Інтегрований урок з математики у 3 класі. «Зачаровані числа»

Про матеріал

Інтегрований урок з математики у 3 класі.

« Зачаровані числа »

Тема. . МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 0 І 1. МНОЖЕННЯ НА 0 І 1.

Тема уроку. МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 0 І 1. МНОЖЕННЯ НА 0 І 1

Мета: ознайомити учнів з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0; закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати уважність. . Розвивати логічне мислення учнів, виховувати старанність, уважність.

КМ : « Асоціативний кущ », робота в групах, вправа « Мікрофон ».

Перегляд файлу

 

                                                               Комунальний  заклад  освіти

                                                      «Середня загальноосвітня школа  №97

                                                     імені П. І. Шкідченка»  ДМР

                                                                 49128, м. Дніпро,

                                                              вул. Велика Діївська,42

 

 

     Інтегрований    урок   з  математики  у  3  класі.

              «  Зачаровані     числа  »

    Тема. . МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 0 І 1. МНОЖЕННЯ НА 0  І  1.

Картинки по запросу Малюнки з цифрами

 

 

 

 

 

 

 

                                            Вельможко  Людмила  Петрівна

  •     Посада: учитель початкових класів.

                                Стаж  роботи: 38 років,                                                                                                  

                                           « старший учитель »

 

                                                                          lyda9797@ukr.net

 

 

 

 Тема  уроку.  МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 0 І 1. МНОЖЕННЯ НА 0 І 1

Мета: ознайомити учнів з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0; закріпити вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення; виховувати уважність. . Розвивати логічне  мислення  учнів,  виховувати  старанність,  уважність.

КМ : « Асоціативний  кущ », робота в групах,  вправа  « Мікрофон ».

Обладнання: :  комп’ютер, проектор, проектна  дошка, таблиця  усних  обчислень , девіз; та правила.

Хід уроку

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

1. Психологічне     налаштування:  

Вітання.  Вправа « Мій настрій ».

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити

Кличе в подорож дзвінок.

     2. Девіз уроку.

Сьогодні у нас — незвичайний  урок.

Сьогодні  ми зробимо ще один  крок

В країну чудову, в країну відому,

Країна  цікава, тож парти свої

Перетворіть у всюдиходи  малі.

Всі сядьте рівненько, працюйте уважно,

Потрапить  туди  щоб  було вам неважко.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Створення  проблемної  ситуації.

* Яку тему ми вивчаємо протягом останніх уроків?

* Що ми знаємо про числа?

* Що ми знаємо про цифри ?

* Чи залежить місце цифри у записі числа?

*  Що вже відомо нам про нуль ?

2.1. Запис числа.

-   Сьогодні    14 листопада

 2.2. . Хвилинка каліграфії.  Вправа « Палендром ».

-     За допомогою чого ми записали  число ?  Складіть  і запншіть  із числои 14 « палегром »

14 ,  41,  55   ( 14 +  41 = 55  )

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. Створення  проблемної ситуації.

— Сьогодні ми ознайомимося з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0, продовжимо роботу над задачами. Але сталося  непередбачуване.

Злий Чаклун  розсердився  на число Нуль , бо він був .дуже ледачий , та зачарував  усі  числа. А допоможе їм королева Математика та й  ви .  Згодні ?

Тоді уважно слухайте. Між  Цифринією та країною  Математики пролягла

пустеля , яку перетинають  чотири  річки:  Додавання,  Віднінання,  Множення та  Ділення. Числа вирішили об’єднатися , легше  йти разом . Довго йшли втомилися.  А ось і ріка  Математика. Втомилися числа, просять напитися, а річка  й каже: « Станьте у пари та  знайдіть суму ».

--  Діти, у вас на партах картки  із  цифрами. Станьте у пари та порахуйте,  яка пара  отримала  менше води. Чому? Пішли вони парами далі.

( Діти під музику рухаються по класу . )

Усі веселі , тільки число із нулем сумує:  у нього менше за усіх було води. А ось і річка Віднімання :  « Замініть у своєму числі місцями одиниці  та десятки.

Потім, від більшого відніміть менше. Більше  води отримає та пара,  де буде менше число. Діти, яка пара отримає більше  води ? Чому ? Щоб примирити

усіх із ледачим  Нулем , Математика  запропонувала  дописувати до числа Нуль. Допишіть у зошитах отримані у подорожі числа, та поруч  ті , до яких дописали  Нуль. Що сталося із числами ?  Молодці !

