Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: „Контрольна робота № 2. Аудіювання“.
Метою уроку є: перевірити вміння учнів слухати незнайомий текст та розуміти його.
Містить 8 завдань закритого і відкритого типу.
Автор розробки уроку з літературного читання
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Літературне читання
Тема: Контрольна робота № 2. Аудіювання
Очікувані результати: перевірити вміння учнів слухати незнайомий текст та розуміти його (сприйняття й розуміння змісту, основної думки, образних висловів тощо); розвивати мовлення; виховувати спостережливість, допитливість.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми послухаємо цікаве оповідання і ви будете виконувати завдання, щоб перевірити, як ви його зрозуміли.
ІІІ. Контрольне аудіювання
Пелюстка та квітка
У садочку на грядочці виросла гарна квітка жоржини. Біла, як мармур, духмяна. Літають над квіткою бджоли й джмелі, беруть чудовий нектар. У білій квітці жоржини сорок дві пелюстки. І ось одна з цих сорока двох пелюсток загордилася:
— Я найкраща. Без мене й квітка не квітка. Я найголовніша. Ось візьму та піду — що мені?
Промовила це Пелюстка, напружилася й вилізла з квітки жоржини, скочила на землю. Сіла вона в кущі шипшини й дивиться: що ж квітка робитиме? А квітка байдужа собі. Біла, духмяна, усміхається сонцю, згукує до себе бджіл і джмелів.
Пішла собі Пелюстка. Довго ходила, аж зустрічає Муравлика.
— Ти хто?
— Я Пелюстка. Найкраща. Найголовніша. Без мене й квітка не квітка,— пояснює.
— Пелюстка? Знаю пелюстку я у квітці, а на двох тоненьких лапках не знаю,— відповідає Муравлик.
Ходила бідна Пелюстка, ходила до вечора та й засохла. А квітка все цвіте, біла, духмяна, усміхається сонцю, і літають над нею, які раніше, бджоли й джмелі. Ось така, бачте, казка. Квітка й без однієї пелюстки квітка. А пелюстка без квітки — ніщо! (162 слова) За В. Сухомлинським
1. Яка квітка виросла у садочку на грядочці?
а) Рожева троянда; б) біла жоржина; в) біла лілея.
2. Чому квітку покинула одна із її пелюсток?
а) Тому що захотіла помандрувати; б) із цікавості до навколишнього світу; в) тому що загордилася.
3. Що сталося з квіткою?
а) Усе цвіла й згукувала бджіл і джмелів;
б) змарніла, і бджоли та джмелі забули про неї;
в) образилася на Пелюстку й страшенно злостилася.
4. Що сказав Муравлик Пелюстці?
а) Визнав Пелюстку та побажав їй веселих мандрів;
б) визнав Пелюстку та привітав її вчинок;
в) сказав, що знає пелюстку в квітці, а на двох лапках — не знає.
5. Хто це сказав? Встановіть відповідність.
1) Ти хто? а) Муравлик
2) Найкраща. Найголовніша. Без мене й квітка не квітка. б) Пелюстка
6. Запишіть речення, яке не зустрічалось в тексті.
У білій квітці жоржини сорок дві пелюстки.
Квітка без однієї пелюстки — вже ніщо!
Ходила бідна Пелюстка, ходила до вечора та й засохла.
7. Встановіть послідовність подій у творі.
Одна з сорока двох пелюсток квітки загордилася й вилізла з квітки жоржини.
Ходила бідна Пелюстка, ходила до вечора та й засохла.
У садочку на грядочці виросла гарна квітка жоржини.
Довго ходила Пелюстка, аж зустрічає Муравлика.
8. Випишіть слова, які описують Пелюстку.
Скромна, гордовита, турботлива, самовпевнена.
ІV. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
— Чи вдалось впоратись з усіма завданнями?
— Які завдання були найскладнішими? Які найпростішими?