Інтегрований урок з математики у 3 класі. Урок з використанням STEM – технологій.

Про матеріал

Тема: Міри довжини. Міліметр.Відношення між одиницями мір довжини.Кресленні і вимірювання відрізків.

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею довжини — міліметром; повторити перетворення іменованих чисел; вправляти у кресленні і вимірюванні відрізків; формувати вміння розв'язувати задачі на три дм складанням виразу; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

Інновація: STEM – технологія, елементи КМ : « Асоціативний кущ », робота в групах, вправа « Мікрофон ».

Інтеграція: математика, читання, природознавство, українська мова.


Перегляд файлу

 

 

                 Комунальний  заклад  освіти  «Середня загальноосвітня школа  № 97

                                                               імені П. І. Шкідченка»  ДМР

                                                        49128, м. Дніпро, вул. Велика Діївська,42

 

 

         Інтегрований    урок   з  математики у  3 класі.

                 Урок  з використанням  STEM – технологій.

Картинки по запросу старовинні одиниці вимірювання довжини на укр. мові         Тема: Міри довжини. Міліметр.   Відношення     між       одиницями  мір  довжини.  Кресленні і вимірювання відрізків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вельможко  Людмила   Петрівна

Посада: учитель початкових класів.

Стаж  роботи: 38 років,

« старший учитель »

                                                                                                                            lyda9797@ukr.net

 

 

 

Тема: Міри довжини. Міліметр. Відношення між одиницями мір довжини. Кресленні і вимірювання відрізків. Аналіз розв'язання задачі на три дії.

Мета:  ознайомити  учнів  з  новою  одиницею  довжини    міліметром;  повторити  перетворення  іменованих  чисел;  вправляти  у  кресленні  і  вимірюванні  відрізків;  формувати  вміння  розв'язувати  задачі  на  три  дм  складанням  виразу;  вдосконалювати  обчислювальні навички; виховувати старанність.

Інновація:   STEM – технологія,  елементи КМ : « Асоціативний кущ », робота в групах, вправа « Мікрофон ».

Інтеграція: математика, читання, природознавство, українська  мова.

Обладнання: :  комп’ютер, проектор, проектна  дошка,таблиця усних обчислень , девіз казкові герої ; та правила.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Вчитель:  А тепер девиз згадаймо
І урок наш починаймо!
А девіз нашого уроку:
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно!

Сіли, діти, всі рівненько.

Посміхніться веселенько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали

1.2. Психологічне     налаштування:   « Мій настрій »                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

II.  Актуалізація опорних знань . .  Створення  проблемної  ситуації.

Яку тему ми вивчаємо протягом останніх уроків?

Що ви знаєте про трицифрові числа?

Як ви думаєте, які завдання  ми будемо виконувати на сьогоднішньому уроці?

2.1. Запис числа.

 2.2. . Хвилинка каліграфії.

III.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

  Сьогодні на уроці ми повторимо відомі вам одиниці довжини,  ознайомимося  з  новою  одиницею  вимірювання  довжини    міліметром,  проаналізуємо співвідношення між одиницями довжини.

   2.3 Вправа  « Очикування ».

Сьогодні  на уроці  я хочу:

  *  ознайомитись  з………….

  *    поглибити   знання   ……… .

  *   удосконалити  вміння  ……..

  *   закріпити   знання   про  …………..

  *    учитись  робити  висновки …….                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

  *    плідно  працювати.

Діти, я хочу розповісти вам одну казку. Це  було  дуже  давно. В одному царстві жив король. Звали  його  Пуд. З  дитинства  він не любив  навчатися. Виріс  цей король неуком. Соромно  було  йому перед народом. Тому вирішив король:  хай  усі  у державі  вивчають  тільки  військові науки . Він закрив  усі школи та завдавав шкоди іншим державам. Поблизу із королівством неука була країна  Математика. Володарем  якої  був богатир  Довжина. Одного  разу напав король  Пуд на країну де жили розумні та освідчені люди. Але він не знав , що  означають  слова  кіло ( тисяча ) , санти (сто ) ,  деци (десять )  і  коли разом із  богатирем  на  захист  країни  вийшло 1000  воїнів на ім я  Метр , та кожен  обернувся  на  10 вояків на  ім я  Дециметр , а ті ще по 10  Сантиметрів,  загарбники кинулися тікати. Ось так розумний  богатир  переміг  короля  -  неука.

IV.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.  Підготовча робота. Вправа « Мозковий штурм».

  Чи сподобалася  вам ця казка ? Які  одиниці  вимірювання  довжини  ми  вивчили  у  1-му  і  2-му  класах?

(Сантиметр, дециметр, метр)

  Заповніть пропуски.

1 м = …  дм = …  см

2.  Пояснення нового матеріалу

  Щоб виміряти будь-який предмет потрібні відповідні міри довжини.

Проблемна ситуація

  Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно ви­

міряти:

  Довжину дороги?  (Кілометрами)

  Довжину і ширину класної кімнати? (Метрами)

  Довжину олівця? ( Сантиметрами) А  чи  є  довжина менша за сантиметр ?

Що ж це за одиниця вимірювання?  Це    міліметр.  Він  у  10  разів  менший  від  сантиметра.  Він  потрібний  не  тільки  для  того,  щоб  вимірювати  предмети  завдовжки  менші  від сантиметра,  а  ще  й  для  точності  вимірювання.  Адже  математика    це  точна наука .

Міліметр — десята частина сантиметра, сота частина дециметра, тисячна — метра.

  Допишемо в наш рядок ще одну одиницю вимірювання довжини — міліметр.

1 м = … дм = … см  = … мм

1 м = 10 дм = 100 см =  1000 мм

3.  Первинне закріплення

1)  Робота за підручником (с. 66, завдання 444).

2)  Практична робота. Застосування здобутих знань на практиці. ГРУПОВЕ  опрацювання  геометричного   матеріалу.  Елементи  SТEM –технологій.

Давня одиниця виміру довжини, визначена довжиною частини  тіла людини.  Частина руки (від суглоба ліктя до кінця середнього пальця  ) мала назву лікоть.. На українських  землях лікоть мав у різний час 38—46,6 см , а 1 дюйм = 2 см 5,4 мм

Дюйм –  ширина  великого пальця.

  Виміряйте дожину олівця, ширину зошита, підручника  у см, дм , дюймах.   А довжину  та  ширини  парти  у ліктях.                                                                                                         

 

 

http://svitppt.com.ua/images/8/7575/960/img4.jpgКартинки по запросу старовинні одиниці вимірювання довжини на укр. мові

http://svitppt.com.ua/images/8/7575/960/img2.jpg

 

 

 

 

3)  Креслення відрізків (с. 66, завдання 445).

4.  Перетворення іменованих чисел (с.  67, завдання446)

5.  Самостійна робота (с. 67, завдання447)

  Виміряйте і запишіть довжину кожного відрізка.

Фізкультхвилинка « На нашій  Україні » .

V.  РОЗВИТОК  МАТЕМАТИЧНИХ  ЗНАНЬ

1.  Робота над задачею (с.  67, завдання 449)

                             Розв’язання

1)  30 + 24 = 54 (в.)— у товарному потязі

2)  5 4 - 9 = 4 5 (в .)

Відповідь:   на 45 вагонів більше у товарному потязі, ніж у пасажирському.

Творча робота над задачею

  Як  дізнатися,  у  скільки  разів  у  пасажирському  потязі  менше  вагонів,

ніж у товарному?

54  :  9 = 6 (разів)

  Як зміниться відповідь задачі?

2.  Самостійна робота (с. 67, завдання448)

3.  Аналіз розв'язання задачі на три дії  (с. 67, завдання450)

Аналіз умови задачі за коротким записом на дошці.

Старший – 27 г.

Молодший - ?, у 3 рази <                    ? склали в ? кошиків по 9 головок

  Розгляньте записи у підручнику.

  Поясніть, про що ми дізнаємося в кожній дії.

4.  Завдання з логічним навантаженням (с. 68, завдання 451)

Розв’язання

1)  1 8 - 2 =  16 (р.)

2)  16  :  2 = 8 (р.)

3)  8 + 2 =  10 (р.)

Відповідь: в одному акваріумі 8 рибок, а в другому — 10 рибок.

VI.  ПІДСУМОК УРОКУ.  Рефлексія.

. Вправа  « Мікрофон. »  

        Що нового дізналися на уроці?

        Скільки міліметрів в  1 см?  1 дм?  1 м?

     --  Що повторили на уроці?

     --  Які   завдання  найбільше  сподобалися?

    --  Над чим би ви хотіли попрацювати на наступних  уроках?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 68, завдання 45 2 ; 433.

Джерела:

1. Математика. 3 клас. І семестр (за підручником М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка). — Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 168 с.

2.  Богданович М.В. Урок математики в початковій школі: навч. посіб. / М.В. Богданович, Н.О. Будна, Г.П.  − Тернопіль: Навчальна книга − Богдан. 2004. − 208 с.  

3.П о м е т у н  О. Інтерактивні методики та система навчання. – К.: Шкільний світ, 2007.

4. Коваль Л.В. Сучасні навчальні технології в початковій школі: Навч.- метод. Посіб.- Донецьк: ТОВ Юго-восток, 2006. – 227 с.

 

 

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
2668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку