціях, інтерес до математики, її історії. Виховувати цілеспрямованість, вміння відстоювати свою точку зору.
|
Тиждень математики
Указ цариці математики
І-ий глашатай:
в день перший місяця березня другого тижня всім отрокам обителі цієї, газети математичні на конкурс представити
ІІ-й глашатай:
в день другий наказую вияснити, хто в моєму володінні є найрозумнішим, даби розум ваш не лінощами, а трудом був зайнятий і щоб душі ваші возрадувалися увеселінням цим!
І-ий глашатай:
В день третій ми будемо розважатися, аби не сприйняли нас вельми пихатими і сухими у відносинах наших.
Хто не злякається і хоче доблесті і славу собі знайти, повинен з’явитися на інтелектуальне шоу «Еврика».
ІІ-й глашатай:
День четвертий займемося задачами конкурсу «Кенгуру» у володіннях моїх.
І-ий глашатай:
П’ятий день волає до нас за допомогою і просить розповісти і роз’яснити, що таке софізми в моєму царстві і знайти правильний вихід із лабіринту софізмів.
Гіннес – приколи Ізюмської школи
Все наше життя пов’язано з математикою:
Іде відлік часу нашого життя, ми вимірюємо, зважуємо, порівнюємо.
Неможливо уявити собі життя без чисел, вони оточують нас скрізь, вони можуть бути дуже маленькими і дуже великими.
Мабуть, всім відома книга рекордів Гіннеса, туди записані найбільші досягнення людей. Сьогодні ми відкриваємо сторінку нашої шкільної книги Гіннеса.
Інтелектуальна гра для учнів 5 класу
« ЕРУДИТ»
Мета: Розвивати логічне мислення і кмітливість учнів в нестандартних ситуаціях, інтерес до математики, її історії. Виховувати цілеспрямованість, вміння відстоювати свою точку зору.
Правила гри
У грі беруть участь дві команди п’ятикласників .
Ведучі - учні старших класів.
І КОНКУРС
Підібрати до кожного математичного поняття відповідний йому термін.
А |
трикутник |
частка |
1 |
Б |
доданок |
корінь |
2 |
В |
ділене |
градус |
3 |
Г |
рівняння |
вершина |
4 |
Д |
кут |
сума |
5 |
Відповідь: А4, Б5, В1, Г2, Д3
ІІ Завдання задає колобок
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайчика втік,
Я від вовчика втік.
Рятуйте мене, діточки, за мною біжить лисиця, хоче мене з’їсти.
Білочка дала мені підказку, куди сховатися, але я в школу не ходжу і не можу відгадати. Допоможіть, тільки швидше, а то лисичка скоро буде тут.
Виконайте завдання і за допомогою коду прочитайте, куди мені заховатися.
КОД А В Л К О С Т І Х
0 2 5 9 6 7 4 1 8
103524 х 5 =
40245 х 2 =
Відповідь: 517 620 80490
( Лісова хатка)
ІІІ Конкурс музикальний (пісня « два кольори”)
Звучить мелодія пісні, в словах якої зустрічаються числівники.
Виграє та команда, яка першою відгадає пісню . Вона й заробляє пісенні два бали , а потім команди разом співають цю пісню.
ІY завдання задає листоноша.
Діти, допоможіть! В мене залишилось 4 листи . Лист, в якому відповідь до завдання співпадає з номером будинку потрібно доставити за адресою . Листоноша дає кожній команді по 4 листи , а вони відшукують, який лист має відповідь 38.
Y конкурс
Капітану команди дають 12 листочків на яких написано математичні терміни. Не називаючи цих слів кожен капітан пояснює своїй команді те, що написано на листочку. Виграє та команда, яка швидше справиться з завданням. Завдання виконують по черзі, ведучий веде відлік часу за допомогою секундоміра.
Завдання І команді : Відрізок, об’єм , периметр, циркуль трикутник, кут, лінійка, число 12, куб, косинець, коло.
Завдання ІІ команді: пряма, квадрат, промінь, площа, прямокутник, розгорнутий кут, прямокутний паралелепіпед, прямий кут, число 1, рівняння, рівнобедрений трикутник, транспортир.
YІ конкурс--- музикальний( пісня « Ой на горі два дубки»)
YІІ завдання задає Шерлок Холмс
Діти, у моїй детективній конторі у зв’язку зі збільшенням замовлень виникла потреба розширити штат . Я шукаю собі помічників серед учнів, які володіють принципами логічних і нестандартних міркувань.
Подивіться уважно на схему. Два слова на ній зашифровані числами , а третє слово не зашифроване. Вам потрібно записати число , яке відповідає третьому слову.
Коло 2131
Ліс 398
Колосок ?
Відповідь: (2132812)
YІІІ завдання . Аукціон прислів’їв.
Кожна команда почергово називає прислів’я , що містить числа.
Орієнтовна відповідь:
Одна голова добре, дві ліпше.
Одна ластівка весни не робить .
В роботі «ох» , а їсть за трьох.
Влітку один тиждень рік годує.
ІХ завдання
Інсценівка - уривок з п’єси І.Нечуя – Левицького «Кайдашева сім’я»
Команди дивляться уривок, а потім ведучий пропонує дати відповідь на запитання « Скільки дівчат назвали Лаврін і Карпо?»
Х конкурс. Гра « Ось я»
Учасники стають в одну шеренгу . Кожний по черзі називає число , але замість чисел, які діляться на 3, або закінчуються на 3 , кажуть «Ось я». Хто помилився -- вибуває. Той ,хто залишився приносить своїй команді 2 бали.
ХІ конкурс музикальний (пісня «Розпрягайте , хлопці ,коні»)
ХІ завдання задає Буратіно
Черепаха Тортила дала мені золотий ключик. Але він відкриє тільки тоді чарівний замок, коли я виконаю її завдання. Мені потрібно з’єднати стрілками ключик і замочок. Кожен ключик підходить тільки до одного замочка.(однакові відповіді) Допоможіть мені , діти.
ХІІІ конкурс історичний
А зараз запитання з історії математики.
1.Символом справедливості в Стародавньому Єгипті вважався страус. Чому? (Пір’їна страуса має однакову ширину по всій довжині)
2. Це було у 1101 році. Король Англії Генріх І звелів виміряти відстань від кінчика його носа до кінця середнього пальця витягнутої руки. За цією міркою було виготовлено зразок офіційної англійської одиниці довжини. Назвіть цю одиницю.( ярд)
3. Всі ви читали казку про Дюймовочку. Це казка про маленьку дівчинку висотою 1 дюйм. Який був у неї зріст в сучасних одиницях виміру? (2,54 см)
4. Що означали ці знаки в Стародавньому Єгипті?
(«+» і «-«)
ХІY конкурс
Чи знаєте ви:
-скільки сходинок між першим і другим поверхом нашої школи?
-скільки вікон в нашій школі?
-скільки дверей в нашій школі?
-хто є автором підручника з математики для 5 класу?
-на якій сторінці закладка, якщо в книзі 426 сторінок ?
(Виграє та команда, яка дасть точнішу відповідь)
ХY конкурс музикальний (пісня «дві тополі»)
ХYІ завдання задає Шерлок Холмс
Тут зашифровано прислів’я . Ключем до шифру є таблиця множення.
Ключ до шифру
|
2 |
3 |
8 |
9 |
1 |
і |
р |
в |
д |
4 |
в |
с |
и |
м |
5 |
а |
ж |
з |
н |
7 |
о |
- |
- |
- |
шифр
12, 2, 36 |
3, 10, 40, 2 , 8 |
8, 2, 9, 36, 2 ,3 |
14, 9, 32, 45 |
3, 10, 40 |
8, 2, 9, 3,..2, 16 |
(Сім раз відмір, один раз відріж) 12= 4х3 --- буква с.
ХYІІ завдання задає Червона Шапочка
Дорогі діти! Я йду до своєї бабусі в гості. У мене в кошику 14 пиріжків : з м’ясом, грибами і капустою. Пиріжків з капустою найбільше, причому їх вдвічі більше , ніж пиріжків з м’ясом, а пиріжків з м’ясом менше, ніж пиріжків з грибами . Скільки пиріжків з грибами у мене в кошику?
Відповідь : 5 пиріжків.
Слово надається журі. Нагородження переможців.
Література