Урок-телепередача "Легкого хліба не буває"

Про матеріал

Урок з літературного читання 2 клас на тему "Легкого хліба не буває. Білоруська народна казка "Легкий хліб".

Мета. Вдосконалювати навички правильного, виразного та швидкого

читання; розвивати вміння інсценізувати казку; виховувати любов до праці та шанобливе відношення до людей праці.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок-телепередача

 

«Легкого хліба не буває»

 

 

 

 

 

Вчитель: Крупельницька Лариса Олександрівна

вчитель вищої категорії

вчитель методист

 

 

 

Гімназія  № 1ім.Б.Майстренка,

М. Новгород – Сіверський, Чернігівська обл..

Тема. Легкого хліба не буває. Білоруська народна казка «Легкий хліб».

 

Мета. Вдосконалювати навички правильного, виразного та швидкого

читання; розвивати вміння інсценізувати казку; виховувати любов до праці та шанобливе відношення до людей праці.

 

Матеріал до уроку.

Проектор

Хід уроку.

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слайд №1

Сьогодні в ефірі дитяча телепередача «В гостях у казки». З вами я – ведуча Лариса Олександрівна. Я рада вітати всіх присутніх у студії. Сьогодні у нашій передачі беруть участь учні 2 - Б класу, які передають всім свої вітання.

 

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго – вчора, сьогодні, щодня...

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти.

Кожному дому щастя бажаю

Маку – цвітіння, житу – врожаю,

Небові – миру, голубу – неба,

Кожній дитині – всього, що треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

Слайд №2

Наша передача складається з різних телестудій. Отже, сьогодні у телепередачі!

а) розвиток навичок читання у «Комп'ютерній телестудії;

б) інсценізування казки у «Театральній студії»;

в) виразне та інтонаційне читання у студії «Юних дикторів»;

г) правильне складання текстів у студії «Мудрих редакторів».

слайд №6

II. Робота в «Комп'ютерній студії»

Той, хто хоче бути справжнім актором, мусить добре пам'ятати про те, що актори повинні багато читати, швидко орієнтуватися в текстах, чітко і виразно вимовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують. Щоб всього цього досягти, треба багато працювати над собою. І так почнемо з правильного дихання

  1. Вправа «Нюхання квітки»

слайд №3

На вдиху ви маєте понюхати «квітку», а на видиху сказати спокійно, по складах слово «до – бре» потім на видиху вимовити фразу з 2-4 слів.

  • «Добре»
  • «Дуже добре пахне»
  • «Дуже добре та приємно пахне»
  • «Дуже добре та дуже приємно пахне»
  1. Фонетична зарядка Слайд №4
  • Як кричить осел
  • Як мукає корова
  • Як гарчить собака
  • Як виє вовк
  1. Розпитування » Плутаниця» Слайд №5

Вірний ,                     як вовк

Голодний,                  як їжак

Неповороткий,         як лисиця

Хитрий,                   як ведмідь

Колючий,                   як пес

III. Робота в групах.

Гра «Редактори»

Вправа 1. Римування. Слайд №6

Казок країна... (золота, велика, чарівна)

У гості й вас чека... (він, воно, вона)

Отож часу... (не зволікайте, не гайте, не шукайте) У подорож... (вирушайте, рушайте, ідіть)

(Кожна група зачитує свій віршик )

Перевірка домашнього завдання

Вправа 2

Поділи текст на речення (Слайд №7) (Обговорити в групах)

Наловив він риби і везе додому побачила його лисичка і схотілося їй риби попоїсти забігла вона вперед, лягла на дорозі і лежить як мертва

Вправа 3 .

Доповніть речення словами з дужок (Слайд №8 )

-Ти , бабо, печи (хліб, пироги, калач), а я поїду ( по рибу, по лисичку, по дрова)

- Наловив він ( раків, риби, зайців) і везе ( у село, на базар, додому).

Вправа 4. Роз 'єднай слова (Слайд №9)

Алисичкапотихенькупочалавикидатиізсанейрибу.

Викидалавикидалавикинулавсюрибуасамавтекла.

Вправа 5 (Слайд № 10)

Перекажіть казку з опорою на вислови.

- Жили собі………….

- Наловив дід……….

- Побачила його лисичка……..

- Узяв лисичку і поклав…….

- А лисичка потихеньку………

- Приїхав додому дід……..

- Підійшла баба до саней…….

 

 

  1. Робота над вивченням нового матеріалу.

Завдяки нашої телепередачі ми з вами побуваємо в Білорусії.

(Дівчинка одягнена в білоруський костюм.)

Дівчинка:

Добрий дзень!

Я телевидуча  Кропот Оксана

я рада що ви завітали до нашої країни Білорусії. Назва держави походить від словосполучення Білая Русь. Столиця Білорусії Минськ. Межує з країнами Росією, Україною, Польшою, Літвою і Латвією.

Прапор Білорусії має червоний кольор — це кровь проліта в революцію, зелений — це весняне пробудження після зими, орнамент — цє древній символ восходящего сонця.

Досподкання! Дзякую за увагу!( на білоруській мові)

Вчитель.

Хліб. Які асоціації викликає у вас це слово?

Асоціативний кущ.

(Білий, духмяний, смачний, черствий, свіжий, корисний…..)

СЛАЙД №11

Створення проблемної ситуації. На дошці записані словосполучення:

  • Легка пір'їна, легкий пух, легкий хліб.
  • Чи існує на землі легкий хліб?

Щоб відповісти на дане запитання, ми будемо працювати над змістом білоруської народної казки «Легкий хліб».

Рекламна пауза!

(Учні тримають хліб і книжку казка «Легкий хліб»)

Учень.

  • Привіт усім глядачам студії «В гостях у казки» Чи бажаєте дізнатися? Чи буває легкий хліб?

Учениця.

  • То раджу всім прочитати Білоруську казку «Легкий хліб» Тут ви знайдете відповіді на запитання.

Фізхвилинка

Учитель.

Давайте послухаємо казку у виконанні юного диктора телебачення Руденко Юлії, а після прослуховування ви скажите

Хто, крім вовка , є героями казки?  ( косар, кінь )

  1. Слухання казки (робота юних дикторів).Гра «Диктор телебачення
  • Читає підготовлений учень.( Учень повинен виразно прочитати казку, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на « глядачів»
  1. Словникова робота ( Слайд №12)
  2. Тлумачний словник

Вигін – частина поля, куди вигонять пасти худобу

Марудна – надокучлива

Закрасує – зацвіте

(підкова) кріплять на копита коням кованими цвяхами.

  1. Самостійне читання казки.

Учитель. (Навчальне завдання)

Прослідкуйте за розвитком і чергуванням подій.

 

Гра « Давай посперечаємось» слайд №13)

 

  1. Косар косив у полі ? ( ні ) ( у лузі)
  2. Вовк попросив у косаря хліба? ( Да)
  3. Вовк сказав, що вирощування хліба – це робота корисна? (Ні) (Марудна)
  4. Косар запропонував вовкові з» їсти коня? (Так)
  5. Кінь попросив вовка не їсти його ? (Ні) ( Зняти підкови)
  6. Що зробив кінь? Утік від вовка? (Ні) (Ударив його копитом у зуби

 

  1. Робота «Театральної студії» ( перевіремо наявність квітків )

Згадаємо правило поведінки в театрі

Виховані діти мусять знати -

Під час вистави не треба жувати.

Під час вистави ти не ходи,

сиди, уважно дивись і мовчи.

Ти іншим присутнім не заважай

і гучно з сусідкою не розмовляй.

Вистава казки (Підготовленими учнями)

Вчитель. Цікаво слухати, а ще цікавіше її інсценізувати показувати на сцені, розігрувати в ролях.

Які дійові особи є казці ? (Вовк, чоловік, кінь, автор)

 

Будите дивитися а потім дамо характеристику дійовим особам

Характеристика дійових осіб ( слайд №14)

 

  1. Читання казки за особами.

Робота в групах: автор, герої казки, режисер.

Гра змагання “ Хто кращий актор?”

  1. Удавнину люди невміли читати , а тільки переказували з вуст в уста. Ось і ми зараз спробуємо переказати казку “ Легкий хліб”

Переказування казки ( слайди 15 - 21 )

Завершується ефір передачі «в гостях у казки»

В гостях у якої казки ми побували сьогодні?

Як ви вважаєте, чи підходить до прочитаної казки прислів’я «Праця годує, а лінь марнує»

Підсумок .   слайд №22

  1. - Назвіть професії людей, які беруть участь в хліборобській праці, вирощуванні хліба. ( Агроном, орач, тракторист, сівач, водій, комбайнер, пекар, продовець, мельник)

 

Памятка (слайд№ 23 )

  1. Пам’ятаю, що хліб – святий.
  2. Бережу хліб, не викидаю.
  3. Пильную, що не падав додолу.
  4. Як упаде хліб, підніму його, перепрошу, поцілую і з’їм.
  5. Недоїденим хлібом пригощаю пташок.
  6. Беру хліба стільки, скільки подужаю з’їсти.
  7. Шаную працю людей, які виростили хліб.

Висновок. Хліб дається нелегко, його шлях на стіл довгий, важкий, і клопіткий.

Завдання додому. Навчитися читати казку за особами

 

 

 

docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку