Тема: дерево. Види дерев .Будова дерева.
Мета: ознайомити учнів з видами дерев; вправлятися у різних видах читання; розвивати зв’язне мовлення, творчу фантазію, вміння аналізувати , синтезувати; виховувати прагнення оберігати і примножувати ліс, інтерес до українського фольклору.
Обладнання: презентація до уроку у мультимедійному варіанті (інформація з ілюстраціями та звучанням тексту про видові ознаки дерев; карооке пісень «Вербовая дощечка», «Ой на горі два дубки», «Черемшина», «Ясени», «У лісі, лісі, темному…»; фізхвилинка, тестові завдання для опитування), таблиця «Види дерев», зображення дерев різних видів, окремі частини дерева з кольорового картону, завдання для груп з текстами про використання дерев у медицині, картки з деформованими реченнями, іншими завданнями; текст з книги «Зелене диво Землі»; м’ячик.
План уроку
3. Робота у групах:
А. Гра «Журналісти в парку.»( інтерв ю з деревами)
Б. Гра «Спіймай слово»;
В. Гра «Заховайсь під деревом».
(представлення робіт кожної групи для цілого класу)
4. Робота над мультимедійними матеріалами.
5. Робота у групах:
А і Б – розмістити і прикріпити на схемі відповідно до назв органів дерева вирізані з картону іхні силуети;
В- закінчити речення;
Г- скласти назви дерев з поданих складів.
(представлення робіт груп)
6. Опрацювання тексту «Яку користь приносять дерева» з книги «Де живеш» ( с. 16 ) .
Дерева здавна були «їдальнею» та «лікарнею» людини, адже вона іла плоди, ягоди, збирала їстівні зерна, лікувалася відварами з трав. Природа і досі годує нас і лікує.
Ми вдихаємо з атмосфери кисень, який дають нам дерева, а
вдихаємо непотрібний нам вуглекислий газ. Чим більше навколо нас дерев,
квітів, трав,тим чистіше повітря.
Ліс здавна служить людині. Він дає матеріал для будівель. З дерев виготовляють папір і меблі. Ліси потрібно оберігати і насаджувати нові дерева.
1) читання мовчки;
2)читання ланцюжком;
3) розповідь прочитаного.
7. Робота в парах:
1) скласти речення з поданих слів;
2) скласти зв’язний текст з поданих речень;
3) зачитати текст і скласти рекламу.
(зачитування відповідей)
8. Гра «Вгадай мелодію».
9. Виховний момент за текстом пісні «У лісі, лісі темному…»
10. Самостійне виконання тестових завдань з даноі теми у чотирьох варіантах.
11. Підсумок уроку.