Інтегрований урок з природознавства, образотворчого мистецтва

Про матеріал

Матеріали уроку познайомлять дітей з лікарськими рослинами та їх використанням; збагатять словниковий запас дітей; допоможуть розвивати увагу, мислення, просторову орієнтацію, уяву, уміння вести колективну розмову, мовлення, пізнавальний інтерес, творчі здібності учнів спостережливість. Заняття побудоване у нестандартній формі, що додає йому інтриги.

Перегляд файлу

http://dayfun.ru/wp-content/uploads/2012/05/how-to-draw-a-castle-tutorial-drawing.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://shop-argo.ru/images/holitcistit.jpg

 

Мета: познайомити  дітей з лікарськими рослинами та їх використанням;

            розширювати словниковий запас дітей;

            розвивати увагу, мислення, просторову орієнтацію, уяву, уміння вести  

            колективну  розмову, мовлення, пізнавальний інтерес, творчі здібності 

            учнів спостережливість ;

            виховувати бережливе ставлення до природи.

 

 

Обладнання: малюнки лікарських рослин ( або гербарій): м’яти, липи, 

                          подорожника, аптечної ромашки, цибулі, часнику, калини, 

                          аркуш паперу  у клітинку.

 

Хід заняття

І Організаційний момент.

Бачу, що у всіх гарний настрій. Очі сяють,  ніхто не сумує.

А що ще може покращити настрій?

Правильно. Посмішка.

Посміхніться один одному, побажайте цим самим цікавих і несподіваних зустрічей.

ІІ Актуалізація знань.

  • Щоб дізнатися про що ми сьогодні будемо говорити, давайте відгадаємо загадки( Діти відгадують загадки і  знаходять малюнки – відгадки. При потребі допомагає учитель).
  • Я на сонце дуже схожа,

     Золотиста, ніжна, гожа.

     Я щоранку розцвітаю,

                Промінцями всіх вітаю.

                Відгадати вам не важко,

                Що за квітка я? (Ромашка)

  • Білі горошки на зеленій стеблині. ( Конвалія)
  • Стоїть, коливається,

Головою величається,

А торкнешсякусається. (Кропива)

  • Листячко довгасте  з жилками-нитками
    Можеш ти прикласти до своєї рани.
    Вздовж доріг, стежинок  я люблю рости,
    Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти. (Подорожник)
  • Квітка сонячна, красива,

Стане згодом сива - сива,

Вітерець її подмуха  -

Стане миттю сивим пухом.( Кульбаба)

  • Квітка пишна, квітка гожа,

На троянду трішки схожа.

На кущах вона зростає.

Хто із вас цю квітку знає? ( Шипшина)

  • Синьоока чарівниця

Часто в полі в нас вертиться.

Де вінки вона спліта -

Пшениці ростуть й жита. ( Волошка)

  • Дуже скромна і тендітна,

Серед квітів непримітна.

Та якщо в руці пом'яти,

То умить впізнаєш ... ( М’яту)

  • Сніг її не налякає,

І на спеку не зважає.

Зеленіє навіть взимку,

Має з голочок хустинку. ( Ялинка)

  • А хто ж з вас , діти, здогадався про що сьогодні буде наше заняття?

Перегляд відео В гостях у тітоньки Сови Про лікарські рослини

isclips.com›video…в…у-тітоньки-сови-про-лікарські…

ІІІ Усвідомлення змісту.

  • Сьогодні ми з вами побуваємо у королівстві Лікарських рослин і дізнаємося багато цікавого про мешканців цього королівства.
  • Давайте домовимося, що у замку королеви ми будемо вести себе культурно, дотримуючись усіх правил етикету.
  • Що ж вирушаємо у дорогу. Сідаємо у карету і відправляємося.
  • А ось і королівство. Першими нас зустрічають королівські вартові. Хто ж це?
  • Що то за голова,

           що лиш зуби й борода? ( Часник)

 

  • Сидить Марушка в семи кожушках,

                       Хто її роздягає, той сльози проливає. ( Цибуля)

  • Недарма на варті стоять ці  рослини, адже цибуля і часник мають багато спільного і надають неоціненну послугу здоров’ю людини.