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.

---  А ось і ріка Множення.

1. Вправа  « Асоціативний  кущ »

 *  Які  слова ви обєднаєте  із словом  Множення.

 * Поясніть, що показує кожний множник.

  *З якою дією пов'язана дія множення? (Із дією додавання

2. Підготовча робота (с. 49, завдання 347)

— Замініть множення додаванням.

— Обчисліть кожну рівність.

2. Пояснення нового матеріалу (с. 49, завдання 348)

— Замініть дію множення дією додавання.

— Знайдіть результат.

1 · 4 = 1 + 1 + 1 + 1 = 4

1 · 6 = 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 6

Висновок. При множенні на 1 отримали у добутку те число, на яке множили.

1 · a = a

0 · 5 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 0

0 · 7 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 0

Висновок. При множенні числа 0 на будь-яке число отримуємо нуль.

0 · a = 0

— На що вказує перший множник? (Яке число будемо додавати.)

— На що вказує другий множник? (Скільки разів будемо додавати другий множник.)

3. Усна лічба. Вправа  « Мікрофон «

1· 9              0 · 4              1 · (6 + 3)               0 · (7 + 2)

1 + 9            0 + 4             1 · 6 + 3                  0 · 7 + 2

 

4.  Первинне закріплення с. 49, завдання 349)

— Чи можна замінити додаванням добутки 5 · 1 та 6 · 0? (Добутки 5 · 1 та 6 · 0 не можна замінити додаванням однакових доданків. При множенні на 1 та 0 застосовують відповідні правила.)

5. Повторення теоретичного матеріалу

При множенні будь-якого числа на одиницю у добутку дістаємо те саме число.

а · 1 = а

При множенні будь-якого числа на нуль у добутку дістаємо нуль.

а · 0 = 0

   6 .Фізкультхвилинка   « Черепаха Аха »

V. РОЗВИТОК  МАТЕМАТИЧНИХ  ЗНАНЬ.

1. Тренувальна вправа (с. 49, завдання 350)

— Перевірте виконання переставного і сполучного законів при множенні на 1 і на 0 за правилами.

2. Робота над задачею з буквеними даними с. 50, завдання 352

— Прочитайте задачу.

— Чим цікава ця задача? (Вона містить буквені дані.)

— Скільки винограду в першому кошику? (а кг)

— Що відомо про другий кошик?

— Як дізнатися, скільки винограду в другому кошику? (а : 2)

— Щоб дізнатися, скільки винограду в обох кошиках, потрібно... (а + а : 2).

— У скільки ящиків розкладемо ввесь виноград?

— Як дізнатися, скільки кілограмів винограду в одному ящику? ((а + а : 2) : 4)

Відповідь: (а + а : 2) : 4.

3.. Самостійна робота. Робота  ц групах.

 І група  --  с 49, завдання 351

ІІ група  ---- с. 50, завдання 353  ( 1 )

4.  Біля дошки ---    с. 50, завдання 353  (2 )

— Розв’язання запишіть за допомогою виразу.

     63 : (35 : 5) = 9 (кг)

6. Завдання з логічним навантаженням   --- с. 50, завдання 354

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія.

     --  Що повторили на уроці?

     --  Які   завдання  найбільше  сподобалися?

    --  Над чим би ви  мали бажання попрацювати на наступних  уроках?

 Що отримаємо в добутку при множенні на 1?

Що отримаємо при множенні будь-якого числа на 0?

      VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

            С. 50, завдання 355; 356

 

Джерела інформації :

1.Математика. 3 клас. I семестр (за підручником М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка). — Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 152 с. — (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).

2.  Богданович М.В. Урок математики в початковій школі: навч. посіб. /

М.В. Богданович, Н.О.  Будна,  Г.П.  Лишенко. − Тернопіль:  Навчальна книга – Богдан 2004. − 208 с.  

  3.П о м е т у н  О. Інтерактивні методики та система навчання. – К.: Шкільний світ, 2007.

4. Коваль Л.В. Сучасні навчальні технології в початковій школі: Навч.- метод. Посіб.- Донецьк: ТОВ Юго-восток, 2006. – 227 с.

 

doc
Додано
12 липня 2018
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку