Інтегрований урок з мови, читання і ЯДС. Урок розвитку зв'язного мовлення.Складання розповіді за спостереженнями "Осінь прийшла"

Про матеріал
Інтегрований урок з мови, читання та ЯДС для 2 класу. Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді за спостереженнями "Осінь прийшла"
Перегляд файлу

Інтегрований урок з мови, читання та ЯДС

2 клас

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за спосереженнями “Осінь      

            прийшла.

Мета. Вчити спостереженню за змінами в природі, показати, як у літературних творах, за

            допомогою художніх засобів, зображаються картини природи;  розвивати у дітей 

            естетичні смаки, уміння доказувати свою точку зору; виховувати в учнів уміння   бачити

             красу природи.

Обладнанння: репродукція картини Георгія Харченка “Золота осінь” , запис музики

                           А.Вівальді “Осінь”, зображення перелітніх птахів.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Поетичне слово вчителя. Читання вірша Якова Щоголіва “Осінь”

Висне небо синє,
Синє, та не те;
Світе, та не гріє
Сонце золоте.

Оголилось поле
Од серпа й коси;
Ніде приліпитись
Крапельці роси.

Темная діброва
Стихла і мовчить;
Листя пожовтіле
З дерева летить.

Хоч би де замріла
Квіточка одна;
Тільки й червоніє,
Що горобина.

Здалека під небом,
В вирій летючи,
Голосно курличуть
Журавлів ключі.

  1. Бесіда за прочитаним

-          Про яку пору року розповідається?

-          Ранню чи пізню осінь змальовано у вірші?

-          Які ознаки осені показав поет у вірші?

На дошці написано:

Небо синє;  сонце світить, та не гріє; листя пожовтіле з дерева летить; червоніє горобина; курличуть журавлів ключі.

-          Як можна сказати по іншому? Назвіть одним словом.

(Небо синє - похмуре;  сонце світить, та не гріє - холодне; листя пожовтіле з дерева летить - опадає; червоніє горобина - достигла; курличуть журавлів ключі - кричать.

IV. Актуалізація знань учнів

  1. Підсумки спостережень за природою

-          Згадайте нашу екскурсію до осіннього лісу. На яких деревах і кущах пожовтіло  і почервоніло листя?

-          Якими стали горобина і калина?

-          Що сталося з трав’яними рослинами?

-          В яке вбрання одяглася берізка?

-          Які птахи відлітають у вирій?

VІ. Основна частина

  1. Письменники про осінь.

-          Ось, послухайте, як описав осінь письменник Олександр Копиленко у своєму оповіданні «Жовкне листя». ( Читають підготовлені учні)

Вкривається багрянцем клен. Він стоїть на узліссі замріяний, ніби сумує, що надійшов жовтень. Іноді тихо зронить вирізьблений свій лист. А налетить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена, оголить його і гулятиме серед голого гілля.

А яка ніжна, золота берізка на тлі синюватих ялинок, зеленавих сосен. Вона опустила свої віти і теж журиться, що скоро прийдуть холоди.

Деякі квіточки ще не хочуть здаватись, поспішають доцвісти, поки перші морозці не вдарять по них. Але й ці останні квіти теж ніби насторожено зажурені.

Високо вгорі дзвінким передзвоном курличуть трикутники журавлів. Пря­мують на південь, поспішають. Десь перегукуються вгорі над нами і дикі гуси. На півночі вже холодно їм.

Па піщаних косах річок жирують і північні качки, цілими величезними табунами. Вони дуже сторожкі і не підпускають близько мисливців.

  1. Цікаво знати.

-          Люди помітили,  якщо до середини жовтня з беріз не осипалося листя – сніг ляже пізно.

-          Є така народна прикмета: грак відлетів – чекай снігу.

  1. Художники про осінь. Картина  Георгія   Харченка “Золота осінь.

-          Який колір переважає на картині? Чому?

-          Що бачимо на передньому плані? На задньому?

-          Який настрій передає художник цією картиною?

  1. Композитори про осінь. (Звучить музика А. Вівальді «Осінь» https://youtu.be/98c3JzL0_wM ).

-          Закрийте очі і поміркуйте. Що ви уявили, почули, побачили, відчули?

VІІ. Фізкультхвилинка

Руханка-танок «Осінь-чарівниця» https://youtu.be/98c3JzL0_wM

      5. Робота над складанням розповіді

А) План (записаний на дошці)

1. Яка пора року настала? (Золота, чарівна, ніжна)

2. Яке небо? Яке сонце? (Синє, темне, похмуре; світить та не гріє)

3. Яке листя на деревах? ( Пожовтіле, багряне, різнобарвне)

4. Чим вкрита земля? (Кольоровим килимом)

5. Які ягоди червоніють на деревах і кущах? (Калини, горобини)

6. Які птахи відлітають у вирій? (Лелеки, журавлі, гуси, качки)

7. За що я люблю осінь? (Щедра, багата, красива)

Б) Складання розповіді по пунктах плану

        В ) Запис розповіді в зошит (на дошці схема)

 Небо ________,  ________. Сонце ________, ___ ___ ____________ . Листя на деревах _____,  ______  .  Земля вкрита  _________    _________  .  Лише ягоди   _______  і  _________ червоніють на    деревах і кущах .  ________, __________, __________  відлітають у вирій.

 Я люблю осінь за те, щ вона  ________,  _______.

 Г) Читання учнями твору, аналіз тексту, виправлення помилок

VI. Підсумок уроку

 

docx
Додано
7 лютого
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку