Урок з математики 3 клас " Назви чисел при відніманні. Перевірка віднімання додаванням. Знаходження значень виразів з буквеними компонентами. Периметр трикутника"

Про матеріал

Потрібно : узагальнити знання учнів про практичне застосування зв'язку дій віднімання і додавання для перевірки обчислень; закріплювати вміння обчислювати значення виразів з буквеними даними; знаходити периметр трикутника; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність.

Перегляд файлу

 Назви чисел при відніманні. Перевірка віднімання додаванням. Знаходження значень виразів з буквеними компонентами. Периметр трикутника

мета: узагальнити знання учнів про практичне застосування зв’язку дій віднімання і додавання для перевірки обчислень; закріплювати вміння обчислювати значення виразів з буквеними даними; знаходити периметр трикутника; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань (див. додаток на с. 12)

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні ми закріпимо знання про дію віднімання, навчимося перевіряти віднімання додаванням, будемо вчитися знаходити вирази з буквеними компонентами, розв’язувати задачі на дві дії, знаходити периметр трикутника.

IV. Робота над темою уроку

1. Робота за таблицею

Зменшуване        Від’ємник            різниця

27                                – 7                         = 20

— Як називаються компоненти при відніманні?

— Вираз 27 – 7 також є різницею чисел 27 і 7.

2. Складання прикладу на додавання з прикладу на віднімання за зразком (с. 13, завдання 71)

— Що отримали, якщо до різниці додали від’ємник? (Зменшуване)

3. Розв’язування прикладів на віднімання з перевіркою за зразком (с. 13, завдання 72)

Висновок. Щоб перевірити віднімання додаванням, можна до різниці додати від’ємник. Якщо дістанемо зменшуване, то розв’язання правильне.

4. Самостійна робота (с. 13, завдання 73)

— Обчисліть і виконайте перевірку.

5. Складання, аналіз, розв’язування задач за короткою умовою (с. 13, завдання 75)

Розв’язання до першої задачі записати виразом самостійно.

Розв’язання

24 + 9 – 13 = 20 (кг)

Перевірка виконаної роботи.

— Складіть умову до другої задачі.

Було — ?

Відрізали — 4 м і 5 м

Залишилось — 12 м

— Складаємо схему:

– 4 – 5 =12

— Якою арифметичною дією розв’яжемо задачу? (Відніманням)

— Чому? (Відрізали, отже стало менше.)

— Який компонент дії віднімання невідомий? (Зменшуване)

— Як знайти зменшуване? (До різниці додати від’ємник.)

— Назвіть різницю. (12) Від’ємник. (4; 5)

— Отже, щоб знайти, скільки метрів тканини було, треба (12 + 4 + 5).

— Запишіть розв’язання в зошити.

— Зачитайте відповідь.

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Знаходження значень виразів з буквеними компонентами

Пояснення вчителя

— Обчисліть вираз: 24 – 8.

— Знайшовши значення виразу і поставивши знак рівності між виразом і його значенням, що ми одержали? (Рівність)

— Чим відрізняється вираз від рівності? (У цьому записі не може бути знака «=», а так само знаків «більше» чи «менше» — це буде нерівність.)

— Що спільного у виразі і рівності? (Рівність складається з виразу і числа, чи двох виразів.)

— У даному виразі, замініть від’ємник буквою а. (24 – а)

— Чим відрізняється цей вираз від попереднього? (Попередні вирази складалися тільки з чисел — це числові вирази.)

— Замінивши число буквою, ми одержали буквений вираз. Значення буквених виразів можна знайти, якщо дано значення букви.

— Самостійно задайте значення букви та знайдіть значення даного буквеного виразу.

— Що потрібно зробити, щоб знайти значення буквеного виразу?

Перевірка обчислень.

— Назвіть значення букви і значення буквеного виразу при даному значенні букви.

Висновок. Як бачимо, кожен учень задав букві свого значення, відмінного

від інших, і одержав значення буквеного виразу, відмінне від значень інших

учнів. Який висновок можна зробити? (Букві можна надавати будь-якого значення. Значення буквеного виразу залежить від значення букви.)

— Таким чином, буквені вирази мають безліч розв’язань при різних значеннях букви. Якщо ми задамо букві 10 значень, буде і 10 розв’язків.

2. Тренувальна вправа (с. 13, завдання 74)

3. Робота над геометричним матеріалом (с. 13, завдання 76)

— Виміряйте довжини сторін та знайдіть периметри трикутників.

— Порівняйте довжини найбільших сторін трикутників.

— Порівняйте периметри трикутників.

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 13, завдання 77)

Відповіді: 25; 27; 52; 57; 72; 75.

VI. Підсумок уроку

— Як перевірити дію додавання?

— Як перевірити дію віднімання?

— Що таке периметр? Як знайти периметр?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дзядик Світлана Анатоліївна
    Люблю дивитись всі ваші нові розробки,ви молодець.продовжуйте в тому ж дусі!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1250
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку