Інтегрований урок з музичного та образотворчого мистецтва у 3 класі на тему:Динамічні відтінки. СМ: М.Лисенко. «Думка-Шумка» (фрагменти) Виконання пісні «Веселка»( муз. і сл.. Н.

Про матеріал
Даний урок проходить в інтеграції двох предметів Музичного та образотворчого мистецтв. Учні із задоволенням виконують різноманітні завдання.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку музичного та образотворчого мистецтва  у 3 класі

Тема: Динамічні відтінки.  СМ: М.Лисенко. «Думка-Шумка» (фрагменти) Виконання пісні «Веселка»( муз. і сл.. Н.Май). М//ф. « Чарівний горох» Практична робота : зображення кадру для свого мультфільму «Котигорошко» за власним задумом.

Мета: 1) формувати поняття «динаміка» на прикладі музичного твору М.Лисенка, ознайомитись з основними нюансами (f, p, mf, mp, ff, pp)

2) розвивати вміння визначати і розпізнавати різні види гучності в музиці, вокально-хорові навички, тембровий слух;

3) виховувати ціннісне ставлення до музики українського класика

Тип уроку: інтегрований

Методи: репродуктивно-ілюстративний, емоційно-стильове осмислення музики, музично-художня драматургія

Мета (образотворче мистецтво):Сформувати уявлення про мультиплікацію як вид кіномистецтва; ознайомити богатирем української казки Котигорошком, навчити створювати портрет казкового героя; розвивати уяву, абстрактне мислення; виховувати любов до народної творчості.

Обладнання : презентація до уроку музичного мистецтва, відео пісня «Котигорошко», муз. Фізхвилинка.

                                                    Хід уроку:

І Вступна частина

 1.Організаційний етап

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля партами сядем чемно —

Плине час хай недаремно.

ІІ Актуалізація опорних знань

1.*Яким ми уявляємо осінній вальс?

*Які рухи можна запропонувати рукам? (можна малювати руками коло, можна плавно диригувати)

*Що таке динаміка і яка гучність буде відповідати осінній темі?

2. Гра «Луна» ритмічна

  Для будь-якого музичного твору неабияку роль відіграють тривалості: завдяки їм ритм наводить порядок у музиці. Але існує ще ряд елементів музичної мови, без яких не обійтись, створюючи музику.

   ІІІ Мотивація навчальної діяльності

   Як і розмовна мова, музика наповнена розмаїттям звукових відтінків. Важливою у світі музичних звуків є сила звучання, тобто ГУЧНІСТЬ. Звукові відтінки, гучність, динаміка, нюанси – слова-родичі.                                                         

Є речі та слова гучні: наприклад – грім, сурма, слони.

Та інші є, тихіші – сопілка, шелест, миші…                                                                                                                                                                                                                               

Щоб гучність звуків розрізнить, скажи, як все оце звучить?! 

ІІ Основна частина     

ІV Повідомлення теми та мети уроку 

Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтесь ,про динамічні відтінки у музиці, різні види гучності  , хто такий мультиплікатор , навчимося створювати кадри до мультфільму.А дізнатись яка потрібно відгадати загадку 

 Загадка:

     Стежкою собі котився,

      з горошинки народився.

     А який був сильний, дужий,

      та до горя не байдужий.

 

-Про якого героя йдеться в загадці?

-Правильно, про Котигорошка.

    V. Вивчення нового матеріалу.

       https://svitppt.com.ua/images/23/22228/770/img5.jpg

  В музиці, як і в образотворчому мистецтві, є чисті фарби, є й відтінки, полутони (наприклад, синій – блакитний, червоний – рожевий, зелений – салатний              тощо). Плавні переходи від світлого до темного і навпаки, різкі переходи. В динаміці також є дуже голосно, дуже тихо, а є відносно голосно або відносно тихо. Такі нюанси позначаються mf, mp

    Сприймання музики: М.Лисенко «Думка-Шумка»

https://www.youtube.com/watch?v=XmvxdHSQn3s

  Який характер твору? Чи відрізняється «Думка» від «Шумки»? Чи був плавним перехід динаміки?

«Думка» - не що інше, як пісня кобзаря (дума), «Шумка» - народний танець.

  Розгляньте картину-двовзор О.Шупляка «Кобзар». Якій частині твору (за жанром твір – рапсодія, тобто теми побудовані на народних мотивах) відповідає?

