Урок-гра проводиться як підсумковий з теми “Множення 7 та ділення на число
вдосконалення і розширення кола знань; розвитку розумових здібностей дітей, сприяти активізації пізнавальних інтересів через гру, формувати мовленнєву і комунікативну компетентності, зробити процес навчання пошуковим, привабливим,підтримувати інтерес до знань, виховувати дружні, товариські стосунки під час гри.
Урок-гра «Що? Де? Коли?»
Урок математики в 3 класі
Тема: Закріплення знань з теми «Множення числа 7 та ділення на число 7».
Мета: Закріпити знання з теми “Множення 7 та ділення на число 7”, вдосконалювати і розширювати коло знань; розвивати розумові здібності дітей, сприяти активізації пізнавальних інтересів через гру, формувати мовленнєву і комунікативну компетентності, зробити процес навчання пошуковим, привабливим,підтримувати інтерес до знань, виховувати дружні, товариські стосунки під час гри.
Обладнання: табло, конверти, скринька, екран, комп’ютер, дидактичні ігри, сигнальні картки.
Тип уроку:систематизація знань,умінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент:
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
Тож запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
ІІ. Мотивація: Що за тему ми вивчили? (Множення числа 7 та ділення на 7). Де ми будемо застосовувати знання табличного множення та ділення? ( при розв’язуванні задач, рівнянь, прикладів). Коли нам знадобляться ці знання? (На уроках математики, при написанні контрольних робіт, в різних життєвих ситуаціях, коли треба швидко порахувати).
ІІІ. Хід гри:
І тур:
– З нами грає Котигорошко (учитель читає завдання з конверта): «Дорогі знавці, я знаю, що ви вмієте усно рахувати і засвоїли таблицю множення числа 7.
Ось завдання перше вам,
Нашим славним знатокам.
Треба рахувати вміло,
Швидко, правильно, сміливо»
Перевірка усних обчислень:
І ряд
Гра «Злови рибку».
Учні отримують від учителя по паперовій рибці, на звороті якої записано відповідь одного з прикладів, знаходять його і записують біля нього одержану відповідь.
Робота в зошиті з друкованою основою.
Індивідуальне опитування (біля дошки). Замість «зірочок» вставте слова «збільшити (зменшити), на (у)», щоб рівності були правильними:
а) 6 * 7 = 42
б) 6 * 9 = 15
в) 56 * 7 = 49
г) 56 * 7 = 8
д) 2 * 2 = 4
Підготуватися і розповісти правило про знаходження невідомих компонентів:
х + 20 = 42 х – 13 = 12
х · 6 = 24 33 – х = 13 8 + х = 80
ІІ ряд
Гра «Не помились»
Діти по колу передають кульку і називають приклад на множення чи ділення числа 7.
ІІІ ряд
Гра «Два на два - чотири»
Кожен гравець отримує по великій карті і комплекту відповідних їй маленьких карточок з прикладами (по 9 штук до кожної відповідної карти). По команді ведучого діти починають розкладасти свої карточки на великій карті, вибираючи на ній відповідні відповіді. Розв’язавши усі приклади, правильно розташувавши всі карточки, дитина тим самим складе з них картинки.
Рахунок: …
ІІ тур
- Зі знавцями третього класу гратиме Царівна-жабка.
Гра: «Влучно попади в ціль»
– Розв’яжи рівняння – і ваша стріла потрапить до Царівни-жабки, яка виконає ваше бажання – дасть легке завдання.
1. Самоперевірка. Діти розв’язують рівняння в зошитах з друкованою основою, звіряють з відповіддю в жабки.
2. Вирази і числа у рядках стоять.
Треба вам їх, діти, швидко порівнять.
Часу ви не гайте, вирази рівняйте.
(Взаємоперевірка. Піднімають руки тоді, коли в парі однакові відповіді).
Рахунок: …
ІІІ тур
– Зі знавцями третього класу грає Буратіно:
«Я знаю від Мальвіни:
Зарядка – перш за все.
Станьмо, діти, по порядку,
Дружно зробимо зарядку!»
Фізкультхвилинка
Довго ми уже сиділи,
Ноги наші аж помліли.
Треба всім нам розім’ятись
І зарядкою зайнятись.
«Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів –
Наче ключика згубив.
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки стати.
Дерева високі-високі,
Травичка низенька-низенька.
Вітер травичку колише-гойдає.
То вправо, то вліво нахиляє,
То вперед, то назад.
Птахи летять-відлітають,
А діти тихенько на місце сідають.»
Рано, діти, вам радіти,
Слід задачу ще зробити!
Добре треба міркувати, –
Щоб її вже розв’язати.
Робота над задачею:
Рахунок: …
ІV тур
– З вами грає Лисичка-сестричка: «Шановні знавці! Хочу перевірити, чи обізнані ви з геометричними фігурами? Яка геометрична фігура у мене в скриньці?» Завдання в конверті: це – чотирикутник, в якого всі кути прямі, а протилежні сторони – однакові. Яка фігура лежить у скриньці?
Додаткове питання: знайди периметр цієї фігури, якщо довжина її – 4см, а ширина – 2см.
V тур
– Незнайко – хлопець хоч куди, але самостійно нічого не вміє зробити. Послухаємо його завдання.
Незнайко:
«Самостійно попрацюйте.
Помилок не буде – факт!
Ви уважно поміркуйте,
Щоб вийшов добрий результат»
Самостійна робота: розв’язання прикладів в зошиті з друкованою основою.
Рахунок: …
VІ тур
– З вами грає давня знайома: тітонька Сова – мудра голова. Вона хоче перевірити вашу кмітливість, вміння думати і міркувати. Завдання з логічним навантаженням:
Рахунок: …
ІІІ. Підсумок.
– Завершилася наша гра перемогою знавців над командою казкових героїв. Бо ми були дружні, а в дружбі – сила.
– Підніміть сигнал, хто відмінно знає таблицю?
– Хто добре?
– Кому треба довчити, попрацювати?