 

В них не тільки фітонциди,

що мікробам так страшні,

вони містять вітаміни,

що потрібні нам усім.

І тому, аби нечасто

доводилось нам хворіти,

цибулину й часничину

в кожнім домі треба мати.

Тільки той, хто з ними дружить,

Ніколи не занедужа.

 

- А тепер спробуйте розшифрувати прислів’я.

 

 

https://bronsadmarinskiy.edumsko.ru/uploads/3100/3041/section/202270/mediki.jpg?1519804645139http://ru.zebraboss.com/wp-content/uploads/items/65/07/985583053637326507.jpghttps://zabavnik.club/wp-content/uploads/luk_kartinka_dlya_detey_3_09173707.jpghttp://www.proza.ru/pics/2015/06/22/587.jpg

 

 

від  

 

 

 

ЦИБУЛЯ ВІД СЕМИ НЕДУГ ЛІКУЄ

 

  •  Які недуги лікує цибуля? Хто може назвати? ( Діти висувають  свої припущення).
  1. Цибуля від застуди
  2. Цибуля від ангіни
  3. Цибульні інгаляції
  4. Аденоїди
  5. Отит
  6. Болі в суглобах
  7. Лікуємо гіпертонію
  • Ось які чудодійні властивості цибулі.
  • Розшифруйте наступне прислів’я.

Чнаюсінкидк -  цфирбщурлюі борлажт.

 ЧАСНИК – ЦИБУЛІ  БРАТ (Читаємо  через одну букву).

  • Чому так кажуть? ( Бо часник і цибуля пекучі, гіркі. Вони, як брати – близнюки).
  • Заходимо до королівської зали. Подивіться, яка вона велична, переливається позолотою. А на троні королева Липа вся у цвітові, а над нею кружляють бджілки.
  • Згадайте, який аромат йде від духмяних квітів липи під час її цвітіння! Недарма  вони так приваблюють бджіл, завдяки яким ми можемо поласувати липовим медом ( Демонстрація слайду).

Липа в липні зацвітає,
Дуже гарний запах має,
Цвітом від хвороб лікує,
Щедро медом нас частує.

 

  • Давайте на пам’ять про королеву  зобразимо її дерево по клітинках.

( Діти виконують малюнок на аркушах паперу в клітинку, а вчитель - на дошці)

 

https://cdn2.arhivurokov.ru/multiurok/html/2018/05/13/s_5af822401de3a/900507_2.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

Поставте олівець на точку і проведіть лінію на

одну клітинку вгору навскоси зліва направо;

три клітинки вгору;

одну клітинку вниз навскоси справа наліво;

одну клітинка вгору;

одну  клітинка ліворуч;

одну клітинку вгору;

одну клітинку вгору навскоси справа наліво;

одну клітинку вгору зліва направо;

одну клітинку праворуч;

одну клітинку вгору навскоси зліва направо;

одну клітинку праворуч;

одну клітинку вниз навскоси зліва направо…

  • Закінчить малюнок самостійно.

Руханка

Фізкультхвилинка  white-tube.ru

 

  • Діти, а у королеви дуже багато радників. Але своїм фаворитом( тобто першим після королеви), найкращим другом, якому можна довірити королівські секрети є Подорожник. Він усе бачить, усе чує, бо росте по дорогах, тобто вздовж доріг.

 

Знайдеш ти його завжди

Коли по дорозі  будеш іти.

Він непоказний, простий

Подорожник чарівний!

Листячко довгасте з жилками – листками

Можеш ти прикласти до своєї рани.

Ранка швидко заживе.

Біль, образа пропаде!

  • А зараз послухайте казку про цю незвичайну рослинку.

«   Старий лікар Подорожник жив недалеко від дороги. Бджілки, метелики зверталися до нього за допомогою. Кому крильце підлікувати, кому хоботок. Якось метелик засліпив свої гарні очі, і лікар промив їх краплями прохолодної роси. За це назвали його Добрим Лікарем.

        Одного разу, коли сонечко збиралося ховатися за гору, і на землю стали опускатися сутінки, Коник повернувся з концерту. Він був переповнений радістю: такий успіх! Він виступ краще всіх, і Цвіркун нагородив його « золотим смичком». Коник співав, стрибав від радості і, посковзнувшись,  поранив ніжку.

         Єдиний, хто міг допомогти Коникові, був Подорожник. Дізнавшись про біду Коника, Добрий Лікар поспішив до нього. Подорожник посадив його на один із своїх листочків, і з часом рана загоїлася. Коник був дуже вдячний лікареві і на прощання зіграв для нього на скрипці.

        Коник поскакав, а Подорожникові ще довго чулися звуки цієї прекрасної мелодії». ( С. Якименко)

  • Як Подорожник допомагав героям казки?
  • Що сталося з Коником?
  • Як Подорожник вилікував Коника?
  •  Яким ви уявляєте Доброго Лікаря?
  • А чи зустрічалися ви зі злими лікарями?
  • Що б ви побажали таким лікарям?
  • А у її світлості королеви є фрейліни. Це її подружки.
  • Ось подружка М’ята. Там, де М’ята, там приємний аромат.

 ( Демонстрація слайду або пучечка м’яти)

В домі стільки аромату,

Коли мама сушить м’яту.

М’ятна  перепічка,

м’ятного настою ложка –

І нема нудоти,

Нема в горлі хрипоти.

Валідол, зубна паста –

Всюди м’ята, м’ята, м’ята!

Збираємо недарма

Цю травичку, задля здоров’я!

Давайте разом з подружкою М’ятою  трішки відпочинемо, розслабимося і пофантазуємо. Закрийте очі, сядьте зручно. А тепер уявіть собі:

«… Зараз ранок. Ти прокидаєшся у звичний для себе час і раптом  виявляєш, що ти перетворився на чудову квітку – ромашку. У тебе яскраво – жовта серединка і багато – багато білосніжних пелюстків, високе стебло з вузькими зеленими листочками. Поруч з тобою – твої братики і сестрички. Їх легко хитає вітерець. Від них віє приємним ароматом. Вдихни його…

        А зараз ти став мурашкою, маленькою і  вертлявим. Відчуй, як травичка перетворюється для тебе у високі дерева, мох – у густий ліс, каміння – в гори, калюжі – в озера. Зараз ти біжиш по стежці у свій мурашник, долаючи усі перешкоди на своєму шляху…

        І знову перетворення. Зараз ти – повітряна кулька, кругла, голуба, з малюнком. Роздивись уважно малюнок: на ньому зображена весела мордочка. Тебе відпустили на волю, і ти летиш, слухаючи вітер, торкаючись легких хмаринок, і дивишся вниз на землю, де всі предмети раптом зменшилися у розмірах: ось вузька стрічка дороги, по ній повзе крихітний автомобіль. Зелені насадження біля дороги злилися в один зелений килим…

     А зараз ти можеш потягнутися і відчути, як  розслаблене твоє тіло. Глибоко вдихни. Повертайся назад у клас і відкрий очі.

  • - А зараз познайомимося із фрейліною Ромашкою. Але ця Ромашка незвичайна. ( Демонстрація слайду)
  • Чи знаєте ви, діти, що існує декілька видів ромашки? Але лікарською вважається тільки аптечна ромашка. Як же відрізнити її з поміж інших? Дуже просто! Жовта серединка у неї випукла і всередині порожня, рослина має приємний ромашковий запах, який відсутній у інших видів ромашок.

Помандруйте  в поле, в гай -
трав і квітів там розмай.
І у цьому розмаїтті
Ви знайдете безліч ліків.

Як зустрінуться вам, друзі,
Запашні  ромашки в лузіі.
Не забудьте їм вклонитись,
З пелюсток росою вмитись,
Бо ромашкові відвари 
То найкращі ліки – чари.

 

Виконайте завдання: встановіть  закономірність і продовжте логічний рядок.

 

 

 ?

 

 

  • Тепер, діти, знайомтеся із наймолодшою фрейліною її Високості.  Це фрейліна Калина.( Демонстрація слайду)
  • Що ви знаєте про калину?( Відповіді дітей)

   Калина – це Україна. « Без верби і калини нема України», - говорять у народі. Споконвіку калина була символом достатку, вірності, працелюбності,  красивої української дівчини, символ дитини. З її деревини робили сопілки, колиски.

   Калина – лікарська рослина. Свіжі ягоди з медом вживають при кашлі, серцевих захворюваннях. Вона регулює тиск крові.  Соком калини вмиваються, щоб обличчя рум’янилось.

 

Беріть калину –– червоні корали,

Ці кетяги небо і сонце ввібрали,

Напоїть матуся калиновим чаєм,

Недугу ураз, як рукою знімає.

  • Сьогодні ми з вами створимо картини із зображенням кетягів калини. Вони прикрасять вашу кімнату і будуть згадкою про те, що ми з вами були у королівстві Лікарських рослин. Давайте згадаємо:
  • Які ягоди у калини?
  • А листочки?
  • Перед вами лежать заготовки. Зараз візьміть пензлик і розфарбуйте гілочки калини.

Тепер розфарбуємо листя.  Зверніть увагу на те, що  їх краї хвилеподібні, треба робити мазок пензликом від краю до центру листочка, таким чином краї будуть гарно виглядати. Все виконується швидко і охайно, розпис потребує трішечки вашої уваги і терпіння.

А зараз переходимо до найцікавішого етапу малювання – це ягоди калини. Для цього вам потрібно опустити ваш вказівний  пальчик у воду, а потім  вмокнути у червону акварель.

Далі в хаотичному порядку подушечкою пальця ви робите кругленькі  ягідки. Палець опускати у фарбу доведеться декілька разів. Коли ви відчуєте, що ягід достатньо на малюнку, даєте можливість їм висохнути, а самі продовжуєте  працювати над іншими деталями малюнка.

( Під час малювання звучить легка інструментальна музика).

 Перегляд  мультфільму

              Казка про лікарські рослини

                youtube.com

  • Любі мої, сьогодні ми відвідали незвичайне королівство. Я думаю ви всі зрозуміли, що живуть тут мешканці, які готові прийти нам на допомогу у будь – який час.

http://xn--44-6kcadhwnl3cfdx.xn--p1ai/Kostroma_EDU/Rovesnik/SiteAssets/SitePages/%D0%9A%D0%9B%D0%A3%D0%91%20%D0%92%D0%AB%D0%A5%D0%9E%D0%94%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%20%D0%94%D0%9D%D0%AF/%D0%A7%D0%B0%D0%B5%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5.jpgІV Релаксація.
- У королівстві усі привітні. Одним із звичаїв  королеви Липи є чаювання. Це особливий ритуал.  Нас теж хочуть пригостити чаєм. Але не звичайним, а лікувальним. 

  • Вдихніть аромат чаю!
  • Візьміть трішки чаю в рот і на мить закрийте очі.
  • Відчуйте насолоду!
  • Що він вам нагадує ?
  • Що ви відчуваєте?

( Діти смакують чай з липи, малини, калини, м’яти).

V Підсумок заняття

  • Настав час попрощатися з королівством Лікарських рослин. Лікарські рослини приносять величезну користь людині. Пам’ятайте про це і ставтеся до них бережно!
  • А зараз продовжте речення: « Я сьогодні дізнався…»

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку