Конспект інтегрованого уроку музичного та образотворчого мистецтва у 3 класі
Тема: Динамічні відтінки. СМ: М.Лисенко. «Думка-Шумка» (фрагменти) Виконання пісні «Веселка»( муз. і сл.. Н.Май). М//ф. « Чарівний горох» Практична робота : зображення кадру для свого мультфільму «Котигорошко» за власним задумом.
Мета: 1) формувати поняття «динаміка» на прикладі музичного твору М.Лисенка, ознайомитись з основними нюансами (f, p, mf, mp, ff, pp)
2) розвивати вміння визначати і розпізнавати різні види гучності в музиці, вокально-хорові навички, тембровий слух;
3) виховувати ціннісне ставлення до музики українського класика
Тип уроку: інтегрований
Методи: репродуктивно-ілюстративний, емоційно-стильове осмислення музики, музично-художня драматургія
Мета (образотворче мистецтво):Сформувати уявлення про мультиплікацію як вид кіномистецтва; ознайомити богатирем української казки Котигорошком, навчити створювати портрет казкового героя; розвивати уяву, абстрактне мислення; виховувати любов до народної творчості.
Обладнання : презентація до уроку музичного мистецтва, відео пісня «Котигорошко», муз. Фізхвилинка.
Хід уроку:
І Вступна частина
1.Організаційний етап
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля партами сядем чемно —
Плине час хай недаремно.
ІІ Актуалізація опорних знань
1.*Яким ми уявляємо осінній вальс?
*Які рухи можна запропонувати рукам? (можна малювати руками коло, можна плавно диригувати)
*Що таке динаміка і яка гучність буде відповідати осінній темі?
2. Гра «Луна» ритмічна
Для будь-якого музичного твору неабияку роль відіграють тривалості: завдяки їм ритм наводить порядок у музиці. Але існує ще ряд елементів музичної мови, без яких не обійтись, створюючи музику.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Як і розмовна мова, музика наповнена розмаїттям звукових відтінків. Важливою у світі музичних звуків є сила звучання, тобто ГУЧНІСТЬ. Звукові відтінки, гучність, динаміка, нюанси – слова-родичі.
Є речі та слова гучні: наприклад – грім, сурма, слони.
Та інші є, тихіші – сопілка, шелест, миші…
Щоб гучність звуків розрізнить, скажи, як все оце звучить?!
ІІ Основна частина
ІV Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтесь ,про динамічні відтінки у музиці, різні види гучності , хто такий мультиплікатор , навчимося створювати кадри до мультфільму.А дізнатись яка потрібно відгадати загадку
Загадка:
Стежкою собі котився,
з горошинки народився.
А який був сильний, дужий,
та до горя не байдужий.
-Про якого героя йдеться в загадці?
-Правильно, про Котигорошка.
V. Вивчення нового матеріалу.
В музиці, як і в образотворчому мистецтві, є чисті фарби, є й відтінки, полутони (наприклад, синій – блакитний, червоний – рожевий, зелений – салатний тощо). Плавні переходи від світлого до темного і навпаки, різкі переходи. В динаміці також є дуже голосно, дуже тихо, а є відносно голосно або відносно тихо. Такі нюанси позначаються mf, mp
Сприймання музики: М.Лисенко «Думка-Шумка»
https://www.youtube.com/watch?v=XmvxdHSQn3s
Який характер твору? Чи відрізняється «Думка» від «Шумки»? Чи був плавним перехід динаміки?
«Думка» - не що інше, як пісня кобзаря (дума), «Шумка» - народний танець.
Розгляньте картину-двовзор О.Шупляка «Кобзар». Якій частині твору (за жанром твір – рапсодія, тобто теми побудовані на народних мотивах) відповідає?
4. Етап перевірки засвоєних знань
Квест 1: прикріпити на дошці магнітом картки з назвами, які відповідають «f», «p» - картки з назвами «шепіт», «грім», «гуркіт», «дзюрчання», «крокування», «плескіт», «шторм», «гомін», «шипіння», «рев», «писк», «шелест»
Квест 2 – розкласти картки «р», «mp», «mf», «f», «ff» «рр» (за усним озвучуванням гучності: голосно-не дуже голосно-тихо, дуже тихо-не дуже тихо-дуже голосно»
5. Вокально-хорова робота
А) розспівування
Б) виконання пісні «Веселка» Н.Май
ІІІ Заключна частина
VІ Узагальнення і систематизація знань
https://www.youtube.com/watch?v=emVe3ZDy_xA
(перегляд мультфільма «Чарівний Горох»)
Ви дивитися мультфільми? А чи задумувалися ви як вони створюються?
Сьогодні на уроці ми познайомимося із таки видом мистецтва як мультиплікація і дізнаємося як же мультфільми створюють.
1. Розповідь вчителя
Мультипліка́ція (з лат. multiplicatio — розмноження, збільшення, зростання)[1] — вид кіномистецтва, твори якого створюються шляхом знімання послідовних фаз руху намальованих (графічна анімація) або об'ємних (об'ємна анімація) об'єктів. Ці твори називають анімаційними або мультиплікаційними фільмами (мультфільмами).
Мультфільми створюють художники-мультиплікатори. Їх ще називають аніматорами, тому що вони оживляють малюнки або ляльки. Назва анімаційне кіно походить від слова «аніма», що означає «душа». А слово «мульти» в перекладі означає «багато»!
Більшість мультфільмів створються за допомогою малюнків. Те, що здається нам безперервною картинкою, насправді є сотнею малюнків, які з'єднуються в кадри. Раніш, коли ще не було комп'ютерів та інших технологій, здатних все спрощувати, це був складний і важкий процес.
Аніматори малювали по 24 малюнка для 1 секунди мультика. Тільки уявіть, скільки малюнків потрібно було намалювати вручну, щоб створити 10-хвилинний мультфільм. Звичайно, зараз є спеціальні програми, які використовують опорний малюнок, а інше створюють самостійно. Але покадрова анімація досі залишається непростою кропіткою роботою.
Засновником мультфільмів є американський художник-мультиплікатор Уолт Дісней. До сьогоднішнього дня мультфільми від Disney є одними з найбільш якісних. Саме Дісней придумав, як поєднувати різні плани, щоб малюнки не потрібно було кожен раз малювати з нуля. Крім цього, Дісней створив перший кольоровий мультик і перший мультфільм зі звуком («Пароходик Віллі»).
З приходом 3D-анімації в світ мультфільмів багато що змінилося. Більш того, мультфільми стали сміливо поєднувати з ігровими фільмами. Сьогодні вже нікого не здивуєш мультяшним героєм поряд з реальною людиною. Колись же це все було в новинку.
На кіностудії працюють люди багатьох професій. Наприклад, мультфільм не можна створити без режисера, який придумує фільм і добирає акторів на різні ролі. Потрібні також сценаристи, які вигадують історію, бутафори, які виготовляють предмети та декорації, звукорежисери, що записують фонограму.
Сьогодні на уроці ми будемо у художниками – мультиплікаторами. І створимо кадр для свого мультфільму « Котигорошко»
2. Демонстрація творів образотворчого мистецтва
1. Бесіда за ілюстраціями.
3. Практичний показ прийомів роботи;
Зверніть увагу на послідовність виконання малюнка.
- Простим олівцем потрібно намітити висоту нашого героя та тулуб Змія.
- Тепер малюємо частини тіла хлопчика і Змія.
- Промальовуємо дрібні деталі.
- Розфарбовуємо малюнок ( сорочку залишаємо білу, оскільки одінемо Котигорошка у вишиванку).
4. Основна навчальна робота (виконання практичного завдання) під музичний супровід пісні Которогошко
5. Аналіз робіт