4. Етап перевірки засвоєних знань

  Квест 1: прикріпити на дошці магнітом картки з назвами, які відповідають «f», «p» - картки з назвами «шепіт», «грім», «гуркіт», «дзюрчання», «крокування», «плескіт», «шторм», «гомін», «шипіння», «рев», «писк», «шелест»

  Квест 2 – розкласти картки   «р», «mp»,  «mf», «f»,  «ff»  «рр» (за усним озвучуванням гучності: голосно-не дуже голосно-тихо, дуже тихо-не дуже тихо-дуже голосно»

5. Вокально-хорова робота

А) розспівування

Б) виконання пісні «Веселка» Н.Май

ІІІ Заключна частина

VІ Узагальнення і систематизація знань

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         https://www.youtube.com/watch?v=emVe3ZDy_xA

(перегляд мультфільма «Чарівний Горох»)

Ви дивитися мультфільми?  А чи задумувалися ви як вони створюються?

 Сьогодні на уроці ми познайомимося із таки видом мистецтва як мультиплікація і дізнаємося як же мультфільми створюють.

1.    Розповідь  вчителя

          Мультипліка́ція  лат. multiplicatio  розмноження, збільшення, зростання)[1] — вид кіномистецтва, твори якого створюються шляхом знімання послідовних фаз руху намальованих (графічна анімація) або об'ємних (об'ємна анімація) об'єктів. Ці твори називають анімаційними або мультиплікаційними фільмами (мультфільмами).

     Мультфільми створюють художники-мультиплікатори. Їх ще називають аніматорами, тому що вони оживляють малюнки або ляльки. Назва анімаційне кіно походить від слова «аніма», що означає «душа». А слово «мульти» в перекладі означає «багато»! 

        Більшість мультфільмів створються за допомогою малюнків. Те, що здається нам безперервною картинкою, насправді є сотнею малюнків, які з'єднуються в кадри. Раніш, коли ще не було комп'ютерів та інших технологій, здатних все спрощувати, це був складний і важкий процес.

   Аніматори малювали по 24 малюнка для 1 секунди мультика. Тільки уявіть, скільки малюнків потрібно було намалювати вручну, щоб створити 10-хвилинний мультфільм. Звичайно, зараз є спеціальні програми, які використовують опорний малюнок, а інше створюють самостійно. Але покадрова анімація досі залишається непростою кропіткою роботою.

     Засновником мультфільмів є американський художник-мультиплікатор Уолт Дісней. До сьогоднішнього дня мультфільми від Disney є одними з найбільш якісних. Саме Дісней придумав, як поєднувати різні плани, щоб малюнки не потрібно було кожен раз малювати з нуля. Крім цього, Дісней створив перший кольоровий мультик і перший мультфільм зі звуком («Пароходик Віллі»).

      З приходом 3D-анімації в світ мультфільмів багато що змінилося. Більш того, мультфільми стали сміливо поєднувати з ігровими фільмами. Сьогодні вже нікого не здивуєш мультяшним героєм поряд з реальною людиною. Колись же це все було в новинку.

      На кіностудії працюють люди багатьох професій. Наприклад, мультфільм не можна створити без режисера, який придумує фільм і добирає акторів на різні ролі. Потрібні також сценаристи, які вигадують історію, бутафори, які виготовляють предмети та декорації, звукорежисери, що записують фонограму. 

 Сьогодні на уроці ми будемо у художниками – мультиплікаторами. І створимо кадр для свого мультфільму « Котигорошко»

2.    Демонстрація творів образотворчого мистецтва

1.    Бесіда за ілюстраціями.

 

3.    Практичний показ прийомів роботи;

Зверніть увагу на послідовність виконання малюнка.

-        Простим олівцем потрібно намітити висоту нашого героя та тулуб Змія.

-        Тепер малюємо частини тіла хлопчика і Змія.

-        Промальовуємо дрібні деталі.

-        Розфарбовуємо малюнок ( сорочку залишаємо білу, оскільки одінемо Котигорошка у вишиванку).

4.    Основна навчальна робота (виконання практичного завдання) під музичний супровід пісні Которогошко

 5.    Аналіз робіт

  1. Підсумково-рефлексійний

Презентація "Майстер-клас "Шість цеглинок ЛЕГО" (Знайомство ...

                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

 

docx
Додано
18 листопада
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку