Інтегрований урок з медіаграмотності . Практичні навички мовного вираження інформації у текстовому вигляді. Позакласне читання. У казці – сила немала.

Про матеріал

Інтегрований урок з медіаграмотності Позакласне читання. У казці – сила немала. Урок призначений поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей їх стилю; розвивати творче мислення; прищеплювати навички мовного вираження інформації у текстовому вигляді на основі перегляду медіа інформації

Перегляд файлу

Інтегрований урок з медіаграмотності . Практичні навички мовного вираження інформації у текстовому вигляді.

Позакласне читання. У казці – сила немала.

 

   Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: формувати вміння планувати роботу на уроці, аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, обґрунтовувати її, вдосконалювати вміння оцінювати свою діяльність на уроці;
  • комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання,  презентувати свою роботу;
  • здоровязбережувальної: вчити відповідати за наслідки своїх вчинків, вибирати здоровязбережувальну діяльність;
  • соціальної: формувати навички роботи в парі, групі, колективі, набуття досвіду взаємного навчання;
  • загальнокультурної: вчити висловлювати емоційно-оцінні судження, формувати особистісне ставлення до навколишнього середовища.

Формування предметних компетентностей: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей їх стилю; розвивати творче   мислення; прищеплювати навички мовного вираження інформації у текстовому вигляді на основі перегляду медіа інформації;виховувати інтерес до народної творчості.

                          ХІД УРОКУ:

І.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ.

    Оголошення теми, мети, завдань уроку.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

   1.Слово вчителя.

     Кожен народ створив багато чудових казок. У них відображення життя народу, його мрії і

    сподівання на кращу долю, на перемогу добра і справедливості над злом, заздрістю, жа-

    дібністю і жорстокістю. Казки розкривають для нас інший, чарівний світ, переносять нас

    на крилах фантазії до незвичайних мандрівок і пригод, у яких ми беремо участь разом з

    героями казок.

    2.Бесіда за питаннями.

     -Давайте згадаємо, що називається казкою?

    -Які основні художні особливості казки?

    -На які три види поділяються казки? Наведіть приклади до кожного виду.

    -Що вас найбільше приваблює в них?

ІІІ.ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ.

   1.Переказ учнями улюблених народних казок. Презентація робіт.

   2.Запитання і завдання.

      - Чим саме сподобалась казка?

      -Хто з героїв викликає найбільшу симпатію і чому?

      -До якого виду можна віднести дану казку?

      -Використовуючи улюблену казку, навести декілька прикладів художніх особливостей

       народної казки.

      -Чому навчає нас дана казка?

      -Чи хотіли б ви змінити кінцівку цієї казки? Якщо так, то розкажіть свій варіант закінчення.

      -Які герої казки або їх вчинки вам не сподобалися і чому?

   3.Демонстрація ілюстрацій до деяких народних казок.

   4.Вікторина на знання народних казок.

1)      Хто з персонажів народних казок весь час шкодить людям та звірам, але потім най-частіше дістає заслужену кару? (Лисичка.)

2)      У якій казці свійський птах ледь не постраждав через свою неслухняність (Півень –

"Котик і Півник".)

3)      Цей казковий герой народився завдяки тому, що його мати з"їла горошину, яка коти-

лася по дорозі. ("Котигорошко".)

4)      У якій казці розповідається про те, що дід завіз через докори мачухи рідну дочку в ліс?

("Дідова дочка і бабина дочка".)

5)      Через яку свійську тварину, зроблену із соломи, звірі потрапили в халепу? ( «Солом'яний

бичок".)

6)      Який предмет одягу став домом для багатьох мешканців лісу? ("Рукавичка".)

7)      Кого із свійських тварин лісові звірі визнали за свого пана? ("Пан Коцький".)

8)      У якій казці діють сім маленьких героїв? ("Вовк і семеро козенят".)

9)      Герой цієї казки одержав у нагороду за врятування орла якусь річ, але не втримався

дорогою і, нехтуючи наказом, розбив її; через це зазнав багато пригод. ("Яйце-райце".)

  10) У якій казці транспортний засіб, призначений для плавання, літає в повітрі? ("Летючий

корабель".)

11)  Героя цієї казки врятувало від Зміїних зубів гусенятко. ("Телесик".)

12)  У долі якого героя казки відіграла вирішальну роль стріла, що впала в болото? ( Івана-

царевича з казки "Царівна-жаба".)

5. Перегляд медіа казки «Зайчикова хатинка».

6. Читання казки дітьми.

7. Аналіз твору. Висновки

-Чому лисиця прогнала бідолашного зайчика з хатки?

-Скільки друзів намагалися йому допомогти?

-Якби вони об*єдналися, то подолали б лисицю?

-Хто втілює образ добра у казці?Хто образ зла?

8. Мовне вираження інформації.

Продовж речення:

Хитрою у казці постає ____________, тому що___________________________

Добрим у казці постає ____________, тому що___________________________

Сміливим  у казці постає ____________, тому що___________________________

Хоробрим у казці постає ____________, тому що__________________________

9. Інсценізація казки + маски.

 

  

І V .ПІДСУМОК УРОКУ.

 Заключне слово вчителя.

 Отже, кожна казка будується на вигадці, але в основі її лежить життєва правда. У казках

 висловлена народна мудрість, багатовіковий досвід, героїчне минуле, любов українців до

 волі, прагнення справедливості у житті. Через те казка продовжує жити, її з захопленням

 читають не тільки діти, а й люди старшого віку.

V .ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

  

   Придумати свою казку.

 

 

doc
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку